Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Cbr 125 --> 180 km hız?

    REKLAM ALANI
  1. #41
    MeTaL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2005
    Şehir
    Antalya / Merkez
    Motosikleti
    Artık Yok ama Olacak ...
    Ben o CBR la 180 yapan arkadaşın dediğini kendi motorumda bir aralar denemiştim. Ne oldu biliyor musunuz? 1. viteste 20 yapmayan alet 35-40, 2. viteste 60-65, 3. viteste 85, 4. viteste 100, 5. vites YOK . Yani Bırak 180 e çıkması için 15 dakikayı o aletin o işlemden sonra normal hızını yapmasına bile olanak vermiyorum. Dişli küçültme işlemi bildiğim kadarıyla sadece 50 hp üstü motosikletlerde beklenilen performansı veriyormuş ...
    Eşini Seviyorsan, Onun (2 teker) Hayallerini de Seveceksin.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    @saykoshey

    Dişli küçültmek gösterge hatasına yol açmaz, lastik çapı küçültmek yol açar. Hız göstergesi lastiğin devir sayısını sayarak çalışır, motor devriyle alakası yoktur.

  3. #43
    HAYALBUYSA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2005
    Motosikleti
    YZF - R6
    Alıntı PcKopatGhostRider adlı üyeden alıntı
    bir motorun süper sport olması için bir hız limiti olduğunu bilmiyodum.. ve tasarımı göz önünde bulundurmak gerek..+sıvı soğutması vs vs.. son olarak hondanın sitesinde supersport bölümünde yer alıyo.. hem SprSprt demek en az 600cc demek olmuyo.. 125cc 4 t motorların içinde orjinal olarak hangi motor 130-140 yapıyo?_? sizce yeterli deilmi..?_?



    hocam derin nickli arkadaşımı bilmem ama ben şimdiye kadar rüzgardan hiç etkilenmedim.. otobanda yandan yüksek hızda bir tırın geçmesiyle olan sarsıntı hariç.. fren konusundada; mademki disk fren sadece ısıdan koruyo.. neden bütün hızlı makinelerde disk kullanılıyo.. ?_? demekki başka olumlu yönleride war.. yine son olarakta disk fren kontrollü kullanıldığında motoru kontrol dışı bırakmaz..

    Avrupadaki honda sitelerine bakarsan 125 cc diye bi sınıf var orada , o nu tıkladığın zaman varadeo 125 ve cbr 125 i görebilirsin.

    Bizde böyle olgular gelişmediği için şekline şemaline bakıp hönk diye SS kategorisine koymuşlar.

    Şimdi anadolunda tek kapısı var. ancak onu spor araba yapmıyo dimi....
    FAZER FZ-1 OLACAK YAKINDA......

  4. #44
    saykoshey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ocak 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja ZX-12R, Hayane?
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı
    @saykoshey

    Dişli küçültmek gösterge hatasına yol açmaz, lastik çapı küçültmek yol açar. Hız göstergesi lastiğin devir sayısını sayarak çalışır, motor devriyle alakası yoktur.
    Acar, cunku hiz sensoru sanziman icinde. Disli oranini degistirirsen arkatekerdeki deviride degistirirsin. Kilometre sanziman deviri, disli orani ve teker capina gore ayarlandigi icin yanlis gosterir.
    HER TÜRK ASKER DOĞAR

  5. #45
    EgeKnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Eylül 2005
    Şehir
    izmir/Karşıyaka
    Motosikleti
    YAMAHA FZR 1000 EXUP
    devir göstergesiyle hız göstergesinin alakası yoktur....

    Devir yapacağın hıza nazaran belki farklılık gösterir ancak önemli olan motorun asfalt üzerinde yaptığı hızdır bunuda ölçen lastikteki okuyucudur yani dişli değiştirmek hız göstergesini etkilemez

  6. #46
    saykoshey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ocak 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja ZX-12R, Hayane?
    Alıntı EgeKnn adlı üyeden alıntı
    devir göstergesiyle hız göstergesinin alakası yoktur....

    Devir yapacağın hıza nazaran belki farklılık gösterir ancak önemli olan motorun asfalt üzerinde yaptığı hızdır bunuda ölçen lastikteki okuyucudur yani dişli değiştirmek hız göstergesini etkilemez
    Ege, lutfen bana sunu bir anlat. Motosikletde hiz nasil olculur? Yani lastikde "okuyucu" nerede? Bunun kablolari nerde? Ve bu lastikdeki okuyucunun nasil calisdirimayi ve bunun verdigi bilgiden nasil hiz olcmek istersin?

    Birde senin demek istedigin, motor devir ile yaptigin hizin hic alakasi yok? Ilk cumlen ile bunu demek istiyorsun demi?
    HER TÜRK ASKER DOĞAR

  7. #47
    EgeKnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Eylül 2005
    Şehir
    izmir/Karşıyaka
    Motosikleti
    YAMAHA FZR 1000 EXUP
    sevgili dostum hız 2 şekilde ölçülüyo ya elektronik okuyucu ile özellikle dijital saatlerde benim motorumda olduğu gibi yada km teli ile devir göstergesi tamamen motorun çalışma esnasındaki devrini gösterir al boşa bas gaza devir saati yine çalışmıyomu motorun kaç devirde çalıştığını göstermiyomu???

    hız ap ayrı bişey sal yokuş aşağı kapat motoru hızını yine görmezmisin???

    dişli değişimi ile km nin okumasının bozulması yanlış göstermesinin yada devir saati ile hız göstergesinin bağlantısını sen kur da bende cevaplıyayım



    ayrıca okuyucu aynen şöle bişi fren diski üzerinde mıknarıs var ufacık bir şey ve karşılığında da o mıknatısı algılayan bir elektronik okuyucu bu okuyucu lastik her tur attığında mıknatıs vasıtasıyla turu okur ve saate hız olarak yansıtır analoglarda daha farklı....

  8. #48
    saykoshey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ocak 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja ZX-12R, Hayane?
    Ege kardesim, sen olayi tamamen olarak anlamis degilsin.

    Motor devir sensor ya sanziman giris shaftinda, yada motor shaftinda olur. Hiz sensor sanziman cikis sahftinda olur. Ister dijital ister mekanik bu butun motorlarda ayni.

    Hiz nasil olculur. Cikis shaftindaki deviri biliyoruz, disli orani 1:1 olsaydi su formul ile hemen hizi hesapliya bilirdik.
    hiz = devir * teker devre

    Tekerin devresini herzamanki gibi (lastik capi + cant capi) * pi. (dikkat yari capi degil, yari capi kullanirsaniz 2pi olacak).

    Ama bizde disli orani 1:1 degil bu nedenle disli oranina gore birde bu sonucu oran ile bulecegiz. Yani cikis shaftindaki deviri hiza cevirmek icin sunu kullaniyoruz.

    hiz = (devir * devre) / oran

    Hatta sadece motor deviri bilerek hizi hesaplamak da mumkun. Bun formulu kullaniyoruz.
    hiz = (devir * devre) / (vites orani * disli orani)

    Motor deviri, sanziman, disli orani ve tekerin devresi hepsi son hiza katkisi var. Disli orani dijital gostergelerde bilgisayar icinde sabit ve buna gore hiz hesaplaniyor. Analog gostergelerde bunu dislilerle aletin icinde dogru hizi gostermesini sagliyorlar.

    Disli orani degisirse, yanlis hiz hesaplanir.
    HER TÜRK ASKER DOĞAR

  9. #49
    mustafatuzlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2006
    Şehir
    TC-İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 600 FA (2011)
    Abi senin Makina bilgine hayran kaldım şaka bi yana eyw. aydınlattın beni

  10. #50
    saykoshey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ocak 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja ZX-12R, Hayane?
    Dediklerimi onaylamak icin suna bakin. Kawasaki ZX-12R teknik klavuzundan alinti.



    Ustdeki listenin icinde "B Cam sensor" (motor shaft sensor) ve "J Speed sensor" (Hiz sensor).

    R6'nin teknik servis klavuzu yok bende ama eminim onda ayni sensorlar var. Servisde calisan arkadaslar klavuzu bir tarayici altina atarsa?

    Ege: Bugune kadar arka tekerde hic muglatis bir okuyucu gormedim, hic bir motosikletde. Bir resimini cekip buraya yuklermisin? Bence boyle birsey imkansiz cunku arka tekerin her bir yani demirden yapilmis ve muglatis okuyucunun hic bir sansi yok.

    On tekerde isikli sensorler oluyor ama bu sadece ABS'li motosikletlerde olur.
    HER TÜRK ASKER DOĞAR

  11. #51
    ariulu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2006
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    asya 150t
    dewir göstergesinin dişli ile ne alakası war anlamadım gösterge sadece lastik ebatına göre değişir

  12. #52
    ledo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul/Suadiye
    Motosikleti
    Piaggio Beverly , Hyosung GV 650
    Bu başlık açıldıktan bir süre sonra baktığımda " Off müthiş geyiğe bağlar bu konu" demiştim. Bir süredir panoda, bu kadar fazla geyik yapmayacak kişilerin mesajları ile görünce bir daha girdim.

    Bir de gördümki çok güzel bir noktaya gelmiş. İçinde faydalı bilgiler veren bir tartışma ( gayet de seviyeli ) yaşanmış. Bence başlığı falan değiştirip, birazda temizleyerek "Faydalı Bilgiler" kısmına taşınsa çok iyi olur.

    Yalnız, aşağıdaki espri çok iyiydi. Bu kalsın.
    Alıntı Akira adlı üyeden alıntı
    14" den 24" e çkarırsan 320 yapar
    Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.

  13. #53
    Shamyl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2005
    Şehir
    İstanbul \ Pendik
    Motosikleti
    BMW F800S
    Ben de bu kadar basit konu niye bu kadar uzadı diye girmiştim ki...bir de baktım saykoshey sazı almış gene
    BİR GÜN HERKES [B]ABS[/B]'Lİ OLACAK!!! [B]ABS[/B] SEN BİZİM HERŞEYİMİZSİN:)

  14. #54
    mustafatuzlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2006
    Şehir
    TC-İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 600 FA (2011)
    bu konuyu açtığım için özür dilerim :>
    :>
    :>
    :>

  15. #55
    EgeKnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Eylül 2005
    Şehir
    izmir/Karşıyaka
    Motosikleti
    YAMAHA FZR 1000 EXUP
    saykoshey


    hız göstergesi elemanlarının arka tekerlekte işi ne??

  16. #56
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    Ertuğrul_Öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Dışı büyük içi küçük sarı şey
    Arkadaşlar. şimdi size uzuun uzun teknik detaylardan bahsetmek isterdim ama üşendim walla.Bizim çinlilerde durum bu. Gidonu eline alıp deli gibi koşsanda ön teker döndükten sonra No Problem !



    Saykoshey abi senin bahsettiğin otomobillerin km göstergesi gibi tabi ben Sizin canavarlar nasıldır bilmem ama. Bizim çinli yukarıdaki gibi.
    [COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]

  17. #57

    Üyelik
    19 Nisan 2006
    belki bu hızı zor yaparsın 150 neyine yetmiyor saten okadar hızlansa bile motorun üzerinde duramassın bende cbr var her şeysi orjinal bana yetiyor saten türkiyedeke yollarda o hızı nerde yapcan

  18. #58
    gopreis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2006
    Şehir
    KARAMAN
    Motosikleti
    kanuni 200 racer
    arkadaslar motorunda son viteste devirin sonunu görmeyen hiç kımse dişliyle oynamasın derim. Ha son deviri görüyosanız büyültün faydası olur...

  19. #59
    MeTaL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2005
    Şehir
    Antalya / Merkez
    Motosikleti
    Artık Yok ama Olacak ...
    Akira fotograf makinenin tarih ayarlarıyla biraz oyna istersen . Hayır gelecekten fotoğraflar veriyorsunda o açıdan dedim . Yoksa zaman makinesini mi keşvettin ...
    Eşini Seviyorsan, Onun (2 teker) Hayallerini de Seveceksin.

  20. #60
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    Ertuğrul_Öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Dışı büyük içi küçük sarı şey
    Bu benim makina değildi, bir abimizin. Durumu görünce aldım elime çekip salladım buraya.

    Kim uğraşacak şimdi izahatla (Nasıl son noktayı koydum ama hehe )

    Sen bilirsin. cbr125 in hız göstergeside regal raptor gibi ön tekerlekten mi ölçüm yapıyor?
    [COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)

Bu Konudaki Etiketler