Rüzgarla nasıl baş ediyorsunuz arkadaşlar bende cbr 250r var kendim 85 kiloyum gerçekten çok savuruyo tedirgin oluyorum
rüzgarlı günlerde şeritte tutunamıyorum motor altımdan uçucak gibi oluyor
Rüzgarla nasıl baş ediyorsunuz arkadaşlar bende cbr 250r var kendim 85 kiloyum gerçekten çok savuruyo tedirgin oluyorum
rüzgarlı günlerde şeritte tutunamıyorum motor altımdan uçucak gibi oluyor
Genelde en sağ şeridi tercih ederim. Şeridimin ortasından giderim.. Rüzgar bir soldan vurur-Bir sağdan zaten. Şerit içerisinde yol hizanızı ayarlıyorsunuz ister istemez o trafikte. Trafiğin olduğu zamanlar'da metrobüs yanına giriyorum hemen. En azından biraz olsun rüzgarın etkisini kesiyor
Düşük vites, devirli ve hafiften süratli kullanım (CBR 250 grenajları "süratliyken" güzel bir hava perdesi oluşturuyor yanlarda, yandan çarpan rüzgarda dağılıp etkisini bi nebze yitiriyor...)
en sol şeridi ortalayıp yol almak ( birincil rüzgar yiyen araç olmamak, köprünün en açık balkonundan (sağ şerit) gitmemek gibi düşünülebilir), birazcıkta kapanma kendimce bulduğum en güzel ilaç.
Eğitmenlerce doğrusu nedir açıkçası bilmiyorum, araştırıp bulursam en doğru bilgiyi seve seve paylaşırım
Komple çözmek gibi bir çare yok malesef :/ Bugün epey savuruyormuş hakkaten, arkadaşlarımda arayıp özellikle uyardı :/
sağolun cevabınız için bende mümkün olduğunca kapanmaya çalışcam, birde baya gaz kesdim geçerken sıkıntı oldu ter aktı her tarafımdan her zaman yaşamıyorum benzer problemleri lakin rüzgarlı günlerde gerçekten korku filmi gibi oluyor ...
edit:zoruma giden şey ben köprüye doğru giderken bir f800 gsle peşpeşe kaptırmış gidiyordum birden tokat gibi patladı rüzgar şeritte tutunmaya çalışıyorum adam kökleyip yola devam etti bir milim oynamadı alet yerinden :(
valla bende açacaktım bu başlığı gördüğüm iyi oldu TVS ile sık sık geçiyorum köprüden ve en tedirgin olduğum yerler viyadük ve köprüler inanılmaz savuruyor araç sürücüleri de hayvan gibiler arkadan yanaşıp sıkıştırıyorlar hızı yükseltsen rüzgar sarsıyor kontrol zorlaşıyor yavaşlasan hayvanlarla muhatap olmak zorundasın neredeyse üzerinden geçecekler... işin başka bir kötü tarafı benim kafa büyük düşünün ki XXL kask bile hafiften sıkıyor hal böyle olunca kafa gövdenin üstünde armut gibi sallanıyor ...
Hız kesip devir yükseltirim ve motoru bacaklarımla sımsıkı tutarım. Bildiğin sevişmeden sarılıyorum :D
Şu iki başlıkta rüzgar sürüşü ile ilgili bilgiler mevcut, faydalı olabilir:
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...eknikleri.html
http://www.motosiklet.net/forum/alpa...-mucadele.html
Motosikletinizin devir saati 12bin, sizin en fazla gaz tepkimesi alabileceğiniz ve arka lastiğin en fazla yere tutunduğu devir ise minimum 6bin.. Köprüden geçerken şayet çok rüzgar var ise devrinizi yükseltin (hızınızı değil;örneğin normalde 3. viteste 60 ile gidiyorsanız 2. viteste 60 ile gidin) ve kontra tekniğini uygulayın.. Hiç bir sıkıntı yaşamazsınız.. Ben her gün kullanıyorum köprüyü sıkıntı yaşamadım hiç..
kollar gevşek - gaz aynı şekilde açık - ve dizlerle motora sımsıkı sarılmak.
kolların gevşek olması rüzgarın kollara çarpmasında o gücü gidona aktarmayı engellemiş olur
gazın aynen açık olması (ki hafif azaltmakta sorun yok - ani gazı kesmemek lazım) rüzgarın içinden yumruk gibi geçebilmek
dizlerle motora sarılmak motoru kontrol altında tutmak için
Aslında verdiğiniz cevaplardan sonra yaptığım en büyük yanlışın 5.-6. viteslerde düşük devirli gitmek ve rüzgarı yer yemez debriyaja sarılmak olduğunu anladım
sağolun arkadaşlar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)