Kendi motorumdan örnek verecek olursam 2007 model burgman 400 ama motorum için parça aradığım zaman aynı marka ve model motor için E2, E3, E28, E33 gibi kodları görüyorum. Bunların anlamı nedir? Kendi motorumun hangisi olduğunu nasıl anlayacağım?
Kendi motorumdan örnek verecek olursam 2007 model burgman 400 ama motorum için parça aradığım zaman aynı marka ve model motor için E2, E3, E28, E33 gibi kodları görüyorum. Bunların anlamı nedir? Kendi motorumun hangisi olduğunu nasıl anlayacağım?
ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN
şasi kodu fln olmasın :S
Seri üretim bandının kodu olması muhtemel.Benim Gpr'a parça sipariş ettiğimde de aynı şeyler olmuştu...Şasi ve motor numarasından çıktı sonra...
Yamaha Mt09 dıştan modifiyeli içten şimdilik stock :p --------Derbi Gpr 125 Nude,Gianelli Perfomance Exhaust,Athena Air Filter-------- 0(rh)+ (Italian)
Ülke standart kodlarıdır o ''E''ler. Misal Peru'da ki ''Burgman''larda katalitik konvertör'süz egzost sistemi kullanılıyordur ve ''E'' kodu farklıdır. Türkiye'de ise katalitik kovertör'lü sistem kullanılmıştır. Onun için, ''E'' kodlu parçanın motosikletin ''E'' kodu ile uyumlu olması gerekiyor. Aslında her koşulda değil, bu durum parçadan parçaya farklılıklar gösterebilir. Bu durumu kan gruplarının uyuşması gibi algılamalıyız. Tuhaf bir durum Kullanma kitapçığında motorunuzun hangi ''E'' koduna sahip olduğunu bulabilirsiniz. Umarım yardımcı olabilmişimdir.
E33 = Uluslararası ETA standartlarına göre...
E28 = Kanada standartlarına göre...
E03 = Amerika standartlarına göre...
E02 = Üzgünüm benden bu kadar
Orası biraz karışıktır (bana göre). ''Honda CB 125 E''lerin Peru'ya gönderilenlerinde ''devir saati'' var! Ama Türkiye gibi bir ülkede yok! Bence kendi motorunun ''E'' kodunu öğrenmeye/bulmaya çalışmalısın. Nasıl bulacağını bilsem yardımcı olurdum. En azından orijinal kullanma kitapçığın olsaydı; kıyısında köşesinde illa ki bir ''E'' koduna rastlardın. Benden anca bu kadar, kolay gele
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)