Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Suzuki Motorlardaki E Kodları Ne Anlam İfade Ediyor?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Kendi motorumdan örnek verecek olursam 2007 model burgman 400 ama motorum için parça aradığım zaman aynı marka ve model motor için E2, E3, E28, E33 gibi kodları görüyorum. Bunların anlamı nedir? Kendi motorumun hangisi olduğunu nasıl anlayacağım?
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Haziran 2013
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    100MFH
    şasi kodu fln olmasın :S

  3. #3
    flame - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    35,izmir
    Motosikleti
    Yamaha Mt-09,Derbi Gpr 125 Nude
    Seri üretim bandının kodu olması muhtemel.Benim Gpr'a parça sipariş ettiğimde de aynı şeyler olmuştu...Şasi ve motor numarasından çıktı sonra...
    Yamaha Mt09 dıştan modifiyeli içten şimdilik stock :p --------Derbi Gpr 125 Nude,Gianelli Perfomance Exhaust,Athena Air Filter-------- 0(rh)+ (Italian)

  4. #4
    Beter_Bocek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Aralık 2007
    Motosikleti
    SYM Orbit II 125 (2013) & Kuba XCG 150 (2014)
    Ülke standart kodlarıdır o ''E''ler. Misal Peru'da ki ''Burgman''larda katalitik konvertör'süz egzost sistemi kullanılıyordur ve ''E'' kodu farklıdır. Türkiye'de ise katalitik kovertör'lü sistem kullanılmıştır. Onun için, ''E'' kodlu parçanın motosikletin ''E'' kodu ile uyumlu olması gerekiyor. Aslında her koşulda değil, bu durum parçadan parçaya farklılıklar gösterebilir. Bu durumu kan gruplarının uyuşması gibi algılamalıyız. Tuhaf bir durum Kullanma kitapçığında motorunuzun hangi ''E'' koduna sahip olduğunu bulabilirsiniz. Umarım yardımcı olabilmişimdir.

    E33 = Uluslararası ETA standartlarına göre...

    E28 = Kanada standartlarına göre...

    E03 = Amerika standartlarına göre...

    E02 = Üzgünüm benden bu kadar
    flame bunu beğendi.

  5. #5
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Alıntı Beter_Bocek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ülke standart kodlarıdır o ''E''ler. Misal Peru'da ki ''Burgman''larda katalitik konvertör'süz egzost sistemi kullanılıyordur ve ''E'' kodu farklıdır. Türkiye'de ise katalitik kovertör'lü sistem kullanılmıştır. Onun için, ''E'' kodlu parçanın motosikletin ''E'' kodu ile uyumlu olması gerekiyor. Aslında her koşulda değil, bu durum parçadan parçaya farklılıklar gösterebilir. Bu durumu kan gruplarının uyuşması gibi algılamalıyız. Tuhaf bir durum Kullanma kitapçığında motorunuzun hangi ''E'' koduna sahip olduğunu bulabilirsiniz. Umarım yardımcı olabilmişimdir.

    E33 = Uluslararası ETA standartlarına göre...

    E28 = Kanada standartlarına göre...

    E03 = Amerika standartlarına göre...

    E02 = Üzgünüm benden bu kadar
    türkiyedeki modeller E33 o zaman.
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  6. #6
    Beter_Bocek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Aralık 2007
    Motosikleti
    SYM Orbit II 125 (2013) & Kuba XCG 150 (2014)
    Alıntı RunemagicK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    türkiyedeki modeller E33 o zaman.
    Orası biraz karışıktır (bana göre). ''Honda CB 125 E''lerin Peru'ya gönderilenlerinde ''devir saati'' var! Ama Türkiye gibi bir ülkede yok! Bence kendi motorunun ''E'' kodunu öğrenmeye/bulmaya çalışmalısın. Nasıl bulacağını bilsem yardımcı olurdum. En azından orijinal kullanma kitapçığın olsaydı; kıyısında köşesinde illa ki bir ''E'' koduna rastlardın. Benden anca bu kadar, kolay gele


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)