100cc motosikleti 125cc yapma planı
Reklamlar
-
28 Ağustos 2013, 21:16
#1
Merhaba
100cc motosikletim var 125cc yapma fikri birkaç gündür aklımı kurcalıyor.
Yarın tamirciye gitcem bakım vs. için.
Önceki gittiğimde yaşını almış bir amca vardı. bd 100 motosikleti 125cc yapmış. Biraz muhabbet ettik, çekişinde çok fark oldu, yakıt fark etti de fazla fark etmedi, diyor. Dediğine göre sorun da çıkarmamış.
Arkadaşla konuşurken o da benim motordan alacakmış, direk 125cc yapcam alınca diyor.
1-Sizce yaparsam başıma bela olur mu?
2-Sonradan benzini içme gibi durum olur mu?
3-Memnun kalmazsam eski parçaları taksam düzelir mi?
4-Krank değiştirmek gerekir mi? Amca tek silindir değiştirdim dedi?
5-Ayrıca ön düzeni 3.25 düşürsem 18 jantla çamurluğa vurur mu? Arkadaş yaptırmış, (ne kadar düşürdü bilmiyorum) tak tak vurdu, 17 jant yapmadan olmaz, dedi. Sizce dediği gibi olur mu? Öyle olursa gerek yok böyle kalsın.
Satarken zarar vs. önemli değil. Lise 4e kadar binerim zaten. İyi bakarım motosiklete ama o zamana kadar hali kalır mı bilmem.
Son olarak da not: Forumdaki konuları taradım ama istediğim bilgileri alamadığım için konu açtım.
Şimdiden teşekkürler. Yarın tamirciye gideceğim acilen fikirlerinizi belirtirseniz sevinirim.
Reklamlar
-
28 Ağustos 2013, 21:56
#2
ben cub u yaptım kesin değişmesi gereken parçalar krank. silindir. piston sekman. silindir kapağı. komple karbüratör ve eksozda değişse iyi olur
bunlardan biri değişmese olmaz
-
28 Ağustos 2013, 22:00
#3
arkadaşla da görüştüm onu 150cc yaparken yapman gerek dedi öyle yaparsam bayağı pahalıya patlar da kaça patlar
bunu istememin sebebi 5 vites olunca çok çabuk hızlanıyor 30 40 saniye gibi bir sürede son hıza ulaştırıyor
-
28 Ağustos 2013, 22:15
#4
senin krank 49.5 mm piston çapın 50 mm hesaplayalım
pi x r kare = silindirin alanı x h = silindirin hacmi
3.14 x 625 = 1962.5 silindirin alanı x 49.5 = 97.14 senin motorun hacmi
52 mm piston takacak yarısı 26 x 26 = 676
3.14 x 676 = 2122.64 x 49.5 = 105 cc yapar 125 cc olmaz
49.5 seninkrank ana kol ile piston kol yatağı arasındaki mesafe bu 125 cc de 54-55 mm olması lazım ki çekişi artsın
piston çapı 125 cc de 54 mm civarı kumpasla ölçtür
27 nin karesi 729
729 x 3.14 = 2289 silindirin alanı X 55 = 125.8 cc olur motor
hic bir motosiklet tamircisi bu hesabı yapıp senin motorun hacmi bu oldu diyemez sadece sallar
-
28 Ağustos 2013, 22:23
#5
abi sonuçta sadece silindirle kurtulamıyoruz değil mi ?
-
28 Ağustos 2013, 22:59
#6
malesef motoru yaptırınca şanzıman dişlileriylede oynaman lazım ki motorun hızlı gidebilsin
-
28 Ağustos 2013, 23:30
#7
neyse ya peki çok çabuk son hıza ulaşıyor vitesi çok atif kullandırıyor ona çare var mı forumda görmüştüm hem hızı artıyor hem de motor rahatlıyordu
-
28 Ağustos 2013, 23:49
#8
yasin.33 adlı üyeden alıntı
neyse ya peki çok çabuk son hıza ulaşıyor vitesi çok atif kullandırıyor ona çare var mı forumda görmüştüm hem hızı artıyor hem de motor rahatlıyordu
ön dişliyi arttırınca vites aralığı uzar.
-
28 Ağustos 2013, 23:51
#9
yasin.33 adlı üyeden alıntı
malesef motoru yaptırınca şanzıman dişlileriylede oynaman lazım ki motorun hızlı gidebilsin
sadece silindir ,üst kapak, grank , karborator , deiştirmek yeterli deilmi şanzumanda ne dislisi deiştircez?
-
29 Ağustos 2013, 00:00
#10
100 lük motor 6.5 beygir 125 cc yaptın oldu 10 beygir daha kuvvetli fakat motor devri aynı hızın artması için en basiti şanzıman çıkışındaki dişliyi büyütücen
-
29 Ağustos 2013, 00:36
#11
Beyler hiç oynamayın benim cub çok az yakıyordu 500km bakımını yaptırırken biraz ayar ver dedim ustaya 90km yapıyorum en fazla rodajda daha eskidende aynıydı biraz çekiş arttı lakin busefer su gibi benzin içmeye başladı bin pişman oldu ...ama hissedilir derecede fark var..
-
29 Ağustos 2013, 00:50
#12
nedir bu hız sevdası sanki hız yapabilceğiniz pist var abi ben 100 yaptım mı tamam diyorum bundan sonrası sakata getirir insanı hız yapan biri var burt munro bunun motoru görün grenaj kısmı nasıl diye
-
29 Ağustos 2013, 09:16
#13
125cc hız makinesi mi ? sadece çekişi artsın güçlensin istiyorum.
-
29 Ağustos 2013, 10:42
#14
Sonra motorum kilitlendi diye konu açabilirsin.
Gerek yok böyle şeylere boşuna masraf.
Zaten cuplar şehiriçi motordur fazla çekişe gerek yok sonuçta enduro yapmıyacaksın ya.
-
29 Ağustos 2013, 10:49
#15
Ön disliyi bir numara büyügü ile degis
Ama 125 cc gibi olmaz gene
-
29 Ağustos 2013, 10:58
#16
bence bu kadar parça parası vereceğine 100 cc motosikletini satıp üzerine biraz ekle 125 cc motosiklet al. cebinden daha az para çıkacaktır, orjinalliğide bozulmayacaktır.
-
29 Ağustos 2013, 11:13
#17
onu yapamam işte motor bana hediye dedemden satarsam ayıp olur motor cup değil cg tipli olanlardan yardım etseniz forumda gördüm arkadaşla konuşup yaptırdığında sıkıntı yapmış mı vs. konuşacağız ama önce sizlerin de fikirlerini alayım dedim
-
29 Ağustos 2013, 11:23
#18
arkadasım cok abartı bişeye cıkartmazsan sorunsuzca binersin.
ama yapan ustana ve kullandıgın uyumlu parcaların kalitesine baglı.olmaz diye bişe yok.
ben kendi 150 cc cross motorumu evde kendim 210 cc ye cıkarttım.
yaklasık 4000 km oldu yag değişimi dısında masrafım olmadı.
eskiden birinci vites stop ettiği rampaları şimdi iki de pati atarak cıkıyor
ama piyasada yarıslar için hazırlananlar gibi üst nokta yaptırma motor elinde patlar
zaten çinli motorların motor parcalarının cogu 100-125-150 hatta 200 cc de de aynı
yaptırabilirsin ama modifiye olayını abartmadan
-
29 Ağustos 2013, 11:26
#19
yarışlık gözüm yok yakıta dayanılmaz o zaman arkadaş 150cc yapmış 125ccyi ama o 200 üst kapak 200 karbüratör fln yaptırmış bayağı masraf yaptırmış peki tek silindri değiştirmek yeterli olur mu 125cc için ?
-
29 Ağustos 2013, 11:33
#20
ben 150 lilik motoru önce silidiri değişip 166 cc yaptım, kesmedi..
sonra sadece krank silindir değiştim cok farketti.gayet ii oldu.
daha sonra ayar gayar için üst kapagı sökerken vidaları yalama oldu gittim 200 lük üst kapak aldım cok az daha iyi oldu.
halen orjınal karburatörle kullanıyorum, şimdilik değişimi de düşünmüyorum.
yalnız 125 cc motorrların krank kolundaki delik (pistonun baglandıgı, piston piminin gectiği) cogunda 13perno (13mm) diye biliyorum.
150 lilik pistonlar(çapı 62mm olan) ise 15perno. eger 13 perno 62 piston piyasada varsa sorunsuzca yaparsın.
yoksada kranktaki biel kolunu uygun olanla değişebilirsin, ama bunun için kartelin komple acılması gerek işçilik masrafın artar.
zaten komple actırdıktan sonrada istersen 200 olarak da toplatabilirsin.
bu işlemler sonunda motorun cekişinde atla deve kadar fark göreceksin.
yani sana demem o ki yapmısken eger uygun parca varsa piyasada
125 değilde direk 150 olarak tak silindiri pisman olmazsın
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler