Benim gözlemlediğim en önemli detay, kullanım şekli.
_ Atıyorum yanal rüzgara maruz kalırken 5. vites 70km/h ile seyrederken, vitesi 4e alıp 70km ile seyrederseniz, önden bir kuvvetin motosikleti çekiyormuşçasına gidişi /çekiş gücü arttığı için yanal rüzgar etkisi nispeten azalıyor.
Bi deneyin farkı anlamamak mümkün değil
_ Gözlemlediğim 2. mevzu ise, depo yanı (ufakta olsa) grenajlar ve ön cam (şekli ve uygulanma açısı önemli) Bu parçalar seyir halindeyken önden gelen rüzgarı bölüp yanlardan attığı için, her iki yanınızda bi hava perdesi oluşturuyor.
Yan rüzgar bu hava perdesine çarptığında büyük bi kısmı dağıldığı için, etkisi ciddi şekilde azalıyor. Benimde CB' me ufak yan grenaj ve ön cam isteğimin en önemli sebebi buydu, grenaj tasarlamak için malzemeleri bile almıştım
(not: grenaj ve ön cam sevmiyorum
)
Bunlar benim şahsi gözlemlerim tabi, iş teoride böyle açıklanabilir mi bilmiyorum