Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

nasıl açmalıyım

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    11 Ağustos 2013
    arkadaslar yenı 170 lık motor aldım ama nasıl saglıklı acılır bılmyorum herkes bı sey dıyo kımısı 60 ı gecme dıyo kımısı son gaz ver 2 3 km gıt sonra normal hızla gıt dıyo kımısı duz yolda son gazla 100 150 km gıt sonra 60 70 le gıt dıyo kafa karıstırıyolar anlayan bırı varsa motoru en guzel nasıl acarım bı yardımcı olsun.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    bikerboi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2005
    Şehir
    Beykoz/İstanbul
    Motosikleti
    23' Piaggio Beverly S 400
    Benim motorum için satıcı tarafından söylenen 500kmye kadar 4500 deviri geçmemem 500-2000km arası da 5500 deviri geçmememdi. Dolayısıyla devirli kullanmamak gerekiyor. Böylelikle parçalar birbirine uyum sağlıyor vs. Ayrıca fabrikada motora koydukarı yağ normalde olması gerekenden çok daha ince olduğu için de fazla zorlamamak gerekiyormuş. Bence sen yine de aldığın yere bir danış.

  3. #3
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Sanırım sıfır motor aldın ve rodajdan bahsediyorsun.
    Son gaz falan gidersen motorun ağzına sıçarsın.
    500m bile olsa öyle kullanma sakın.
    Her viteste her devri dene ama sakın zorlama ve redline'a sokma.
    Atıyorum, 5.vites 4.000 devirde kilometrelerce gitme.
    Mümkün olduğunca fazla vites değiştir.
    Yokuşlarda zorlama.

  4. #4

    Üyelik
    12 Nisan 2013
    hayırlı olsun öncelikle Allah kazasız belasız günler nasip etsin..benimde ilk motorum 125cc'lik bi makineydi. aldığım yer banada aynı şekilde söylemişti. o zmaanlar bu terimle yeni tanışmıştım. makinenin belirli bir rodaj süresi olduğu ve bunun motor ömrüne bakımlı bi şekilde kullanıldığı takdirde (motorun yağı,suyu vs. kontrol edilerek) büyük katkı sağladığını söylemişlerdi. 500km'ye kadar 4000 deviri ve 500-1500km arasıda 5500-6000 deviri geçmemi söylemişlerdi. bunu uygulamak çok sıkıcı gelmişti o zamanlar ama makinenin ömrü açısından önemli olduğunu düşünerekten sabretmiştim... Ama tabikide daha yetkili usta bir kişiye danışman daha doğru olur sanırım. sonuçta motor konusndaki teknik bilgilerimiz usta abilerimiz kardeşlerimiz hariç çoğumuzda kulaktan dolma... Tekrardan hayırlı olsun kazasız belasız cezasız günlerde kullanman dileğiyle..

  5. #5
    gisler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2013
    alıntıdır.. yardımcı olacaktır size....

    "Motor açma" deyimi, Motor rodajı (veya kısaca rodaj) ise segman ve silindir yüzeylerinin birbiriyle eşleşme (mating) sürecidir.

    Sanayide üretim toleransları vardır. Özellikle yüzbinlerce hatta milyonlarca üretilen malzeme ve bileşenlerde (buna otomobil yedek parçaları dahildir) toleranslar daha büyüktür. Toleranstan kasıt planlanan ile üretilen arasındaki ölçü farklarıdır.Bi pistonun 657 gram olarak planlarsınız ama üretim bandından +/-5 gram toleransla çıkar. Bir piston 652 gram gelirken, diğeri 662 gram gelebilir. Böylece 2 piston arasında 10 gramlık bir fark oluşabilir. Buna "üretim toleransı" denir.


    Kusursuz bir silindir çapı beklememek gerekir ki, silindirin çapı silindiri oluşturan dairen her noktasından ölçüldüğünde aynı değildir, yani kusursuz bir dairemiz de yoktur elimizde.

    Keza segmanlar da öyle, tasarlanan ölçülerine kusursuzlukla uymazlar.
    İşte bu kusurların oranına biz tolerans diyoruz.


    Ancak, motor uzmanları arasında bir görüş, firmaların "rodaj gerektirmez" iddialarının fazla ciddiye alınmaması gerektiğini söyler. Bu görüşe göre, rodajın önemi azalmıştır ama hangi segmentte olursa olsun rodaj kurallarına uymamakla karşılaşılacak kayıplar vardır.

    Nihayetinde rodaj motorunuza ekstra güç kazandırmaz. Motorunuz 100 beygir endike güxe sahipse, mükemmel rodaj sonrası 110 beygire çıkmaz. Kötü bir rodaj ise 1-4 beygir kaybettirebilir.


    Kötü rodaj kompresyon kaçağına ve dolayısyla güç kaybına sebep olur. Rodaj süreci. imalattan birbirine tam uydurulmadan çıkmış silindir ve pistonların yavaş yavaş birbirine uydurulması sürecidir. Bu süreci ne kadar kitabına uygun atlatırsanız, o kadar güçlü kompresyonunuz olur.

    Eski motorlarda rodaj 4000-6000 km kadar sürüyordu. Üretim tolaranslarının giderek küçülmesi sayesinde günümüzde 800-1000 km'ye kadar düştü. Trend bu hızla devam ederse, önümüzdeki yıllarda 250-500 km civarına düşebileceğini söyleyebiliriz.

    Peki ideal rodaj nasıl yapılmalıdır? Uzmanların önerisi şöyle:

    Rodaj İçin Profesyonel tavsiyeler;

    Rodaj için önerilen kilometreyi üçe veya dörde bölün. Örneğin 1000 km'yi 250-350 km'lik 3-4 dilime bölün. İlk 250-350 km'de maksimum motor devrinin %35'ini aşmamaya özen gösterin. İkinci 250-350 km'de maksimum devrin %50'sini, son dilimde %75'ini aşmamaya özen gösterin. .

    Rodajda özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlar:

    1. Uzun süre rölantide çalıştırmayın.
    2.uzun süre aynı devirde gitmeyin.
    3. Kısa periyodlar için bile olsa asla motoru aşırı yüklemeyin.
    4. Çok uzun ve dik okuşalar tırmanmaktan hele yüklüyseniz kaçının.
    5. Verilen limitler dahilinde motoru sürekli değişen yüklere maruz bırakın.
    Yani motor devri sabit kalmasın.
    6. motor freni veya kompresyon yavaşlaması ideal rodajın da anahtarıdır.

    İdeal rodaj için uzman önerisi:

    Geceleyin tenha bir alanda aracınızı birinci ve ikinci viteste hızlandırıp, motor freniyle yavaşlayın. Kırmızı çizgiyi görür görmez, motor kompresyonuyla, fren kullanmadan yavaşlayın. Bu hareketi ileri bıkana veya yorulana kadar defalarca tekrarlayın. İdeal rodaj budur.

    Yukarıdaki önerilere uyarsanız, rodaj sürecini başarıyla atlatırsınız. Elbette harfiyen uymanız gerekmez ama çoğuna uyduğunuzda, amaç hasıl olmuş demektir.

    Neden rodaj esnasında motoru rölantide, tam yük altında veya yüksüz durumda uzun süre çalıştırmamak gerektiğinin elbette teknik açıklaması var ama hayli uzun. Kısaca şöyle özetleyebiliri:

    1. Yüksek devir ve maksimum yük altında özellikle krom kaplama kompresyon segmanları akkor haline gelir. Silindir duvarına bir film tabakası halinde kaplı bulunan yağ bu akkor halindeki segmanla temas ettiğinde camlaşarak katılaşır ve silindir yüzüyinde bir tür sır oluşur (oil glazing) Bu sır düzenli bir dağılım göstermez. Sıcaklığın daha yüksek olduğu yanma odasına yakın yüzeylerde daha fazladır. Kompresyon segmanı bu camlaşmış tabaka üzerinden kayarak gider gelir. Segmanla silindir cidarı arasındaki boşluklar kapanmak şöyle dursun, yeterli sürtünme sağlanamadığından daha da açılır. Aşırı durumlarda motoru sökmek bile gerekebilir.

    2. Sadece rölantide veya yüksüz çalıştırırsanız, bu defa da tersi olur. Normalde kompresyon ve yağ segmanı ile silindir duvarı arasında, segmanlar normal çalışma sıcaklığına ulaştığında oluşan genleşme ile kapanan bir boşluk bırakılır. Bu boşluğun tamamen kapanması için segmanların yeteri kadar ısınması ama akkor haline gelmemesi lazımdır. yeterince ısınmayan segmanlar beklendiği kadar genleşemediği için silindir duvarında oluşan yağ filmi tabakasını aşağı, kartere süpürmek yerine hydro-planning (lastiklerdeki aqua-planningin benzeri) etkisiyle bu film tabakası üzerinden geçer gider. Bu da yanma odasında yanmaya hazır bir yağ tabakası bırakır. Bu yağ tabakası yanarak (okside olarak) birikir ve zamanla silindir duvarını kaplar ve segmanla silindir duvarı arasında düzensiz bir yüzey oluşmasına, dolayısıyla kompresyon kaçağına, yağ yanmasına, sebeb olur.

    İşin teknik özeti budur. Toleranslar düştükçe bunların etkileri azalmaktadır ama hala sıfır toleransa ulaşaılamadı. O yüzden rodaja ihtiyaç var. Bu rodaj, pahalı arabalarda, fabrikada yapılır, ucuz arabalarda kullanıcısı yapar.

    Son söz: Aracınızın rodaj gerektirip gerektirmediği kullanma kılavuzunda yazar, sağa sola sormaya gerek yoktur. Kullanım klavuzuna uyunuz, pişman olmazsınız.
    DEMENDE, hasanfuat, Thracian ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  6. #6

    Üyelik
    12 Haziran 2013
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    kanuni GT170
    hayırluı olsun aynı motorlarımız galiba benimki 2bin kmlerde şuan ilk 100 km 60-70 i geçmedim 1000e kadarda 100ü ve şuan en fazla 130 yaptı motor.

  7. #7
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    motor açma devri hacı murat yani kuş serisinde kaldı
    artık belli km ye kadar ani hızlanma yapma

  8. #8
    hasanfuat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2009
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    ybr .13
    iş makinaları motorlarında fabrikada honlama yapılır standard yağ ile motor zorlanmadan 50-100 saat rodaj yapılır
    motor devrinin %30 un altında ve %70 üzerinde çalışmalardan kaçınılır

    bazı firmalar yeni motorların honlamasını motor çalışırken kendi kendine yapması için özel yağ ile 50 saat çalışmasını ister burda ters olan durum motor özellikle düşük devirde çalıştırılmamalıdır veya rodaj suresi 20 saate kadar ekstra uzatılmalıdır yine çok yüksek devirden kaçınılmalıdır

    rodaj gerekmez denilen motorlar fabrikada çalıştırılarak rodaj yağı ile son honlaması yaptırılır

  9. #9
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    hız yapmazsan açılmaz diyenlere kulak asma boşver onları , onların motorlar 5bin km de dağılır senin 25bin mesela kitapçıkta ne yazıyorsa onu uygula yada netten pdf kullanım klavuzları vardır onlara bak

  10. #10
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    bi anahtar ve lokma takımyla kolaylıkla açarsın
    arkadaşlar denecek şeyleri demişler zaten...

  11. #11
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    1. anahtar takımı
    2. lokma takımı
    3.tornavida seti
    4. çektirme
    5.yağ için kova

    ---------- Post added at 22:31 ---------- Previous post was at 22:29 ----------

    arkadaşlar rodajın hız ile hiç bir alakası yok lütfen yapmayın şunu.
    tek olayı DEVİR ve VİTES.

    Litrelik makinası olan napcak 2. vites 50-60 lamı dolaşacak ?

    Gerçekten Türkiyede ikinci el motor alınmaz !

  12. #12

    Üyelik
    11 Ağustos 2013
    Motor zaten su anda 95i gecmiyo kacta gidiyim o zaman ben ole rolantiymis torkuymus felan anlamym ole seylerden bana su hizla su kadar git diye anlatirsanz daha cok yardimci olursunuz yprumlariniz icinde tesekkur ederim.

  13. #13
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    max değerler :

    1.15
    2.30
    3.45
    4.60
    5.75

    zaten senın rodaj die bişi kalmamış olay kopmuş gitmiş artık istediğin gb bin deidklerimizi yapsanda fayda etmez.

  14. #14

    Üyelik
    11 Ağustos 2013
    Nerden anladin gittigini

  15. #15
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    Alıntı alihan1907 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor zaten su anda 95i gecmiyo kacta gidiyim o zaman ben ole rolantiymis torkuymus felan anlamym ole seylerden bana su hizla su kadar git diye anlatirsanz daha cok yardimci olursunuz yprumlariniz icinde tesekkur ederim.
    burdan.....
    Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !

  16. #16

    Üyelik
    11 Ağustos 2013
    Ole cok zorlamadm motoru bir iki kere denedim hemen gitmismidir ki


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)