Neden düştüğümü anlamadım
Reklamlar
-
22 Ağustos 2013, 22:13
#1
Az önce ilk defa asfaltla yüz göz oldum Yokuşu çıktım sağa döndüm. Karşıdaki araç sola sinyal verince yavaşladım. Araç durdu geniş bir alandı ve sadece ikimiz vardık. Bende araç durunca gaz verdim derken birden dönüşü yaptı. O an refleksle frene bastım birden motor kaydı altımdan. Sağolsun araç şoförü bi baktı sonra bastı gitti. Daha yeni kullanıcıyım, düşe kalka öğrenicem böyle sıkıntılar yaşicam farkındayım. Ama neden düştüğümü anlayamadım 2 freni de aynı oranda kullanıyorum. Gerçi o an ne yaptığımı anlamadım ama sizce sorun nedir ? Freni yanlış mı kullanıyorum. Bilgilerinize açığım. Birde önemli bir dipnot: Düştükten sonra farkettimki hareket halinde sanki egzozun içinde minik taşlar varmış gibi ses yapmaya başladı bunun nedeni nedir?
Reklamlar
-
22 Ağustos 2013, 22:19
#2
Egzoz bağlantı yerlerinde(vidalar) gevşeklik vardır. Sebebi budur büyük ihtimalle...
Ön-arka nasıl kaydınız tam olarak anlamadım. Scooter'da arka fren daha çok kullanılmalıdır. Ön frenin dozajını ayarlayamazsanız kayar gider, kapaklanırsınız. Sanırım ön freni çok sıktınız. Ben scooter kullanırken genelde fren yapmam. Trafiğin seyrine göre gazı kullanıp bırakırım. Zaten motor freniyle yavaşlıyorken, mümkün olduğunca frenlere dokunmam
-
22 Ağustos 2013, 22:29
#3
tr_select adlı üyeden alıntı
Egzoz bağlantı yerlerinde(vidalar) gevşeklik vardır. Sebebi budur büyük ihtimalle...
Ön-arka nasıl kaydınız tam olarak anlamadım. Scooter'da arka fren daha çok kullanılmalıdır. Ön frenin dozajını ayarlayamazsanız kayar gider, kapaklanırsınız. Sanırım ön freni çok sıktınız. Ben scooter kullanırken genelde fren yapmam. Trafiğin seyrine göre gazı kullanıp bırakırım. Zaten motor freniyle yavaşlıyorken, mümkün olduğunca frenlere dokunmam
Egzoza sertçe vurdugumda geliyor ses. içinden geliyor gibi geldi bana. Frene basınca yanlamasına kaydı motor yan yattım.
-
22 Ağustos 2013, 22:32
#4
tr_select adlı üyeden alıntı
Egzoz bağlantı yerlerinde(vidalar) gevşeklik vardır. Sebebi budur büyük ihtimalle...
Ön-arka nasıl kaydınız tam olarak anlamadım. Scooter'da arka fren daha çok kullanılmalıdır. Ön frenin dozajını ayarlayamazsanız kayar gider, kapaklanırsınız. Sanırım ön freni çok sıktınız. Ben scooter kullanırken genelde fren yapmam. Trafiğin seyrine göre gazı kullanıp bırakırım. Zaten motor freniyle yavaşlıyorken, mümkün olduğunca frenlere dokunmam
Aynı şekilde bende kullanıyorum, eğer frenleme yapacaksam önce arka sonra ön şeklinde kullanıyorum, hiçbirini de aniden sıkmıyorum, ani fren yapmam gerekirse gene önce arka hemen ardından önü kullanıyorum eğer mesafem varsa kayıp düşmemek adına hızım azaldığı için frenleri aniden olmamak kaydıyla bırakıyorum, ilk kullanmaya başladığımda bende ön fren hatası nedeniyle düşmüştüm, zamanla deneye deneye öğreniyorsunuz...
-
22 Ağustos 2013, 22:39
#5
öncelikle geçmiş olsun. ben de 5 yıl scootor model kullandım. frenlemede kesinlikle ön ve arkayı beraber kullanmanızı tavsiye ederim aksi halde fren yaparken motosikletinizin kontrolünü kaybedersiniz. ön freni mümkünse sık bırak şeklinde kullanmanızı öneririm. bu şekilde kaymanın önüne geçebilirsiniz.
-
22 Ağustos 2013, 22:40
#6
ege926 adlı üyeden alıntı
öncelikle geçmiş olsun. ben de 5 yıl scootor model kullandım. frenlemede kesinlikle ön ve arkayı beraber kullanmanızı tavsiye ederim aksi halde fren yaparken motosikletinizin kontrolünü kaybedersiniz. ön freni mümkünse sık bırak şeklinde kullanmanızı öneririm. bu şekilde kaymanın önüne geçebilirsiniz.
Bilgiler için teşekkür ederim.
-
22 Ağustos 2013, 22:41
#7
1. Sym scooter ların tek kronik sorunu eksozlarının içeriden dağılması ve çıngır çıngır ses yapmasıdır. Zamanla paslanıyor içeriden ve iç odalar kaynak yerlerinden kopuyor. Dışarıdan farkedilemiyor.
2. Düşme de acemilikten dir. Zamanla alışırsın.
-
22 Ağustos 2013, 22:42
#8
eskiler limon sıkma tekniği derler.. özellikle ön fren için kullanılır bu. limonu nasıl sıkarsın ? eze eze ve yavasca... birde bunu dene üstat. gecmis olsun.
-
22 Ağustos 2013, 22:47
#9
acayüp adlı üyeden alıntı
1. Sym scooter ların tek kronik sorunu eksozlarının içeriden dağılması ve çıngır çıngır ses yapmasıdır. Zamanla paslanıyor içeriden ve iç odalar kaynak yerlerinden kopuyor. Dışarıdan farkedilemiyor.
2. Düşme de acemilikten dir. Zamanla alışırsın.
Peki çözümü nedir ? Komple değişmesi mi gerekir egzozun ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:45 ----------
Permatiq59 adlı üyeden alıntı
eskiler limon sıkma tekniği derler.. özellikle ön fren için kullanılır bu. limonu nasıl sıkarsın ? eze eze ve yavasca... birde bunu dene üstat. gecmis olsun.
Teşekkürler
-
22 Ağustos 2013, 23:00
#10
Uygun bir ortamda frenleme çalışmaları yap. Arkadaşlar gerekli tavsiyelerde bulunmuşlar.
Ayrıca lastiklerinin frenlemelerdeki tepkisini anlamaya çalış. Muhtemelen daha iyileriyle değiştirmen gerekecektir.
Bir de bu durumlarda paniklememeyi öğrenmen lazım
-
22 Ağustos 2013, 23:03
#11
uur52 adlı üyeden alıntı
Peki çözümü nedir ? Komple değişmesi mi gerekir egzozun ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:45 ----------
Teşekkürler
Kısa bir sürede sesten başka bir zararı olmaz. Uzun vadede iç perçinler egzoz duman çıkışını zorlayacaktır. Bu yüzden hem yakıt yükselicek hem çekiş gücü yaşayacaksınız. Garanti var ise servis ücretsiz değişim yapar. Bir çok scooter'da bu sorun var ne yazıkki. Özellikle çin motorlarının alayında egzoz iç pad dağılması olabiliyor. (Yüksek ısıdan dolayı)
Yurt dışındayım, mesajdan ulaşın.
-
22 Ağustos 2013, 23:07
#12
sanırım panik fren dedikleri durumu yaşamışsın. zira aynısını yakın zamanda ben de yaşadım, scooter'dan kalma alışkanlık nedeniyle ayak frenine bir türlü alışamadım. geçmiş olsun, dikkat etmek lazım.
Izdırabın sonu yok sanma, bu âlem de geçer, Ömr-i fâni gibidir, gün de geçer, dem de geçer.
-
22 Ağustos 2013, 23:07
#13
tr_select adlı üyeden alıntı
Kısa bir sürede sesten başka bir zararı olmaz. Uzun vadede iç perçinler egzoz duman çıkışını zorlayacaktır. Bu yüzden hem yakıt yükselicek hem çekiş gücü yaşayacaksınız. Garanti var ise servis ücretsiz değişim yapar. Bir çok scooter'da bu sorun var ne yazıkki. Özellikle çin motorlarının alayında egzoz iç pad dağılması olabiliyor. (Yüksek ısıdan dolayı)
Garanti yok. Tek çözüm egzozun komple değişmesi midir ?
-
22 Ağustos 2013, 23:13
#14
uur52 adlı üyeden alıntı
Peki çözümü nedir ? Komple değişmesi mi gerekir egzozun ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:45 ----------
Teşekkürler
aklı başında bir eksozcu halledebilir. Arkada görünmeyen taraftan kesip açıp kurtarıyorsa kaynaklarını yenileyip kurtarmıyorsa yeniden sac kesip kaynatıp yapabilirler. Ben daha önce kymco için yaptırmıştım sorun yaşamamıştım. Ama herkes yapmıyor . eğer yenisi çok pahalıysa ( ki kesin pahalıdır ) denemekte fayda var.
Ama eksozun dış sacının çürüme derecesinde paslanmamış olması lazım. Dışında da çürümeler varsa mecbur değişiceksin. Onuda en iyi eksozcu anlar.
Yaptırıcak yerin yoksa ve maslağa , levente yakınsan birisine yönlendirebilirim.
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
-
22 Ağustos 2013, 23:15
#15
-
22 Ağustos 2013, 23:18
#16
bende genelde birşey anlamıyorum frene basınca bi patırtıyla kendimi yerde sürünürken buluyorum
-
22 Ağustos 2013, 23:21
#17
egzoz garantiye giriyor mu
tr_select adlı üyeden alıntı
Kısa bir sürede sesten başka bir zararı olmaz. Uzun vadede iç perçinler egzoz duman çıkışını zorlayacaktır. Bu yüzden hem yakıt yükselicek hem çekiş gücü yaşayacaksınız. Garanti var ise servis ücretsiz değişim yapar. Bir çok scooter'da bu sorun var ne yazıkki. Özellikle çin motorlarının alayında egzoz iç pad dağılması olabiliyor. (Yüksek ısıdan dolayı)
-
22 Ağustos 2013, 23:31
#18
geçmiş olsun....oluyor bazen böyle ...
-
22 Ağustos 2013, 23:52
#19
Boş bir alanda frenleme çalışın. Faydasını görürsünüz.
-
23 Ağustos 2013, 00:13
#20
uur52 adlı üyeden alıntı
Garanti yok. Tek çözüm egzozun komple değişmesi midir ?
Evet egzoz değişimidir. Orjinal egzoz uçuk bir paraya satılır sanırım. Egzoz ustası her ne kadar düzeltsede ıhh yok dostum yine zamanla şangur şungur gitmeye devam edersin.
100TL civarlarına güzel egzozlar var piyasada. O tarz bir şey veya kartal köprüsünün üstünde bir usta var. Özel yapım olarak istediğin modeli yapıyor. Garantisinide veriyor.... Orayı önerebilirim sana. Smokhead yanılmıyorsam markası. google yaz çıkar. 150 tl civarları galiba
Yurt dışındayım, mesajdan ulaşın.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)