Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Neden düştüğümü anlamadım

    REKLAM ALANI
  1. #1
    uur52 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    SYM Joymax 250i ABS
    Az önce ilk defa asfaltla yüz göz oldum Yokuşu çıktım sağa döndüm. Karşıdaki araç sola sinyal verince yavaşladım. Araç durdu geniş bir alandı ve sadece ikimiz vardık. Bende araç durunca gaz verdim derken birden dönüşü yaptı. O an refleksle frene bastım birden motor kaydı altımdan. Sağolsun araç şoförü bi baktı sonra bastı gitti. Daha yeni kullanıcıyım, düşe kalka öğrenicem böyle sıkıntılar yaşicam farkındayım. Ama neden düştüğümü anlayamadım 2 freni de aynı oranda kullanıyorum. Gerçi o an ne yaptığımı anlamadım ama sizce sorun nedir ? Freni yanlış mı kullanıyorum. Bilgilerinize açığım. Birde önemli bir dipnot: Düştükten sonra farkettimki hareket halinde sanki egzozun içinde minik taşlar varmış gibi ses yapmaya başladı bunun nedeni nedir?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Egzoz bağlantı yerlerinde(vidalar) gevşeklik vardır. Sebebi budur büyük ihtimalle...

    Ön-arka nasıl kaydınız tam olarak anlamadım. Scooter'da arka fren daha çok kullanılmalıdır. Ön frenin dozajını ayarlayamazsanız kayar gider, kapaklanırsınız. Sanırım ön freni çok sıktınız. Ben scooter kullanırken genelde fren yapmam. Trafiğin seyrine göre gazı kullanıp bırakırım. Zaten motor freniyle yavaşlıyorken, mümkün olduğunca frenlere dokunmam

  3. #3
    uur52 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    SYM Joymax 250i ABS
    Alıntı tr_select adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Egzoz bağlantı yerlerinde(vidalar) gevşeklik vardır. Sebebi budur büyük ihtimalle...

    Ön-arka nasıl kaydınız tam olarak anlamadım. Scooter'da arka fren daha çok kullanılmalıdır. Ön frenin dozajını ayarlayamazsanız kayar gider, kapaklanırsınız. Sanırım ön freni çok sıktınız. Ben scooter kullanırken genelde fren yapmam. Trafiğin seyrine göre gazı kullanıp bırakırım. Zaten motor freniyle yavaşlıyorken, mümkün olduğunca frenlere dokunmam
    Egzoza sertçe vurdugumda geliyor ses. içinden geliyor gibi geldi bana. Frene basınca yanlamasına kaydı motor yan yattım.

  4. #4
    ÖzLeMKaYrA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2012
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Suzuki An 125 HK, RKS Titanik, RTR TVS Apache
    Alıntı tr_select adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Egzoz bağlantı yerlerinde(vidalar) gevşeklik vardır. Sebebi budur büyük ihtimalle...

    Ön-arka nasıl kaydınız tam olarak anlamadım. Scooter'da arka fren daha çok kullanılmalıdır. Ön frenin dozajını ayarlayamazsanız kayar gider, kapaklanırsınız. Sanırım ön freni çok sıktınız. Ben scooter kullanırken genelde fren yapmam. Trafiğin seyrine göre gazı kullanıp bırakırım. Zaten motor freniyle yavaşlıyorken, mümkün olduğunca frenlere dokunmam

    Aynı şekilde bende kullanıyorum, eğer frenleme yapacaksam önce arka sonra ön şeklinde kullanıyorum, hiçbirini de aniden sıkmıyorum, ani fren yapmam gerekirse gene önce arka hemen ardından önü kullanıyorum eğer mesafem varsa kayıp düşmemek adına hızım azaldığı için frenleri aniden olmamak kaydıyla bırakıyorum, ilk kullanmaya başladığımda bende ön fren hatası nedeniyle düşmüştüm, zamanla deneye deneye öğreniyorsunuz...

  5. #5

    Üyelik
    14 Mart 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    gv250
    öncelikle geçmiş olsun. ben de 5 yıl scootor model kullandım. frenlemede kesinlikle ön ve arkayı beraber kullanmanızı tavsiye ederim aksi halde fren yaparken motosikletinizin kontrolünü kaybedersiniz. ön freni mümkünse sık bırak şeklinde kullanmanızı öneririm. bu şekilde kaymanın önüne geçebilirsiniz.

  6. #6
    uur52 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    SYM Joymax 250i ABS
    Alıntı ege926 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    öncelikle geçmiş olsun. ben de 5 yıl scootor model kullandım. frenlemede kesinlikle ön ve arkayı beraber kullanmanızı tavsiye ederim aksi halde fren yaparken motosikletinizin kontrolünü kaybedersiniz. ön freni mümkünse sık bırak şeklinde kullanmanızı öneririm. bu şekilde kaymanın önüne geçebilirsiniz.
    Bilgiler için teşekkür ederim.

  7. #7
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    1. Sym scooter ların tek kronik sorunu eksozlarının içeriden dağılması ve çıngır çıngır ses yapmasıdır. Zamanla paslanıyor içeriden ve iç odalar kaynak yerlerinden kopuyor. Dışarıdan farkedilemiyor.
    2. Düşme de acemilikten dir. Zamanla alışırsın.

  8. #8
    Permatiq59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Tekirdağ / Çorlu
    Motosikleti
    KapÇık
    eskiler limon sıkma tekniği derler.. özellikle ön fren için kullanılır bu. limonu nasıl sıkarsın ? eze eze ve yavasca... birde bunu dene üstat. gecmis olsun.
    salvoo bunu beğendi.

  9. #9
    uur52 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    SYM Joymax 250i ABS
    Alıntı acayüp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1. Sym scooter ların tek kronik sorunu eksozlarının içeriden dağılması ve çıngır çıngır ses yapmasıdır. Zamanla paslanıyor içeriden ve iç odalar kaynak yerlerinden kopuyor. Dışarıdan farkedilemiyor.
    2. Düşme de acemilikten dir. Zamanla alışırsın.
    Peki çözümü nedir ? Komple değişmesi mi gerekir egzozun ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:45 ----------

    Alıntı Permatiq59 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eskiler limon sıkma tekniği derler.. özellikle ön fren için kullanılır bu. limonu nasıl sıkarsın ? eze eze ve yavasca... birde bunu dene üstat. gecmis olsun.
    Teşekkürler

  10. #10
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Uygun bir ortamda frenleme çalışmaları yap. Arkadaşlar gerekli tavsiyelerde bulunmuşlar.
    Ayrıca lastiklerinin frenlemelerdeki tepkisini anlamaya çalış. Muhtemelen daha iyileriyle değiştirmen gerekecektir.
    Bir de bu durumlarda paniklememeyi öğrenmen lazım
    Okan Sinan Ocan bunu beğendi.

  11. #11
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Alıntı uur52 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki çözümü nedir ? Komple değişmesi mi gerekir egzozun ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:45 ----------



    Teşekkürler
    Kısa bir sürede sesten başka bir zararı olmaz. Uzun vadede iç perçinler egzoz duman çıkışını zorlayacaktır. Bu yüzden hem yakıt yükselicek hem çekiş gücü yaşayacaksınız. Garanti var ise servis ücretsiz değişim yapar. Bir çok scooter'da bu sorun var ne yazıkki. Özellikle çin motorlarının alayında egzoz iç pad dağılması olabiliyor. (Yüksek ısıdan dolayı)
    Yurt dışındayım, mesajdan ulaşın.

  12. #12
    hissizadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Puch Maxi - Hyosung GT 250 Naked
    sanırım panik fren dedikleri durumu yaşamışsın. zira aynısını yakın zamanda ben de yaşadım, scooter'dan kalma alışkanlık nedeniyle ayak frenine bir türlü alışamadım. geçmiş olsun, dikkat etmek lazım.
    Izdırabın sonu yok sanma, bu âlem de geçer, Ömr-i fâni gibidir, gün de geçer, dem de geçer.

  13. #13
    uur52 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    SYM Joymax 250i ABS
    Alıntı tr_select adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kısa bir sürede sesten başka bir zararı olmaz. Uzun vadede iç perçinler egzoz duman çıkışını zorlayacaktır. Bu yüzden hem yakıt yükselicek hem çekiş gücü yaşayacaksınız. Garanti var ise servis ücretsiz değişim yapar. Bir çok scooter'da bu sorun var ne yazıkki. Özellikle çin motorlarının alayında egzoz iç pad dağılması olabiliyor. (Yüksek ısıdan dolayı)
    Garanti yok. Tek çözüm egzozun komple değişmesi midir ?

  14. #14
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Alıntı uur52 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki çözümü nedir ? Komple değişmesi mi gerekir egzozun ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:45 ----------



    Teşekkürler
    aklı başında bir eksozcu halledebilir. Arkada görünmeyen taraftan kesip açıp kurtarıyorsa kaynaklarını yenileyip kurtarmıyorsa yeniden sac kesip kaynatıp yapabilirler. Ben daha önce kymco için yaptırmıştım sorun yaşamamıştım. Ama herkes yapmıyor . eğer yenisi çok pahalıysa ( ki kesin pahalıdır ) denemekte fayda var.
    Ama eksozun dış sacının çürüme derecesinde paslanmamış olması lazım. Dışında da çürümeler varsa mecbur değişiceksin. Onuda en iyi eksozcu anlar.
    Yaptırıcak yerin yoksa ve maslağa , levente yakınsan birisine yönlendirebilirim.
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  15. #15
    uur52 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    SYM Joymax 250i ABS

  16. #16
    ReiZzZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2011
    Şehir
    HATAY
    bende genelde birşey anlamıyorum frene basınca bi patırtıyla kendimi yerde sürünürken buluyorum

  17. #17
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    egzoz garantiye giriyor mu
    Alıntı tr_select adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kısa bir sürede sesten başka bir zararı olmaz. Uzun vadede iç perçinler egzoz duman çıkışını zorlayacaktır. Bu yüzden hem yakıt yükselicek hem çekiş gücü yaşayacaksınız. Garanti var ise servis ücretsiz değişim yapar. Bir çok scooter'da bu sorun var ne yazıkki. Özellikle çin motorlarının alayında egzoz iç pad dağılması olabiliyor. (Yüksek ısıdan dolayı)

  18. #18
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    geçmiş olsun....oluyor bazen böyle ...

  19. #19
    Arda_Karaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2011
    Şehir
    Foça
    Motosikleti
    BMW F650GS
    Boş bir alanda frenleme çalışın. Faydasını görürsünüz.

  20. #20
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Alıntı uur52 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Garanti yok. Tek çözüm egzozun komple değişmesi midir ?
    Evet egzoz değişimidir. Orjinal egzoz uçuk bir paraya satılır sanırım. Egzoz ustası her ne kadar düzeltsede ıhh yok dostum yine zamanla şangur şungur gitmeye devam edersin.
    100TL civarlarına güzel egzozlar var piyasada. O tarz bir şey veya kartal köprüsünün üstünde bir usta var. Özel yapım olarak istediğin modeli yapıyor. Garantisinide veriyor.... Orayı önerebilirim sana. Smokhead yanılmıyorsam markası. google yaz çıkar. 150 tl civarları galiba
    Yurt dışındayım, mesajdan ulaşın.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)