Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Neden düştüğümü anlamadım

    REKLAM ALANI
  1. #21
    albaywolf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2012
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Honda Fizy 125
    Yerler ıslaksa ve lastikler iyi değilse ön fren felakettir. Ben de ilk zamanlar ön frene dokunmamla yere kapaklanıp uzunca bir süre acaba niye düştüm diye sormuştum kendi kendime.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Sepetçioğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2010
    Şehir
    SİNOP
    Motosikleti
    KAWASAKİ VERSYS 650
    Neden düştüğümü anlamadım demişsin ama sebebini söylemişsin, yoksa boşa düşmüşsün diyecektim
    Bende fren yüzünden iki defa düştüm zamanla alışıyorsun fren dozajlarına, geçmiş olsun.

  3. #23
    -Alperen- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Hussar 125
    tahminimce ön freni sıkınca eliniz gazda takılı kalmış. Sizde Allah gidiyorum derken sağ sol kaymıştır
    olur böyle şeyler canınızı sıkmayın. Bende fazla fren yapmıyorum. Fakat takip mesafesinde vs. hatanızda olabilir. hiç arabaların arkasından gitmem genelde 2 şeritin ortasını kullanırım

  4. #24
    merkanar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2013
    Motosikleti
    Yamaha MT-09
    30 km/h'in altında seyrederken direksiyon hafif de kırıksa ön fren sıkıldığında motor kendini yatırıyor. Bu durumda gerekmedikçe ön fren kullanılmamalı.

  5. #25

    Üyelik
    20 Aralık 2009
    Geçmiş olsun öncelikle ön freni haddinden fazla sıktığın zaman ön amortisorler sonuna kadar kapanır yani rodeoda izlediğimiz boğalar gibi ya seni üzerinden atar bu dediğim düz çizgide ilerlersen tabi ama sağ yada sola doğru giderken başına gelirse direk koyun koyuna yatarsın motosikletinle bence iyi tanı motosikletini boş alanda yavaş hızlarda etki tepki ne nedir sana nasıl davranıyor kontrol et

  6. #26
    heia2654 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Aralık 2011
    Geçmiş olsun. Düşme sebebin çoğu kişinin yaşadığı bi olaydan kaynaklanıyor. Şimdi düz yolda giderken farz edelim ki ön tekerlekle arka tekerlek yükü eşit %50 paylaşıyor. Fren yaparken öne yükleneceği için frenin şiddetine göre %80'e kadar ön artar, arka da haliyle %20'ye kadar düşer. Usta motorcuların freni ezerek kullanma dediği şey burda başlıyor. Henüz motor öne yığılmadan, yani ön teker iyicene yere basmadan fren gücünün tümünü kullanırsan haliyle ön tekerlek kitleniyor. Hele bir de teker sağa sola dönükse vay haline. Lastiklerin ve zemin iyi olsa bile düşmekle sonuçlanıyor. Özetle ağırlık ön tekerleğe yüklenmeden ön fren çok sıkılmamalı, ağırlık öne yüklenirken arkadan boşalacağı için de arkanın kitlenmesine de dikkat edilmeli. Boş alanda pratik yapmak lazım. Bi de o durmayıp giden adamı bi güzel pataklasaydın ya...

    Egzoz içindeki ses muhtemelen dağılan katalizördür. Motorun 4-5 üzerinde bir yaştaysa normal.

  7. #27
    forzaBJK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Şebinkarahisar
    Motosikleti
    KTM 690 Enduro/SMC R
    fren konusunda hemen altin elbilesi abiye yönlendiriyorum.. mutlaka izle derim


  8. #28

    Üyelik
    06 Ocak 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    2014 FAZER8 ABS
    Motosiklette düşe kalka öğrenicem lafı biraz anlamsız. Düşmek kolay da kalkmak zordur. Ufak tefek sıyrıklarla atlatamayabilirsiniz.

    Bunun yerine eğitim alın. Trafiğe kapalı alanlarda, size bu işi adam gibi öğretebilecek kurumlardan alın bu eğitimleri.

    İlk motosikletim yarı otomatik çin malı birşeydi. Onunla yaşadığım birkaç olaydan sonra motosikleti bırakmıştım. Şimdi bi heves tekrar başladım. Ama ehliyetimi aldım, eğitimler aldım. Güvenlik ekipmanlarımı aldım en önemlisi. Ne düşüyorum, ne denge sorunu yaşıyorum ne de başımdan öyle büyük bir tehlike geçti.

    Artık bilinçli bir kullanıcı olduğumu düşünüyorum. Umarım acı tecrübeler yaşamadan motosikletin ne kadar tehlikeli, ama adam gibi öğrenip kullanınca da ne kadar zevkli olduğunu öğrenirsiniz.

    Geçmiş olsun.

  9. #29
    hissizadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Puch Maxi - Hyosung GT 250 Naked
    anlaşıldığı kadarıyla ön fren kullanımı konusu ciddi önem teşkil ediyor. ancak insan panik halinde herşeyi hatırlayamayabilir. mesela ön fren kolunun ayarını sıkı yapsak ve frenleme yaparken kolayca sona kadar gelmemesini sağlamak faydalı olur mu sizce. ben de henüz frenleme konusuna alışamadım zira ayak frenini bazen hepten unutuyorum. malum scooter da fren tamamen elle kontrol edildiği için ayak frenine halen adapte olamadım. en güvenli şekilde durmak veya yavaşlamak için frenleri nasıl kullanmalıyız?
    Izdırabın sonu yok sanma, bu âlem de geçer, Ömr-i fâni gibidir, gün de geçer, dem de geçer.

  10. #30
    forzaBJK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Şebinkarahisar
    Motosikleti
    KTM 690 Enduro/SMC R
    en güvenli sekil motorun dik durumda dir. önce hafif arka fren ve akabinde ön fren ile birlikte kullanmak gerekir, arka freni lastigin bloke olmayacagi kadar ön frene destek amacli, ön freni ise yukardaki videoda anlatildigi gibi limon sikarcasina yavasca fakat kararli sekilde sertlestirerek fakat lastigin bloke olmayacagi kadar..

    arkadaslar, motoru sürmeyi ögrenmeden burda (yurtdisinda) önce frenlemeyi ögretiyorlar kurslarda. parasütle atlayip acmasini bilmemek gibi bir durum sözkonusu.

    ayrica alisamadim veya panik halinde ne yaptigimi hatirlamamk gecerli degil söz konusu hayatiniz veya baskasinin veya arkanizda oturan en deger verdiginiz insan ise..

    panik halinde insan alisik oldugu ve bilinc altina yerlesmis olan hareketi yapar, ic güdüsel hareket eder fakat bu demek degildir ki bunun antrenmani olmaz. sık sık frenleme çalışmak gerekir - bu ne kadar sık yaparsak o kadar bilinç altımıza yerleşir ve panik halinde otomatikmen çalışılan frenleme şeklini kullanırız hiç düşünmeye gerek kalmadan. bunu ben söylemiyorum, piskologlarla eğitim planını hayırlayan türlü sürü kursların anlattıkları bunlar..

    frenleme konusu ayrıca forumda da bir çok kez işlendi, boş alanda trafiğe kapalı veya uzak mekanlarda tek başınıza olmaksızın çalışmak lazım bu işi..
    tecrübe edindiğinde trafikte lambada dururken bile çalışılır bu frenleme şekli..



    yukardaki görselde görebileceğin şekilde arka fren bir göz kırpması kadar ön frende önce sıkılıyor, ön fren sıkılmaya başladığında motorun ağırlığı ön amortisörlere bindiğinden arka fren güçü azalacaktır - daha doğrusu teker hafif kalktığı için yere teması azalacaktır ve bu durumda bloke olmaya başlayacaktır. dolayısı ile arka freni bloke olmayacak derece sıkmaya hafifce devam etmek gerekir - bu esnada ön freni gittikçe daha da sıkı sıkmaya başliyoruz - fakat teker bloke olmayacak derecede. arka teker veya ön teker bloke olma durumunda paniklemeden bloke eden freni bırakıp akabinde hemen tekrar sıkmaya devam etmek gerekir. asıl mühim olanı frenleme bilhassa ön fren frenlemesi sadece motorun dik ve düz gittiğinde sıkmak gerek.

    karşınıza engel çıktığında da bakışınızı engele odaklamak yerine kaçabileceğiniz noktaya odaklamak gerekir. çünkü motor nere bakarsanız oraya gider.

    engel önünde frenlemenizi yapıp yavaşlayın - freni bırakıp manevra yapın ve gerekirse tekrar motoru düzeltip frenlemeye devam edin. asla manevra anında fren yapmayın.

  11. #31
    hissizadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Puch Maxi - Hyosung GT 250 Naked
    şöyle de bir video var. kısaca anlatıyor.
    forzaBJK bunu beğendi.
    Izdırabın sonu yok sanma, bu âlem de geçer, Ömr-i fâni gibidir, gün de geçer, dem de geçer.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)