Vatandaşa ceza kesilirken, millet vekiline meclise, hakime adalet bakanlığına yazılması eşitlik ilkesine uyuyor mu hani yasalar karşısında eşittik. Yeni hakim savcı millet vekili olacaklar önce bunu düzeltmeli.
Vatandaşa ceza kesilirken, millet vekiline meclise, hakime adalet bakanlığına yazılması eşitlik ilkesine uyuyor mu hani yasalar karşısında eşittik. Yeni hakim savcı millet vekili olacaklar önce bunu düzeltmeli.
arkadaşımın motor yasaklansın demesiyle yasaklanmayacağını kendiside dahil olmak üzere bu sitedeki herkes biliyor. ama yazdıklarını okuyunca motosikletin zevkli ama dikkat edilmesi gereken bir makine olduğunu söylemek istediğini düşünüyorum .bir insan için vakit tamamsa ne 1 dakika ileri alınır nede 1 dakika geri. bu yazıyı okuduktan sonra 4 aylık motor sürücüsü olarak daha dikkatli kullanacağım.
Bir kere sempozyum, amerika, dirsek çürütmek gibi şeylerden dem vurman hata.
Burda senin okuduğun okulu onlarca sene önce bitirmiş olabilecek kişiler var, kime neyin havasını yapıyorsun?
Burda ilk üniversite okuyan sen değilsin.
Şu düşünce tarzına da bakılırsa kusura bakma ama, ''işallah mezun olamazsın'' demek geldi içimden.
Yarın bir gün hukukçu olacaksın, hani olur da böyle bir fikirle çıkarsın ortaya, senin gibi bir kaç zihniyet daha el birliğiyle yasaklarsınız valla motosikleti.
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
kardeş kimin avukatıysan neyi savunuyosan söyle benim mesleğimide yasaklasınlar ostimde patlada onlarca kişi öldü,
baba der ki; oğluma motoru yasakladım trafik iyi değil ölebilir, öleceğini bile bile izin vermem
e usta öleceğini bile bile dünyaya getirmişsin sonuçta dünyaya kazık çakan yok, çocuk yapmayıda yasaklasınlar nasıl olsa bi gün ölecek, kökten çözüm
muhabbete bak
okumadım çünkü gereksiz bi yazı olmuş yasak ne demek ya ben yasaklara karşı özgür hissetmek için motorcuyum
Abilerim, anlayışlı cevaplarınıza öncelikle teşekkür ederim. Çok farklı düşünceler aklımdan geçti yeni fikirler ve metodlar süzdüm sayenizde.
Motorcuların eğitilmesi fikri ve ehliyetin zorlaştırılması fikirleri çok mantıklı bence. Fakat yinede ülkemizde ne motorcular olarak biz ne de çevre faktörler tam değil.
Çoğu insan açıkladığım gibi motor sürmeye farklı açılardan elverişsiz fakat ne yazık ki sadece motorcu yönüne baskı yapmak teoride işe yarasada pratikde sadece haklı ölülerin sayısını arttırır gibi.
Bunun yanında anlattığım gibi çevre faktörlerinin (yol, insan, araç sürücüsü) değişmesi de imkansız denecek boyutta zor. Hadi Fatihdeki baklava dilimi gibi yolları düzelteyim demeniz bile neredeyse ülkemizin altından kalkamayacağı bir yük.
Bazıları saçma gözükmekle birlikte ülkemizdeki ölümleri minimize etmek adına değişik fikirler edindim;
(Aşağıdaki fikirleri değerlendirirken motor tutkunu olan kendimizi sigara bağımlısı olarak düşünelim. Bu örneği ilk sayfadaki arkadaştan çaldım. Sigaradaki yüzlerce öldürücü madde gibi motorda da yüzlerce öldürücü neden var. Sigarada ne kadar filtre (kask mont) kullansaniz da ancak kanser (ölme) riskini azaltirsiniz. Ve zararsiz gibi gozuksede 20 yila vurdugunuzda ölme riski büyük oranda muhtemeldir. Devlet de ne yapar, vatandas bırakmak istemese de sagligi icin sigarayi ya tamamen yasaklar, (amerikada bir zamanlar içki yasaklanması gibi) ya vergiyi ciddi oranda arttırıp caydırır, (türkiyedeki politika) ya da sadece belli bölgelerde içilmelerine izin verir (amerikadaki school zone 3km cevresinde sigara yasak))
1. Liquid Body Armor
Boynunuzun üzerinden kamyon geçse bile koruyacak ileri bir teknoloji, iç kanama hariç kapsamlı bir çözüm. Pek bilgim yok bilen arkadaşlar açıklayabilir.
http://m.youtube.com/watch?v=OvHXL7z...%3DOvHXL7z0Ajc
2. Çinde yaşayan kardeşimizin dediği gibi şehir merkezlerinde (sadece jandarma bölgelerinde izin verilmesi mesela) motor sürülmesinin yasaklanması bu sayede ulaşımdan çok profesyonel yürütülen bir hobi halini alması. (Singapurda sakızın yasak olması gibi, etrafı kirlettiği için)
3. Motosiklet fiyatlarının ve vergilerinin spor araba fiyatlarına yükseltilmesi ve insanların caydırılması. Ayrıca kaliteli ekipman oranını arttırır. 200.000tl verip motor alınca kaska da o oranda para yatırır insan.
4. Motosikletlerin sadece kendilerina ayrılmış yol yapılması ve ancak burada gitmelerine izin verilmesi (bütün bu önerilerin yanında her türlü kanun denetiminin sıkılaştırılması da olmalı) çin de sanırım böyle, bu seçim kaza sayısını azaltmasa da ölüm sayısını azaltır.
Ekleyeceğiniz diğer çözümleri de duymak isteriz. Valla bu konuyu meclisdekiler görmesin mugglelar zaten kıl bize, bi oylamaya açılsa motoru türkiyede onaylayan azınlıktır, acımaz yasaklarlar sonra kesin beni bulur kaskla kafamı patlatırsınız :D
arkdaşım sen hukuk okumaktan vaz geç senın matığınla hakim olsan suçlulara toluma zarar verıyor dıye idam dersın yada muebbet gelelım diğer anlatmak istediğime motosıkletten gelecek ecel varsa motosıkletı bu sebebpten korkar bırakırsın ama bır gun karşıdan karşıya gecerken gelir bi motosıklet sana carpar ecelinde motosıkletten olur .
evet motosıklet riskli bır alet tek başına bile ayakta duramıyor .siz onu ayakta tutmaya ve yürütmeye ve dahası hızlandırmaya calışıyorsunuz işte bu noktada ayakta duramayan motosıkletmı yoksa ona bütün bunları yaptıran sürücüsü mu tehlıkeli bu saçma fikrime karşı bence motosıklet süren eyilim gösteren ve sevenlere ceza verelim sonuçta hukukçusunuz
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:30 ----------
çözüm fikri herkesın kafasında var tabı bana mantıklı gelen 16 yaşında ehlıyetın verılmesı ilk ehlıyet motosıklet ehlıyetı olmalı 50 cc olarak 19 yaşına geldiğinde yine ilk ehliyet alacaksa sahış motosıklet ehliyetınden başlamalı 50 cc sonra sürücü isterse 1 yılı doldurunca cc yükseltmek için yada otomobıl sınıfına gırmek için tekrar ehliyet sınavına gırmeli böylece ilk deneyımler motosıklet ile olacağından araç sürücüleride bu deneyımden gectiğinden motosıklet sürücülerine daha saygılı ve kurallara daha uygun kullanıp üzerınde can taşındiğinı ve bır zamanlar kendılerınınde bunu kullandığını ne kadar dikkatli ve riskli olduğunu daha kolay bılırler
Abi benden 1.5 yaş büyüksün saygımvar ama yaptıgın boş muhabbet tehlike her yerde şuan evinde otururken bile deprem olur ölürsün motosiklette böyle korumaları var ekipmanları var diceksin ne işe yarıyor yine yaralanıyorsun öyle diyorsunda parasına göre muammele vardır sen 200 TL lık Mont İle 1000 TL lık montu aynı kefeye koyamassın yani diyecegim ne alaka diyeceksin depremınde önlemleri var yok vitrini duvara sabitleştirin kitaplıgı felan motorda böyle kaskı var ve TEHLİKE HER YERDE yok yabancı ulkede yokmu yağmur su çamur çukur sen her yerı New york sanıyorsun her halde her ülke öyle yani asfalt ları birazdaha düzgün o kadar ordada motosiklet kazası yapıp ölen var ve yabancı ulkede motosiklet sürenlerin %60 ı sadece kask kullanıyor birde eldiven sadece türkiyede %70 lık kısım full koruma giyyor yani biz onlardan daha öndeyiz biraz araştırma yap boş konuşmaa
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Bir konu ile bütün forumu kzarıştırmış helal olsun boş boş konuşuyor işte aldırmayın ....
Sizin iş Fırıncıya küstüm ekmek yemeyeceğim gibi olmuş.Motosiklet dikkatli kullanıldığı takdirde o kadarda tehlikeli değildir.Önlem almak önemli
neyin muhabbetini yapıyoruz bu ülkede kaldırımda yürürken durakda otobüs beklerken trafikle alakası olmayan insanlar ölmekde bu muhabbeti araba forumlarında yapsan çok şakşakçın olurdu ama burası o mubabbetin yapılabilecegi bi yer degil bu yazdıgının aksine bi oto forumunda ben bi motosiklet kullanıcısıyım trafikde benim gibi kullanıcılara dikkat edelim bizde can taşıyoruz vs. vs. desen belkide hem takdir toplardın hemde belli bi çizgin olurdu
o zaman evlililerde yasaklansın sen bir yılda kaç tane kadın kocası yüzünden öldürülüyor şiddete maruz kalıyor biliyomusun
jipler zaten ölüm makinası motoru geçtim arabadaki insanları öldürüyor daha bunun kamyonu tır'ı var saymıyorum bile
Kullanma o zaman sana zaten yasak mis bak
www.erkakurye.com
bu dediklerini eğitimle başarmak mümkün zaten eğitimin amacı başkalarını hatalarını ön görüp onları bertaraf etmek eğitimle olmaz demişsin şurası doğru eğitimi alıyorsun max. 2 gün sürüyor ben oldum diyip deli gibi sürersen gider bir yere patlarsın ama eğitimi alıp sonrasında vakit buldukça trafik olmayan yerde kapalı alan pratikler yaparsanız ve yol eğitiminde verdiklerin trafikte uygularsanız hayatta kalma olasılığınız artar tabi bunlar 1 kaç ayda yada yılda(kullanıma bağlı) olacak şeyler değil birde herşeyi yasaklamaya kalkarsak yandık silahta tehlikelidir o zaman bütün orduyu ve polisi dağıtalım ülkede hırsız terörist düşman tevüzcü vs. cirit atsın
Herifin canı sıkılmış burda milleti trollüyor, boş verin muhatap olmanıza bile gerek yok bence.
bence yolda yaya yürümeyelim daha çok riski var
Sevgili jedilight kardeşim senin mantığına göre bırak motosiklet kullanmayı bizim sokakta bile dolaşmamamız lazım.Sonuçta sokağa çıktın mı maganda kurşunununa kurban gidebilirsin,dengesiz bir kamyon şöförü seni asfalta sabitliyebilir,polis kafana gaz bombası kapsülü atabilir,belediye çukuruna düşebilirsin vb... say say bitmez.Ülkemiz gerçekten motosiklet kullanıcıları için cehennem ama bu kadar paranoyak olmaya gerek yok.Hatta bir istatistik vereyim geçen sene trafikte en fazla ölüm araba yolcularında görülmüş,sonra sırasıyla araba sürücülerinde,yayalar ve ondan sonra motosiklet sürücülerinde.Sen korktuysan tiksindiysen binme bu alete,gelip burda şu yasaklansın bu yasaklansın diye söylenme hakkın yok.Yasaklanması gereken bir şey varsa insan görünümlü yaratıklara ehliyet vermesi yasaklanmalı,kompleksli ilkel çok hücreli canlıların araba,kamyon,otobüs sürmesi yasaklanmalı.Beynini ve gözlerini kullanmaktan aciz sadece omuriliğe bağlı refleksel haraketlerle sokakta tren gibi giden insanların sokağa çıkması yasaklanmalı,I.Q. seviyesi yavru kedilerden bile geri çıkarcı,becereksiz yavşakların sırf yandaş ayağına,politik yollarla haksız yere trafik,karayolu yapımı ve düzenlenmesi,belediye,ehliyet sürücü eğitimi ve düzenlemeleri ve benzeri işlere,millet vekili ve benzeri makanlara getirilmeli yasaklanmalı...Daha sayayım mı?Bir kaç kendini bilmez apaçi hariç motosiklet sürücülerin suçu ne?Herşeyden önce Türk insanı olarak bize bilinçsizlik,işgüzarlık,tembellik,çıkarcılık yasaklanmalı.
Dünya üzerinde bana motosiklet sürmeyi yasaklayabilecek bir insan tanımıyorum buna eşim,annem ve babam da dahildir.Eğer ciddi anlamda olurda başımızdaki iyicene saçmalar ve motosikleti yasaklarsa GV 250 mi satar inadına Suzuki GSXR 1000 alırım.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)