Ecelin geldiyse bunun motoru falan yok kafana tas duser yine olursun ama esas uymamiz gereken Tedbir kuldan takdir Allah`tan
Ecelin geldiyse bunun motoru falan yok kafana tas duser yine olursun ama esas uymamiz gereken Tedbir kuldan takdir Allah`tan
ecel arkadaşım ecel..
adam baharda yazın geziyor geziyor ağustos sonu dank ediyor. yahu nisanda haziranda nerdeydin tam avukat olacak adamsın ha..
ama seninle hemfikir olduğum nokta çok
birGarip..
Olaya çok yanlış yaklaşmışsın. İyiniyetli olduğunu tahmin ediyorum ama olay yasaklamak değil daha fazla eğitim, daha fazla denetim olmalı. Bir yanlışı başka yanlışlarla telafi etmek gerçekten çok saçma.
Öncelikle yasağın her türlüsüne karşıyım. O konuya bir gün yine değiniriz. Ama sen öncelikle motorlu araçlarla ilgili denetimlerini yap, insanlara doğru düzgün ehliyet var. Problem düzelmezse ondan sonra gel konuşalım.
Geçen başka bir başlıkta da yazdım. Toplam 5 aylık ehliyet alma maceramın içerisinde direksiyon ehliyeti sınavım 35 saniye sürdü. Ve verdikleri ehliyetle 1000 RR'in üzerine basıp gidebiliyorum. Otomobil ehliyetini de konuşalım. Adam 40 yıl önce ehliyet almış, trafik kurallarından bi haber, 80 yaşına gelmiş hala otomobil sürüyor.
Bildiğim kadarı ile avrupa'da örneğin ilk ehliyetinizle belli cc'ye kadar motor kullanabiliyosun. Maçan yerse daha sonra diğerlerini iiçn sınavlara, testlere giriyorsun. Bizimkisi gibi 30 saniyelik sınavlarda de değil gayet uzmanlar eşliğinde yapılanlara.
Önce bunları düzelteceksin. Önce daha u dönüşü yapmaktan aciz, koca yolda dönerken kaldırıma çıkan adamla, tam 30 saat eğitim almış, hatasız bir şekilde motor sürenin o sınavdan aynı notla nasıl geçtiğine kafa patlatacaksın. Ehliyet verirken en son 30 sene önce bir köyde şans eser mobilet kullanmış öğretmenlerle değil uzman eğitmenlerle çalışacaksın, belirli aralıklarla insanların trafik kuralı bilgisini sınayacak, gerekiyorsa testlerini tekrar ettireceksin... Yani bu liste uzar gider.
Dediğim gibi iyiniyetli olduğunu düşünüyorum ama doğruları yanlış yerlerde aramayalım.
Bunları bir yap, hala motor yasaklansın diyorsan o zaman konuşalım.
Düşüncelerine saygılıyım ama katılmıyorum.
Silahlar yasaklansın
Hak yemek yasaklansın
Tecavüz yasaklansın(bence türkiyede artık legal)
Şerefsizlik yasaklansın ama motoru yasaklama. Bir tek onun üstünde az da olsa unutuyorum yukarda saydıklarımı.
Boşver arkadaşım bırak efendi efendi gazlayalım biz.
millet apolitik polemiğe hasret kalmış anlaşılan
sikayet seklin sanki turkiyedeki butun trafik kazalari ve olumle sonuclanan olaylarin tamami motor suruculeri tarafindan olmusta yasaklanmasini istiyormussun gibi geldi bana.
ben cinde yasiyorum buradada eyalet sistemi var(amerika gibi) ve eyaletlerin baskentlerinde merkezlerde motor yasak, kullanamiyorsun, vede ortaya cikan resim, ruhunu kaybetmis beden gibi geliyor bana, motorsiklet bir tutkudur, tutkunun tabiri ise "irade ve yargilari asan guçlu bir cosku:"
bu ne demek oluyor? o motor uzerinde gecirdigin her saniye aslinda sana irade ve yargilari asacak bir haz veriyor, ve bu hazzi kontrol etmek gercekten cok zor, o nedenle dirayetli ve kontrollu bir surucu olmak motor kullanicisi icin dahada zor, benim sahsi dusuncem. hukumet bu trafikteki hanzolari alip artci olarak motora bindirip kamyonlar arasinda seyahat ettirmesi, o boyle arkadan 3.5 3.5 3.5 nidalari ile nabiz attirirken, trafikte nasil bir maganda haline geldigini ona tattirmak,
motorun yasaklanmasi icin ortaya koydugun nedenlerin cogu" cehaletle alakali nedenler" ve cehalet maglesef ulkemizin yasam bicimi haline gelmis durumda. su anda bu forumda bile bilgi edinip ya bu isin dogrusunu nasil yapabilirim, topluma motor ve motorcu kulturunu nasil asilayabilirimi ogrenmek yerine. "ya bak cup motorla su hiza ciktim diyip kasksiz korumasiz tek elinde kamera ile kayit yapan zipir cahiller bile varken" sucu motora bulup onun yasaklanmasini istemek gercekten cok acimasiz.
motor yasaklanana kadar bireysel silahlanmayi onlesek? maganda kursunlarindan olen insan sayisi motor ile olen insan sayisindan cok daha fazla. yada sen sokaktaki marketinde GDO lu sebzeyi meyveyi halkina sattirabiliyorken motora gelene kadar cooooooooooook sey var duzeltilmesi gereken.
Her şeyede Murat DOĞANAYI örnek göstermişsin
Ülkemin durumu belli umursamaz sürücüler sinyalsiz şerit değiştirenler sağına soluna bakmadan yola atlayan yayalar ciğeri para etmezler
Aye abimize Allah rahmet eylesin ama pist lastiği viraja yatmalar uçmalar kaçmalar 1000 cc lik canavar ve güzel ülkemin güzel yolları ve
güzel ülkemin güzel trafiği kendi kendine etmiş sen Ayenin etkisinde kalmışsın anlaşılan izle pistte yapacağı şeyleri trafikte yapmış sonra ah vah
motosiklet tutkudur. Biz ölümü göze aldık. Ölmek var, dönmek yok.
kardeşim fikrine saygım var ama müslüman pazarında salyangoz satıyorsun ;)
Arkadaş kendi fikrini güzelce açıklamış. Ben saygı duyuyorum ama saygı duymamız katıldığımız
motosiklet zevktir isteyen biner istemeyen binmez izler kimsede yasaklayamaz
"motor telafisi olmayan bir tutkudur" derler...
sevmezsen bınmezsin... bu kadar basit...
Bu kardeşimizin ya psikolojisi bozulmuş, burası Türkiye Cumhuriyeti, birçok şeyde can güvenliği yok ama burada yaşıyoruz arabayada motoroda biniyoruz ve ülkemizi seviyoruz, terk etmiyoruz. . ( Motor sürücez diye abede de mi yaşayalım yani)
Bu mantıkla düşünürsek hiçbirşey yapılmaz bu ülkede, e bu işin içindesin, hukukçusun bu konuda ver savaşı; bizde destekleyelim seni, yol sulamalarından, sürücü bilinçlendirmelerine kadar takipçisi ol, bunu burada değil motosiklet dışı sitelerde dile getir, şikayet etme, çabala, hemen pes etme
Arkadaş kendi fikrini güzelce açıklamış. Ben saygı duyuyorum ama saygı duymamız katıldığımız anlamına gelmez ya da katılmamamız saygısızlık yapabileceğimiz anlamına gelmez (sıkıştırmayalım arkadaşı )
Uzun uzun okurken haklı olduğu bi çok konu var aslında ama sonuç olarak ulaştığı nokta yani toplumun yararı için motosikletin yasaklanması konusu hatalı.
Çünkü;
1. Youtube da dahil.izleyebildiğim bütün kaza videolarını izledim ki bunların %90 ında motosiklet sürücüleri dış bi etken nedeniyle (diğer araçlar,yol durumu vs) kaza yapıyorlar. Arkadaşın mantığıyla düşündüğümüzde sonuç ARABA-KAMYON-SALAK MÜHENDİSLİK HARIKASI YOLLAR YASAKLANMALI!!!
2.Kalan %10 luk dilim de motosiklet sürücüleri hatası (IŞIK İHLALİ-AŞIRI HIZ) Aynı mantıkla KURALLARA UYMAYACAK MOTOSİKLET SÜRÜCÜLERİ MOTOSİKLETE BINMEMELİ!!!
SONUÇ: Motosiklet kendi kendine hareket edemeyecek bi araç olduğuna göre motosikletin yasaklanması hiç bir şey çözmeyecek.
Bir gözlemimi de paylaşmak istiyorum bu arada. İstanbul'da oturuyorum ve işim gereği haftanın iki günü Çerkezköy ve Saray'a gidiyorum. Her gittiğimde en az 20 motosiklet görüyorum inanın 75 yaşında amca bile gördüm ama işin üzücü yanı kask takma oranı 20 de 1 bile değil!!!! Tamam diyeceksiniz kısa mesafeler gidiyolardır vs ama 30km hızla kaldırım taşına kafayı vurunca beynimizin karpuz gibü etrafa saçılacağı barizken bu ihmalkarlık niye??? Şimdi kabahatli motosiklet mi arkadaşım??? Sonra ne oldu motorcu öldü. ölür tabi kaskında aynı lastk gibi motorun bi parçası bunu anlamamız lazım artık. Dikkat edin metropol dışında bulunan köylerde genelde cgl-cup-scooter tarzı motorlar kamyonlara vs çarpıyorlar ve sürücülerin kaskı olmadığı için maalesef hayatlarını kaybediyorlar.
Özetle riski biliyoruz, göze alıyoruz, kendimizi ve etrafımızdakileri eğitmek için çaba sarfediyoruz, markete bile tam koruma gidiyoruz, gerisine de tadir-i ilahi diyoruz.
Dip not: Emniyet kemerinin kazalarda yaralanma ve ölüm riskini azalttığı bilimsel bir gerçektir ancak hiç kaza yapmamış biri için bir anlamı yoktur aynı motosikleti yasaklayıp ölümlü kaza sayısının değişmeyeceği gibi.
şu kadarını söyliyeyim İSTEMEYEN KULLANMAZ!
yarıdan sonrasını okumadam gereksiz konular bunlar binersen ekime binmezsen ......me kadar yol var herkes tuttuğundan mesul
onu yapamadık hemen yasaklansın bunu yapamadık hemen yasaklansın....
valla okumadım da;
bu kadar adam şiddetle karşı çıkıyosa yazının anafikrinin doğru olma ihtimali belirdi kafamda
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)