Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
4. sayfa BirinciBirinci ... 2345 SonuncuSonuncu

Motosiklet Kullanımı Tamamen Yasaklanmalı

    REKLAM ALANI
  1. #61
    Ahmet Orhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Temmuz 2009
    Şehir
    Kartal-İSTANBUL
    Motosikleti
    HONDA PCX
    Vatandaşa ceza kesilirken, millet vekiline meclise, hakime adalet bakanlığına yazılması eşitlik ilkesine uyuyor mu hani yasalar karşısında eşittik. Yeni hakim savcı millet vekili olacaklar önce bunu düzeltmeli.
    tr_select bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    mesut38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2013
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    cb 125 e
    Alıntı jedilight adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet Kullanımı Tamamen Yasaklanmalı

    Evet dostlarım, yanlış okumadınız bir motosiklet forumunda yazılması gereken en garip şey.

    Sevgili kardeşlerim, saygı değer abilerim varsa ablalarım ben 21 yaşında İstanbul Hukukda okuyan bir motosiklet sevdalısıyım. 40,000km motor tecrübem var bunların büyük çoğunluğu keşmekeş mega şehirlerde hiç trafiksiz bi şehirde kullanmadım. Mondial 150zc > Mondial 150mc > Hyosung gt250r sırası ile kademe kademe ilerledim diyebilirim. Ailem motora kesinlikle karşı ve babam ilk motorumu balyozla parçaladıktan sonra diğer iki motorumu gizlice aldım ve halen gizliden kullanmaktayım.

    Benim için motosiklet bir tutku, bir vazgeçilmez hatta bir yaşam tarzı. Motorumdan bir hafta uzak kalınca bunalıma giriyorum resmen, ve eminim çoğumuz da böyleyiz. Burda tartışmak istediğim şey de bu aslında, bu tutku hepimiz için çok riskli ve çevremiz için de tehlike arz ediyor.

    Bence motosiklet kullanımı ülkemizde tamamen yasaklanmalı ve elektrikli bisiklet hariç izin verilmemelidir. İlk bakışta çok saçma gelen bu iddiayı analizler ile açıklamaya çalışıcam.

    Amerikada 3 yıl yaşamış bi insan olarak orada motor kullanılmasını destekliyorum çünkü önüne adamın atlayabileceği yol yok, basayım desen her taraf polis) NewYork gibi mega şehirler hariç.

    Bu yazıyı okumadan önce aYe abimizin vefat haberini ve forumdaki ilk 5 sayfasını gözden geçirmenizi rica ederim. Hiç tanımadım abimizi ama insanın gözleri dolmadan okuması mümkün değil.

    Topluma bakan yönü ile;
    #Motor ülkemizde araçtan sayılmamakta (Motor görünce inadına üzerine kırıp sıkıştıranlar)
    #Yol kalitesi ve mühendisliği (viraj, su, çukur) motosikler için uygun değil. (Değerli aYe abimiz)
    #Toplumumuz ne motor ne de başka araç sürücüsü olarak sabırlı, saygılı bunun ötesinde eğitimli ve dikkatli değil. (Dedem mekanı cennet olsun 20 yıl renk körü okuma yazma bilmeyen bi şekilde araba sürdü)
    #Kadın sürücüler... Cinsiyet ayrımı yapmak istemiyorum ama 30 ile ana yola atlayıp ben temkinli gidiyorum diyen, senin neredeyse bagaja yapışacağını düşünmeyen, şerit değiştirdikten sonra sinyal veren, karşısına çıkan bir riskde ışık gören tavşan gibi donan varlıktır benim annem. Uzak durun annemden biçer vallaha.

    Şürüş tarzına bakan yönü ile;
    #Motor gittiği yol itibarı ile hiç motor sürmemiş insanların (bu insanlara MUGGLE olarak hitap edeceğim) beklemediği yerlerden ilerlemekte. (Otobüslerin arkasından bakmadan önümüze atlayan insanlar)
    #Motor trafikte her zaman diğer araç sürücülerinin hata yapmayacağına güvenerek ilerlemek zorunda. (Biz yolumuzda ilerlerken yan yoldan önümüze kıran bir araç hakkında yapabileceğimiz hiç bir şey yok, aynı şekilde bi arabanın durup dururken fren yapması halini düşünmemiz imkansız. Aynı şey arabada da gercek olsa da riski kat kat az)
    #Mugglelar yola baktıklarında cüssemiz küçük olduğundan bizi fark edememekte ya da önüne bir araç atlamasının bizi ne kadar zorladığını bilmemekteler
    #Araba gibi frenlere asılma şansımız yok, her an soğuk kanlı olup en iyi seçimi yapmamız gerek.
    #Aniden önümüze çıkan toprak, su, yağ karşısında hiç şansımız yok.
    #Motor stabil giden bir alet değildir, düz çizgide ilerlemez. Youtubden izleyin çindeki iğrenç motor dolu yolları herkes biyer çıkıyo. Bide biri düştü mü arkadan 10 kişi daha kaza yapıyo. Motor trafiği çözer deselerde bence düzenli bir trafik adına uygun bir alet değil.

    Güveliğe bakan yönü ile;
    Yazacaklarım realitelerdir, her türlü güvenlik önlemini alan temkinli abilerime saygı duyuyorum ama fatihte arkadaşımla iki sokak ötede dondurma yemeye gitmek için kimse bunları takmaz... Takmalı aslında
    #Toplumumuzda çoğu sürücü kask takmamakta bu bir realite (Buna ben de dahilim)
    #Çoğu sürücüde mont dizlik bulunmamakta, basit kaymalar bile büyük yaralarla sonuçlanmakta.
    #Her türlü korumaya rağmen 70km ile giden bir motorcu önüne çıkan arabayla çarpışıp yara almaması çok düşük olasılık. (aYe abimizin kolunu koydukları poşeti görüp duygulanmamak mümkün değil) Ben kendim 60ile giderken fren ve gazı karıştıran bir kadının önüme çıkması ile arabada kaza yapıp kendim ameliyat geçirdim kardeşim ise iç kanama geçirdi zor kurtardılar. Motorla olsak tahmin edin?

    Sürücülere bakan yönü ile;
    #Çoğu insan motor sürecek kapasitede değil, dediğimi eminim anlıyorsunuzdur, bu iş sadece eğitimle olacak iş değil. Ayakkabısını giyerken sakarlık yapıp düşen adam bu aleti kullanamaz, bi araba önüne kırdığında saliselerle karar vermen gerek ve yanlış bir karar iki canı tekerler altında ezdirmeye yetebilir
    #Çoğu kimse motorda dikkat etmesi gereken herşeyi akıl edememekte yada sinir, yorgunluk gibi nedenlerden temyiz kudreti azalmakta.
    #En güçsüz motor bile arabalardan iyi hızlanmakta ve arabalardan daha yüksek hızlarda seyretmekte. Arabanın 30 gittiği yerde 60 yapmak çok zor bir iş değil.
    #Bazen sinirden bazen sıkıntıdan bazen yetişmek için olur ama hepimiz illaki bu motorda bi ara basarız, gitmemiz gerekenden hızlı gideriz. Bu olay genelde arabada en fazla bi tamponla son bulur ama motorda....

    Tutku yönü ile;
    #Gençken motora başlayıp 250ccden sonra büyütmeyi düşünmeyen insan azdır
    #150cc ile idare eden abilerimi saygıyla anıyorum ama onların bile içinde büyütme isteği vardır eminim çünkü bu meret öyle bi tutku
    #600cc aletin farkına bile varmadan 100ün üzerine çıktığını söylememe gerek yok herhalde. O hızda duran da azdır ya
    #Motosiklete başlayan bir daha bırakamamakta, ailesi çocuğu bile kolay kolay bunun önüne geçememekte. (aYe abimizin 4aylık kızı aklımda hala)
    #Süren zaten vaz geçemiyor fakat bunun yanında arkanıza binen arkadaşlarımız da bu hevese kapılmakda ve bu riskli hayata adım atmaktalar. Virüs gibi yayılmakta ve kapan kurtulamamakta gibi neredeyse
    #Direk 600lükten başlayan ya da adımları hızlı atlayan insanları hiç saymıyorum bile. (Değerli Tuğrul abimiz 2000km cbr125den sonra gsxr600de hayatını noktalamıştı)

    Azap yönüyle;
    Aşağıdaki senaryolarda tamamen motor sürücüsünün haksız olduğunu varsayalım
    #Sizin yüzünüzden motora başlayan fakat hayatını yitiren arkadaşınızı düşünün
    #Motora başlayıp hayatını yitiren oğlunuzu düşünün
    #Talihsiz bir kaza sonucu size bişey olmazken hayatını yitiren yada felç kalan artçınızın ailesi ile konuşmanızı düşünün.
    #Geçirdiğiniz bir kazada kolunuzun kopmasını düşünün
    #Geçirdiğiniz bir kazada hayatınızı yitirmeyi düşünün

    Bi kaç başlığı kaçırsam da herhalde yazan riskler konusunda hepimiz hemfikiriz. Forumdaki aramızdalar kısmını açın, kardeşlerimizden yalnız 2 tanesi motor üstünde vefat etmemiş.

    Hayatında motorda ölüm riski atlatmayan var mı?
    Hiç 100ün üzerinde iken arabayla çarpışıp yaşayan kalıcı hasar olmayan var mı aramızda?

    Belki aramızdan yarımız motor üstünde vefat edecek, belki de haklı olamamıza rağmen, buna hazir mıyız, geride bırakacaklarımıza? Belki 20 yıl sorunsuz süreceksiniz aleti fakat o son gün kırmızı ışıkta geçip yandan size giydirecek hırbo yüzünden bu hayata nokta koyacaksınız.

    Çok fazla artısı olan bi alet motor, mükemmel bir icat. Fakat değer mi bunca gencimizi kaybetmeye? Değer mi yukarıda yazdığım azapları çekmeye. Bir muggle gibi bakın olaya sizce de lanet bişey değil mi motor? Madem biz bırakamıyoruz bu aleti devlet vatandaşlarını korumak adına zorla yasaklamalı. Ben motorun çok saçma riskli bir alet olduğunu kabul ediyorum ve muhtemelen motor üstünde....

    Hepiniz dualarımdasınız kardeşlerim, allah en azından kendimize zarar versekde arkamızdaki cana zarar vermenin vicdan azabını yaşatmasın.
    arkadaşımın motor yasaklansın demesiyle yasaklanmayacağını kendiside dahil olmak üzere bu sitedeki herkes biliyor. ama yazdıklarını okuyunca motosikletin zevkli ama dikkat edilmesi gereken bir makine olduğunu söylemek istediğini düşünüyorum .bir insan için vakit tamamsa ne 1 dakika ileri alınır nede 1 dakika geri. bu yazıyı okuduktan sonra 4 aylık motor sürücüsü olarak daha dikkatli kullanacağım.

  3. #63
    reverse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma F
    Bir kere sempozyum, amerika, dirsek çürütmek gibi şeylerden dem vurman hata.
    Burda senin okuduğun okulu onlarca sene önce bitirmiş olabilecek kişiler var, kime neyin havasını yapıyorsun?
    Burda ilk üniversite okuyan sen değilsin.

    Şu düşünce tarzına da bakılırsa kusura bakma ama, ''işallah mezun olamazsın'' demek geldi içimden.
    Yarın bir gün hukukçu olacaksın, hani olur da böyle bir fikirle çıkarsın ortaya, senin gibi bir kaç zihniyet daha el birliğiyle yasaklarsınız valla motosikleti.
    varan22 ve tr_select bunu beğendiler.

  4. #64
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    Alıntı Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her şeyede Murat DOĞANAYI örnek göstermişsin

    Ülkemin durumu belli umursamaz sürücüler sinyalsiz şerit değiştirenler sağına soluna bakmadan yola atlayan yayalar ciğeri para etmezler

    Aye abimize Allah rahmet eylesin ama pist lastiği viraja yatmalar uçmalar kaçmalar 1000 cc lik canavar ve güzel ülkemin güzel yolları ve

    güzel ülkemin güzel trafiği kendi kendine etmiş sen Ayenin etkisinde kalmışsın anlaşılan izle pistte yapacağı şeyleri trafikte yapmış sonra ah vah


    bunu bir motorcu olarak yazıyorum.

    böyle bir şehirde böyle bir sürüş yapıyorsan, kendini geçtim arkanda kalanları düşünmüyorsun demektir..


    inanın bu kadarına gerek yok..
    zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)

  5. #65
    ufukk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    kymco venox
    kardeş kimin avukatıysan neyi savunuyosan söyle benim mesleğimide yasaklasınlar ostimde patlada onlarca kişi öldü,
    baba der ki; oğluma motoru yasakladım trafik iyi değil ölebilir, öleceğini bile bile izin vermem
    e usta öleceğini bile bile dünyaya getirmişsin sonuçta dünyaya kazık çakan yok, çocuk yapmayıda yasaklasınlar nasıl olsa bi gün ölecek, kökten çözüm
    muhabbete bak

  6. #66

    Üyelik
    21 Ağustos 2013
    okumadım çünkü gereksiz bi yazı olmuş yasak ne demek ya ben yasaklara karşı özgür hissetmek için motorcuyum

  7. #67
    jedilight - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul - İzmit
    Motosikleti
    150zc+mcx>Gt250R>954RR
    Abilerim, anlayışlı cevaplarınıza öncelikle teşekkür ederim. Çok farklı düşünceler aklımdan geçti yeni fikirler ve metodlar süzdüm sayenizde.

    Motorcuların eğitilmesi fikri ve ehliyetin zorlaştırılması fikirleri çok mantıklı bence. Fakat yinede ülkemizde ne motorcular olarak biz ne de çevre faktörler tam değil.

    Çoğu insan açıkladığım gibi motor sürmeye farklı açılardan elverişsiz fakat ne yazık ki sadece motorcu yönüne baskı yapmak teoride işe yarasada pratikde sadece haklı ölülerin sayısını arttırır gibi.

    Bunun yanında anlattığım gibi çevre faktörlerinin (yol, insan, araç sürücüsü) değişmesi de imkansız denecek boyutta zor. Hadi Fatihdeki baklava dilimi gibi yolları düzelteyim demeniz bile neredeyse ülkemizin altından kalkamayacağı bir yük.

    Bazıları saçma gözükmekle birlikte ülkemizdeki ölümleri minimize etmek adına değişik fikirler edindim;

    (Aşağıdaki fikirleri değerlendirirken motor tutkunu olan kendimizi sigara bağımlısı olarak düşünelim. Bu örneği ilk sayfadaki arkadaştan çaldım. Sigaradaki yüzlerce öldürücü madde gibi motorda da yüzlerce öldürücü neden var. Sigarada ne kadar filtre (kask mont) kullansaniz da ancak kanser (ölme) riskini azaltirsiniz. Ve zararsiz gibi gozuksede 20 yila vurdugunuzda ölme riski büyük oranda muhtemeldir. Devlet de ne yapar, vatandas bırakmak istemese de sagligi icin sigarayi ya tamamen yasaklar, (amerikada bir zamanlar içki yasaklanması gibi) ya vergiyi ciddi oranda arttırıp caydırır, (türkiyedeki politika) ya da sadece belli bölgelerde içilmelerine izin verir (amerikadaki school zone 3km cevresinde sigara yasak))

    1. Liquid Body Armor
    Boynunuzun üzerinden kamyon geçse bile koruyacak ileri bir teknoloji, iç kanama hariç kapsamlı bir çözüm. Pek bilgim yok bilen arkadaşlar açıklayabilir.
    http://m.youtube.com/watch?v=OvHXL7z...%3DOvHXL7z0Ajc

    2. Çinde yaşayan kardeşimizin dediği gibi şehir merkezlerinde (sadece jandarma bölgelerinde izin verilmesi mesela) motor sürülmesinin yasaklanması bu sayede ulaşımdan çok profesyonel yürütülen bir hobi halini alması. (Singapurda sakızın yasak olması gibi, etrafı kirlettiği için)

    3. Motosiklet fiyatlarının ve vergilerinin spor araba fiyatlarına yükseltilmesi ve insanların caydırılması. Ayrıca kaliteli ekipman oranını arttırır. 200.000tl verip motor alınca kaska da o oranda para yatırır insan.

    4. Motosikletlerin sadece kendilerina ayrılmış yol yapılması ve ancak burada gitmelerine izin verilmesi (bütün bu önerilerin yanında her türlü kanun denetiminin sıkılaştırılması da olmalı) çin de sanırım böyle, bu seçim kaza sayısını azaltmasa da ölüm sayısını azaltır.

    Ekleyeceğiniz diğer çözümleri de duymak isteriz. Valla bu konuyu meclisdekiler görmesin mugglelar zaten kıl bize, bi oylamaya açılsa motoru türkiyede onaylayan azınlıktır, acımaz yasaklarlar sonra kesin beni bulur kaskla kafamı patlatırsınız :D

  8. #68
    askon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2009
    Şehir
    istanbul-gaziosman paşa
    Motosikleti
    pıoneer 200cc 2007
    arkdaşım sen hukuk okumaktan vaz geç senın matığınla hakim olsan suçlulara toluma zarar verıyor dıye idam dersın yada muebbet gelelım diğer anlatmak istediğime motosıkletten gelecek ecel varsa motosıkletı bu sebebpten korkar bırakırsın ama bır gun karşıdan karşıya gecerken gelir bi motosıklet sana carpar ecelinde motosıkletten olur .

    evet motosıklet riskli bır alet tek başına bile ayakta duramıyor .siz onu ayakta tutmaya ve yürütmeye ve dahası hızlandırmaya calışıyorsunuz işte bu noktada ayakta duramayan motosıkletmı yoksa ona bütün bunları yaptıran sürücüsü mu tehlıkeli bu saçma fikrime karşı bence motosıklet süren eyilim gösteren ve sevenlere ceza verelim sonuçta hukukçusunuz

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:30 ----------

    çözüm fikri herkesın kafasında var tabı bana mantıklı gelen 16 yaşında ehlıyetın verılmesı ilk ehlıyet motosıklet ehlıyetı olmalı 50 cc olarak 19 yaşına geldiğinde yine ilk ehliyet alacaksa sahış motosıklet ehliyetınden başlamalı 50 cc sonra sürücü isterse 1 yılı doldurunca cc yükseltmek için yada otomobıl sınıfına gırmek için tekrar ehliyet sınavına gırmeli böylece ilk deneyımler motosıklet ile olacağından araç sürücüleride bu deneyımden gectiğinden motosıklet sürücülerine daha saygılı ve kurallara daha uygun kullanıp üzerınde can taşındiğinı ve bır zamanlar kendılerınınde bunu kullandığını ne kadar dikkatli ve riskli olduğunu daha kolay bılırler

  9. #69
    ZamboKage - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ağustos 2013
    Şehir
    Muğla/Milas
    Motosikleti
    SATILDI.
    Abi benden 1.5 yaş büyüksün saygımvar ama yaptıgın boş muhabbet tehlike her yerde şuan evinde otururken bile deprem olur ölürsün motosiklette böyle korumaları var ekipmanları var diceksin ne işe yarıyor yine yaralanıyorsun öyle diyorsunda parasına göre muammele vardır sen 200 TL lık Mont İle 1000 TL lık montu aynı kefeye koyamassın yani diyecegim ne alaka diyeceksin depremınde önlemleri var yok vitrini duvara sabitleştirin kitaplıgı felan motorda böyle kaskı var ve TEHLİKE HER YERDE yok yabancı ulkede yokmu yağmur su çamur çukur sen her yerı New york sanıyorsun her halde her ülke öyle yani asfalt ları birazdaha düzgün o kadar ordada motosiklet kazası yapıp ölen var ve yabancı ulkede motosiklet sürenlerin %60 ı sadece kask kullanıyor birde eldiven sadece türkiyede %70 lık kısım full koruma giyyor yani biz onlardan daha öndeyiz biraz araştırma yap boş konuşmaa

  10. #70
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Bence sana en güzel cevap su olmus.

    Alıntı Ferdi BEL adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    okumadım çünkü gereksiz bi yazı olmuş yasak ne demek ya ben yasaklara karşı özgür hissetmek için motorcuyum
    Okumadan bile yazinin gerekli ya da gereksiz olabilecegini anlayan bir topluma yaziyorsun.
    çok geri kalmissin çoook.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  11. #71
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    ah ah yeni nesil bu çocuklar adam olacak ülke yönetecek çözüme bak

  12. #72
    TheAzReaL07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Şubat 2012
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    CBR 125R
    Bir konu ile bütün forumu kzarıştırmış helal olsun boş boş konuşuyor işte aldırmayın ....

  13. #73
    Karlıyollar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2011
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Malesef Yok :)
    Sizin iş Fırıncıya küstüm ekmek yemeyeceğim gibi olmuş.Motosiklet dikkatli kullanıldığı takdirde o kadarda tehlikeli değildir.Önlem almak önemli

  14. #74
    HEROCAN35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2012
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Yamaha Xenter
    neyin muhabbetini yapıyoruz bu ülkede kaldırımda yürürken durakda otobüs beklerken trafikle alakası olmayan insanlar ölmekde bu muhabbeti araba forumlarında yapsan çok şakşakçın olurdu ama burası o mubabbetin yapılabilecegi bi yer degil bu yazdıgının aksine bi oto forumunda ben bi motosiklet kullanıcısıyım trafikde benim gibi kullanıcılara dikkat edelim bizde can taşıyoruz vs. vs. desen belkide hem takdir toplardın hemde belli bi çizgin olurdu

    o zaman evlililerde yasaklansın sen bir yılda kaç tane kadın kocası yüzünden öldürülüyor şiddete maruz kalıyor biliyomusun

    jipler zaten ölüm makinası motoru geçtim arabadaki insanları öldürüyor daha bunun kamyonu tır'ı var saymıyorum bile

  15. #75
    ERROR88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA NC 750 integra 2024 forza 250
    Kullanma o zaman sana zaten yasak mis bak
    www.erkakurye.com

  16. #76
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    Alıntı jedilight adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şürüş tarzına bakan yönü ile;
    #Motor gittiği yol itibarı ile hiç motor sürmemiş insanların (bu insanlara MUGGLE olarak hitap edeceğim) beklemediği yerlerden ilerlemekte. (Otobüslerin arkasından bakmadan önümüze atlayan insanlar)
    #Motor trafikte her zaman diğer araç sürücülerinin hata yapmayacağına güvenerek ilerlemek zorunda. (Biz yolumuzda ilerlerken yan yoldan önümüze kıran bir araç hakkında yapabileceğimiz hiç bir şey yok, aynı şekilde bi arabanın durup dururken fren yapması halini düşünmemiz imkansız. Aynı şey arabada da gercek olsa da riski kat kat az)
    #Mugglelar yola baktıklarında cüssemiz küçük olduğundan bizi fark edememekte ya da önüne bir araç atlamasının bizi ne kadar zorladığını bilmemekteler
    #Araba gibi frenlere asılma şansımız yok, her an soğuk kanlı olup en iyi seçimi yapmamız gerek.
    #Aniden önümüze çıkan toprak, su, yağ karşısında hiç şansımız yok.
    #Motor stabil giden bir alet değildir, düz çizgide ilerlemez. Youtubden izleyin çindeki iğrenç motor dolu yolları herkes biyer çıkıyo. Bide biri düştü mü arkadan 10 kişi daha kaza yapıyo. Motor trafiği çözer deselerde bence düzenli bir trafik adına uygun bir alet değil.
    bu dediklerini eğitimle başarmak mümkün zaten eğitimin amacı başkalarını hatalarını ön görüp onları bertaraf etmek eğitimle olmaz demişsin şurası doğru eğitimi alıyorsun max. 2 gün sürüyor ben oldum diyip deli gibi sürersen gider bir yere patlarsın ama eğitimi alıp sonrasında vakit buldukça trafik olmayan yerde kapalı alan pratikler yaparsanız ve yol eğitiminde verdiklerin trafikte uygularsanız hayatta kalma olasılığınız artar tabi bunlar 1 kaç ayda yada yılda(kullanıma bağlı) olacak şeyler değil birde herşeyi yasaklamaya kalkarsak yandık silahta tehlikelidir o zaman bütün orduyu ve polisi dağıtalım ülkede hırsız terörist düşman tevüzcü vs. cirit atsın

  17. #77
    Pekbipicadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CB 600 Hornet ( Geçmiş : Piaggio X9 250 ,)
    Herifin canı sıkılmış burda milleti trollüyor, boş verin muhatap olmanıza bile gerek yok bence.

  18. #78

    Üyelik
    31 Mayıs 2012
    bence yolda yaya yürümeyelim daha çok riski var

  19. #79

    Üyelik
    16 Mart 2012
    Şehir
    istanbul-göztepe
    Motosikleti
    CBF1000F & CRF250L
    Alıntı jedilight adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    1. Liquid Body Armor
    Boynunuzun üzerinden kamyon geçse bile koruyacak ileri bir teknoloji, iç kanama hariç kapsamlı bir çözüm. Pek bilgim yok bilen arkadaşlar açıklayabilir.
    http://m.youtube.com/watch?v=OvHXL7z...%3DOvHXL7z0Ajc

    2. Çinde yaşayan kardeşimizin dediği gibi şehir merkezlerinde (sadece jandarma bölgelerinde izin verilmesi mesela) motor sürülmesinin yasaklanması bu sayede ulaşımdan çok profesyonel yürütülen bir hobi halini alması. (Singapurda sakızın yasak olması gibi, etrafı kirlettiği için)

    3. Motosiklet fiyatlarının ve vergilerinin spor araba fiyatlarına yükseltilmesi ve insanların caydırılması. Ayrıca kaliteli ekipman oranını arttırır. 200.000tl verip motor alınca kaska da o oranda para yatırır insan.

    4. Motosikletlerin sadece kendilerina ayrılmış yol yapılması ve ancak burada gitmelerine izin verilmesi (bütün bu önerilerin yanında her türlü kanun denetiminin sıkılaştırılması da olmalı) çin de sanırım böyle, bu seçim kaza sayısını azaltmasa da ölüm sayısını azaltır.

    Ekleyeceğiniz diğer çözümleri de duymak isteriz. Valla bu konuyu meclisdekiler görmesin mugglelar zaten kıl bize, bi oylamaya açılsa motoru türkiyede onaylayan azınlıktır, acımaz yasaklarlar sonra kesin beni bulur kaskla kafamı patlatırsınız :D
    bunlar mı ürettiğiniz çözümler? parası olmayana motor yok yani? Meclisteki yasakçı zihniyetin ürünü olduğunuzu düşünüyorum. Yavaş yavaş motosiklet yasağının tohumlarını atıyorlar belki. Hayal dediğimiz herşey gerçek oluyor! Olur mu olur, bi huzursuzlandım

  20. #80
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Sevgili jedilight kardeşim senin mantığına göre bırak motosiklet kullanmayı bizim sokakta bile dolaşmamamız lazım.Sonuçta sokağa çıktın mı maganda kurşunununa kurban gidebilirsin,dengesiz bir kamyon şöförü seni asfalta sabitliyebilir,polis kafana gaz bombası kapsülü atabilir,belediye çukuruna düşebilirsin vb... say say bitmez.Ülkemiz gerçekten motosiklet kullanıcıları için cehennem ama bu kadar paranoyak olmaya gerek yok.Hatta bir istatistik vereyim geçen sene trafikte en fazla ölüm araba yolcularında görülmüş,sonra sırasıyla araba sürücülerinde,yayalar ve ondan sonra motosiklet sürücülerinde.Sen korktuysan tiksindiysen binme bu alete,gelip burda şu yasaklansın bu yasaklansın diye söylenme hakkın yok.Yasaklanması gereken bir şey varsa insan görünümlü yaratıklara ehliyet vermesi yasaklanmalı,kompleksli ilkel çok hücreli canlıların araba,kamyon,otobüs sürmesi yasaklanmalı.Beynini ve gözlerini kullanmaktan aciz sadece omuriliğe bağlı refleksel haraketlerle sokakta tren gibi giden insanların sokağa çıkması yasaklanmalı,I.Q. seviyesi yavru kedilerden bile geri çıkarcı,becereksiz yavşakların sırf yandaş ayağına,politik yollarla haksız yere trafik,karayolu yapımı ve düzenlenmesi,belediye,ehliyet sürücü eğitimi ve düzenlemeleri ve benzeri işlere,millet vekili ve benzeri makanlara getirilmeli yasaklanmalı...Daha sayayım mı?Bir kaç kendini bilmez apaçi hariç motosiklet sürücülerin suçu ne?Herşeyden önce Türk insanı olarak bize bilinçsizlik,işgüzarlık,tembellik,çıkarcılık yasaklanmalı.

    Dünya üzerinde bana motosiklet sürmeyi yasaklayabilecek bir insan tanımıyorum buna eşim,annem ve babam da dahildir.Eğer ciddi anlamda olurda başımızdaki iyicene saçmalar ve motosikleti yasaklarsa GV 250 mi satar inadına Suzuki GSXR 1000 alırım.
    lycantrophic bunu beğendi.


4. sayfa BirinciBirinci ... 2345 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)