Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Motor Bisiklet Tepekli piston

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    beyler bisan CGR 125 lik motorm vardı bunu 200 lük yaptm ama gene sarmadı motorcuya gittim oda dediki tepeli piston takar silindiri rektefecide biraz büyültürüz. bu konuda bilgisi olan varmı fazla fark edermi yada motora zararı olrmu silindir 63.5 rektefecide 65.5 yapmayı düsünüyorum tepeli pistonla birlikteBide motorun ön disli 17 arka disli 41 sizce ideali kaçtir uzun 200 lük motor icin ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    24 Ocak 2010
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    2013 S1000RR Hp4
    Motor Sohc ve Dohc olarak ikiye ayrılır. Üzerinde değişiklik yapılan motor Sohc ise fazla performans beklememek lazım. 0-100 değerini 1-2 saniye düşürmekten başka bir işe yaramaz, yakıtta gereksiz artış olur. Doch, Soch'tan %35 daha verimli ve performanslıdır.

    Kullandığım motosiklette 200cc dohc motor mevcut. Performans olarak Cbr250ye(Soch) denk denilebilir. 0-100 9.2sn.

    Doch(Üstten çift ekzantrikli motor silindir başına 4 sübap) http://img407.imageshack.us/img407/429/8u5k.jpg
    Sohc(Üstten Tek ekzantrikli motor silindir başına 2 sübap)

    49mm pistondan 65mm pistona geçilecekse debriyaj,şanzıman,soğutma,yağlama sistemi geliştirilmeli ve daha büyük karbüratöre geçilmelidir. Bunun haricinde krankın da ne kadar dayanacağı tartışılır.

    17-43 dişli idealdır.

  3. #3
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı koray4235 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    beyler bisan CGR 125 lik motorm vardı bunu 200 lük yaptm ama gene sarmadı motorcuya gittim oda dediki tepeli piston takar silindiri rektefecide biraz büyültürüz. bu konuda bilgisi olan varmı fazla fark edermi yada motora zararı olrmu silindir 63.5 rektefecide 65.5 yapmayı düsünüyorum tepeli pistonla birlikteBide motorun ön disli 17 arka disli 41 sizce ideali kaçtir uzun 200 lük motor icin ?
    ideal ölçü senin kullanım sartlarına göre değişir.
    mevcut 63.5 silindiri tornalatacagına. gider 65.5 yada 67 mm de alabilirsin, piyasada zongshen yedek parcalarından ararsan bulursun

    eger krank silindir ve üst kapak değişimini yaptıysan geriye yapılabilecek, debriyaj tas değişimi (krank taki gücü sanzımana aktarırken ki ara dişli oranını değiştirmek için, yanlıs hatırlamıyorsam orjınal 18-74 iken performan parcası olarak piyasada 21-70 var, bundan tak derim)

    birde egzantrik modifiyesi kalır.

    tabi tepeli pistonda takılabilir ama tepeli piston demek : sıkıstırma oranını cok yükseltterek, sıkıstırma anında pistonun üst kapak içine dogru cıkıntılı olarak girmesi demektir

    ki buda subablara asırı yaklasacagı anlamına gelir, yani ayarı düzgün olmazsa ilk fırsatta subap pistona carpar ve motor kitlersin.

    eger daha da asırıya kacmak istemiyorsan ve motorunun ömründen calmak istemezsen performansı asırı arttırma orta seviyede uzun ömürlü kullan.

    Alıntı İmportant adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor Sohc ve Dohc olarak ikiye ayrılır. Üzerinde değişiklik yapılan motor Sohc ise fazla performans beklememek lazım. 0-100 değerini 1-2 saniye düşürmekten başka bir işe yaramaz, yakıtta gereksiz artış olur. Doch, Soch'tan %35 daha verimli ve performanslıdır.

    Kullandığım motosiklette 200cc dohc motor mevcut. Performans olarak Cbr250ye(Soch) denk denilebilir. 0-100 9.2sn.

    Doch(Üstten çift ekzantrikli motor silindir başına 4 sübap) http://img407.imageshack.us/img407/429/8u5k.jpg
    Sohc(Üstten Tek ekzantrikli motor silindir başına 2 sübap)

    49mm pistondan 65mm pistona geçilecekse debriyaj,şanzıman,soğutma,yağlama sistemi geliştirilmeli ve daha büyük karbüratöre geçilmelidir. Bunun haricinde krankın da ne kadar dayanacağı tartışılır.

    17-43 dişli idealdır.
    bu modifiye sonunda güvenlik katsayısı dahilinde aktarma organları ve frenler asırı etkilenmiyor, ama debriyaj balatası binen yüksek güç sebebiyle sık sık bitebiliyor, bunun da çözümü mevcuttan cok daha kaliteli debriyaj balatası kullanmak.
    benim mondiale piyasada seti 10 lira olan balatalar yerine orjınal honda dan seti 65 lira olan balatadan alarak sorunu çözdüm.

    cgr de ki motorda alttan egzantirikli yani itecekli tabir edilen cg tip motordur, subablar egzantirik zinciriyle değil itecek cubuklarıyla acılır.

    ---------- Post added at 09:16 ---------- Previous post was at 09:05 ----------

    kendi motorumda yaptıklarım:

    krank silindir üst kapak debriyaj tas değişimi ve dereceli egzantirik(karburatör orjınal pz27)

    eskiden birinci vites cekmeyip stop ettiği arazi rampalarında suan ikinci vites patinaj atarak cıkıyor,
    iki defada sahlanıp kafama gecmişliği var
    İmportant bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    kardesm 17-43 yaparsam motor hic gitmez gibime geliyor 17-41 de 110 u zor goruyorm motor kendnden geciyor.17 36 vardı 140 ı goruyordm motorda simdk kalkıs iyi sürat yok gibi bide son bi sorum olucak motor basta cok iyiydi smdk ses cıkartıyor ama gitmiyor sonradan hızlanıyor debrajdan olablrmi ?


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)