Koruma ekipmanlarının önemini anladım..
Reklamlar
-
19 Ağustos 2013, 01:47
#1
Bugün saat 20:00 sularında bi yere yetişmem gerekiyordu. Çokta süratli değildim ortalama 40 km ile önümde ki aracı takip ederken adam pat diye duruverdi tabi benim müthiş Çan Çin Çon motorumun kampana frenleri anında kilitlendi. Baktım duramayacak gibiyim sağa doğru motoru yatırdım. Sağ dizimin üzerinde biraz sürüklendim şuan dizim mahvolmuş durumda. Adam hiç umursamadan yoluna devam etti arkasından bağırdım umursamadı. Kendimi boşverdim gerçekten bu çok zoruma gitti. İnsanlığın kalmadığını da öğrenmiş oldum.
Abilerim kardeşlerim, insan başına gelmeyince anlamıyor ama siz siz olun benim gibi sadece hacı takkesi kaskla yola çıkmayın. Yarından itibaren dizlik, dirseklik, kapalı kask, eldiven vs. gibi ne kadar ekipman varsa hepsini alıp kullanacam yoksa olacak iş değil bu. Allah korusun daha büyük bi kaza yapsaydım şuan kendimi hayal edemiyorum.
Şunu da söylemeden geçemeyeceğim, olacağı varmış olmuş orası ayrı mesele ama altımda ABS sistemli full donanımlı BREMBO kaliperli çift diskli bi motor olsaydı evet ben o süratle orada durabilirdim. Herkes japon japon diye boşuna söylemiyor işte. Benim gibi öğrenme amaçlı bin liraya motor alırsanız böyle yeri öpersiniz. Verdiğim paraya yazık gerçekten kuruşunu haketmiyor.
Reklamlar
-
19 Ağustos 2013, 02:24
#2
Hocam ön arka fren kombinasyonunu kullansaydınız durabilirdiniz tabi arada freb
n mesafesi varsa.
-
19 Ağustos 2013, 02:26
#3
Geçmiş olsun . İyiki bunun farkına ufak bir kaza ile varmışsınız .
-
19 Ağustos 2013, 02:29
#4
Geçmiş olsun :/ aynen bendede 1.400 tl ye aldığım 150 cc mondial mg classic var.bakımlı temiz motor ama çin malı işte...
Motosiklet Hata Affetmeyen Bir Tutkudur.
Mecnun Bir Bilseydi Motosiklet Sevgisini,Hiç Severmiydi Leyla Zillisini..
-
19 Ağustos 2013, 02:31
#5
-
19 Ağustos 2013, 02:33
#6
Kötü bir talihsizlik motorun çinine japonuna italyanına bakmıyor işin gerçeği bu önemli olan bunu algılamak
-
19 Ağustos 2013, 02:33
#7
sencede biraz geç olmamışmı ?
-
19 Ağustos 2013, 02:38
#8
Zararın neresinden dönersen kar kardır geçmiş olsun son olsun
-
19 Ağustos 2013, 02:39
#9
doğru zamanda doğru tepkileri vermek gerek bunun için direk motoruda suçlamamak gerekir.
-
19 Ağustos 2013, 02:42
#10
Karlıyollar, emin ol kombinasyonu sıkça kullanan biriyim ve bugünkü kazada da öyle yaptım. Çok kaza atlattım ve her birinide soğuk kanlı olduğum için anında düşünüp karar verdiğim için atlatabildim. Reflekslerim de kuvvetlidir. Bunların benim motorumda bi önemi yok istediğin kadar kombinasyon yap yine de kitlenip kalıyor. Tamirciye gidilecek zaten düzeltebilirsek inşallah bakalım.
Yanagisawa ilk mesajda da belirttim zaten olacağı varmış demek ki ama motorun donanımsal özellikleri daha iyi olsaydı emin ol durabilirdim orda. Zaten motor üzerimdeyken gaz teli takılımı kalmış anlamadım motor deli gibi çalısıyor haliyle viteste kaldığından tekerin dönüşü çok hızlıydı. Allahtan kolu bacağı kapmadı varya şükrediyorum halime.
hepiniz sağolun arkadaşlar
-
19 Ağustos 2013, 02:42
#11
Geçmiş olsun allah daha kötüsünü vermesin..
birşey sorucam.önünde ki araçla senin arandaki mesafa ne kadar dı ?
Motosiklet Hata Affetmeyen Bir Tutkudur.
Mecnun Bir Bilseydi Motosiklet Sevgisini,Hiç Severmiydi Leyla Zillisini..
-
19 Ağustos 2013, 02:44
#12
geçmiş olsun iyiki hafif olayla işin ciddiyetine varmışın
ybr 125 e deri tulumla biniyorum , yakın da olsa dizlik kask olmadan gitmiyorum diye laf yapan arkadaşlar var canı yanmayan kıymetini anlamıyor demek
-
19 Ağustos 2013, 02:47
#13
Amin. Göbekte ki sıkışıklıktan çıkıp hemen tek şeritli yola girdik zaten. 1 motor boyu anca mesafe vardı
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:45 ----------
hasanfuat adlı üyeden alıntı
geçmiş olsun iyiki hafif olayla işin ciddiyetine varmışın
ybr 125 e deri tulumla biniyorum , yakın da olsa dizlik kask olmadan gitmiyorum diye laf yapan arkadaşlar var canı yanmayan kıymetini anlamıyor demek
Kesinlikle doğru söylüyosun
-
19 Ağustos 2013, 02:53
#14
gökhan70 adlı üyeden alıntı
Amin. Göbekte ki sıkışıklıktan çıkıp hemen tek şeritli yola girdik zaten. 1 motor boyu anca mesafe vardı
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:45 ----------
Kesinlikle doğru söylüyosun
Aklında bulunsun bazen yapamayabiliyoruz ama biz motor sürücüsüyüz.bu yüzden motorun kaportası biziz.her zaman arabayla aranda ki mesafe 4 motor boyu olsun ki fren mesafen olsun. bende de mg classic var 150 cc lik frenler berbattı tutmuyordu iğrenç birşeydi.değiştirdik disk balata taktırdım ön tekerleğe de hidrolik disk fren taktırdım şuan frenler abs gibi birşey :D yaptırmanı tavsiye ederim
Motosiklet Hata Affetmeyen Bir Tutkudur.
Mecnun Bir Bilseydi Motosiklet Sevgisini,Hiç Severmiydi Leyla Zillisini..
-
19 Ağustos 2013, 02:53
#15
Araçları tampon hizasından izlememek gerek ve takip mesafesini dikkate almak gerek.
Büyük geçmiş olsun ucuz atlatmışsın.
Frenden önce kıvırma taktiğini kullanmaya çalışsaydın ya da takip mesafesini doğru bıraksaydın ayakla fren yapsan bile rahatça durabileceğini tahmin ediyorum.
Çoğu insan bunu anlamıyor işte, hep bi kazadan sonra koruma ekipmanı alıyor. Bu kadar insan burada boşuna yırtınmıyor koruma koruma koruma diye.
Tekrardan büyük geçmiş olsun.
-
19 Ağustos 2013, 03:15
#16
Yol öyle bi yoldu ki şöyle anlatıyım. Tek şeritli yolun sağ tarafı park halinde ki araçlarla dolu. Önümde ki araba zaten tüm yolu kaplıyor. Aracın solunda da refüj var. Yani araç ani frenleme yaptığında benim kaçacak hiç bir yerim yoktu. Bende duramayınca motoru yatırmak zorunda kaldım.
Takip mesafesine gelirsek zaten sıkışık trafikteyim göbekten de yeni çıkmıştık arkamda ki araç yüzünden ister istemez tampon mesafesinde gidiyordum. Bende biliyorum sizin anlattığınız kriterleri ama bazen trafikte bunlar kar etmiyor. Benim değinmek istediğim nokta kullandığım motorun kalitesizliği ve ekipman eksikliği.
rangers07 ön arka disk frenler ne kadara mal oldu ? şart oldu artık..
-
19 Ağustos 2013, 03:19
#17
-
19 Ağustos 2013, 03:22
#18
gökhan70 adlı üyeden alıntı
Yol öyle bi yoldu ki şöyle anlatıyım. Tek şeritli yolun sağ tarafı park halinde ki araçlarla dolu. Önümde ki araba zaten tüm yolu kaplıyor. Aracın solunda da refüj var. Yani araç ani frenleme yaptığında benim kaçacak hiç bir yerim yoktu. Bende duramayınca motoru yatırmak zorunda kaldım.
Takip mesafesine gelirsek zaten sıkışık trafikteyim göbekten de yeni çıkmıştık arkamda ki araç yüzünden ister istemez tampon mesafesinde gidiyordum. Bende biliyorum sizin anlattığınız kriterleri ama bazen trafikte bunlar kar etmiyor. Benim değinmek istediğim nokta kullandığım motorun kalitesizliği ve ekipman eksikliği.
rangers07 ön arka disk frenler ne kadara mal oldu ? şart oldu artık..
Valla kardeşim ben mondial servisinde yaptırdım.kaliteli ve sağlam olması açısından işçilik dahil 325 tl para aldılar ama hakikaten frenler on numara oldu.örnek vereyim hızım 100 km ise ani bir frenle saniyeler içinde 50 km hıza inebiliyor..
Motosiklet Hata Affetmeyen Bir Tutkudur.
Mecnun Bir Bilseydi Motosiklet Sevgisini,Hiç Severmiydi Leyla Zillisini..
-
19 Ağustos 2013, 03:42
#19
Benim motor 100 cc. Titreşim öyle böyle değil, lastikleri berbat, fren yok, üzerinde ki motor öyle bi motor ki tamirciler bile gaz yememesini çözemediler. Rölantide çalısırken hafif gazı açtığında stop ediyor. Yavaş yavaş açman lazım. Karbüratörü değiştirdik yine olmadı. Tamircilerin söylediğine göre ramzey 100 lerin geneli böyleymiş. Yani diyeceğim masrafı haketmeyen bi motor. Senin mondial canavar gibi gidiyordur eminim. Durma işini de çözmüşsün zaten. Benim motorun titreşiminden daha azdır, ettiğin masrafa değecek ki sende zevk alasın haksızmıyım.
Satıp kurtulmaktan başka çare kalmadı. Alan arkadaş uğraşsın artık. Sahibinden temiz
-
19 Ağustos 2013, 03:45
#20
gökhan70 adlı üyeden alıntı
Benim motor 100 cc. Titreşim öyle böyle değil, lastikleri berbat, fren yok, üzerinde ki motor öyle bi motor ki tamirciler bile gaz yememesini çözemediler. Rölantide çalısırken hafif gazı açtığında stop ediyor. Yavaş yavaş açman lazım. Karbüratörü değiştirdik yine olmadı. Tamircilerin söylediğine göre ramzey 100 lerin geneli böyleymiş. Yani diyeceğim masrafı haketmeyen bi motor. Senin mondial canavar gibi gidiyordur eminim. Durma işini de çözmüşsün zaten. Benim motorun titreşiminden daha azdır, ettiğin masrafa değecek ki sende zevk alasın haksızmıyım.
Satıp kurtulmaktan başka çare kalmadı. Alan arkadaş uğraşsın artık. Sahibinden temiz
Aynen kardeşim titreme var ile yok arasında.hızı bana yetecek kadar gidiyor.en son hızın test için kemer yolunda 148 km hız yaptım.gece gittik kemere yollar da hani hızını 50 yavaş tabelaları oluyor ya ondan gördüm.arkadaşı indirdim orda geri döndüm son gaz geldim ben geçtikten sonra tabela 148 yazmış frenleride hallettim motor temizde yani sorunum yok. allah daha iyisini nasip etsin sana inşalah
Motosiklet Hata Affetmeyen Bir Tutkudur.
Mecnun Bir Bilseydi Motosiklet Sevgisini,Hiç Severmiydi Leyla Zillisini..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)