Nereden kaynaklandığını çözemediğim problem yardım Ybr 125
Reklamlar
-
19 Ağustos 2013, 01:00
#1
Selamlar 2011 ybr esd kullanıcısıyım;
Problemim motosikletim ile kalkış yaparken; vitesi 1e takıyorum debriyajdan elimi almaya başlıyorum motosiklet kendini ileri doğru atacağı sıra dişliden ses geliyor sanki diş atlamış gibi motor kendini silkeliyor (dişli setimi değiştirdim sorun devam ediyor.)
bu problemim motosiklet ısındıktan sonra ve iki kişi binildiğinde artıyor sesi daha fazla yapmaya başlıyor bunu her kalkışta yapıyor nerede problem aradıysam bulamadım.(motosikletim 8000km garantisi bitti)
Bu sesten sonra değiştirdiğim parçalar
Zincir dişli seti
Debriyaj balatası
Arka kaplin lastikleri
Yağdan yapabilir diye yağınıda kaliteli koydum,fakat sorun devam etmekte ben bir çözüm yolu bulamadım yardımcı olabilecek varsa beni çok mutlu eder.
Benzinin 5 lira olduğu bir ülkede benzin istasyonu çalışanlarına neden pompacı dendiğini şimdi daha iyi anlıyorum
Görkem Ç.
Reklamlar
-
19 Ağustos 2013, 01:02
#2
Valla Zincir dişli setini değiştirmeseydin sorun büyük ihtimal o olmalı diyecektim ama onuda değiştirmişsin.sorunun gerçekten ne olduğunu merak ettim
Motosiklet Hata Affetmeyen Bir Tutkudur.
Mecnun Bir Bilseydi Motosiklet Sevgisini,Hiç Severmiydi Leyla Zillisini..
-
19 Ağustos 2013, 01:06
#3
Aynı sorunu buradaki eski kasa ybr si olan arkadaş söyledi. arka salıncağın saplamasını kontrol ettinmi diye sordum, birde bakmış saplamanın bitarafı somunu düşerek çıkmış. Sende bi bak istersen. Sorun belki aynıdır.
-
19 Ağustos 2013, 01:06
#4
o motoru sat daha iyi bişi al (denenmiş tecrübe ile sabittir.) ... bence sorun debriyaj balatası ASK balata kullanın 10w 40 veya 10w 50 castrol yağ kullanın. birde motordan o dediğiniz anda tırrrt die bi ses geliyor sanırım eğer öyleyse dediklerimi yaptığınızda düzelecektir. tabi uzaktan çocuğa don biçmee benzeyecek biraz ama elimizden gelen budur.
-
19 Ağustos 2013, 01:10
#5
zaferkarizma adlı üyeden alıntı
o motoru sat daha iyi bişi al (denenmiş tecrübe ile sabittir.) ... bence sorun debriyaj balatası ASK balata kullanın 10w 40 veya 10w 50 castrol yağ kullanın. birde motordan o dediğiniz anda tırrrt die bi ses geliyor sanırım eğer öyleyse dediklerimi yaptığınızda düzelecektir. tabi uzaktan çocuğa don biçmee benzeyecek biraz ama elimizden gelen budur.
satsam diye düşündüm alan arkadaş bu problem devam ettiği sürece neden alsın bu malı? Dediğiniz gibi her kalkışta tırrrt diye bir ses geliyor motosiklet titriyor başınıza gelmiş sanırım bana bir çıkar yol gösterin
Benzinin 5 lira olduğu bir ülkede benzin istasyonu çalışanlarına neden pompacı dendiğini şimdi daha iyi anlıyorum
Görkem Ç.
-
19 Ağustos 2013, 01:32
#6
çıkar yol debriyaj balatası ve yağ yalnız önemli bir nokta var ön dişli orijinal 14 mü veya 13 ?
-
19 Ağustos 2013, 01:35
#7
-
19 Ağustos 2013, 01:46
#8
komple baskı balatayı değiştir çözüm sağlayacaktır.balatalarıda ask ile değiştir sırasına dikkat et.
-
19 Ağustos 2013, 01:52
#9
zaferkarizma adlı üyeden alıntı
komple baskı balatayı değiştir çözüm sağlayacaktır.balatalarıda ask ile değiştir sırasına dikkat et.
baskı balata denildiğinde debriyaj tasıda dahil oluyor mu bir arkadaşım tastan kaynaklanabileceğini söyledi
Benzinin 5 lira olduğu bir ülkede benzin istasyonu çalışanlarına neden pompacı dendiğini şimdi daha iyi anlıyorum
Görkem Ç.
-
19 Ağustos 2013, 02:01
#10
biz ne diyoruz kardeş anlatmadım sanırım evet tası saç lar yaylar vidaları bile üstünde olur komple aldığın zaman fakat yanında tekrardan ask balata al yedek dursun alıdıgın kompleyi alıp direk takabilirsin yada balataları değiştirip takabilirsin . yağınıda castrol al. fakat balataları yağda bekletmeyi unutma . (balatalarının cabuk yanmaması için)
-
19 Ağustos 2013, 02:09
#11
Debriyaj kavrama ayarını yaptın mı ? Belki gevşeme olmuş olabilir. Gevşemiş olduğu zaman yavaş bırakınca ayarsız olduğu için motor stop eder ve iç taraftan tak diye ses gelebilir.
-
20 Ağustos 2013, 02:43
#12
leons adlı üyeden alıntı
Debriyaj kavrama ayarını yaptın mı ? Belki gevşeme olmuş olabilir. Gevşemiş olduğu zaman yavaş bırakınca ayarsız olduğu için motor stop eder ve iç taraftan tak diye ses gelebilir.
telin ayarından mı bahsediyorsun?
Benzinin 5 lira olduğu bir ülkede benzin istasyonu çalışanlarına neden pompacı dendiğini şimdi daha iyi anlıyorum
Görkem Ç.
-
20 Ağustos 2013, 03:12
#13
DarkEvents adlı üyeden alıntı
Selamlar 2011 ybr esd kullanıcısıyım;
Problemim motosikletim ile kalkış yaparken; vitesi 1e takıyorum debriyajdan elimi almaya başlıyorum motosiklet kendini ileri doğru atacağı sıra dişliden ses geliyor sanki diş atlamış gibi motor kendini silkeliyor (dişli setimi değiştirdim sorun devam ediyor.)
bu problemim motosiklet ısındıktan sonra ve iki kişi binildiğinde artıyor sesi daha fazla yapmaya başlıyor bunu her kalkışta yapıyor nerede problem aradıysam bulamadım.(motosikletim 8000km garantisi bitti)
Bu sesten sonra değiştirdiğim parçalar
Zincir dişli seti
Debriyaj balatası
Arka kaplin lastikleri
Yağdan yapabilir diye yağınıda kaliteli koydum,fakat sorun devam etmekte ben bir çözüm yolu bulamadım yardımcı olabilecek varsa beni çok mutlu eder.
benim fikrim o ses şanzumandan geliyor ve büyük ihtimal şanzuman rulmanı dağılmış.bak söyle yap motoru 1,2,3 e tak 50 60 la giderken gazı bırak dişli sesi gibi bi ses geliyomu umarım gelmez geliyorsa kötü haber rulmandır.geçmiş olsun
-
20 Ağustos 2013, 14:50
#14
Yazdığın arızanın birebir aynı problemi şu an benim motosiklette var. Başta balatalardan şüphelenmiştim ve yenisi ile değiştirdim fakat kısa bir zaman sonra tekrarlamaya kalkışlarda titremeye devam etti.
Özellikle motor ısınınca ve yağıda 10 /40 gibi bir ince yağsa kalkışlardaki titreme ve sanki zincirden diş atlama sesi daha da fazlalaşıyor. Bu porblemin yeni veya eski balata, debriyaj teli ayarı debriyaj sacları ile hiç bir alakası yok bu tamamen DEBRİYAJ TASI ile alakalı ve en kısa zamanda değiştirmeyi düşünüyorum. Sendeki problemde büyük ihtimal debriyaj tası. İmkanın varsa zafer arkadaşın dediği gibi komple takım almak daha güvenli olur. Ben sadece tası değiştirmeyi düşünüyorum.
[IMG][/IMG]
http://www.rialli.com/5336__rialli-d...br-125-ms1043/
-
20 Ağustos 2013, 15:28
#15
Dişliden değilse kavrama sorunudur...Debriyaj tası içerisinden zamanla aşınma olmuştur.Kavramada aşınmış ve görevini yapamıyordur.Tahmin tabii ki bu...
Yamaha Mt09 dıştan modifiyeli içten şimdilik stock :p --------Derbi Gpr 125 Nude,Gianelli Perfomance Exhaust,Athena Air Filter-------- 0(rh)+ (Italian)
-
20 Ağustos 2013, 15:33
#16
E_M_R_E_sen adlı üyeden alıntı
benim fikrim o ses şanzumandan geliyor ve büyük ihtimal şanzuman rulmanı dağılmış.bak söyle yap motoru 1,2,3 e tak 50 60 la giderken gazı bırak dişli sesi gibi bi ses geliyomu umarım gelmez geliyorsa kötü haber rulmandır.geçmiş olsun
eğer bahsettiğiniz gibi ise maliyeti ne olur :(
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:30 ----------
varan22 adlı üyeden alıntı
Yazdığın arızanın birebir aynı problemi şu an benim motosiklette var. Başta balatalardan şüphelenmiştim ve yenisi ile değiştirdim fakat kısa bir zaman sonra tekrarlamaya kalkışlarda titremeye devam etti.
Özellikle motor ısınınca ve yağıda 10 /40 gibi bir ince yağsa kalkışlardaki titreme ve sanki zincirden diş atlama sesi daha da fazlalaşıyor. Bu porblemin yeni veya eski balata, debriyaj teli ayarı debriyaj sacları ile hiç bir alakası yok bu tamamen DEBRİYAJ TASI ile alakalı ve en kısa zamanda değiştirmeyi düşünüyorum. Sendeki problemde büyük ihtimal debriyaj tası. İmkanın varsa zafer arkadaşın dediği gibi komple takım almak daha güvenli olur. Ben sadece tası değiştirmeyi düşünüyorum.
[url]
http://o1308.hizliresim.com/1d/n/rq4ps.jpg[/url
http://www.rialli.com/5336__rialli-d...br-125-ms1043/
bende aynı şeyi düşündüm aldım tası elime dişli gibi olan kısımla tas arasında boşluk vardı bu boşluğu bir şekilde kaybettim taktım tası bir süre bu sesi kesti ama daha sonra tekrar yapmaya başladı şimdi tası değiştirmeyi düşünüyorum 125 lira fiyat çektiler internette 65 lira alıp taktırıcam ustama birde yağı 10 40 mı kullanayım 15 50 mi hangisi bu durumda benim işimi daha iyi görür?
Benzinin 5 lira olduğu bir ülkede benzin istasyonu çalışanlarına neden pompacı dendiğini şimdi daha iyi anlıyorum
Görkem Ç.
-
20 Ağustos 2013, 16:01
#17
sen debriyajı iyi ayarlayamıyor olabilirsin belkide.
-
20 Ağustos 2013, 16:10
#18
Re!S*33 adlı üyeden alıntı
sen debriyajı iyi ayarlayamıyor olabilirsin belkide.
benden kaynaklanan bişey değil
Benzinin 5 lira olduğu bir ülkede benzin istasyonu çalışanlarına neden pompacı dendiğini şimdi daha iyi anlıyorum
Görkem Ç.
-
20 Ağustos 2013, 16:19
#19
yeni birşey değil ki bu kronik bir durum . debriyaj sacı yamuk basıyor. komple değiştirin. oturduğu yerde asıl sorun.. zamanla yine yapar. her ne hikmetse yamaha bunu kabul etmio.. 2011 arkadaşda var ilk 500 km den beri aynı şikayette bulundu. sonuç yok. bak bu yazıyı geçen ayda yazdım. az geriye dönük bakın. boşuna bir daha yazmıyayım sorun yine aynı çünkü..
Beni sevmeyeni ben hiç sevmem. hayat felsefem budur..
-
20 Ağustos 2013, 16:22
#20
böyle bir sorunu çin malı motor kullananlar yazsa tavsiyeniz ne olurdu aceba?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)