usta sen her sene yaklaşık olarak 1000 lira sadece kaskoya vermişsin cok şaşırmadım.
4 senede 4-5 bin tl vermişsin sadece kaskoya
valla helal olsun...bilincli sorumlu kullanıcı profiline sahipsin...
Motosiklet sevgili gibi ya,
bazen en tırt sevgili bile insanı üzmez mi ?
o sevgiliden sonra yıllar geçince ve "ulan ben bunun icin mi üzüldüm? demez mi insan,"bunu bu kadar sevmem gerekmezdi" demez mi ?
bazı motosikletler de üzer insanı,ama o üzüntünün yaşanması gerekir,üzmeyecek olanın kıymetini bilmek icin.
bazı motosikletler de sorunsuzdur,ne dersen onu yapar,nereye istersen oraya gider.uysal sevgili gibi.
hele bazı motosikletler vardır ki ufkunu açar insanın,ateşler ,gaza getirir,öyle bir keyif verir ki bire üç masraf edersin. ama değer.
her motosiklet bir gün bizden gider,onunla aşkımız biter.Aşk zaten ömür boyu değil ki.
biri gider,biri gelir
bir önceki sevgili bizi üzdü diye yenisinden uzak mı duracağız?
zaten motosiklet virüsü girmiş,ilacı inkar ediyoruz.
e o zaman ?keyfini çıkaralım bir sonraki motorun.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:38 ----------
olum erkeş senin gibi mi ?
elalem crash test yapıyor,Honda'nın ki pandatest .
180 kilo adamın altında,mini mini sibief
sana helal olsun bende kendimi kılçık sanardım ama seni saygı ile selamlıyorum...
dip not ben 3 yıldır 100.125.150cc kullandım 40000km yapmışım dır yaptığım masraf batmadı batmadığı içinde hesap tutmadım
hesap tutmak istemediği için büyük cc düşünmüyorum
kendi işimi kuramadığım sürece 150 cc den sonra sı bana haramdır.....
zengin aileye kız istemeye giderken yarım kilo tadelle ile değil,porselen tabakta madlen çikolata ile gidilir
büyük motor kullanmak zengin aileden kız almak gibidir,ayak uyduramayacak adamın talip olmaması lazım
Masraf kayıtları genel bütçe hesabı yapanlar için çok güzel bir kaynak.
Ama genelde hesap yapmayan harala gürele yaşayan bir millet olduğumuz için alışılmışın dışında olduğunu söylersek yanlış olmaz.
İşin içine biraz daha muhasebe katmakda fayda var.
Motosikletini 5 yıldır kullanıyor olman çok önemli.
Kazanç ve harcamalar yıllık ve 5 yıllık hesaplanır.
Bütceyi kökden değiştirecek uzun vadeli yatırımlarsa temelde Allaha emanet olsada hesabını kitabını iyi yapanları 10 yılda ev sahibi yapar.
8.500 TL ye 5 yıl kullandığın motosikletin için yapmış olduğun masrafların 15.925 TL yıllık maliyeti 3.185.TL Günlük maliyeti 8.72 TL
Bunların içerisinde Gerekli ve gereksiz harcamaların olduğu görünmekte.
Gereklilik genelde kişiye göre değişebilir. Ben optimum düşüneceğim.
1. sütündaki fazlalıklar : Motosikleti bulunduğumuz şehirde almaya çalışıyoruz yada masrafları satıcıya ödetiyoruz. -268 TL
2. sütündaki fazlalıklar : Disk kilidi+Alarmlı disk kilidi+Zincir = -230 TL Kaskon var ve bu tedbirler prim indirim sağlamıyor.
.................................Tank pad üzerine depo kılıfı olmaz. -240 TL
3. sütündaki fazlalıklar : -2.351 TL Kaza yapmısın Kasko ve sigortadan almamışsın bu kısım pek açık değil. Motosikleti kendin yıkarsan röle bozulmaz paran cebinde kalır.
4. sütündaki fazlalıklar : Kişisel aksesuarlar oldukca fazla ve gereksiz. 1 motor için 3 kask ve ayrıca buğu camları olmaz. 2 Mont olmaz. . 4 Mevsim mont 200 TL Güneş vizörlü kask 250 TL Balıkcı alt üst yağmurluk nalburda 30 TL Eldivenler balaklava bot dizlik kulak tıkacı ve buğu çözücü 325 TL Toplamda : -1.003 TL
5. sütündaki fazlalıklar : Motosikletinin Kullanıcı klavuzunu muhakkak temin ediyorsun düzenli takip ederek klavudaki bakım zamanlarına uyuyorsun. Bakımın nasıl yapıldığını ve nelerin değiştiği kullanıcı klavuzunda detaylı bir şekilde verilmektedir. Yağ filitreler ve balata değişimleri çok basittir. Bunları kendin yapıyorsun ve bütün sarf malzemelerini toptan temin ediyorsun. Hem elinde sürekli yedek parça olur hemde sana düşük maliyet kazandırır. Bakımların kendin yapıyor olursan kullanacağın yağın kalitesi yüksek olur. ( Servisler varil alır ve inan bana her türlü şaibeye açık ) Benzin istsyonunda yada büyük marketlerde bugun Castrol 10w40 60-70 TL civarında. Filtreler ve balatalar yurt dışı sitelerde ve çok uygun fiyatlarda. Bakımları ve parça değişimleri senin yapman %60 ve hatta %70 daha ucuza malolur. Örneğin 3 fren balatası 330 TL olmaz OLAMAZ. Bu bakımları ve değişimler kendin yapmış olsaydın cebinde kalacak rakam yaklaşık -1.000 TL
5. sütündaki fazlalıklar : Vergi hesabında bir yanlışlık olabilir. 2012 vergisi yok.
11.101 TL ye kadar maliyetini düşürme olanağın var. 4.800 TL lik kasko bedeli de isteğe bağlı.
Rakamlar yinede çok yüksek.
Büyük yada küçük şehir farketmez 15 yıllık motosikletli hayatımda öğrendiğim şu oldu. Büyük motor yada otomobil ihtiyacın yoksa almayacaksın.
Otomobilin varsa kesinlikle büyük motor almayacaksın.
250 cc Her türlü içini görür.
Hala büyük motor istiyorsan AĞLAMAYACAKSIN - HESAP TUTMAYACAKSIN.
Ayda 100 lira yakit cekerim karttan 50 de aksesuara ayiririm taksit vs bakim da icinde baska zirnik alamaz benden ne kaskosu ya o kilidi ben acarken useniyorum at besleyen arpanin hesabina bakmaz ama cita puma gibi cins hayvanin varsa o ayri
www.erkakurye.com
gülü seven dikenine katlanır...
o kadar ince eleyip sık dokumakta iyi bişey değil bence ama senin fiyatta biraz fazla....
senden gördüm bende listeye başladım
çok deli para harcamışsın ama
supap ayarı 200 tl? bi kaç kalemde fazlalık var. ayrıca aksesuarda da ekonomik davranılabilirdi. yani aslında bu rakam bence yanıltıcı, çünkü gereksiz gördüğüm kalemler ve eksik yaktı gideri var. ancak hesap kitap göreceli bir iş tabi ki.
If you don't Ride, You don't know...
Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing
Bırak kayıt tutmayı o belgeyi excel de hazırlamaya üşenirim ben. İyiki de üşeniyorum. O ney la. 4 yılıda ben hesaplarsam s1000rr alırdım heralde evde yatırmalık.
Hesap fena ince olmuş, bu hesaba göre bende hesap yapsam, oturduğum sitenin genel aidatından bir kısmını motora otopark parası veriyormuşum gibi hesaplamam lazım; aylık 45 TL site aidatının 15 TL si çevre düzenlemesi, 20 TL si arabam için otopark 10 TL si motorum için otopark parası olur gibi gibi gibi istesek o kadar uzar ki. . . motorun maliyeti ev parası olur, hele birde araban varsa offff..
motosiklete keyif için binerim. ne yaktığını önemsemem eğer bunu önemsicek olsam 125 lik bi makine alır bakarım dalgama. bende bunu anlamıyorum. Bin kardeşim gez dolaş keyif al bunlar senin yanına en büyük kar. gerisi trışka ben başka bişi söylemem. bunun aynısını arabam içinde söylerim. yakıt pahalı ne yani ucuz benzin buldukda kullanmadıkmı? Raceler çok yakar, chopperler çok yakar, endurolar çok yakar, 110 luk ve 125 lik comuterler az yakar. koy benzini unut. ya bindiğin motorun hakkını verecen yada binmicen ne diim.
Otomobil olsun, motosiklet olsun, azıcık bakım ve tamirinden anlamakta fayda var. Arabam varken başlangıçta hiçbir şeyinden anlamazken bakım onarım masrafım birazda pimpirikli olduğum için fazla idi. Yağına, suyuna dahi bakamazdım. Zamanla ustanın yanında bana servis parasını çaktıkça piştim Sonra ufak ufak kendim yapmaya başladım.. Aaaa bi baktım masraflarım iyiden iyiye azaldı... kurubuz arkadaşın başına gelende aynı olmalı ama belki tamir, servis işine el değmek istememiştir.. ona da saygı duyarım.. o zamanda masraf çok demek uygun olmaz...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)