Honda Hakkında Bilinmeyenler
Reklamlar
-
12 Ağustos 2013, 13:38
#1
Konuyu açmamdaki Sebeb Motoruma Bakım Yaptıracağım İçin
Adamlar Motoru Açıp bakmaya bile 40 Tl İstiyorlar
Sadece yağ değiştirmeye 40 TL
ee ßide parça değişecek olursa onada para vericez
En Önemlisi Motoru açıp bakmaya para istiyorlar Bana Çok İlginç Geldi
Sanki arabayı bakıma sokuyoruz
Hükmün Varsa Yargıla Paşam.
Reklamlar
-
12 Ağustos 2013, 13:45
#2
Bence normal . Motoru açıp bakmakla arızayı onarmak arasında işçilik farkı pek yok. Neredeyse aynı zamanı ve zahmeti vericek.
-
12 Ağustos 2013, 13:47
#3
işçilik denen birşey var arkadaşlar... size para gökten mi geliyor?
-
12 Ağustos 2013, 13:56
#4
Honda'nın böyle fahiş fiyat uygulamaları mevcut.
Telefonda açtım mailde attım ama geri dönüş olmadı. Honda iyi tamamda Servis ve Geri Dönüş çok sıkıntılı...
-
12 Ağustos 2013, 14:02
#5
Harbi diyorum servis konusunda bu konuda zayıf oldugunu düşünmezdim Çin malı bile aldıktan sonra bi sıkıntı cıktıgında bile karşında ilgilenecek bir bayi var
ama hondayı tercih ettik sağlam motor dünya çapında kendini kanıtlamış diye Motoru açıp bakacaksın bi sıkıntı varsa parça değişecekse verirsin parça parasını işciliğide taktıktan sonra alırsın
eğer bir sıkıntı yoksa motorun parçalarında motoru actıgın için ücret talep edilmesi çok ilginç. + saat 10 dan beri honda bayisini arıyorum telefon sürekli meşgul honda'dan soğumaya başladımm hadi hayırlısı diyelim.
-
12 Ağustos 2013, 14:03
#6
1.yağı eğer ki değişim yaptıracağınız servisten alırsanız, sadece yağ değiştirmek için işçiliğe para ödemek saçmalıktır.
2.problem varsa ve bu problem bulunamamışsa para istemek yine saçmalıktır.
bakım+tamir+parça değişim için işçilik ücreti alınır..
ben yukarıdaki iki madde için para ödeyeceğim yere gitmemeye gayret gösteririm. her motorun 1 servisi vardır. çok mekan gezmek de mantıklı değildir..
-
12 Ağustos 2013, 14:05
#7
Bence normal, fazla olduğunu düşünüyorsan japon harici bir markanın (bmw, HD, vespa, ducati vs.) servisinden bakım için fiyat al.
-
12 Ağustos 2013, 14:09
#8
Mahalle motorcuma götürecem bakım yaptıracam
-
12 Ağustos 2013, 14:11
#9
garantisi bitmişse kendinizde yağını değiştirebilirsiniz. böyle ufak tefek tamiratları her kullanıcı öğrenmeli. bir civata söküp yerine takmanın bedeli 40 TL olmamalı.
-
12 Ağustos 2013, 14:16
#10
Aynen garanti bitti 2005 model motorum kardeşim onu diyorum bende keşke ufak tefek bakımdan anlasamda servise bu kadar para bayılmasam ama ne yazıkki sadece sürmesini biLiyorum
zaten motorumda bir sıkıntısı yok ama sadece acılıp bakılmasını istedim içim rahat olması için, Yağını değiştirip devam edicem bi arıza cıkana kadar napalım
-
12 Ağustos 2013, 14:17
#11
" Banada garantideki ürünün bakımına para istemeleri çok tuhaf geliyor "
_ Bilgisayarım kir toz çamur ve hor kullanmadan dolayı ısınıp, tıkanıp arada tekleyerek kapanmaya başladı diye kimse, temizlik, yağlama, açma/kapama, işlemci fanı değiştirme (yeni fan takma), ara macunları yenileme... ...
bu tür işlemler için bırak işçiliği parça ve malzeme parası bile istemiyor garanti sürecinde iken.
_ O hava filitresi garanti süresince değişmesin arkadaş, ona göre hava filitresi tak getirdikçe temizliğini bakımını yap yolla, o buji perte çıktıysa cebinden sen al, patlamayan buji koysaydın ben ne yapayım,
far ampulümü kendi ellerimle ateşe mi tuttum da yaktım kaliteli taksaydın, debriyaj teli nasıl kopar yahu hadi madem koptu özür dile garantiden telafi et... ...
Hee herşeyin bir ömrü var dersen ya garanti sürecini gözden geçir yada o garanti süresince dayanıklı kalacağını öngördüğün parçaları.. Yoksa ne numarası kalıyor motosiklette garantinin ben net anlayamadım hala
Özellikle garanti süresince işçilik bedelinin ne demek olduğunu çözmem için daha çook fırın ekmek yemem lazım
_ Yada motosiklet harici diğer tüm ürünlerde hatalı bir yaklaşım var, bu yüzden hepsi özür dileyip sorgusuz sualsiz ceplerinden (garantiden) değiştiriyorlar parçaları
-
12 Ağustos 2013, 14:27
#12
bakımdan anlamak için makina mühendisi olmaya gerek yok.hepsi çok basit şeyler,yağ nerden boşalıyor,nereden koyuluyor,kaç litre yağ alman gerekli veya ne marka yağ alman gerekli vs.vs...,bunları da mt den sorabilirsin zaten
-
12 Ağustos 2013, 14:30
#13
Büyük cc motosikletlerin hele supersportların grenajından bir vida-somun sökmek yani açmak direk 150tl.Heryerde böyle bu.Yağ filtre değişimi 350 400 tl arası.Peki ne kadara mal ediliyor 3.5lt yağ 70tl(repsol) yağ filtresi(japon malı arabaların birebir aynı modelini bulmak mümkün) 7.5tl...Direk yetkili servise giderseniz orjinal filtre takılıyor.Tek fark bu o da kendi motosikletim için 25tl.
Ben ne yapıyorum peki ? yağı kendim boşaltıyorum ve genelde orjinal mazda filtresi kullanıyorum.12tl filtre,motul veya repsol yağ ise 90-70tl...
Elinizden gelen kısımları kendiniz yapın ha servislik iş varsa üzülmeye gerek yok.Adamların deve yüküyle teminatları çalışanlara verdikleri ücret+kira vb. giderler var.Aylık 5000tl gelir için yatmıyorlar bu kadar yükün altına.Haliyle fazlasıyla alacaklar.Üzülmeye kızmaya gerek yok...
Yamaha Mt09 dıştan modifiyeli içten şimdilik stock :p --------Derbi Gpr 125 Nude,Gianelli Perfomance Exhaust,Athena Air Filter-------- 0(rh)+ (Italian)
-
12 Ağustos 2013, 14:34
#14
servislerin 1 saat işçilik ücreti: 30 TL , ortalama periyodik bakım işçilik süresi 1 saat 15 dk.dır ki buda 42,5 TL gibi bir ücrete tekabül eder. çok mu? bence değil onca eleman, işletme giderleri vs.alacak tabi adamlar işine gelmeyen gitmez... varsa alet edevatı elinden de geliyorsa kendi yapar.
-
12 Ağustos 2013, 14:34
#15
40 liraya mis gibi anahtar seti alır yağımı kendim değiştiririm.
-
12 Ağustos 2013, 14:57
#16
Dylanda motor hareket etmiyip çalışırken elini frenden çek, sadece marş tuşuna bastığında ampullerin kapandığını biliyor muydunuz ? :D
-
12 Ağustos 2013, 16:27
#17
Yaw Honda için servise laf ederseniz diğerleri ne yapsın, ayrıca orası servis sonuçta sattıkları şeyde aslen işçilik. (enayilere parçadanda sağlam geçirirler tabi gözü açık olmak lazım) Parçaların hepsi dışarda satılıyor, ya ufak tefeklerini kendin yapacak sövmeyecen, yada servise gidip dişini sıkıp gözünü kapatacan, ertesi güne unutursun acısını
-
12 Ağustos 2013, 19:58
#18
Otomobil yetkili serviste, bosalttiklari yag icin geri donusum bedeli aliyorlar. Halbuki o yagi geri donusumculere kendileri satiyorlar. İcerden bilgidir. Degisti mi bu bilmiyorum. Eskiden boyleydi. Sıktiklari wd 40 i yazarlardi. Azicik sıkip tam sise parasi yazarlardi. Ben sisenin geri kalanini isteyince (yuzsuzluk bu yaptigim ) onu yazmaktan vazgecmislerdi. Sonra sattim gitti civic i zaten.
-
12 Ağustos 2013, 20:08
#19
Şimdi kusura bakmada sen çok cahil bir arkadaşımızsın. Bir başka konuda parça fiyatlarından dert yanmıştın. Ben motorun için gerekli olabilecek bütün parça fiyatlarını yazdım sana. Parçaları sipariş edip özel serviste taktırmanı söyledim. Alıcakları işçilik fiyatı aşağı yukarı 50-70 tl anca... Çünkü parçaları sen alıyorsun.
Servis kayışı 150 liraya satıyor ise sana malum sitede 70TL olduğunu söyledim. Malossi kayışın 130 tl olduğunu söyledim... Şimdi üstüne birde hondanın servis fiyatlarıyla ilgili konu açtığını görünce.. Yok, sen bu işten zerre kadar anlamıyorsun. 5.000km yağ-filtre değiştirmediğini kendin yazmışsın ve bu haliyle kullanmaya devam ediyorsun bakımsız olarak. Şimdi yakın zamanda o motor seni yolda bırakıcak ve tekrar konu açıcaksın.
HONDA MOTORUM ARIZALANDI HONDA DANDİK-YOLDA KALDIM bla bla...
Eee kardeş sen aracına bakım yapmazsan. Servis yaparasından kaçarsan tabikide yolda kalıcaksın. Motosiklet kullanan adam ya dert yanmıyacak ya da eli iş tutacakki ufak tefek şeyleri kendi halledebilsin. Yakınımda olsan hiç üşenmeyip kendim gelip değiştireceğim parçaları. Sanada öğreticem bak kardeş bunu böyle yapıyorsun diye ama uzaksın işte... Ne desem bilemedim. Sen motoruna bakmaz isen, oda seni sallamaz ve yolda bırakır. Bu kadar basit... Honda-suzuki- bilimum çinli servislerin bütün fiyatlandırması aşağı yukarı aynıdır.... Bilmeyen boş keseden sallamasın.
-
12 Ağustos 2013, 20:30
#20
servisler genelde saat başı ücret olarak çalışırlar...
ne iş yaptırırsan yaptır saati 100 tl...motorun yağını yarım saatte değiştirip 40 tl işçilik aldıysa bence normaldir...
KKTC deki servisler (topu topu 3 tane) bu şekilde çalışıyorlar...
hele hele bi harley mağazası-servis varki saati 120 euro...
bir de şöyle bir durum var...
servise gittiğinizde görürsünüz kocaman yer, en az 2-3 hatta daha fazla işçi çalıştırır...
eee adam da ona göre ücret koyar... kendinin de kazanması lazım...
normal bir tamirciye gitsen yağ değişimi için biraz daha az ücret alır...
onun kirası servise göre azdır, yeri küçüktür, belki 1 tane çırak ile işini yürütür...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)