Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Kross dişli lastiklerle asfaltta bir sorun yaşar mıyım?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    07 Temmuz 2013
    Şehir
    Ankara
    Arkadaşlar merhaba kross bir motosiklet alacağım fakat arazide değilde günlük yaşamımda kullanacağım lastikleri sıkıntı olur mu değiştirmek gerekir mi?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Yaşarsın, değiştirmek gerekir. Adı üstünde arazi lastiği , ,
    Orkun709 bunu beğendi.

  3. #3
    Pangea - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha WR 125 X
    Nylon Lastik+Dişli Kros Lastik+Islak asfalt zemin=Muhteşem üçlü
    Orkun709 bunu beğendi.

  4. #4
    madlive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2010
    Şehir
    Bağcılar / İstanbul
    Motosikleti
    Vespa SLX 250 ie.
    dostum dişli lastikle 1 viteste kompresyonda rampa inerken arka tekerin yanıma geldiğini biliyorum.
    Aman dikkat. Islağı hiç sevmez.

  5. #5
    yusufozugenc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07 Race Blue
    Alıntı Pangea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nylon Lastik+Dişli Kros Lastik+Islak asfalt zemin=Muhteşem üçlü
    + Belediyemizin muhteşem yol sulama hizmetleri. Hatta tazyikli suyla kaldırımları(!) yıkadıklarını gördüm. Ne halta yarayacaksa, hep çalışıyor görünmek için. Göz göre göre o suyu yola, önümüze de sıkıyordu asilzadenin evladı.

  6. #6
    forzaBJK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Şebinkarahisar
    Motosikleti
    KTM 690 Enduro/SMC R
    dedigin gibi harbi cross lastigi ise kesinlikle degistirmelisin, aksine trafige cikma izini olan lastikse muhtemelen yasamazsin.
    var mi markasi modeli lastigin?

    örnegin cross olmasada gayet disli bir lastikle (conti tkc 80) ile yaklasik 1500 km yol yaptim - asiri yagmur, kar gördüm sorun yasamadim.. pendik köprüsü haric

  7. #7

    Üyelik
    07 Temmuz 2013
    Şehir
    Ankara
    İlgilenen herkese ayrıca teşekkür ederim. Aynı bu tür olacak benimkide

  8. #8
    TutkuluAcemi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2010
    Alıntı forzaBJK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dedigin gibi harbi cross lastigi ise kesinlikle degistirmelisin, aksine trafige cikma izini olan lastikse muhtemelen yasamazsin.
    var mi markasi modeli lastigin?

    örnegin cross olmasada gayet disli bir lastikle (conti tkc 80) ile yaklasik 1500 km yol yaptim - asiri yagmur, kar gördüm sorun yasamadim.. pendik köprüsü haric
    Pendik köprüsünde nerede sorun yaşadınız acaba? Ben ce tck 80li bir motor alacağım ve işim pendikte
    Türkçe giderse, Türkiye gider!

  9. #9
    forzaBJK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Şebinkarahisar
    Motosikleti
    KTM 690 Enduro/SMC R
    gebze yönünde kurtköy, toprakyol, cinardere cikisi virajinda - son derece keskin ve islak zeminde oldukca kaygan, coooook yavas girmek gerekiyor (e5'te 100 ile seyir halinden 150m'de filan 20'e filan düsmek gerekiyor..)
    sirf yagmurda degil, belediye cimlerin yesermesini saglama amacli asfalti da sulamaya baslayinca da (ki aman dikkat, viraj keskin 20 m sonra su var mi yok mu kestirmek mümkün degil) viraja fazla yatmamak gerekir..

  10. #10
    rambomert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2012
    Motosikleti
    Minsk 125/ zealsun ms 150-7
    her türlü yaşarsın altın giysili adam cross motoru anlatırken şehir içinde zor sürdüğünü hatta 1-2 defa düşeceğini ve son anda kurtulduğunu söylemişti

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:43 ----------


    http://www.youtube.com/watch?v=fYyT4XSD7Oc

    4.36 dan sonrasında söylüyor

  11. #11
    forzaBJK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Şebinkarahisar
    Motosikleti
    KTM 690 Enduro/SMC R
    yalniz dikkat etmelisin; te449'un lastikleri "Michelin ENDURO COMPETITION IIIe" ve tkc80'e nazaren harbi cross lastigi - eger orkun'nun bahsettigi lastikler bunlardansa altin elbiseli adamin, senin ve daha önce kendim ifade ettigim gibi kesin sorun yasar.


  12. #12
    sahil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2007
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    kawasaki er5, yamaha xcity 250
    mrb gerçek cross lastiği ile asvalta çıkılmaz sebepleri toprakta kumda batıp giden dişler var bu lastiğin üstünde yani asvalttaki tutuşu neredeyse yok gibi birşey bide asvaltta mum gibi erir bu lastikler benim cross motorumla asvalta özellikle ıslak asvalta çıktığım zaman çok dikkatli gitmeye çalışıyorum ıslak zeminde gaz verdiğin an arka teker seni geçer çok tehlikeli iş bence yarı arazi yarı asvalt enduro lastikleri var onlara ba asvalta çıkacaksan ama onlarında ne asvaltı asvalt ne toprağı toprak

  13. #13
    TAYFUNBORA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2011
    Şehir
    Samanyolu Galaksisi
    Motosikleti
    Ktm 690 Sm
    Kros lastikler yapıları gereği asfalta tutunamazlar.Temas eden yüzeyi azdır.Kuru zeminde bunun farkında olarak kullanılabilir ama ıslak zeminde bırak farkında olmayı takla bile atsan nafile

  14. #14
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    çok çok kullanmak gerekirse kullana bilirsin. ama en kısa zamanda kendin değiştirirsin. cros için dişli lastık tabirinden daha öte dişleri oldugundan, hava ve yol güzelde olsa asfaltta giderken acayip bir ugultu ve zırıltı olacaktır. ben kendi motorumda cros lastiği ile epey kullandıktan sonra asfalta uyumlu dişli lastıklerle değiştirdim. sorunsuz kullanıyorum. öncesinde her zaman temkinli olmak zorunda kaldıgımdan pisikolojik olarak yoruluyordum.

  15. #15
    35emre35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2011
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    crf250 L
    MCT250den sonra, ilk cross motorum skygo 200 idi. 2008den beri dişli lastik üzerindeyim, yaz kış motor üstünden inmeyen birisiyim, kışın ayda 1000-1500km arası yazında 1500-2500arası yol yapıyorum. hafta sonları arazide, hafta içleri asfalttayım, kuru zeminde de yağışlı zeminde de(asfaltta) motor kullanıyorum. şakır şakır yağmurda donuma kadar ıslanmışlığım çoktur.
    ıslak zeminde limitlerinizi bilirseniz; yani gazı fazla açmaz, virajlarda fazla yatmaz, arka yada önfreni köklemez tatlı tatlı sıkarsanız(ki bu söylediklerim asfalt lastikli bir motorda da yapmanız gerekenlerdir) bir sorun yaşamazsınız.
    tinerci bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)