Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Cruiser Vs SuperSport

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    SolidSnake - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul
    Selamlar arkadaşlar. başlıkta chopper vs supersport dedim ama konuşmak istediğim konu teknik konular, manevra kabiliyetleri ya da motoru dizginleyebilme değil.

    istanbul'dan bahsedicem, sizlerde farklı illerde bu gözlemimi yorumlayabilirsiniz. saçmaysa da saçmadır ancak benim gözlemim bu. cruiser/chopper sürücülerinin çok daha az kaza yaptığını biliyoruz. Supersport kullanıp aramızdan ayrılan arkadaşlar cruiser sürücülerine nazaran daha fazla. ama bahsetmek istediğim hız yapma konusu da değil, sonuçta hız yapmayıp hayatını kaybeden arkadaşlarımız da mevcut. zaten türkiye'de - özellikle istanbul'da - motosiklet sürücülerine çok yanlış yargılarla yaklaşılıyor ama, bu iki stil de sanki cruiser/chopper sürücüleri trafikte - yine istanbul'da - daha fazla saygı görüyorlar gibime geldi. bu bir değil birkaç gözlemim üzerine yazdığım bir konu. kendilerine daha fazla yol veriliyor, daha az sıkıştırılıyor. dolayısıyla risklerde düşüyor.

    sizce de varmı böyle birşey? böyle bir ayrım? yani aslında cruiser mı kullanmalıyız türkiye'de?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    AsyMeTRiQue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2013
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    kuyrukta PCX yazıyor, yanına da NS200 yanaştı...
    Evet bunu bende gözlemledim... Haksız sayılmazsın.. Hatta geçen gün arkadaşımla muhabbet ederken scooter alacağını söyledi chopper tarzını da sevdiğini falan bahsetti (bende chopper severim) sonra bende madem öyle chopper al sende dedim yok dedi ben scooter alıcam dedi sen bilirsin ama chopper ile trafikte göreceğin saygı dahi farklı olacak biliyorsun dedim...

    Orada bi söz söyledim arkadaşa çok güldük...

    "Motosiklet dediğin cıbır değil chopper olacak hocam" :D

  3. #3
    oknglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2012
    Şehir
    Tekirdağ Çerkezköy Kapaklı
    Motosikleti
    Asya Nostalji 125 , Pulsar 200NS
    Doğru tespit şuana kadar hiç kazaya karışan cruiser görmedim desem yeridir geneli supersport ve CG breton vs Belkide cruiser sahipleri daha bi uslu sürüyolar daha dikkatliler

  4. #4

    Üyelik
    06 Haziran 2012
    Şehir
    istanbul/avr
    Motosikleti
    henüz yok
    benim gözlemlerime göre şöför'ler süpersport sesi duyunca küfür ediyor kötü düşünüyor kısacası haz etmiyolar

    chopper sesi duyduklarında bir araba varmış gibi davranıp dikkat ediyolar

    ben halı yıkamada servis görevlisiyim günde 6 saat araba ile servis yapıyorum bir çok şöför gördüm motor sürücüsünün üstüne kıran umursamayan

    bizim şöförler de aynı şekilde

    chopper sürücüleri motorların özelliklerinden ötürü fazla makas yapmıyorlar trafikte aralardan geçmeye çalışmıyorlar saygı görüyorlar saygı gösteriyorlar araç sürüçüsü

    - la bu kaç paralık motur bilinmi yol ver geçsin diyor

    SSlerde ise -bak bak görünmü makasa nasıl çıkıyo kırcan üstüne tamponu koycan ***üne görcek

    bu konuşmaları bizzat şahit oldum

  5. #5
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    aynen öyle çünki ss ciler gibi aralara dalip gereksiz aragaz atıp kendini beğenmişlik yapmayıp daha ağır başlı insan olduklarından saygı görüyorlar.bende cruisercıyım evim drek asfalttan başlasa hiç düşünmem gene cruiser alırım fakat bi taş attığı zaman egzozu yamuluyor bu yüzden enduro alacağım ama göynüm cruiserda :D

  6. #6
    flame - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    35,izmir
    Motosikleti
    Yamaha Mt-09,Derbi Gpr 125 Nude
    Hiç bir şekilde katılmıyorum.Ölüm oranının yüksek olmasının sebebi acemilerin sürekli dengesizce gazlamaları.Yani halk arasında sürekli "motorun hakkının verilmesi" olayı.

    Cruiser-chopper ayrı bir tarzdır güzeldir.Havası farklıdır,sürücülerinin yaşam şekilleri farklıdır hatta motosiklet görüşleri bile farklıdır.Fakat chopper iyi supersport kötü ona saygı göstermiyorlar yanlış bir düşünce.

    Dediğim yanlış anlaşılmasın şu an bende naked kullanıyorum.Motosikletin her çeşidini severim ama şehir içi az yaksın pikniğe çıkalım kafasında ki cbf150'ci amcalar hafif asfalt dağ tepe yollarında takılan Bmw'li enduro'cular,1000lerce lira verip 40hp +1000cc kullanan cruiser'cıların supersport motosikleti anlamasını beklemiyorum.Anladıklarınıda sanmıyorum.Her topspeed ve akrobasi videosuna ultra ön yargıyla yaklaşılmasından bu kanıya vardım.

    Diyorum ki kimse beni yanlış anlayıp yargılamasın.Supersport diğer tarzlar gibi farklıdır başkadır.Ara motosiklet değildir.Amacı belli ve keskindir.Tecrübe ve emek ister.Araştırma bilgi birikimi ister.Kolay değildir.Çamur atıncada izi kolay kalır.
    Sokollu bunu beğendi.
    Yamaha Mt09 dıştan modifiyeli içten şimdilik stock :p --------Derbi Gpr 125 Nude,Gianelli Perfomance Exhaust,Athena Air Filter-------- 0(rh)+ (Italian)

  7. #7
    SolidSnake - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı flame adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hiç bir şekilde katılmıyorum.Ölüm oranının yüksek olmasının sebebi acemilerin sürekli dengesizce gazlamaları.Yani halk arasında sürekli "motorun hakkının verilmesi" olayı.

    Cruiser-chopper ayrı bir tarzdır güzeldir.Havası farklıdır,sürücülerinin yaşam şekilleri farklıdır hatta motosiklet görüşleri bile farklıdır.Fakat chopper iyi supersport kötü ona saygı göstermiyorlar yanlış bir düşünce.

    Dediğim yanlış anlaşılmasın şu an bende naked kullanıyorum.Motosikletin her çeşidini severim ama şehir içi az yaksın pikniğe çıkalım kafasında ki cbf150'ci amcalar hafif asfalt dağ tepe yollarında takılan Bmw'li enduro'cular,1000lerce lira verip 40hp +1000cc kullanan cruiser'cıların supersport motosikleti anlamasını beklemiyorum.Anladıklarınıda sanmıyorum.Her topspeed ve akrobasi videosuna ultra ön yargıyla yaklaşılmasından bu kanıya vardım.

    Diyorum ki kimse beni yanlış anlayıp yargılamasın.Supersport diğer tarzlar gibi farklıdır başkadır.Ara motosiklet değildir.Amacı belli ve keskindir.Tecrübe ve emek ister.Araştırma bilgi birikimi ister.Kolay değildir.Çamur atıncada izi kolay kalır.
    Beni yanlış anladınız sanırım, kendi adıma konuşacak olursak ben motosiklet ayırt etmem. hatta çok param olsa bir cruiser bir de ss motor alırım ya da sport touring. ikisini de çok seviyorum.

  8. #8
    BBelt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2009
    SS kullanıcıları sürat sevdikleri için o motorları alıyorlar, ona göre de kullanıyorlar. Trafikteki diğer sürücülerin SS sevmemesi doğal. SS'çilerin de bu şeyinde bile değil. En sevdiğim özellikleri de budur gazcıların

    Cruiser - chopper seven insanların ise genelde süratle pek işi olmaz. Zaten o motorun zevki düşük devirde yavaş sürerken yani "cruise" yaparken çıkar. Şahsen bu güne dek bana gıcık kapan tüm sürücüler yavaş sürdüğüm için gıcık kapmışlardır, sürat yaptığım için değil

    Bir nokta daha var benim gözlemlediğim. İnsanlar tehlikeli motorcu profili olarak hep "Chopper"lı serseri görmüş, bilmişler. Gümbür gümbür gelen, hayvan gibi görünen bir motorda full-prot, deri ceketli, sakallı, deri eldivenli, çizmeli kısaca hayvan gibi görünen bir adam varsa eğer... "Üzerine kıracaksan öldüğünden emin ol yoksa zıçtın" havası yaratıyor. Aslında 1.76 boyda, 72 kilo hiçbir şekilde ürkütücü olmayan bir adamım ben ama "yeter ulan" diyip de motoru ayaklığa alıp indiğimde kaçmayan olmadı şimdiye kadar, olursa zıçtık
    Permatiq59, efendy06 ve SUN bunu beğendiler.

  9. #9
    Permatiq59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Tekirdağ / Çorlu
    Motosikleti
    KapÇık
    bir cruiser kullanıcısı olacak. bundan önceki touring motorumda trafikte gercekten cok tartısma yasadım. ama cüssesindenmidir.. egzoz sesindenmidir.. gv 250 de daha bi fark edilir durumdayım. bunu bizzat hissediyorum. ha cevre yolunda solum bomboşken 140-150 ile şağımdan silme geçen insan müsfettesi olmadımı oldu.. sonuç ?
    bir sonraki ışıklarda inip camına vurmaya başladığımda aç camı aç bişey diycem diye.. abi vurma abi arabaya vurma abi özür dilerim babamın arabası vurma arabaya abi.. diyaloğu yaşadım.. ama cruiser 'de 2ci olayım bu.. nadir oluyor biraz daha.

  10. #10
    flame - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    35,izmir
    Motosikleti
    Yamaha Mt-09,Derbi Gpr 125 Nude
    Alıntı SolidSnake adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Beni yanlış anladınız sanırım, kendi adıma konuşacak olursak ben motosiklet ayırt etmem. hatta çok param olsa bir cruiser bir de ss motor alırım ya da sport touring. ikisini de çok seviyorum.
    Asıl siz yanlış anladınız.Lafım size veya herhangi birinin şahsına değil.Genel olarak yuvarlak ortaya konuşuyorum.
    Yamaha Mt09 dıştan modifiyeli içten şimdilik stock :p --------Derbi Gpr 125 Nude,Gianelli Perfomance Exhaust,Athena Air Filter-------- 0(rh)+ (Italian)

  11. #11
    Permatiq59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Tekirdağ / Çorlu
    Motosikleti
    KapÇık
    görünüş konusuna kesinlikle katılıyorum.. görünüş biraz daha ürkütüyor.. birde krom nkelaj parıltısından buna zarar versem bayağı başım ağrır gözüyle bakılıyor bence

  12. #12
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Yapıları gereği cruiser lar (chopper ve customlar da cruiserin alt gurubudur tümüne cruiser diyebilirsiniz.) daha stabil ilerleyen ve gövdelerinin iriliği nedeni ile çok fazla aralara giremeyip şeridi doldurarak ilerleyen motorlardır. Bunun dışında Amerikan filmlerinin bilinç altına yerleştirdiği hell angels figürü ile örtüştükleri için şöförler daha saygılı davranmaktadırlar.

    Ha birde kamyona benzeyen sesleri sebebi ile olduklarından iriymiş algısı yaratırlar

    Sevgilerimle

  13. #13
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Hepsını harley sanıyorlar ve hd ler hakkında tek bıldıklerı cok pahalı oldugu .

    Bırde sımdı levyeyle zıncırle dalar bu bana ızlenımıde var tabı
    MotorKafa, KeaSH-07 ve Green Arrow bunu beğendiler.

  14. #14
    manners - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2012
    Şehir
    Hongkong/Guangzhou
    eminim cruiser motor kullanicilarida SS motor kullanicilari kadar kaza yapiyordur, ancak cruiser de ki kazalar haberlere cikacak turden olmuyor, tampon carpmasi motor yatmasi, sebep hep surat. SS kullanicisi ile cruiser arasindaki en buyuk farklar bana gore, birisi viraja nasil gireyim derken, digeri zaten surati limitli oldugu icin oluruyla girer, birisi aradan makasi atarken digeri icin bu oyle cok soz konusu olmadigi icin o yolunda gider. yine diyorum surat olum getirir motor degil.
    cruiser de ve cruiser kullanicilarinda surat oyle aman aman olmasi gereken birsey olmadigi icin kaza orani daha az.

  15. #15
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Kısaca para meselesi. Başka birşey değil.


    Halkımız bu motorları hep tvlerde görürdü gerçeğini görmüşlüğü yoktur. E tabi yolda görünce gürül gürül ve ışıl ışıl sırf izlemek için yol veriyor yoksa üstündeki insana verdiği bir değer yok.

    Bu motoru kullanan zengindir abi ne bulaşacağım mantığıda var.

    Korku ve ilgi.

  16. #16
    serkanksk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2014
    Şehir
    karşıyaka - foça
    Motosikleti
    c800 intruder-honda nc750x
    Selamlar..İzmirden yazıyorum..Suzuki m800 kullanıcısıyım 6 aydır.Daha önceki motorlarom hysong 250r ve 600r dı.2 sene gibi ss sürdüm.Bildiğim ve algıladığım tek şey ss sürücüleri ki bende dahil motoru pek adam gibi kullanmıyoruz.(Kullananları hariç tutarım)Çünkü motor tabiatı gereği hızlı ve kıvrak adama yaptırıyor.Fakat cruiser sürdüğümden gereği motorun dinamiği ve sana verdiğinden dolayı trafikte makas atma vs imkan sağlamıyor.Ve araba sürücüleri seninle çok fazla yarış yapma muhappetine girmiyorlar.Bu yüzden daha güvenli ve daha oturaklı geliyor.Saygılarımla..

  17. #17

    Üyelik
    04 Mart 2014
    cruiser kullanıcısı olarak bu tip motorların sürücüleri biraz daha yabancı görünür bizim halka, tekin gelmez.

    1 65 boyum ve cruiser (cruiser dediğim de 250 macit, egzoz çok gümbürdüyor ama, önceki sahibi oynamış) motorumla minibüs ve belediye otobüsünden yol almışlığım var.

    malum cruiser ile fazla atlayıp zıplayamıyorsunuz. bu da otomobil sürücülerinin cruiser ile çok uğraşmamaya çalışmasının diğer bir nedeni.

    eh, bir de tipimiz azıcık bela

  18. #18
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    choppercılar genelde dövmeli, deri ceketli serseri tipler gibi algılandığı için, aman bize bişi yapmasın diye yol veriyo olabilirler, ancak supersport kullananlar daha çok genç kesim, apaçi olarak bilindiği için, dur şuna gününü gösterelim şeklinde tepki alıyor olabilirler.
    telike bunu beğendi.

  19. #19
    VOLkann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2008 Honda CB600F Hornet
    Alıntı SolidSnake adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar arkadaşlar. başlıkta chopper vs supersport dedim ama konuşmak istediğim konu teknik konular, manevra kabiliyetleri ya da motoru dizginleyebilme değil.

    istanbul'dan bahsedicem, sizlerde farklı illerde bu gözlemimi yorumlayabilirsiniz. saçmaysa da saçmadır ancak benim gözlemim bu. cruiser/chopper sürücülerinin çok daha az kaza yaptığını biliyoruz. Supersport kullanıp aramızdan ayrılan arkadaşlar cruiser sürücülerine nazaran daha fazla. ama bahsetmek istediğim hız yapma konusu da değil, sonuçta hız yapmayıp hayatını kaybeden arkadaşlarımız da mevcut. zaten türkiye'de - özellikle istanbul'da - motosiklet sürücülerine çok yanlış yargılarla yaklaşılıyor ama, bu iki stil de sanki cruiser/chopper sürücüleri trafikte - yine istanbul'da - daha fazla saygı görüyorlar gibime geldi. bu bir değil birkaç gözlemim üzerine yazdığım bir konu. kendilerine daha fazla yol veriliyor, daha az sıkıştırılıyor. dolayısıyla risklerde düşüyor.

    sizce de varmı böyle birşey? böyle bir ayrım? yani aslında cruiser mı kullanmalıyız türkiye'de?
    Tespit doğru. Cruiserlar sslerden daha çok SAYGI Görüyor. Birde hepsini Harley sanıyorlar ��
    Sslere serseri Gözüyle bakılıyor biraz. Birde benim gibi nakedcılar var. Önce ne olduğunu tam çözemiyorlar sonra cc ve sese göre Davranışlar Değişiyor.
    4 TEKER BEDENİ 2 TEKER RUHU TAŞIR

  20. #20

    Üyelik
    04 Mart 2014
    bir de aklıma gelmişken, cruiser sürücülerinin bir kısmı motor klüplerine katılıp yelek giymekteler.

    bu yelekler cruiser kullanıcılarına iyice bela bir tip verir, yelek giymenizin ardından trafikte rahatsız edilme durumunuz anında azalır.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)