Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Cruiser Vs SuperSport

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    94CanRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2012
    Şehir
    İstanbul / Suadiye
    Motosikleti
    Honda cbr 250r
    Bi kaç nedeni var: 1- Kanı kaynayan gençler genelde bi cruiser alayım oraya burayı gezeyim fotoğraf çekeyim demiyor şekil bi ss alayım gazlıyım diyor bilinçsiz oluyor, patlıyor. 2- ss motorlar hata absorb etme kapasitesi daha az olan makineler. 3- Otomobil sürücülere ss görünce yarışma kıstırma gibi hareketlerde bulunmayı çok seviyorlar. Şahsen ilk gsxr 600 deneyimimde hızlı gitmiyor olsam dahi sürekli bir tahrik ve sıkıştırmayla karşı karşıya kalmıştım. Hatta sadece arkasından gittiğim bi sürücü aynada beni görüp frene asıldı bilerek.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Dusty - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2014
    Motosikleti
    Honda TransAlp XL650V
    Endurocular hakkında ne düşünüyolardır sürücüler acaba? Şöyle çantalı filan?

  3. #23
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    ben trafikte sıkıştırılma veya beni görmeme durumunu çok az yaşıyorum gerçekten sesinin yüksek olmasından ötürü görmeseler bile sesi duyup aynaya bakıyorlar sıkıştıranlar genelde bayan sürücüler ayna kültürleri farklı olduğundan kaynaklanıyor sanırım

  4. #24
    Salih_T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Salcano Wolf 125cc, Bajaj Pulsar NS 200
    1-ss sürücüleri daha çok gazlayanlar ve sayısı cruisera göre fazla ve göze batıyorlar galiba..Sayıca fazla olan ss modeldeki gereksiz gazlama yapan tecrübesiz sürücünün kaza yapma ihtimali de artıyor dogal olarak.
    2-ss motosikletler hata affetme özelliği az.Yüksek hızlarda hele çok zor. Cruiserlar daha düşük hızlarda kullanılıyor genelde.
    3-Otomobil sürücülerinde ss görünce illaki bi yarışma eyilimleri var.
    4-Cruiserda ss kadar araya girilmiyor, ani hızlanmalar olmuyor.. Arabaya tıkılmış şoförde kendini geçen ss den hoşlanmıyor. için için kin besliyor olabilir.
    5-Cruiser sayıca az olduğu için yada pahalı veya kullanıcısı bela olabilir düşüncesinden daha fazla saygı görüyor da olabilir..
    6-Cruiserler cüsse ve ses dolayısı ile görünürlüğü daha yüksek.. tamam ss de de ses var ama sesi duymak ve motorun yanından geçmesi görmek aynı anda olduğu için görünürlüğü az oluyor..
    "Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
    Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
    Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)

  5. #25
    vader - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2014
    Motosikleti
    Honda NC 750D Integra
    Kaza yapma hadisesinin diğer koşullarla birlikte, öncelikle sürücü ile alakalı bir durum olduğunu düşünüyorum, motosiklet türü ile değil.

    Saygılarımla.
    Tecrübe, limitlerini bilmektir.

  6. #26

    Üyelik
    16 Nisan 2013
    Motosikleti
    mondial mg125, mondial 150 mc
    ben trafikde çok ss görüyorum bazen ben bile bir an önce yanımdan gitsede kulaklarım rahat etse diye düşünüyorum çok rahatsız ediyor araçlardaki insanlarda aynı şeyi düşünüyor camı açık otomobilin trafik var adam geliyor veriyor ara gazını adamın asabı bozuluyor ben bazen sabah 5 de evden çıkıyorum bir ss sahibi olsam bütün mahalle ayağı dikilir yada egzosa havuç tıkar öyle gezerdim mahallemdeki insanların %95 inde otomobil kullandığını varsayarsak yeterince düşman toplamış olurum ali amca bu eksoz akrapoviç desem ali amca çokda ...imde derdi galiba ama chopper motor bir cadillac 1965 model mercedes gibi insanların dikkatini çekiyor eski tarz klasik bir motor. sesi ise bir tayyareyi andırıyor kadıköy eminönü vapur sesinide andırıyor gidişi o ağırlığı insanı rahatsız etmiyor şahsen ben yakın çevremdeki insanlardanda biliyorum nasıl tofaş son ses müzik abartı egzos ara gazlamalardan insanlar rahatsız oluyorsa bu ss lerin son ses egzoslarındanda insanlar rahatsız oluyor .soru şuna benziyor 2000 model mercedes compresor ağır araba ve tarzı belli içindeki adam konfora düşkün arkasından giden araç bu adamın sakin kullanacağını bilir ama bu bir dodge viper olursa makaslara girmesi ani gazlar ve fren açma olasığı çok yüksek ss de aynen böyle ss süren kişiler aynı zamanda ani ataklar sollamalar yapıyorlar taksideki adam şöyle diyor sen kendini düşünmüyorsan benim hiç umrumda olmaz.Otomobil kullananlarıda katarsak bu işin içine zaten altındaki araçları doğru dürüst kullanabilen o sorumluluğu alabilen çok az kişi var parayı veren çekmiş altına aracı herkes ayrı havadan at koşturuyor bu arada 2 tip motoruda kullanmadım normal bir vatandaş olarak bakış açımı yazdım. herkez 1965 ford mustangı sever ve gördüğünde o insanda bir nostalji sevgisi uyandırır chopper motorlarda aynen böyledir güçlü heybetli ama fırıldak değil ağırrr.

  7. #27
    anılbel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2010
    Şehir
    İzmir - Kuşadası
    Motosikleti
    Wolf 125/ VSTAR
    Alıntı Dusty adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Endurocular hakkında ne düşünüyolardır sürücüler acaba? Şöyle çantalı filan?
    Bircogunu polis zannediyorlar.Onların da algısı nispeten iyi yönde trafikte.
    Dusty bunu beğendi.

  8. #28
    Leon10Rhyme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Aralık 2014
    Şehir
    Ortaköy
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar NS 200
    Öncelikle gözlemlerinin doğuru olduğunu söyleyebilirim. Genelde Supersport motorsikletler sürat tutkunları için tercih edilirken, chopperlar manzara, anın tadını çıkarmak ve daha fazla saygınlık görmek için tercih edilir genel bu sonuçlardan yola çıkarak istatistiklerin doğuru olması gayet doğal olabiliyor. Ama bu demek değildirki chopper sürücüleri asla bir kazaya maruz kalmayacak birazda kadere bağılı birşey bu durum. Benim çok samimi olduğum bir arkadaşım chopper sevdası ile birlikte hız sevdasıda vardı 800'lük bir chopper aldıktan sonra racing motorsikletler ile zevkine yarışmaya başladı bir çoğunuda tokatlamıştır hiç zorlanmadan bugüne kadar, peki sonuç ? 3 Ay koma sağ bacakta kalıcı sakatlık 35 milyar zarar. 25 bin lirası motor pert oluşu gerisi hastane ve bakım masrafları...


    Alıntı ülgenhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bir de aklıma gelmişken, cruiser sürücülerinin bir kısmı motor klüplerine katılıp yelek giymekteler.

    bu yelekler cruiser kullanıcılarına iyice bela bir tip verir, yelek giymenizin ardından trafikte rahatsız edilme durumunuz anında azalır.
    Yeleklerinin arkasında bottom, tops rocker ve colours olan kişiler klüb üyeleridir. Türkiyede her chopper klübünün ortak özellikte altın kuralları vardır bunları sıralamak gerekirse, Trafik cezası yememiş olmak, trafikte ahlaklı hoşgörülü olmak, alkollü motorsiklet kullanmamak, trafik kurallarına harfien uymak. Eğer bunları yapmayan bir grup üyesi hiç bir sorgu ve açıklama gereği duymadan üyeyi klübden atar deri yeleğin arkasında klüb logosu bottom ve tops rockersları söker ve evine gönderir. Çoğu motorsiklet kullanıcıları ve şoförler bunu bildikleri için bu adamlara ayrı bir saygı ile yaklaşırlar trafikte. Ancak her bottom, top rockers ve logo sahibi bir klübe üye olacak değildir örneğin benim gibi motorsikletini aldıktan sonra kendisi logosunu ismini oluşturup bastırıp highway to hell eşliğinde sürebilirler

  9. #29
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Alıntı Dusty adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Endurocular hakkında ne düşünüyolardır sürücüler acaba? Şöyle çantalı filan?
    Iri bir motorsa cogu zaman saygi goruyorsun, ben esas motorcu ayirt etmeyen(edemeyen) kadin soforlerden korkarim..
    Açacaksın gazı, vereceksin coşkuyu ...

  10. #30
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    saygı konusunda harley'in "şöyle" bir iddiası var
    mithrelios ve Fevenes bunu beğendiler.

  11. #31
    yavuz benli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2014
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Yamaha R25
    Motor büyükse türü çok önemli değil bence saygı görmek için. Binlik bi ss gören şoför bunlar ugrasilmaz diyor çoğu zaman büyük bir harley görende yazdığınız sebeplerden hem saygı uyandırıyor hemde tirsiyorlar biraz ama bi 125 lik kullaniyorsan istersen sırtında pompalı tüfekle gez kar etmiyor üstüne üstüne geliyorlar insanın demem o ki motorun büyük olacak çok bağıracak türü ne olursa olsun farketmez bence

  12. #32

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Birkaç tespitte benden;
    Şimdi bakın motor arayanlara yarısı acemi ve o acemilerin %90'ı ss istiyor. Amaç basit, gazlamak. İşte tekere kalkmak aralardan geçmek, bmwlere posta koymak falan. 4 teker kullandığım bir dönem bende acayip ayar oluyodum sslere. Antalyada Kemer-Antalya yolunda seyrederken (yolun eski bölünmemiş hali) karşıdan gelen eşşek gibi basan ve motoru yatırdığı viraja fazla sert girdiği için şeridime taşan ssçiye selamlar. Onu ezmeyim diye arabamı mucura sokmuştum olanca süratimle. Siz hiç 200le viraja yatan cruiser/chopper gördünüz mü?
    Bir diğer husus ülkemizde motosiklet kültürü olmayan adamlara göre ssler ucuz, cruiser/chopperlerin hepsi harley olduğu için çizilse maaş gitti kaygısı var.
    Filmlerden özellikle amerikan menşeili filmlerden alıştığımız cruiser/chopper çetelerinden korkuyorlar. Hani şu zincirlerle kavgaya giden 190 boyunda 130 kg dövmeli sakallı psikopat adamlar.
    Cruiser/chopper agresif hareketlere çok müsait olmadığından daha az riske giriyorsunuz. Misalen ben ss kullansam muhakkak teker yapmaya çalışırım. Kocaman cruiser/chopper ile bu denenmez.
    Dolayısı ile chopper/cruiser tarzı motorların daha az kaza yapma sebepleri bunlar, tabi birde piyasada ss'e göre daha az sayıda bulunmaları var. Tabi şu da var, kimse ilk yahut 2. motor olarak 300kglik bişey almaz, klasik korku; yana yatsa kaldıramam
    serkanksk bunu beğendi.

  13. #33
    Salih_T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Salcano Wolf 125cc, Bajaj Pulsar NS 200
    tamam cruiser/chooper motosikletlere trafikte, ss nazaran daha fazla saygı gösteriliyor ama şöyle modeller olsa sanki daha bi saygı gösterilir..






    SUN bunu beğendi.
    "Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
    Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
    Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)

  14. #34
    Leon10Rhyme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Aralık 2014
    Şehir
    Ortaköy
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar NS 200
    Custom yapan bir arkadaşımız saygının dibine vurmuş bence

    http://www.motosiklet.net/forum/crui...50-shadow.html

  15. #35
    capozzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir, Güzelyalı
    Motosikleti
    Dragstar 1100 sport
    Bunu cruiser-ss diye değil de tüm motorlara göre saygı ve görünür olma dağılımı olarak ele almak daha doğru olur.

    1- İnsan denen varlık seslere ve görüntülere karşı hassastır. Değişik ses ve görüntüler değişik hormonları dolaysıyla davranış biçimini tetikler. Çok yüksek devirden kaynaklı daha tiz ve yüksek bir ses ve bununla beraber gözünün önünden çok ani bir şekilde geçip giden bir görüntü insanda adrenalin, heyecan, anlık panik ve korku duygularını tetikler. Bunun yanında daha yavaş aralıkla gelen güçlü bir homurtu sesi ile beraber nerden geldiğini, ne kadar hızla yaklaştığını, sonraki hamlesinin ne olacağının anlaşılabildiği bir görüntü insanda dikkat, kendisine tehlike arz etmediğinden ötürü görece rahatlama sağlayacak, bu görüntü kendisine araya girmek, birden önüne kırmak gibi bir tehdit unsuru olmadığı için de güvenini kazanacaktır. Bu durumda araç içinde giden insanların ve yayaların kendilerine panik yaratan bir aletle, güven duygusu aşılayan bir alete yaklaşımları doğal olarak farklı olacaktır. Birinden nefret ederken, ötekine saygı duyar.

    2- 4 silindirli bir motorun yapısı itibari ile zaten belirli bir hızın altında gitmemesi gerekir, sürücüsü de buna göre sürer vs vs hesabı yapın artık.

    3- Cruiser sürücülerinde "bela almayayım" diye bulaşılmadığı yargısı çok yanlış, takım elbise ile bile motora bindim davranış biçiminde farklılık görmedim. Altımdaki aracın sürüş karakteri sebebi ile saygı görüyorum, çünkü ben de çoğunlukla karşı tarafı tehlikeye atacak bir harekette zaten bulunamıyorum.

    4- Küçük cc veya boyutlu makineler çoğu zaman araç sahipleri ve yayalar tarafından görülmüyor. Bu doğal bir durumdur, trafikte insan davranışının sonucudur. İnsan daima kendisine tehlike yaratabilecek olanı görmeye odaklanır, ilk amacı tehlikeden sakınmaktır. O sebeple araç sahipleri yolda kamyon-otobüse odaklanır, yayalar arabalara odaklanır. Kendinizi görünür kılmanın yolu ses çıkarmaktır. Çok rahatsız edici olmayan tonda küçük ara gazlar trafikte işinize yarayacaktır.
    Sokollu ve Salih_T bunu beğendiler.

  16. #36
    tuseadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2008
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    Intruder C800, Fz6 Fazer
    Güzel konu ... Hem bir FZ6 Fazer hem de bir C800 Intruder sahibi olarak bende yorumumu yapayım.
    İlk olarak kontrol konusunda spor motosikletin hakimiyeti chopper a nazaran tartışılmaz şekilde üstün. Fren, viraj vs..
    Fakat şu var, trafikte her ne kadar sakin bir sürücü olsam da fazer ile elimde olmadan aralardan geçme, gaz açma gibi şovları yapıyorum Zira başka türlü keyfi çıkmıyor meretin.
    Öte yandan intruder ile (120 km üzerinde rüzgar, titreşim gibi faktörleri göz önünde bulundurursak) daha bi kamyon havasında geziyorum. Düşük devirde seyretmenin keyfi ayrı. Aralardan geçmeye de koruma demirleri izin vermiyor
    Şimdiye kadar atlattığım tehlikelerin çoğunu fazer ile atlattım.
    Motosiklet kullanmaya 2005 yılında İzmir'de eğitim alarak başladım. O gün bu gündür de aktif olarak kullanıyorum. Reflexlerim çok iyi değildir ama aşırı sürat yapmam. Demek istediğim; bu yaşadığım "kazaya ramak kala" olaylarının büyük çoğunluğu motosiklet hakimiyeti veya sürüş yeteneği ile ilgili değildi. Trafikte "fark edilmek" sürat, anlık hızlanma gibi faktörlerin büyük etkisi var.
    Son olarak yazık ki 4 teker sürücülerinin chopper/cruiser tipi motorlara daha çok saygı gösterdiği benim tecrübeme göre kesinlikle doğrudur.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)