Hiç büyük cc yle başlayan oldu mu?
Reklamlar
-
05 Ağustos 2013, 12:58
#21
Benim dört tane 1000cc ile başlayan arkadaşım var, gerçi biri arkadaşım diğerleri onun arkadaşlarıydı, dolayısıyla tanıyorum yani de neyse...
İkisi malesef sizlere ömür, birinde bolca platin mevcut ama eksik bir organı yok (motosiklete tövbeli),
Esas arkadaşımında ilk R1 i öğrenemeden, doyamadan çalındı (bence bu yüzden hala hayattasın dediğimde kızıyor ),
yıllarca aradan sonra sevdası hiç sönmediğinden 2. yi aldı ve çok kısa bir sürede pert olacak bir kaza geçirdi, Allah korudu kendisinin pek bişeyi yok diyebiliriz.
Halen bunca mesajı alsada, sağlık olsun kısmetse birgün yine olacak diyor
( 1-2 yıl düşük cc scooter tecrubesi var! Tabi 1000cc racing için buna tecrube denirse ama gel de anlat... )
Benimde MT-03 ile motosiklete yıllar önce giriş yapamamama sebep olan etkenlerin başında gelir bu vakalar, 125cc özellikle delikanlı çağlar için fazla bile, bunu şimdi anlayabiliyorum tabi
Reklamlar
-
05 Ağustos 2013, 13:09
#22
eğitim alırsan başlanır. ben hondanın eğitimlerine katılmıştım daha önce hiç 250 ccden büyük tecrübem yoktu; ve 250 cc ve altı tecrübemde toplasan 500 km geçmez. vitesli motorla olan ilişkim max 750 km dir oda şehir içinde binmekten ora bura gitmekten. yani sonuç olarak gsr600 le başladım direk ve en ufak sıkıntı çekmedim. yavaş yavaş 1 hafta gaz a alıştım,boş alanda slalomlar yaptım virajlara çalıştım son olarak,1 hafta uzun yol tamamdır 1 ayda çekirge gibi olmuştum. izmirden antalyaya motoru kendim getirdim ilk ay, tabi şimdi 7000 km tecrübem oldu motorun üstünde çok şey değişti . hatta okadar hoşuma gittiki şehiriçi hararet sorun olmasa 2010+ bi z1000 istiyorum aslında. sadece kendini bil öyle alışmadan etmeden olup olmadık gaz verme makaslara girme artislik hareket yapma edebinle bin zzr1400 bile sürersin. bu arada bu 7000 km esnasında sadece 1 kere düştüm oda motoru herzaman koyduğum yerde logar kapağı vardı inceğim yerde o açıkmış logar kapağına düştüm motordan inerken gece vakti görmeyerek. motor üstüme devrildi bacağım logara girdi başka bi sakatlık yaşamadım allaha çok şükür. trafik tecrüben ve biraz motor tecrüben varsa eğitim alarak direk 600cc ile başlayabilirsin 1000 ccyle bile başlayabilrisin. çok abartıyor insanlar tamam sonuç olarak insanın canı söz konusu ama okadar abartıldığı gibi değilmiş olay.
-
05 Ağustos 2013, 13:45
#23
impressive adlı üyeden alıntı
eğitim alırsan başlanır. ben hondanın eğitimlerine katılmıştım daha önce hiç 250 ccden büyük tecrübem yoktu; ve 250 cc ve altı tecrübemde toplasan 500 km geçmez. vitesli motorla olan ilişkim max 750 km dir oda şehir içinde binmekten ora bura gitmekten. yani sonuç olarak gsr600 le başladım direk ve en ufak sıkıntı çekmedim. yavaş yavaş 1 hafta gaz a alıştım,boş alanda slalomlar yaptım virajlara çalıştım son olarak,1 hafta uzun yol tamamdır 1 ayda çekirge gibi olmuştum. izmirden antalyaya motoru kendim getirdim ilk ay, tabi şimdi 7000 km tecrübem oldu motorun üstünde çok şey değişti . hatta okadar hoşuma gittiki şehiriçi hararet sorun olmasa 2010+ bi z1000 istiyorum aslında. sadece kendini bil öyle alışmadan etmeden olup olmadık gaz verme makaslara girme artislik hareket yapma edebinle bin zzr1400 bile sürersin. bu arada bu 7000 km esnasında sadece 1 kere düştüm oda motoru herzaman koyduğum yerde logar kapağı vardı inceğim yerde o açıkmış logar kapağına düştüm motordan inerken gece vakti görmeyerek. motor üstüme devrildi bacağım logara girdi başka bi sakatlık yaşamadım allaha çok şükür. trafik tecrüben ve biraz motor tecrüben varsa eğitim alarak direk 600cc ile başlayabilirsin 1000 ccyle bile başlayabilrisin. çok abartıyor insanlar tamam sonuç olarak insanın canı söz konusu ama okadar abartıldığı gibi değilmiş olay.
logar kapagi ! gecmis olsun tamam abartilacak gibi degilde her insan siz degil kendine hakim olamaz bi kac ornek var yukarda 3/4 u pert oluyo genelde
-
05 Ağustos 2013, 13:52
#24
Panter38 adlı üyeden alıntı
logar kapagi ! gecmis olsun tamam abartilacak gibi degilde her insan siz degil kendine hakim olamaz bi kac ornek var yukarda 3/4 u pert oluyo genelde
teşekkür ederim.haklsınız tabi orasını düşünmedim ama söylediğim gibi "hakim olabilirse" tamamdır. hiçbirşey candan önemli değildir risk almaya değmez ama benimki gibi önüne geçilemeyen bi tutku haline gelmişse onu eninde sonunda alıyor insan ama tedbirli binmek önemli olan tabi eğitimler aldım pratikler yaptım vsvs yani üstüne düşmek gerekiyor .
-
05 Ağustos 2013, 13:54
#25
impressive adlı üyeden alıntı
teşekkür ederim.haklsınız tabi orasını düşünmedim ama söylediğim gibi "hakim olabilirse" tamamdır. hiçbirşey candan önemli değildir risk almaya değmez ama benimki gibi önüne geçilemeyen bi tutku haline gelmişse onu eninde sonunda alıyor insan ama tedbirli binmek önemli olan tabi eğitimler aldım pratikler yaptım vsvs yani üstüne düşmek gerekiyor .
konu yavas yavas amacina ulaşıyor ben kendimi sakin olarak gorurum ama egzos sesini duyunca kanim tersine akiyo sakin olamıyorum sakin duran az kisi vardir kendinizi iyi tartip sonra buyuk ccye gecin arkadaslar
-
05 Ağustos 2013, 13:57
#26
Başlanmaz diye birşey yok ama cc büyüdükçe aldığın risk artar. Birde şu var adam başlangıç için 125r alıyo gaz kolu tepkisi düşük olduğundan açıyorda açıyor 10bin km sonra ben oldum abi piştim diyor 600cc de ilk virajda gg motorda kilometreye göre tecrübe bir yere kadar doğru... Her motor yeni bir tecrübe eşiği bence
-
05 Ağustos 2013, 14:03
#27
hayatımda hiç motora binmemişken 150cc ile 2 aylık tecrübem oldu.
2. ay sonunda 1200cc 130 hp makine aldım.750-800km yol yaptım şimdilik.
zorlandığım konu ağırlığı oldu 260 kg olmasından dolayı ama aldığım ilk haftanın sonunda istanbul trafiğine bile girebildim artçı ile.
hız ve güç başdöndürüyor gaza getiriyor ama daha 10.000 devirlik motorun 7-8000 devirden sonra nasıl gittiğini bilmiyorum.ilk 3 viteste tam gaz hızlanmasının nasıl birşey olduğunu bilmiyorum.henüz onları deneyecek tecrübe ve güvenim yok.
pişman değilim,keşke almasaydım demiyorum.araya bir 500-600cc sokulabilirdi ama sağ eline hakim olursan tehlikenin büyük çoğunluğunu ortadan kaldırmış oluyorsun.
ha bir de eğitim almıştım
-
05 Ağustos 2013, 14:09
#28
dogru birde egitim olayi varr barkin abi bir röportajda alabildiginiz kadar Eğitim alin diyodu
-
05 Ağustos 2013, 14:15
#29
herkez motora baslarken hayalini susleyen bir motoru oluyor ve bir an once onu almak istiyor, burasi gayet dogal, bendede oyle, ancak motorla alakasi olmayan yasadigim bir olay bana bu isi neden cok aceleye getireyim dedirtti aslinda.
burda cok buyuk bir roller coaster park var, ve icinde 10-12 tane super roller coaster var, bir tanesi dunyanin en hizlilarindan birisi (ozellikle onun icin oraya gitmistim) ama bir hata yaptim, gider gitmez ilk ona bindim, sonra ne oldu? geri kalan diger roller coasterlardan zevk alamadim, cunki kesmemisti heyecan olarak, ben motor isinede oyle bakiyorum, dilediginiz tarz motora uygun hangisi ise 125-250 cc herhangi (ikinci eli satmasi kolay parcasi uygun bir motor) ile baslayip o sekilde istediginiz motora dogru yonelmek bence bu isin hakkini daha cok vermenin yolu, ufak bir hesap yaparsaniz sececeginiz bu motorlarda ikinci el alim satimlarinda eger satisi kolay bir motor sectiyseniz ve temiz ise cok ta zarar etmiyorsunuz. tr ye seneye donunce ordada bir motor alicam ama yine 250lik birseyle baslayip 1200cc lik bir cruisere kadar arttira arttira,
-
05 Ağustos 2013, 14:24
#30
ha birde söylemeyi unuttum 125 cc 250 cc bunların gaz tepkimesi veya çift silindirli motorlarla dört silndirli motorların gaz tepkimesi arasında dağlar kadar fark var. ufak cc motorla alışacağınız tek şey trafik, panik durumları. yoksa 250 cc ile 600 cc makine birbirinden bağımsız. tabi benim şahsi görüşüm bu
-
05 Ağustos 2013, 14:27
#31
impressive adlı üyeden alıntı
ha birde söylemeyi unuttum 125 cc 250 cc bunların gaz tepkimesi veya çift silindirli motorlarla dört silndirli motorların gaz tepkimesi arasında dağlar kadar fark var. ufak cc motorla alışacağınız tek şey trafik, panik durumları. yoksa 250 cc ile 600 cc makine birbirinden bağımsız. tabi benim şahsi görüşüm bu
aynen 4. viteste 3-4000 devirlerde tam gaz çevirsem dikkatsiz artçıyı üstünden atar motor öyle bir gaz yiyiyor
-
05 Ağustos 2013, 14:45
#32
Bu biraz kişinin kendi ile ilgili. AŞağıda yazacaklarım kesinlikle büyük CC ile başlamayı özendirmek amacıyla yazılmamıştır sadece kendi tecrübelerimi aktarıyorum.
Benim ilk motorum Kanuni Deer 152 idi. Oturuş pozisyonu normal motorlar gibi diye tercih etmiştim. ALdığımda 26 yaşında idim. Toplasan 3000 km kullanmamışımdır (ehliyetim yoktu).
Şu an 31 yaşındayım. İlk vitesli motorum CB600F Hornet. Bu konu ile ilgili müsait zamanda daha geniş bi yazı yazmayı düşünüyorum ama kısaca belirtmek gerekirse;
1.Honda'dan 1.kur eğitimi aldım (ilk vitesli motorumu orada kullandım)
2.İnternette bütün motosiklet kazalarını izledim.
3.İnternetten bulabildiğim bi çok Türkçe-İngilizce yazı-makale-test vs. okudum.
4.13 yaşından beri araba kullanıyorum, 20li yaşlardaki gazım alındı DURULDUM.
5.Motoru almadan önce bir scooter parası kıyafete (Dain.mont, ag. kask, beri.dain eldivenler ve bellikler, tec.. kevlar korumalı kot) para yatırdım. Bot alıcam en kısa zamanda.
6.Ehliyetimi aldım.
7.En son motoru aldım.
SONUÇ:
1.Eğer kendinizi seviyorsanız acemi olduğunuz her konuda olduğu gibi motor üzerinde de hata yapacağınızdan ya da başka öküzler tarafındandan yapılan hataların cezasını çekeceğinizden önce korumaları, ehliyeti tamamlıyoruz.
2.Küçük cc'de şansımızı deniyoruz.
3.Eğer sakin bi şekilde kullanmayı becerebiliyorsak büyük cc leri denemekten zarar gelmez
AMA;
HAtayı tolere etmesi, kullanım rahatlığı, yavaş hızlanması, az yakması, parçasının ucuz olması vs........ nedenlerle KÜÇÜK CC CANDIR.
Benim büyük cc tercihimdeki nedenler ise;
1. İstanbulda trafikte kamyonların otobüslerin 100km hızla gittiği ortamda küçük ccler max.120 km hız yaparken onlardan kaçmak çoooooook zordur çünkü öyle bir anda hızlanmak gerekmekte (yavaşlarım derseniz daha zor ve uzun sürer) kaçış manevrası için opsiyon yaratılmadır. Özellikle otoyola bağlantı yollarında en sağ şeritten gitseniz bile mecburen bir sol şeride açılmanız gerekmekte, düşük cc lerde bu sorun olmaktadır. Şahsi düşüncem binilecek makina rahat bi şekilde normal yol koşullarında 150km hızı görmelidir.
2.Büyük cclerin frenleri küçüklerden daha sağlamdır, önde genelde çift disk vardır daha güvenli durur.
Kısaca özetlemeye çalıştım ki bunlar benim şahsi düşüncelerimdir.
Sonuçta büyük cc alıp sokak arasında 100km ile gitmekte, küçük cc alıp sokak arasında 70 km ile gitmekte aynı aptallığın örnekleri olup ikisinin sonu da bellidir. Motorda artistlik maalesef araba gibi affedici değildir. Bütün hüner sağ eli kontrol edebilmekte.
-
05 Ağustos 2013, 15:10
#33
baslik tam istedigim gibi oldu hayabusayla baslayacaklara duyurulur bide soyle bir olay var diye biliyorum a2 aldiktan 2 sene sonrata kadar 33 beygirin ustunu surmek yasakmis ! Böyle bise dogru mu ?
-
05 Ağustos 2013, 15:34
#34
yurtdışında o sistem ondada millet kabloyu koparıp aşıyor o sıkıntıyı :D
-
05 Ağustos 2013, 16:07
#35
bizdede olsa cok güzel olurdu
-
05 Ağustos 2013, 16:54
#36
CBF 600 ile başlayağanı tanıyorum.DAha patlamadı bakalım ama ileri sürüş eğitimi vardı.
-
05 Ağustos 2013, 17:21
#37
Hakım olmakmı
18 yasındasın 25 cm penısın var ve kız arkadasına yemın ederımkı sadece 10 cm sını kullanıcam demekle aynı sey.
O anda ( gazı ) koklersın arkadas bunun lamı cımı yok .
-
05 Ağustos 2013, 17:28
#38
acayüp adlı üyeden alıntı
Hakım olmakmı
18 yasındasın 25 cm penısın var ve kız arkadasına yemın ederımkı sadece 10 cm sını kullanıcam demekle aynı sey.
O anda ( gazı ) koklersın arkadas bunun lamı cımı yok .
işte öyle bir nefis ile kullanıyorum ben şuan.
şöyle düşün, 18 yaşındasın 25cm penisin var ve kız arkaşın hepsini istemesine rağmen, tamamen kopmasından korkarak 10 cm sokuyorsun
gazı köklemek senin elinde ama birdaha kökleyemeyeceğini düşünmek aklı başında motorcunun standart donanımına dahil
-
05 Ağustos 2013, 17:32
#39
initial-D adlı üyeden alıntı
işte öyle bir nefis ile kullanıyorum ben şuan.
şöyle düşün, 18 yaşındasın 25cm penisin var ve kız arkaşın hepsini istemesine rağmen, tamamen kopmasından korkarak 10 cm sokuyorsun
gazı köklemek senin elinde ama birdaha kökleyemeyeceğini düşünmek aklı başında motorcunun standart donanımına dahil
Süper yaaa köklersen patlar bi daha binemezsin
4 TEKER BEDENİ 2 TEKER RUHU TAŞIR
-
05 Ağustos 2013, 17:35
#40
Vay arkadaş 25cm ler hava uçuşuyor burası türkiye kimse zenci değil şu ölçü birimlerini küçültelim, kötü örnek teşkil etmesin
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)