xt 125 R ile başladım bu makine bile bence atik bir makine. Şuan kuryeyim ve spacy kullanıyorum yeni başlayanlara scooter öneririm.
xt 125 R ile başladım bu makine bile bence atik bir makine. Şuan kuryeyim ve spacy kullanıyorum yeni başlayanlara scooter öneririm.
Arkadaşım direk pejo motordan 250 ninjaya geçti aldığı gün servisten getirirken düştü ışıklarda ön kaldırdı zor topladı mahallede bayırda kaldı kaldıramadı tekrar aşağıya inip öyle çıktı daha bisürü aksiyon ne gerek var ? 11 milyara motor aldı hem kendine zarar verdi hem motora hem cebine. halbuki hadi en iyi ihtimalle bi 150 cc commuterle başlasaydı böyle olmazdı ki bazıları 600lükle 1000likle başlamış allah akıl fikir versin ve allah korusun herşeye rağmen diyorum. Motosiklet sürmek her insanın harcı değildir. Altın elbiseli adam bi videosunda bişey demişti motor sürerken erkekler ve oğlan çocukları ayrılır diye çok doğru cesaret işi motosiklet sürmek güven özveri tecrübe ister Lütfen dikkat edin paranızın aldığı herşeyi becerebilceksiniz diye bişey yok bilinçli olalım ne kendimize ne arkamızdakilere zarar vermeyelim lütfen
Arkadas ben öleyim o zaman.. kanuni cross 150 ile başladım 1 ay oluyor hala debriyajı sert bırakıp gazı biraz fazla verdigimde noluyoruz diyorum.. He 1000lik değilde şöyle r6 ,cbr 600rr verseler hayir diyecegimi sanmiyorum..
125cc mondial ile 40dakikalık kurs eğitimi haricinde motosiklete oturmamış bir insandım. 2. el cbr 250 aldım düşerim kalkarım diyerekten. Ne mutluki henüz kazam yok 1000km yi devirdim. 2011 model ve 12binde fabrika lastikleri var berbatın ötesinde durumdalar ama yinede altımdan kaydı aman göt attı gibi durumlar yaşamadım. Neyi neden yaptığını nasıl yaptığını bildiğin sürece motosiklet güvenli ve eğlenceli bir alet. İş sizde bitiyor kısacası
istanbuldaki yunus polislerinin eğitimleri honda varadero ile eğitime başlıyorlar öyle gidiyor görevde de bazılarına bmw gs 1200 veriliyor.Al sana büyükle başlayanlar :DD
Bence olay cc olarak algılanmamalı çünkü söyleyeceklerim gayet haksız çıkarıcak,tanıdığım biri gitti bu seneki fuardan ducati monster 696 aldı.Motor 161 kilo,sele yüksekliği 78 cm bir çok bayanın bile rahatlıkla kullancağı bir motor.Slipper clutch denen yani arka tekerin vites düşürüldügünde kitlenmesini önleyen sisteme sahip,brembo fren var üstüne abs opsiyonuda almıştı.Motor öyle gazı verdiğinde çıldırmıyor kalkarkende demek istediğim bence o motorun kaç hp,kaç kilo ve ne gibi donanımlar sunduğu,bende şunu iddaa ediyorum o 250 lik sınıfına kadar olan çöp tekerleklerle ve hiç bir güvenlik donanımı olmayan motorlar bence bu tip motorlardan çok daha tehlikeli.
600lük ve 1000likleri azda olsa Güven Özveri Tecrübe isteyen motorlar olarak tanımlayabiliriz
Üstte dedğimi gibi ben bu fikre pek sıcak bakmıyorum,dünya kadar 50 hp düzeyinde 600 cc üstü motor var,abs donanımı olan,hafif olan veya ağır olsa bile hissettirmeyen küçük motorlardan çok daha güvenli ve nitelikli motosikletler mevcut ben yeni başlayacak olsam gene düşük ccden başlamazdım büyük cc ile başladığımada hiç pişman değilim.
Sakın sakın sakın başlama :D ben ilk defa motor sürücem dayımın 800 cc lik chopperini sürmeye kalktım olan choppere oluyordu :D :D
Bahsi geçen motor 20000tl ve üzeri (2. el) ? Çoğu kişi başlangıçta bu kadar pahalı bir motorla başlamak istemez, neden düşme ihtimali olduğunu düşünür düşerse ne olur masraf çıkar 20000 tl lik motorun masrafıda 50-100 lira olacak değil, çıkacak masraf yeni başlayan arkadaşımızı motordan soğutabilir. Sonuç olarak maddi durumum çoooook çoook iyi olsa bende bir s1000rr la dolaşabilirim (ciddiyim).
İnsanlar sevilmek için yaratıldılar. Eşyalar kullanılmak için. Dünyadaki kaosun nedeni; eşyaların çok sevilip insanların ise kullanılmasıdır.
15-20 bin aralığında da aşağı yukarı dediğim kriterde motorlar mevcut tabi ama pahalı oldukları doğru,masraf kısmında ise koruma demiri ve topuzlar çok etkili birde insan internete yatkınsa hallediyor kolayca,s1000rr konusu racing makinayı gözüm kesse ve bendede o meblalar olsa bende alırdım kesin çünkü makinada güvenlik için herşey mevcut :D Barkın abi bile onu ima etmişti nerdeyse bilmeyen adam bile sürer bunu diye.Ama bakıldığında bu motorlar ömürlük olabiliyor,gidip düşük cc bir motor aldığınızda işi kavradıgınızda lastik vs gibi ekstralara para harcamanız gerekicek çünkü kesmicek motor,veya değiştirmek gerekicek değer kaybı uygun motor bulma faslı ne kadar tecrübeli olsanda en baştan bambaşka bir motora alışma süreci vs derken işler şekilleniyor.İkisini yapanada saygım sonsuz ancak ben öldürmeyecek derecede kaliteli bir motor alıp allah ömür verdiği sürece onun üstünde devam etmeyi düşünen bir yapıdayım.
Bende sizinle aynı düşüncedeyim lakin durum yine imkanlara bağlanıyor :( Kendimden örnek vermek gerekirse, orta okul yıllarımdan beri racing hastası biriyim (yanından bir racing geçince içi eriyen cinsten ) Ee yaş oldu 21, motorsuzluk başıma vurdu hııg deyince bir zx6r cinsi bir alet alacak para bulamam, çareyi aynı kalıptaki bir 250likte buldum! hyosung (en azından çin malı değil ) İstediğim sesi çıkartmasada görüntüsüyle, kalıbıyla avuturum kendimi İşte güzel ülkemin çirkin vergi sistemi sağ olsun...
İnsanlar sevilmek için yaratıldılar. Eşyalar kullanılmak için. Dünyadaki kaosun nedeni; eşyaların çok sevilip insanların ise kullanılmasıdır.
Ben o kadar jawalarda mz lerde tecrübem olmasına rağmen ilk defa japonun (Suzuki Srad 750) üzerine oturupta gazladığımda korkmuştum göya debriyajı yavaş bıraktık gazı yavaş açtık olduğu yerde patinaj çekip duman dumana gitmeye (burnouts) yapmaya başladı motor tabi bende neden kalkamadı bu diye gazı biraz daha açınca kıçı başı oynamaya başladı Allahtan motorun sahibi (tecrübeli) arkadaş arkamdaydıda düşmedik
Ha bu korku durumu çok sürdümü hayır damara enjekte edilen uyuşturucu gibi giderek meraka dönüştü o olaydan 2 ay sonra aynı motorun üzerinde- bu sefer sahibi olarak- kendimi buldum ondan sonrada o kadar büyük makina (ss sport tourıng ) geldi geçtiki
Gerçi benim bu yazdıklarım yeni başladığımda geçmedi başımdan ( 49 cc ile başladım ben ) aksine baya bi tecrübe sene ve kmden sonra başladı ama benim görüşüm yüksek cc bilhassa SS merakı 4 silindirden çıkan o enfes sesin verdiği hazı yada 150+ kmlerin üzerine çıkmanın verdiği keyifi merak etmekle başlıyor arkadaşların belirttiği gibi sağ ele hakim oldukça bu haz ve keyif devam ediyor bir yada bir kaç kereliğine büyük bir tehlike atlatınca bitiyor (benim gibi) yada çevrede kaza yapanı görüp duyunca bitiyor (çoğu arkadaşım gibi)
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)