Allah aşkına şu yağ konusuna yardım edin.
Reklamlar
-
Merhabalar.
Şimdi bildiğiniz üzere piyasada 3 çeşit yağ var. Madeni - Yarı Sentetik - Full sentetik
Madeni yağlar sentetikler kadar korumaya sahip olmadıkları için ucuz maliyetleri için tercih ediliyor. Benim tercihim değil.
Yarı sentetik yağlar doğadan labaratuar ortamına girip belli katkılar ekleme sonucunda oluşuyor.
Tam sentetik yağlar ise tamamen labaratuar ortamında tamamen katkılarla üretiliyor diye biliyorum.
SORUM İSE ŞU
yarı sentetik yağlar commuterlar ( 100 - 250cc) ler için öneriliyor amma! full sentetikler önerilmiyor ! neden. Debriyaj kaçırtır diye
Allah aşkına ben denemedim de hiç mantığı nedir ki debriyaj kaçırtsın. Full sentetikler genelde 4 silindirler için kullanılıyor. Üzerine bi ton yük binen o kadar kuvveti kaldıran ve yine yağ içinde çalışan 1000RR'ın debriyajına kaçırtmıyor da ona nazaran çok daha hafif güçde çalışan çok daha az zorlanan commuter'lara neden kaçırtsın ???
Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.
Reklamlar
-
Siz servisçi olsanız,kâr marjı az tam sentetikmi satmaya çalışırdınız yoksa kârı yüksek ve piyasada 29847289374283 farklı markada uygun fiyatlı yarısentetik mi ? Bence bu işin açıklaması bu kadar...Tahmini yani bilmediğim bir yapısı varsa commuterların ciddiye almayınız.
Yamaha Mt09 dıştan modifiyeli içten şimdilik stock :p --------Derbi Gpr 125 Nude,Gianelli Perfomance Exhaust,Athena Air Filter-------- 0(rh)+ (Italian)
-
flame adlı üyeden alıntı
Siz servisçi olsanız,kâr marjı az tam sentetikmi satmaya çalışırdınız yoksa kârı yüksek ve piyasada 29847289374283 farklı markada uygun fiyatlı yarısentetik mi ? Bence bu işin açıklaması bu kadar...Tahmini yani bilmediğim bir yapısı varsa commuterların ciddiye almayınız.
Yani siz aynen benim haklı olduğumu söylüyor debriyaj kaçırtmayacağını düşünüyorsunuz değil mi hocam?
Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.
-
ben castrol 10-40 tam sentetik kullandım 250cc cruiserimda hiç bir sorun yaşamadım aksine vitesler pamuk gibi geçiyordu...
bide habire yağ konusu açılıyor motsiklet yağı 10-40 tır çok marjinal bir durum olmadığı sürece
-
onuRRtas adlı üyeden alıntı
Yani siz aynen benim haklı olduğumu söylüyor debriyaj kaçırtmayacağını düşünüyorsunuz değil mi hocam?
Aynen öyle.Kendi ustamda bile görüyorum tuhaf tuhaf markalar.Her gittiğimde farklı bir yarı sentetik...
Yamaha Mt09 dıştan modifiyeli içten şimdilik stock :p --------Derbi Gpr 125 Nude,Gianelli Perfomance Exhaust,Athena Air Filter-------- 0(rh)+ (Italian)
-
tam sentetik commutere olur. Debriyaj falan kaçırmaz. Tamamen sallamış söyleyen. Ben hep ve arkadaşlarım hep tam sentetik koyuyoruz. 150lik commuterlerimize. Gerisi mantıksız.
-
canerol adlı üyeden alıntı
ben castrol 10-40 tam sentetik kullandım 250cc cruiserimda hiç bir sorun yaşamadım aksine vitesler pamuk gibi geçiyordu...
bide habire yağ konusu açılıyor motsiklet yağı 10-40 tır çok marjinal bir durum olmadığı sürece
Demek ki benimki 5W40 ile marjinaller arasına giriyor
2008 - 2011 Mondial 125Mt , 2012 - 2013 Honda Dylan, 2013 - ...... Aprilia Sportcity 250ie
Motosiklet özgürlüğümün tek yolu.
-
Çok takmayacaksın bu yağ konusunu. Yetkili servis götürüyorum, ne yağı koyuyorsa koyuyor , sormuyorum. Bir ara sordum "yamalube" kullanıyormuş. Hepsi aynı zaten.
-
waeder adlı üyeden alıntı
Demek ki benimki 5W40 ile marjinaller arasına giriyor
aynen hep bunlar faiz lobisinin işleri
-
31 Temmuz 2013, 19:54
#10
minik cc lere 10-40 cok minikse 5-40 yüksek cc ve hava sogutmaysa baştaki 10 15 ve 20 olarak yükselebilir.misal benim xt 600e 10-40 koyarsam krank kol çıkarır.
aşırı sıcaktan yag suya döner.20-40 koyuyuroum manuelde ne yazarsa o.misal ktm 620 de castrol 10-50 tam sentetik devriyaj kacırırken motul 10-50 yarı sentetik devriyaj kacırtmadı.şimdi minik cc tam sentetikte nasıl kacırsın cc si kacki diyosun ama ona göre mekanizman var devriyaj yayların 4 tane yumusak tas desen ufak baskı düşük yüksek cc vn 1500 misal araba balataları gibi devriyaj balataları var yay 6 tane sert.ama bence maceraya girmemek lazım çogunu denedim services manuelinizde yazan degerlerde 4t castrol yag alın vaktinde değiştirin bişicik olmaz.
-
31 Temmuz 2013, 23:30
#11
canerol adlı üyeden alıntı
ben castrol 10-40 tam sentetik kullandım 250cc cruiserimda hiç bir sorun yaşamadım aksine vitesler pamuk gibi geçiyordu...
bide habire yağ konusu açılıyor motsiklet yağı 10-40 tır çok marjinal bir durum olmadığı sürece
ben de 10w-50 ile marjinal bir seçim yapmışım demek hava soğutmada 40 numara yeterli değil; tabiki yöreye ve motosikletine göre değişir...
bir de ester katkılı yağların daha iyi olduğunu gözlemledim.
örneğin motul 5100. yarı sentetik ve ester katkılı. neredeyse tam sentetik kadar iyi, çok iyi bir f/p oranı var.
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)