Vites düşürülürken/Yükseltilirken dikkat edilmesi gereken şey
Reklamlar
-
Arkadaşlar çok motor süremiyorum açıkçası yaşım ehliyet yaşından küçük olduğu için , fırsat buldukça sürmeye çalışıyorum hayranım motorlara...Moto sohbette gezerken rastladığım bir konuyu danışmak istiyorum.Vites düşürürken/yükseltilirken aragaz vermemizi önermiş birisi bu nedendir?Vites düşürürken/yükseltilirken gazı tamamen kesersek ne olur? YA DA vites yükseltirken gaz kolunu hiç oynatmadan yükseltmek neleri değiştirir yada neye sebebiyet verir?
Reklamlar
-
sadece düşürürken hafif ara gaz vermen gerek oda arabalar gibi arada boş vites olmadığından karşıdaki dişlisini daha rahat bulabilmesi için...
yükseltirkende amaç hızlanmak olduğu için zaten gaz vererek yükseltiyorusun ha ben gaz vermesem dersen ne olur öyle ahım şahım bişe olmaz
-
Çok teşekkür ederim cidden , bu soruları aklıma sokan kişiler satırlarca yazmışlar iyice kafam karıştı fakat şimdi kısa bir yazıyla anladım mükemmel oldu.KISA VE NET
-
Ben hic faydasını göremedim bunun bas debriyaja düsür
-
peki ybrde arkadaslar kalkista kuturt diye sirkeleme oluyor sorun olur mu sizce kalkistan sonra bitiyor sifir motor kalkista sirkelenme oluyor hafif
-
Vites düşerken gaz vermek motorun yığılmasını, bir anda sarsılmasını ve aktarma organlarına bir anda yük binmesini engeller, özellikle yüksek devirlerde önemlidir. Örneğin ben 100 km hızla 5. vites 6000 devirde gidiyorum. 4. vitese düşmek istiyorum. Motorum 4. viteste 100 km hızı 7000 devirde yapıyor. Eğer gaz vermeden vites düşersem motor yığılma yapacak ve hızım gereği bir anda 6000-7000 devire kompresyonla çıkacak, bu da motor parçalarına bir anda ters yük binmesine neden olacak. Gaz vererek devirin 4. vitesteki seyir hızıma uygun devire yaklaşmasını sağlarım ve motora bir anda binen yükü ve yığılmayı minimuma indiririm. Umarım anlatabilmişimdir biraz karışık oldu ama motor sürdükçe anlar ve çözersiniz.
-
vites yukseltirken ara gez vermeye gerek yoktur zaten bir onceki viteste ideal devire ulasir vitesi yukseltirsin...vites dusururken ise eger yavasliyorsan yada duracaksan ara gaz vermekte surus konforu acisindan fayda vardir zira tak tuk seslere mazur kalmazsin vites gecislerin daha rahat olur.fakat ara hizlanmalarda mesela sollamalarda mevcut viteste gazi kesmeden yarim debriyaj yapip seri bir el ayak kombinasyonu ile vitesi bir alt seviyeye atabilirsin cunku debriyaja dokundugun anda devrin otomatikman yukselecektir buda hizlanmadaki tepki suresini kisaltacaktir..he bunlarin hic birinide yapmayabilirsin bisey olmaz ama sarsintisiz ve daha seri keyfli kullanim soz konusu olmayacaktir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)