Abi çadırını al olympos antalyada dinlen. Yanartaşı falan gez. Sonra antalyaya gel bi çay ısmarlayım
Abi çadırını al olympos antalyada dinlen. Yanartaşı falan gez. Sonra antalyaya gel bi çay ısmarlayım
Kilis memleketim ve ben antalya manavgatta oturuyorum.herhangi bir sikintida her iki şehirde de yardimci olur sana
çanakkale bursa arasında yolu yarıladıgında erdek e gır bence.ana yoldan 15 km kadar ıcerde.sımdı tam zamanı.kamp yapabılırsın en azından canakkalede yogun olacaksın yorgunlugunu atarsın.sabah erken saatte yola cıkarsın.karacabeyden bursaya gıderken 35.km de mudanyaya gıdebılır tarıhı yerlerı gorme sansına sahıp olabılırsın trılye fılan cok guzel.
yada anayoldan ayrılmam dersen yıne bursa yolunda 40. kmde gölyazı var.anayoldan 4 km ıcerde ulubat golu kıyısında ve asırlık aglayan cınarı gormenı tavsıye ederım.kamp ıcın erdekte eglenmem dersen burasıda bı secenek olabılır.sahılde satılan balıklardan alıp mangal bıle yapabılırsın
bursada zaman gecırmek ıstersen muhakkak bursayı bılen bırınden yardım al.keske benım zamanım olsa gezdırsem.bakalım ınsallah ıhtımal olur fırsat olursa katılmak ısterım.
bursa osmanlıya baskentlık yapmıs bır yer.oyle kafana gore gezersen cok sey kacırırsın.yeşil e gıtmeden ulu camıyı gormeden muradıyeye cıkmadan hıc olmaz.
orhan gazıyı osman gazıyı gormeden tophanede cay ıcmeden osmanlının ruhunun nasıl bu noktaya geldıgını anlamanın belkıde en onemlı noktaları buralar.yola cıktıgın vakıt msj at ozelden vakıt uygun olursa karacabeyden baslayarak katılmak ısterım.ınsallah kısmet olur.
KISMETTE NE VARSA;KAŞIKTA O ÇIKAR
Hepsini not ettim. Davetinize icabet edebilirim inşAllah. Çok teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:14 ----------
Hepsini yazıyorum ajandama. Hatta eklediğim bu harita fotoğraflarını renkli bastırıp aralara boş sayfalar ekleyerek güzergahlar arası gezilip gidilecek yerler, aranacak, ziyaret edilecek kişiler listesi çıkartıyorum. Örneğin bu rota için dediğiniz yerleri not ediyorum. Numaram 5337181748. Bir çağrı atarsanız ben sizi ararım. Detaylı konuşuruz. Teşekkürler. Saygılar.
Bu rota:
Bu rota:
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:21 ----------
Bu son resimdeki güzergahı Bursa - Gemlik - Orhangazi - Gölcük - İzmit - Sapanca - Kozluk - Hendek olarak mı değiştirsem acaba? Şimdi dikkatimi çekti.
aydıncık aynalı göl mağrası kesinlikle gezmelisin.
bozyazıdan geçerken arayabilirsin:5057821939
Hiç bu kadar uzun bi yolculuğum olmadı fakat nacizane bi kaç fikrimi paylaşacağım. Geçen hafta içi iki arkadaş Nazilli-Kuşadası turu yaptık. İki ilçe arası 130 km civarı 2 gün boyunca 360 km yol yaptık. Bende apache arkadaşımda cbf vardı. Cbf'deki konfor uzun yollarda çok farkettiriyor , Apacheye oranla savrulma yok bir de uzun yolda olacağınız için yükünüz de olacak motor iyice oturur yola. Ayak peg'leri de farklı. Apache'de ayak biraz geride kaldığından ayaklarınız uyuşabilir , ağrı yapabilir. Performans konusuna gelince ; Cbf Apache kadar gitmiyor malesef. Yani sollamalarda güven veren bi motor değil. Geri dönerken motorları değiştik Cbf üzerindeki 120 km tecrübemle bunu söylüyorum. Yağ yakma konusuna gelince herkes Cbf'e yağ yakıyor diyor ama arkadaşımın motorunda böyle bi sorunla karşılaşmadık nedense. Kısacası , konforlu olsun yormasın diyorsan Cbf'i seçmen , yolda akayım biraz daha güvenli olsun (sollamalardan bahsediyorum) diyorsan Apache'yi seçmelisin. Bana sorsan , CBF'i seçerdim. İyi yolculuklar , tekerin düz bassın
hocam samsundan geçerken benide al ozmana kadar motoru almış olurum.seneye benimde antalya planlarım var...
Severim senin gibi çalışkan insanları. Yardımcı olmaya çalışayım.
Gezi uzun olacağı için masraflı olacaktır. O yüzden bu 3 motor içinde en az yakanı olan ybr 125 i tercih ederdim. Parçası da bol ve ucuz.
Yine masrafı düşürmek için çadırda kalman gerekecek, o yüzden topcase üzeri port bagaj yapman gerekecek. Böylece çadırı uyku tulumunu matını rahatça taşırsın .
Yanına lastik tamir spreyi, debriyaj teli, yedek far ve stop ampulleri dışında yedek parça alma. Taşınacak yedek parçanın sonu yoktur, en temel olanları alman yeterli.
Diğer bir sorun da taşıyacağım eşya miktarı. Nerde akşam orda sabah tarzında bir gezi olacak. Her akşam yerleşip sabah toparlanacaksın. Bu tam bir eziyettir, o yüzden olabildiğince az eşya al yanına. Sürekli çadırda kalma, haftada bir iki gün küçük kasabaların ucuz pansiyonlarında kal. Böylece hem çamaşırlarını yıkarsın, hem banyonu yaparsın, hem de popon rahat yatak yüzü görür. Montunun cebinde mutlaka biber gazı taşı hem iki ayaklı hem de dört ayaklı hayvanlara karşı kendini korursun.
Son bir şey daha : Çok fazla planlama yapma. Ama rotanı belirle ve yola çık. Zaten gezi kendi kendine şekillenecektir.
Yolun açık olsun.
CBF 150 ile İstanbul-Göcek yolculuğu yapmıştım. İlk ve son uzun yolculuğum oldu CBF150 ile. Hızı yetersiz. Ciğeri sağlam değil. Senin yerinde olsam minimum 250cc motor düşünürdüm.
ben de cbf al derim tabi her insan uzun yolda bir bmw kullanmak ister
Tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim. Bugün bir arkadaşım Samsun'dan Giresun'a YBR ile artçılı ve bagajlı yolculuk yaptı. 100km de 2,7 litre yakmış. Ben benzer şartlarda aynı yolda 3,7lt yakmıştım cbf150 ile. Tam 1 litre fark var. Aslında gönlüm CBF150den yanaydı ama bu kadar fark düşündürmeye başladı beni.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:11 ----------
Hocam bütçemin çoğunu motora yatırmak istemiyorum. Paramı mümkün olduğu kadar yemek, yakıt ve konaklama için kullanacağım. Çünkü sık sık konaklama yapacağım için çok lüks bişeye gerek yok. Teşekkürler.
litre hesabını iyi yaptınız mı benim 125lik 3 litre yakıyor babam bu konularda iyi hesap yapar
Tebrikler bu planlama için Bilal kardeşim. Önce emniyet diyorum ve TAM TEÇHİZAT ve TAM YOL, planlamanın ilk ve olmazsa olmaz maddesi bu olmalı.
Motor tecrüben belirli bir seviyede var gözüküyor ve ifadelerinden bilinçli bir sürücü olduğunu düşünüyorum. Bu doğrultuda bu uzun turun, önceliği sürüş emniyetine vermen kaydıyla , gerçekleşebileceğini düşünüyorum. Emniyet sağlık ve bakım kriterlerine dikkat ettiğin sürece, aşabileceğin küçük pürüzler dışında problem yaşayacağını sanmam. Yorum yapan tüm arkadaşlar değerli düşünce ve tecrübelerini paylaşmışlar, dikkate almak lazım.
2010 yılı şubat ayında aldığım ilk motorum CBF 150 ile 2010 haziran sonunda, biraz da mecbur kaldığım için -tayin nedeniyle motoru götürmek için- diyarbakır'dan ankara'ya küçük bir rota planlaması ile 8 günde 2340 km lik bir tur gerçekleştirdim. Turu keyifli olması için genişlettim. Güzergahim : Diyarbakır- Nemrut dağı - Adıyaman merkez- Gaziantep- Kilis- sınırdan İskenderun- Hatay- Mersin- Anamur- Alanya - Antalya - Ankara son durak şeklinde gerçekleştirdim. koyu yerlerde konakladım. İskenderunda ve Antalyada iki gece kaldım. Ama gidebildiğim görülecek yerleri de gördüm. Bu turu CBF ile yaptım ve dediğin gibi yakıt 3.5 lt. seviyesindeydi. Ama yumuşak kullanımda 2.5 lt yaktığını da biliyorum. Sanırım vites dişli oranı düz yolda 5.viteste 70 km. ile gidişte en iyi yakıt değerini veriyor. Tabi uzun yolda bunaçok dikkat edemediğimden 3.5 lt. sarfiyatı gördüm. Motor seçimi olarak hiç bir sıkıntı yaşamadığım için ve diğer motorları bilmediğim için CBF 150 derim. Yamaha nın da ikinci seçenek olabilir. Yağ eksiltmesi yaşayabilirsin, Adana Ceyhan daki kontrolüm de yağ eksilttiğini gördüm ve bir motorcu yardımı ile onun ustasında değiştirdim. Yağı 1000- 1.500 km. bir kontrol etmekte fayda var. Bir de molasız 200-250 km de bir motoru ve kendini sağlık açısından bi 30 dk. dinlendirmek gerekir. Uzun yol CBF ile yorar mı dersen keyifli bir yorgunluğu vardır her motorda olduğu gibi. En uzun bacak Mersin Antalya arası ve Antalya Ankara arasında olmuştu. Ama Ankaraya geldiğimde tatlı bir yorgunlukla birlikte turu kazasız mutlu bir şekilde tamamlamanın ve başarısının hazzı çok hoştu. Ayrıntıları bir başka müsait zamanda paylaşırım. Tüm motorculara emniyetli sürüşler...
İyi hesap yaptığımı düşünüyorum. Öncelikle ben 172cm boyunda 73kg ağırlığındayım. CBF150 yi orta ayağa alıyorum. Deponun ağzında küçük düz bir metal şerit var oraya kadar benzini değene kadar dolduruyorum. Sonra pompacıdan biraz beklemesini rica edip ölçüm yaptığımı söylüyorum. Motoru ileri geri hafif sallıyorum içeri çekme işi bitince yine aynı şekilde tam o demire kadar dolduruyorum. Sonra 100km sonra aynı işlemi yapıyorum ve ortaya çıkan CBF150 nin yakıt tüketimi işte budur:
26-28 derece hava sıcaklığı aralığında artçısız, resimde görünen kadar bagajlı, 90km genel 110km maksimum(yalnızca sollamalarda) hızda:
Yine aynı derece hava sıcaklıklarında 75kg ARTÇILI, yarım yük topcase'li, 90km genel 110km maksimum(yalnızca sollamalarda) hızda:
Saygılarımla.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:17 ----------
İlgi ve alakanıza çok teşekkürler Serkan bey konuyu bu kadar erken açmamım sebebide bu zaten: Herşeyi en ince ayrıntısına kadar konuşup bilgi ve görüş alışverişinde bulunabilmek. Övgüleriniz içinde ayrıca teşekkürler.
Serkan bey; ben sırasıyla TVS Apache RTR150, HONDA CBF150 ve Yamaha YBR125'i de kullandım. Hepsine de çok çok iyi baktım. Onlarda beni mekanik olarak hiç üzmediler... İçlerinde benim fiziksel özelliklerime göre en rahatı CBF150. Bu CBF150nin kesinlikle açık ara önde olduğu bir disiplin. Ama yakıt tüketiminde de açık ara önde. TVS de çekiş gücü olarak gerçekten önde. TVS, CBF den biraz daha az yakıyor. Ama ilginç olan birşey vardı. TVS ile sık sık düşüyordum. Anlayamadım gitti 2 tane TVS kullandım 2side aynıydı hatta lastikten mi acaba deyip michelin lastik almıştım ilk önce ama o da fark etmemişti, sonraları bir usta bunların şasisi yamuk o yüzden düşüyorsun demişti. Pek inanasım gelmemişti ama ortada da bir düşme gerçeği vardı. Sonraları CBF ve YBRden aynı yerlerdebile hiç düşmedim. O yüzden şimdi biraz çekiniyorum TVSden. YBR125 herkesce malum en az yakanı ama bana göre en rahatsız olanı YBR125. Yani bilemiyorum ama bir türlü güven veremedi bana o motor. 75-80km hızdan sonra havalanacak gibi oluyor. Yere bastığını hissedemiyorum bir türlü, hep bir tedirginlik var. TVS ye titriyor diyorlar ama bana göre YBR daha çok titriyor. Sonuçta ne seçeceğim gerçekten bende bilmiyorum.
Serkan bey Samsun'dan Kilis'e kardeşimin yanına Antep'e kadar otobüsle gittim. Antep-Kilis arasını özel araçla geçtik ve klasik yurdum yolları. Peki Kilis İskenderun arası sınırdan yollarda bu şekilde mi? Bende sınırdan önce Dörtyol'a oradan da İskenderun'a inmeyi düşünüyorum. Yani Kırıkhan'dan değilde Dörtyol'dan. Siz burada İskenderun'a giderken neyi önerirsiniz Kırıkhan üzeri mi, Dörtyol üzeri mi?
İskenderun-Mersin arasını bilmiyorum. Ama Mersin-Anamur arasını oldukça iyi bilirim. Anamur'u, insanlarını, şehri, sahilini, iskelesini, Mamure Kalesini, yaylalarını, ören yerlerini çok severim. Çocukluğumun 7 senesi Anamur'da geçti. Babam öğretmendi orada...
Anamur-Antalya arası da fena değildir yol bilgim. Oradan sonrası bilen büyüklerimden bilgi toplamakta bitiyor. ...
İlgi ve alakanıza tekrardan çok teşekkür ederim. Saygılar sunarım.
Uzun yol ve apache dedinmi insanın tüyleri diken diken oluyor abi Allah aşkına size titreşim bağısıklıkmı kazandırdı ben kocaeli - sakarya yaptım 50-60km kendimden geçtim abi öyle böyle değil itreşim sarsıntıdan geçtim taşa oturuyomus gibi oldum 30-40 dk sürekli seyehat ettikten sonra şimdi sen 5000km yol katediceksin ve durmadan bi 400-600 km yaparsın bir turda gerçekten düşünemiyorum abi apache ile o yolu ybr ile sıkıcı olur 90 km/s le nereye kadar cbf konforlu ama sorun yaratabilir artı oda hız konusunda sıkabilir seni bombos yollar bitmek bilmez...
sana nacizane tavsiyem kawa er5 al 2005 model 5bin liraya temiz sorunsuz al bana bir tane geldi 24 binde 2005 model 4600 e veriyordu tertemiz sorunsuz para sıkıntısı oldu alamadım bence 5bin km gidiceksen ve en fazla 5bin lira cıkıcaksan kawa er5 en idaeli diyebilirm bu benim görüşüm tabiki burdaki çocuk 200km/s hızda sorunsuz titreşimsiz su gibi akıp gidiyor motorla çok bişeyde yakmıyor su soğutma falan
tavsiye edildi mi bilmiyorum ama koltuğunuza koyun postu gibi birşey bulursanız kaba etinizin uzun süreli yolculuklarda ağrımamasına yardımcı olursunuz, seneye nerde nasıl olurum oluruz bilmiyorum ama yola çıkacağın zaman bana da pm atarsan bulunduğum yerde yardımcı olmak isterim (izmir yada istanbulda olabilirm) şimdiden kazasız belasız yolculuklar, motor olarakta cbf i öneririm
Tvs apache sahibi olarak, honda dedim. Yedek parca, sorunsuzluk, servis kolayligi, titresimsiz yolculuk vb sebeplerden dolayi.
ALINTI ::::::
Serkan bey Samsun'dan Kilis'e kardeşimin yanına Antep'e kadar otobüsle gittim. Antep-Kilis arasını özel araçla geçtik ve klasik yurdum yolları. Peki Kilis İskenderun arası sınırdan yollarda bu şekilde mi? Bende sınırdan önce Dörtyol'a oradan da İskenderun'a inmeyi düşünüyorum. Yani Kırıkhan'dan değilde Dörtyol'dan. Siz burada İskenderun'a giderken neyi önerirsiniz Kırıkhan üzeri mi, Dörtyol üzeri mi?
İskenderun-Mersin arasını bilmiyorum. Ama Mersin-Anamur arasını oldukça iyi bilirim. Anamur'u, insanlarını, şehri, sahilini, iskelesini, Mamure Kalesini, yaylalarını, ören yerlerini çok severim. Çocukluğumun 7 senesi Anamur'da geçti. Babam öğretmendi orada...
Anamur-Antalya arası da fena değildir yol bilgim. Oradan sonrası bilen büyüklerimden bilgi toplamakta bitiyor. ...
Kardeşim ben bahsettiğim turda Kilis-kırıkhanı tercih etmiştim. adana ya giderkende dörtyol üzerinden geçiş yaptım. Suriyedeki sıkıntıdan dolayı şimdi sınırdan Kırıkhan yolu problem olur mu bilemiyorum. Ama seneye Kilisteyken yol durumunu cari olarak çevreden bilgi alarak değerlendirmen en doğrusu olur. Kırıkhan yolu üzerinden yol asfalt ve ara yol fena değil. Kırsaldan güzel güzel gidersin. Tercih senin tabiki.
iskenderun'dan dörtyol üzerinden adana mersin istikameti de yol güzel, keyifli. Antalya'dan sahilden batıya yolculuk ta çok keyifli, çam ormanları deniz kıyısı ve seversen virajlı yollar, tabiat harika bence...Sonrasını anlatmayayım, keşif ruhu ile hareket ederek yolların keyfine varabilirsin. Yanılmıyorsam fethiye tarafında Saklıkent kanyonu var, muhakkak görmelisin derim...
Tüm sürücülere emniyetli seyirler...
SEVGİLİ KÖYLÜM
Bende DERELİ denim sana önerebilceğim benim 2 tane sıfır alıp ve dukkanda hala paket servisine kullandığım mükemmel yakıt cimrisi su soğutmalı ucuz parçalı uzun yollar yapabilceğin tek motor HONDA PCX 125 dediğin rakamlara 2 elini alabilirsin ki hiç korkma su soğutmalı olduğu için HONDA PCX125 in motor aksamında yıpranma gibi bir mesele söz konusu değildir 100 kmh a kadar mükemmel kalkışı vardır ve kötü yanı sadece otobanda 110 km geçmen biraz zor ki gerek yok zaten maksat nakliyecilik değil gezmek 4500 ile 5250 tl arasında en temızını bulabilirsin bu konuda benım tecrübeme güvenebilirsin
HAYIRLI OLSUN İNSALLAH
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)