Nitro aikido'yu 5 yıldız görüp de alanlardanım ben de. Honda eğitimde 15-20'yle düştüm, bütün akşam başım ağrıdı. Kaskın iç malzemesi dıştan ayrılmaya başladı. Öyle olduğunu görünce şimdiki kaskım shoei qwest'i aldım. Çok sonra nitro bu haliyle kullanılmaz, evde de yer kaplamasının anlamı yok diye içini açtığımda parça parça EPS'i bantlarla kaska yapıştırdıklarını gördüm. Bunu gördükten sonra da isterse 10 yıldız alsın Çin'li kaskı düşmanıma almam.
Nitro İngiliz üretici, kaskların üretim yeri Çin ama. Sharp da İngiltere'nin testi, kesin bir halt yemişler. Artık SHARP'a, ECE'ye bakmam, Snell'e bakarım. Son söz, kasktan tasarruf edilmez.
bu kask konusu kesinlikle bir sonuca ulaşmıyor neden mi kimi diyor ki LS2 ile iki önemli kaza (90 ile giderken önde ki araca çarpıyor) yaptım beni korudu diyor kimisi 5yıldızlı kask ile 20 ile giderken düştüm hasar aldım diyor. yani çok farklı tecrübeler edinilmiş şimdi kime neye göre inanıp alacaksın ki. param çok olsa ARAİ alırdım sanıyorum kafam da rahat olurdu hiç polemiklere girmezdim.
Keşke hepimizin hali vakti yerinde olsada shoei arai alabilsek.
Belki adamın başını kaskın içinden çıkarmak için o kısmı kırdılar? olamazmı. Ayrıca lastik izi var üzerinde
kask zaten full face değil, ayrıca ilk defa kask kıran hemşire görmüş oluruz :D Bu kaskı baz alarak LS2 şöyle demek olmaz. Yarı açık bu zaten.
sharp testi kaskın yapıldığı malzemeyi değil beyne hasarın ne kadarnı aktardığına göre puan veriyor. Arai karbonfiberdir parçarala ayrılmaz ama kaza anında beyne verdiği darbe ile LS2 nin yansıttığı darbe aynı demek.
If you want to be happy for a day, Drink; If you want to be happy for a year, Marry; If you want to be happy for a life time, Ride a Motorcycle.
Bende de LS2 kask var. Arkadaşım 90'ın üzerinde bir süratle giderken önüne araba çıkıyor. Arkadaşım uçarak kafayı kaldırım bordürüne çarpıyor, oradan savrulup ağaca tosluyor. 5 tane kaburga kırık, akciğerinin birine kaburga batıp söndürmüş olmasına rağmen kafada çok şükür çizik bile yok. Hatta kask hala sağlamdı, elbette bir kaza gördüğü için çöpe atıp aynısından tekrar aldım. (Kötü de olsa) tecrübe etmiştim artık. Allah bir daha yaşatmasın. Kaskın mazisine ve kazanın oluş şekline muhakak bakmak lazım. Öyle bir fotoya bakarak yorum yapmak kul hakkına girer, insanları yok yere karalamamak lazım.
Fiyatına bakıp da işkembeden sallamamak lazım. İlla birşeyler yapmak istiyorsanız kuryelik yapan binlerce kardeşimizin onaysız belgesiz 20-50 liralık kasklarından işe başlayın. Hatta önce kasksız motosiklet kullanmanın ne kadar yanlış olduğunu anlatmaya çalışın.
Ayrıca daha öncede bu konular çok tartışıldı. Kaskını 2bin liraya alan adam 200-300 liralık kask kullanan adamdan farklı olduğunu kanıtlamak istiyor. Daha güvenli olduğunu bir şekilde kanıtlamaya çalışırken kaza görüntülerini kullanıyor. Hele bir şartları düşün kaç km ile nasıl bir yüzeye çarptı? 2000 liralık kaskın ile aynı şartları sağla ve aynı kazayı yapabileceğine inanıyorsan o zaman gel burada bilmişlik yap. Ben güvenlik konusunda bu iyi bu kötü diyenlere sadece gülüyorum. Bahsi geçen kask ile 1000 liralık kask arasında ki fark ilk öne konfordur.
Rüzgarı daha az direnç sağlıyor olabilir (mühendisliği daha iyidir)
Kafana daha iyi oturuyor, seni daha rahat ettiriyor olabilir.
Terletmiyordur, buğu yapmıyordur.
Hafiftir boyun ağrısı yapmaz.
Doğa dostudur geri dönüşüme müsaittir.
İçi, dışı, koruyucu köpüğü 3 yıl değil 5 yıl daha yeni kalabiliyordur vs...
Ama sen gelip bu en güvenlisi ve en sağlamı dersen adama sorarlar "testini nasıl yaptın?" diye.
boşuna motosiklete 3 bin lira vermeden önce 1100 tl e kask almak için para biriktirmiyoruz. Gidip ls2 almayın arkadaşlar parası olmayan kullanmasın canın motosikletten daha önemli. Ve bence belli fiyat ve markadaki kasklar hariç diğerlerini almak bile yanlış.
bazı arkadaşlar çok düz mantık 1100 tl lik kask en iyi kasklardan biri adam orda testini yapıyor siz neyin kafasını yaşıyorsunuz
Bir dönem bu konu üzerinde bir araştırma yapmıştım. Kendimce çıkardığım sonuç şu oldu. Fiyat etiketi ne kadar pahalı olursa o kadar sağlam diye bir kaide yok. Fiyatı etkileyen bir sürü faktörler vardır. Kullanılan malzeme, araştırma sonucu elde edilen yeni teknolojiler vs. Bu pazarda sağlamlığı test eden bir kaç sertifika var. Yıldıza bakarsanız yanlış yaparsınız. Mesela BELL kasklar 5 yıldız alan tek markadır. Arai- Nolan gibi kaskalar 4 yıldız almışlardır. Arai rx 7 ile Bell arrow u kıyaslayamazsınız bile. Ls2 ve türevi kasklar uygun fiyatlı alınabilecek kasklar sınıfına giriyor. Kötü değil ancak belli bir orana kadar koruma sağlayabiliyorlar. Çene açılır kaskların zaten hemen hemen hepsi koruma kısmında çok zayıflar. Kaskları fiyat yada marka olarak değerlendirmenden nerede ve nasıl kullanacağınıza karar vererek değerlendirin. Eğer pistte yarışa girecekseniz LS2 ile girmeyin. Eğer sokakta ortalama 100km sürat ile motor kullanıyorsanız min. ls2 vb. kasklar uygun olabilir. Önemli olan sizin kaskı ne olarak gördüğünüz. Onu kafana geçirince yaşarsın diye bir kural yoktur. Arai ile de ölürsün LS2 ile de. Unutmayın elinizdeki kask masadan düşer ve çatlarsa ister 100 tl ister 100000 tl olsun çöpe at gitsin. Bir daha işe yaramaz. Ls2 belki bu ülkede kullanılacak en ucuz min. standarta sahip bir marka. Şahsen ben ls2 fiyatının üzerine 100 tl daha verip BELL arrow kask lamıştım. İster 5 ister 1, ister DOT ister sharp hepsi boş deli gibi gidersen her zaman ölme riskin vardır. Kazasız güzel sürüşler.
Kaskımı değiştircektim şu durumda LS2 direk alabilirim ama iyi dediğiniz kasklar +1000 lira üzeri olduğundan ben ya motora binmiyim ya da motoru satıp kask alayım bu anlama çıkaranlar var. On numara yazanlar da var kurukalabalık yapanlar da bariz orta da Allah kaza bela vermesin herkesinde gönlüne göre versin.
Arabaların euroncap testlerinde max. 65-85 km arası bir sürat ile test yapılıp YILDIZ ları verirken, motorsiklet üzerinde 100 km süratle bir yere çarpışmadan korunmanın yollarını aramak zaten başlı başına kabul edilir bir durum değildir.
100 km ile bir yere çarpmak, insanı düşünürken ürkütüyor.
Paran kadar konuşursun beğenmiyorsan alırsın 1.000 tl ye Shoei olur biter burda alt tarafı 100 tl veriyorlar sonra dandik diyorlar dandikse niye alıyorsun
Herkes kask olayına takmış durumda gördüğüm kadarı ile. Motorsiklet kullanırken mantığımız sürüş tekniklerine uygun kullanmak ve kaza yapmamak üzerine olmalıdır. Kaza yaptıktan sonra eğer üzerinizde profesyonel yarışçıların giydiği kıyafetler varsa ve etrafınızda direk çarpacağınız bir araç, çit, bariyer yoksa ölmeden kurtulma imkanınız vardır. Eğer trafikteyseniz geçmiş motorsiklet kazalarında görüldüğü gibi yaralanmaların ve ölümlerin tamamı diğer araçlara çarpma, bariyerlere çarpma, başka aracın altında kalma vb. şekillerde olmaktadır. Şimdi bu durumda kafanızda 10 bin liralık kask da olsa bir bariyere çarptığınızda vucudunuzun alacağı darbeden dolayı ölürsünüz. Ölürsünüz sözü ağır gelmiş olabilir ama bu bir gerçektir. Bundan kaçınmak da bizim elimizde. Gaza gelmemek, trafik kurallarına uygun hareket etmek, konsantrasyonu hiç bozmamak, ruhen ve bedenen motorsiklet kullanmaya hazır olmak gibi önemli kriterleri gözardı etmememiz lazım.
Kendimden örnek verecek olursam; geçen gün bankaya para yatırmam lazım vb. küçük problemleri düşünerek motora bindim ve sürüş esnasında bunları düşünmeye devam ediyordum. Önümdeki aracın durduğunu son anda fark edip durdum. Kenara çekip bir sigara yaktıktan sonra kendi kendime durum değerlendirmesi yaptım. Böyle basit bir hatayı yapma nedenim banka olaylarını düşünerek motorun üzerine çıkmam idi. Örnek umarım okuyanlara ders olabilir. Herkese kazasız emniyetli sürüşler diliyorum.
AGV Ti teknolojili
AGV Ti-Tech
AGV TiTech the very same helmet worn by the top class racer in the world Valentino Rossi: simply everything you could want from a sportive helmet! The AGV Ti-Tech Evolution is constructed from SSL (Super-Super-Light) Carbon-Kevlar and is the very same helmet worn by the top class racer in the world Valentino Rossi. It features an IVS (Integrated Ventilation System) with pure titanium air intakes and channels hollowed directly in the shell. It has a Cool Max removable and washable interior with hygienic treatment. It has a Double D retention system and a clear, flat, anti-scratch, anti-fog polycarbonate race visor with XQRS (Extra Quick Release System) and tear-off system.
AGV TiTech üst sınıf racer dünyadaki Valentino Rossi tarafından giyilen aynı kask: sadece sportif kask istediğiniz her şeyi! AGV Ti teknolojili evrim SSL (süper süper-ışık) karbon-Kevlar inşa edilmiştir ve aynı kask üst sınıf racer dünyadaki Valentino Rossi tarafından giyilir. Saf titanyum hava girişleri ve kanalları doğrudan kabukta boş bir IVs (entegre havalandırma sistemi) sahiptir. Bir serin Max çıkarılabilir ve yıkanabilir iç hijyenik tedavi ile vardır. Bu bir çift D saklama sistemi ve XQRS (ekstra hızlı yayın sistemi) ve ayırma sistemi ile temiz, düz, çizilmez, Buğu önleyici polikarbonat yarış güneşlik var.
http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/10207048/Categories/motorradhelme-Helmets/AGV-Helmets/AGV-TiTech kullandığım kask ,çok memnunum.
konusu burasımı bılmıyorum ama araı'nın jet tıpı kaskı var artık....
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)