[QUOTE=canerol;3104681]o kadar öğüt verdin senin kaskınıda söylede ondan alalım... ben agv kullanıyorum çok çok büyük paralar kazanmıyorum belki , her sene motosikletimi yenileyemem ama 18 ayda bir kaskımı yenilemeye çalışırım kasklar elimizden düşüyo bi şekilde darbe alıyo ama bi kask da elimizden düşse bile resimdeki kadar da dağılmaması lazım
Evet sharp hikaye bencede şimdi bakıyorumda arai nin bile 2 yıldız almış kaskı var..Ama;
Bunu birde ls2 ff351 ( kazadaki kask) onunla deneyin bakalım..)
Şuan arai kaskı ve pahalı kaskı savunan arkadaşlar resmen sallamaya başladınız.Testleri kendi yapıyor diyen şahıs,dünyada ece,dot,snell ve sharp bağımsız kuruluşlardır.Hepsi başka başka ülkelerin bünyesi altındadır.Dünya çapında kaza istatistiği ve darbe ölçümü cihazlarıyla ölçüm yapılır çarpışma noktaları üzerinden.Araştırın öyle tutturma yapın,yok kendilerini savunuyorlar ne demek.Araiye boşuna 1000 liramı veriyolar diyen arkadaş,Arainin hiç bir genel kaskında carbon veya direk karbon-fiber kabuklu kaskı yoktur.Üst seviye,limited diye tabir edilen kaskları sadece o katmanları içerir onların fiyatlarıyla da çinli motor satın alınıyor.Mesele sadece kabuk kalitesi değil veya oo arai bu iyi demek değil.Bu kuruluşlar aerodinamki ve vizör klipslerinden baglantı noktalarına kadar tutunda firmalara ölçümler ve güvenlik tavsiyeleri veriyorlar.Size bir dipnot veriyim,2010 senesi sonunda Arai ve Shoei bu testlerden uyarı alınca hani sizin kendi işlerine göre puan veriyolar dediğiniz bu firmaların tavsiyesine uyup kasklarda değişikliğe gittiler.Ek olarak Bild dergisinin 2010 senesi 40 kask testinde dünyanın en pahalı kaskı suomy rs serisi 18.sırada tamamladı.Shoei ve Arai ilk 5telerdi ancak kendilerinden 3-4 kat daha ucuz kasklarla aynı puanı aldıkları oldu.Kısacası giyim kuşamda olduğu gibi çok para verdiğinizde iyi kask aldığınız düşünmeyin önce bilimsel verilere bakın,o doğru değildir bu doğru değildirle olmuyor bakabileceğin tek gerçekci ve bilimsel veriler orada çünkü...
Nolan kaskın çene kısmının koptuğuna şahit oldum.
Nasıl denk geldiği çook önemli.
ls2 ff396 siyah kaskımı (motorumla birlikte) bir arkadaşıma vermiştim. o da kaza yapıp kafayı beton bordüre çarptı, hızını alamayıp zıplayarak ağaca tosladı. kafasını bordüre çarptıktan sonra ağaca çarpmadan göğsünü bordüre çarpmış. 5 tane kaburga kırık ama kafasında sarsıntı bile yoktu.
vay bee.bu adam ls2 firmasına dava açsa yeridir.
Birde çok önemli şuan burda baya bir kişi kaskın delinip delinmeme olayına gelmiş.İşin birde kaskın darbeyi emip emmeme olayı var.Yani kask hasar görmeyip o basıncı direk içeri alırsa içerde şoktan insanın ölme ihtimali var,yani aa delinmedi bu sağlamdır demek mantıklı değil.Bilimsel test kuruluşları buna bakıyor kısacası aydınlatıyım.O yıldızlar işin kırılma delinme olayını kapsamıyor.Zaten çarpışma hızları düşük hızlar yani legal olan şehir için trafik hızları,beyin kanaması geçirmeniz bile ölüme yaklaştırır kask parçalanmasa bile.
*Bu kadar bilgi verdik,size kendimce uygun tavsiyeler veriyim.Alman UVEX firması çok uygun ve kaliteli kask üretir.Marushin çok güzel,kaliteli ve uygun fiyatlı kasklara sahip.Daha nice firmalar var bildiğim ancak bunlar Türkiye de satılmıyor.Yurtdışından temin etmek gerekli ama bence getirtilebilir vergisiyle.Burada satılan Nolan kasklar oldukça ideal fiyatlara nazaran.Bell markasının bütün kaskları bana göre mükemmel hepsi 5 yıldız sahibi.Scorpion kasklarının yeni serileri çok başarılı ancak burda satılanlar 2-3 yılı devirmiş modeller,kullanılabilir orta-üst arası bir kıvamda.Sormak istediğiniz model varsa yardımcı olurum.
snell testinde japon ve avrupa markaları sonraki sıralarda dot da yine öyle ece de japon ve amerika markları jıst t de avrupa ve amerika markaları yani demem o ki bunlar farklı ülkelerin koymuş olduğu standartizasyonlar siz bi mağazaya girip hangi marka iyi derseniz adam size kendi sattığı markayı övecektir şimdi çıkıp burdan biri bana ls2 arai den daha iyi kasktır derse ki sarp testi öyle diyo ben ona sadece gülerim sana biri çıkıp arai verse bu iki yıldız almış benim ls2im bana yeter diyecek misin ? yada şöyle diyim sana supersportta adam kafasını neden arai ye emanet ediyo da herhangi biri çıkıp bi ls 2 takmıyo şimdi buna da reklamlar sponsorluklar yüzünden deme adam bunun için hayatıyla oynamaz .
yine ls2 ..
aynı konuyu aynı şey
aynı konuyu gecen sene ben acmıştım. ls2 fakat yine aynı şekilde kask saksıdan ibaret oldugu için kask kırılıp malesef beyin kanamasından ölmüştü ..
konu burada acılan konu, yine savunulan ls2 yine aynı şekilde.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...liydi-ama.html
ls2 kaskım elimden düşerek catladı, saksı gibi..
kaza anında ne olurdu bilemem..
para ve performans konusuna girersek en iyi alınabilecek marushin 777 dir.
hem saglamlık olarak 5 yıldız almış. ve youtube de ne tür işkenceler yapıp catlamayan kırılmayan bir kask olarak gördüğümde almaya karar vermiştim..
kask 1 kere lazım olur. o zamandan sonra çicek ekebileceginiz bir saksıdır..
umarım bu kaza yapan ölmemiştir..
http://www.youtube.com/watch?v=9LfEFhBelTY
Katılıyorum. Orada bir güç oluşuyor ve bir şekilde absorbe edilmesi gerekli.
Yeni model araçlar eskilere göre daha fazla hasar alıp içindeki yolcuları daha fazla korumalarındaki sır ; aracın birçok noktasında zayıflatılmış kırılma noktaları bulunmasıdır. Bu zayıflatma işlemi o aracı daha dayanıksız yapmaktan öte daha güvenilir yapmak içindir.
Ayrıca ls2 kask mucizede beklememek lazım. Kask kırılmayıp beynini salçayada çevirebilirdi. Motosiklet kazalarından dolayı kafa yaralanmalarına bağlı ölümlerin büyük kısmı darbe alma esnasında beynin büyük bir baskı ile kafa tası iç duvarına çarparak hasar almasından kaynaklıdır. Karbon kasklara yönelmedeki amaç bu olayı daha iyi engelleyebilicek şekilde daha esnek ve kırılgan olmasıdır.
50 cm yüksekten yere atladığınızı varsayın , bacaklarınızla yere doğru baskı yaparak atladığınızdamı daha çok sarsılırsınız , yoksa baskıyı yumuşatıcak şekilde ayaklarınızı kendinize çekerek esnettiğinizdemi daha fazla hasar alırsınız.
Yani bazen darbenin huyuna gitmek daha faydalıdır. Yumruk gelirken kafanı ileri itmekle geri çekmek gibi mesela .
Tabiki herzaman paranızın alabildiği en kaliteli ürünü almakta fayda var. Paramız yetmiyor diyede kullanmamazlık etmemek lazım.
Bazen kafana tencere takman bile hiçbirşey takmamandan iyidir.
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
Bence sizin ciddi bir dünya görüşü edinmeniz lazım.Başlayayım hemen,o testlerin verdiği notlarla arai ve sharp 2010 senesi sorası çıkardığı serilerde spoilerlardan tutun kafa yapısına kadar değişikliğe gitti,ciddi yarış müsabakalarına gelirsek ordaki markalar hep kaliteli ancak büyük üretim ve sermaye sahibi markalar.O kaskların orda gözükmesi para yani sponsor anlaşmaları.Siz orda Arai,Hjc,Shoei,Airoh,Vemar,Agv,Blauer,Marushin,Nol an,Schubert gibi markalar varken hala Arai diyorsunuz.Bu iş Adidas ve Nike kavramı gibi.Benim o markalara laf ettiğim yok kaldıki ben 1500 liralık kask kullanıyorum.Demek istediğim ben o kaskların iç yapılarınıda gördüm ve benim kullandıgım kaskla 150-200 liralık adam gibi standartlarla üretilmiş kask arasında,vizör,iç malzeme kalitesi ve güvenlik anlamında atla-deve farklar mevcut değil.Fiyat farkı ağırlıgı,ses geçirmezligi ve rahatlıgı sağlıyor.Hayatıyla oynamaz kavramı ayrı komedi o işi yapan adam zaten hayat korkusu taşımıyor.Burda paylaştılar görmediniz mi daha 2 gün evvel adam öldü pisste Kenan sofuoğlunun kazandıgı yarışta yarışı bile bırakmadılar.Yarışçıların öyle kafalarına giyecekleri şeyi veya montu seçme gibi bir lüksü yok.İnsanlar yeri geliyor reklamda sahte olduklarını bildikleri şeyi ünlü olmaları sayesinde bile bile satıyorlar,sattırıyorlar bu işler biraz insanın şansına kalmış yeri gelir 1000 liralık kask en ufak müdahelede karpuz gibi ikiye ayrılır ancak bilimsel veriler gerçeğe en yakın şeylerdir ve bilimi reddetmek kusura bakmayın ama bu devirde sadece cahillik olur.
Mübarekler sanki kurşun geçirmez kevlar.Kaza anında kafalama bir yere çarparsanız kırılır...Gidip en adisinden naylon çin malı alırsanız durum farklı tabi.O daha taşırken çatlıyor.Büyütmeyin bu kadar bu olayı.
Ls2 süper bir kask değil fakat süründürülecek dandikliği de yok.Abartmayalım yahu.
extream bi kaza örneği ben 2500 liralık bi motora binip 700 liralık bi kask kullanıyorum benim arai yi savunduğum yok ls2 ye karşıyım freem e karşıyım vb, insanların hiç değilse bi scorpio bi uvex alması taraftarıyım
http://www.motomaxonlineshop.com/Urun/UVEX-FLASH-KAPALI-KASK-pmu868.html bu kask dururken adam neden freem neden ls 2 alır ki onu da anlamam.
Benim rahatsız oldugum konu bu zaten.İnsanlar günlük,gülistanlık yaşamıyor,benim durumum ama herkesin yok,bir insan kendince bir parası varsa napıcak bakıcak verilere en iyi alabildiği güvenli kaskı alıp takıcak kafasına Türkiyede de bunun markası haliyle ls2 olmuş.Ama bizde ciddi bir bu markayı ezme girişimi var ve bu girişim tamamen bir kaç videodan,halk arası cahilce,fizik kuralları nedir bilmeden yapılan testler tabi milyon dolarlık ve dünya çapındaki kuruluşlar yanlış onlar daha dogrular.
ls2 3 sınıf bir kask benim gözümde.
nedeni ise 2006 dan beri motosikleti ehliyetli kullanıyorum 2002 den beri de ehliyetsiz diyelim.. gördüğüm şu 11 sene de
önceden kask işi adam akıllı yoktu ölüm oranı daha yüksekti. şimdide yüksek.
şimdi azda olsa kask takıyor insanımız.
ama para vermiyor, adam 600rr a biniyor ls2 kullanıyor.
yapma kardeşim 20 bin motora veriyorsun, en azından biraz kaliteli bişi al.
ls2 yi gecen sene motocapro 80 liraya satıyordu.
zaten 10 kaskın 5 i ls2
ls2 ye zerre kadar güvenmiyorum. bi ay kadar yoklukta kullandım...
şunu da gördüm yalan yok
ls2 nin 2-3 senedir cok can aldıgı..
Parası olup,yüksek cc motor kullanan iyi kask almıyorsa,o onun kafasına verdiği değeri gösterir haklısınız o konuda.Ancak avrupa da çok ciddi satış yapan avrupa üretimi bir kask ls2.Ben sanmıyorum ki düzgün kullanıldığında o kadar ölüme sebebiyet vereceğini çünkü orada bir ürün bir insana zarar verirse o insanlar genelde milyoner oluyorlar ve firmalarda bunu gayet iyi biliyorlar.Bizde bazıları kaskı kafaya taktıktan sora futbol topu gibi buldukları yeri fırlatma,kötü yerlerde muhafaza etme kaskı temizlememe veya havasız bırakma gibi gafletlere düşüyorlar buda kaskı iç ve dıştan çürütüyor.Birde işin şans boyutu var ne kadar sağlam olursa olsun bir maddedin zayıf noktası vardır o noktadan hasar alırsa domino etkisi yaratıp parçalanma yaratır bu katman kalitesi düşük olan kasklarda elbet daha hızlı olucaktır.Pahalı kaskın daha doğrusu katman kalitesi iyi olan kaskın dayanıklılığı daha fazla olur.Ben ls2yi savunmuyorum,kullanıcagımıda hiç sanmıyorum ama alan kişi en azından gereken seviyede bir kask almıştır ve saygı duyulması gerekli.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)