Bu arada ls2 ye laf atan arkadaslar fotograftaki kaskin boyun kilidine bakarlarsa o kilit sisteminin hic bir ls2 kaskta olmadigini yani fotograftaki kaskin ls2 olmadigini gorebilirler.
Bu arada ls2 ye laf atan arkadaslar fotograftaki kaskin boyun kilidine bakarlarsa o kilit sisteminin hic bir ls2 kaskta olmadigini yani fotograftaki kaskin ls2 olmadigini gorebilirler.
Resimde LS2 yazıyor koskoca pes diyorum . Ayrıca kilit sistemi değil o gözüken, kask kabuğuna çakılan kısım, parçalandığı için öyle ortaya çıkmış.
aboowwww
ne kadar çok kişi yazmış....
işin içinde gerçekten ehil kişilerde var ama uzun uzadıya yazmamış kimse
kask alırken 200 lira verdiğiniz kask parçalanır ama 2000 lira verdiğiniz veya 5000 lira verdiğiniz kask parçalanmaz diye bir kaide var mıdır acaba ?
dış kısım ( carbon modeller hariç ) bir plastik alaşımı hemen hemen her kaskta. kimisi termoplastik diyor kimisi enjeksiyon modelli kimisi fasa kimisi fiso
baktığınız çarpışma testlerindeki sonuçlar neye göre veriliyor hiç baktınız mı ? dış kısımın esas 2 amacı vardır.
ilki içerideki kompozit malzemeyi yani bizim halk dilinde köpük olan kısmı bir arada tutmak için. eğer bir kaskı sökmeye çalışırsanız bu parça yekpare değildir kaskın içinde parça parça bütün bir şekilde bulunur şekil itibari ile.
kimi arkadaşımız yazmış siyah bant ile yapıştırılmış vs. bunun sebebi kaskın içerisine kırılmadan konulamamasından kaynaklanan bir üretim şekli
bir diğer dış kabuk sebebi ise aerodinamik
hani diyoruz ya schubert sessiz veya üst model kasklarda 300km hız ile giderken kafamız kaskla beraber sarsılmıyor da yolda ip gibi rüzgarı delerek gidiyor.
kaza esnasında kafanızı esas koruyan etken iç kısımdaki kompozit malzemedir. bu malzeme 0 kask aldığınızda ( raf ömrü 2 yılı geçmemiş olacak şekilde ) yumuşaktır tırnağınızı batırmaya kalkarsanız yumuşacıktır ama bu kaskı 5 sene kullanıp bakarsanız aynı şekilde olmaz zamanla sertleşip özelliğini kaybeder.
bu yüzden kaskların raf ömürleri için ortalama 2 yıl ve kullanım ömrü olarakta ortalama 2 yıl ömür verirler ( kullanılan kask daha fazla ısıl değişikliğe maruz kalacağından kompozit malzeme ömrü daha çabuk biter ) bu süre sonunda kaskınızı değiştirmeniz tavsiye edilir.sebebi basit artık sizi başarılı bir şekilde koruyabileceği garantisi olmadığından
peki eski bir kask ile kaza yaptınız, kaskınızın kabuk yapısı parçalanmadı ( kaza yapma hızınız yere vurma açıları ve çarptığınız nesle ile alakalı olarak sağlam kalabildi ) ama beyniniz hasar gördü ?
misal ki kaskınız saatte 50 km/hız ile doğrudan duvara çarpma testini başarılı bir şekilde karşılıyor %100 ama kazayı 50km/hız ile yaptığınızda hasar gördünüz.
nedeni basit. o içerideki kompozit malzeme kaza darbe şiddetini soğurmak için var. ama bu sertleştiğinden darbe olması gerekenden daha yoğun bir şekilde alındı ve sonuç kötü...
kısaca kasktaki kabul malzemenin kırılabilirliği değildir esas olan kompozit malzemenin darbeyi ne kadar başarılı bir şekilde soğurabildiğidir.
savaş kayan abiminde dediği gibi
2000 3000 lira verip shoei arai bell alıyorsun ama 200 300 liraya satılan nitro aikido model kasklarda sharp testinden 5 yıldız almış
2000 3000 lira veren enayimi oluyor ? tabikide hayır herşey bir seçim neticede. o kaskı alan yolda daha rahat gider kaskı ucuz olana göre daha hafif ve daha aerodinamiktir ve yolda boyun ağrıtma işini daha az yapar modeline göre daha az ses alır veya havalandırma sistemi daha başarılıdır belki
yani bu güvenli diye mercedes bmw binmek gibi ama parası ona yetmeyende gider euro-ncup testlerinden 5 yıldız almış renault megane modelini alır
araç güvenlidir ama diğerleri kadar rahat değildir o kadar seri ve hızlı gidemez ama işini görür ve canını korur
pahalı diye o kask sizi 200 300le giderken koruyacak diye bir şey var da biz mi bilmiyoruz
konuda bahsedilen kask ls2 değil
rs1 adı altında resimde görüceğiniz kaskın kırmızı renkte olanıdır
aynı modelinde satışını yapıyorlar nerden mi biliyorum burda dönerci cocugun elinde gördüm vay annasını ls2 nin bile çakmasını yapmışlar demiştim
Aynı şey benim de aklımdan geçiyordu ama şimdi "ben bilirimciler"le tartışmaya girmek istemedim. Ben üzerinde LS1 yazıyor diye okumuştum satıldığı yerde ama RS1 de olabilir. Uzaktan LS2 sanmıştım adamlar birebir çakmasını üretmişler ve malesef tamirciye gelen genç arkadaş "abi kask var mı sende" diye sorunca kendisine bu kask gösterildi. Gün boyu motosiklet üzerinde olan bazı motorcular bile LS2 yi pahalı bulurken buradaki insanların bu markayı böyle eleştirmesi beni çok düşündürüyor. Hayat ne garip
dolar 10 lirayı geçecekmiş.
ulkerhan,sodurlu88,ques1,buberk ve ls2 olmadığını savunan diğer arkadaşlar..
Tamam biliyoruz,ls2 nin tıpkısının aynısını üreten rsı diye bir firma var anladık..
Ben ls2 nin sağlamlığında yada dandikliğinde falan da değilim,ama allah aşkına gözünüzdemi görmüyo ya,ilk kaza fotoğrafında kaskın üstünde kocaman LS2
yazıyor..
Hadi resimde LS yi RS ye benzetiyorsunuzda, 2 yi nasıl yarısı kadar olan I ya benzetiyorsunuz onu anlamadım,zum mum yapın resme bişey yapında ls2 değil
diye her sayfaya yazıp yazıp birbirinizi onaylamayın artık..
markanın savunucusu kesinlikle değilim lakin fotografta 2 yazısını nasıl okuyabildiniz hayret ediyorum ''R'' harfi görünüyor lakin dikkatli bakarsanız şöylede bir şey var en baba kask bile +100 km den sonra kafanızı korumaz profesyonel kask olmadıgı sürece (ki bu profesyonellikten kastım uçuk kaçık fiyatlara sahip ürünler günümüzde 1 motor parası)
Kask olayini daha kimse anlayamamis ls2 ucuzdur demekki degeri o 1.000 tllik shoeinin verdigini veremez burda muhtesem sofralar kus sutleri yok burda bulgur pilavı var ac koymaz acıkta bırakmaz isini görür günü kurtarır shoei 1.000 tl ise demekki degeri odur ne kadar kofte o kadar kofte 100 tllik ls2 den 1.000 tllik shoei performansisteyenlere ayar oluyorum ..
kask ls2 beyler acık şekilde belli S2 yazısına zoom yapın .önceden galiba yorum yapmıştım diye hatırlıyorum bu başlığa ama arkadaş haklı sonuçta ucuz kask insan sağlığı bu kadar ucuz değil
Beyler sayfalarca yazılmış, dikkat eden arkadaşlar ilk resimde kaskta RS1 yazdığını görecek. Google.com da RS1 diye aratın Ls2 nin çakma modellerini göreceksiniz. Tabletten girdiğim için resim atamadım.
Biri tam kapalı diğeri çeneden açılır 2 tane Ls2 kaskım var. 150 liraya alınacak en iyi kask. Özellikle tam kapalı modelleri tavsiye ederim 200 km/h de bile vstrom da rahatsızlık vermiyor.
Ls2 kasklarla önemli kaza geçirmedim ama düşük hızlarda ve özellikle aynadan defalarca yere düştü. Ne camında ne de plastik parçasında çatlama vs olmadı.
Sözüm kaska bin iki bin tl veremeyecek olana Ls2 konfor ve koruma olarak parasını hakediyor. Zaten millet parasına göre kask alıyor ama enazından Ls2 kask alınmalı.
Motosiklet ruhlu araba - QQ - kullanıcısı.
Resimde görünen kilit değil. Kemerin kaska bağlandığı kısım. Kask o kısımdan kırılınca kemerde yerınden kurtulmuş.
Değil ls2 de hiçbir kasta öyle bir bağlantı aparatı yok.
Resimdeki kaskın ls2 olduğu net bir şekilde belli.
Birebir aynı kaskın bir arkadaşımı çok ciddi bir kazadan kurtardığınada şahit oldum.
Bu resimdeki kaskın üerinden lastik geçmiş gibi izler var.
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
Motordan kasktan herşeyden soğudum şu fotoğrafı görünce :(
Allah rahmet eylesin kardeşimize :((
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)