Ön Fren Kullanma Alışkanlığı
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar,
Motorda hiçbir sorunum yok fakat birtürlü şu ön freni sıkma olayını atlatamadım. Ön freni sıktıkça motor kayıyor denge kaybı ve düşmelere sebep oluyor. Bu ön fren sevdasından nasıl vazgeçebilirim ?
İster istemez elim gidiyor ön freni sıkıyorum. Ne yapmam gerekiyor ? Yolda en kötü 80-90 ile giderken yine dalıp ön freni sıkarsam kötü kazalara yol açabilir
Reklamlar
-
Limon sıkar gibi basmalısın.
Motorların genelinde ön frenin etkisi %70 dir. Chopper ve scooter hariç.
İlk önce arka frene basıp ön freni tamamlayıcı olarak kullanırsan en etkili şekilde fren yaparsın.
İkisini de kombine kullanman senin faydana. Asfaltı iyi olan boş bir alanda fren çalışmanı tavsiye ederim.
-
madlive adlı üyeden alıntı
Limon sıkar gibi basmalısın.
Motorların genelinde ön frenin etkisi %70 dir. Chopper ve scooter hariç.
İlk önce arka frene basıp ön freni tamamlayıcı olarak kullanırsan en etkili şekilde fren yaparsın.
İkisini de kombine kullanman senin faydana. Asfaltı iyi olan boş bir alanda fren çalışmanı tavsiye ederim.
Yorumunuz için teşekkür ederim. Henüz motorum yok. 900 tl kadar açığım var. Arkadaşlarımın motoru ile çalışıyorum arada. Fakat scooter ile çalışıyorum. dediğiniz gibi ön fren tamamlayıcı olarak güzel. Fakat ön fren sağ tarafta oluyor. iyi elim sağ elimdir. Alışkanlıktır hep sağdan iş yapıyorum. Tek önü sıkınca motor direk duruyor fakat sürücüyü öne atıyor
-
-Alperen- adlı üyeden alıntı
Yorumunuz için teşekkür ederim. Henüz motorum yok. 900 tl kadar açığım var. Arkadaşlarımın motoru ile çalışıyorum arada. Fakat scooter ile çalışıyorum. dediğiniz gibi ön fren tamamlayıcı olarak güzel. Fakat ön fren sağ tarafta oluyor. iyi elim sağ elimdir. Alışkanlıktır hep sağdan iş yapıyorum. Tek önü sıkınca motor direk duruyor fakat sürücüyü öne atıyor
Scooterda ağırlık arka frendedir.
İlk önce arka sonra ön freni sıkmak mantıklıdır.
Önce sonra derken aralarında saniye oynar oynamaz.
Bütçenizi bilmiyorum falan kombine fren olan scooter öneririm.
Sym joyride, Honda pcx, Aprilia Scarabeo gibi modellerde kombine fren olduğu için örnek veriyorum sadece arka freni sıktığınız zaman ön frene basmamanıza rağmen bir miktar ön freni de sıkarak daha dengeli bir frenleme sağlar.
ölümün seni nerde beklediğini bilemezsin..
-
ben öyle 2 kere düştüm mecbur alıştım yani
-
-
teşekkürler yorumlarınız için
http://www.youtube.com/watch?v=MgScTuW-Hag
Bu videodada farkettim ön fren yüzünden kaza yapanları. Bütçem fazla değil (ekipman paralarını ayırdığım için). Zaten başlangıç olacağı için scooter max 150lik motor ile başlamayı düşünüyorum. Bugün bi 150RF sürdüm motor daha 80 kmh de direksiyon kabiliyetini kaybediyor. Görünüme fazla önem vermiyorum. Fakat hussar 125 ile başlayabilirim. İlerde daha güzel bişey zaten alacağım. Trafiğin akışını ve asıl motor sürmeyi scooter ile öğreneceğimi düşünüyorum.
Sıralamam :
1-) 125-150 cc arası Scooter.
2-) cc Farketmez yarı otomatik
3-) 125 cclik debriyajlı motor.
4-) 250 cc
5-6-7 Kısmet olursa artık.
-
bende arka freni kullanmıyorum
baktım duramıyorum ön frenle ozman arkaya basıyorum.
-
motora göre değişiyormuş demekki. Bence elciklerde çok önemli. Fren yaparken el gazda kalabilir
-
27 Temmuz 2013, 03:16
#10
Lastiklerini değiştir. Çin malı motorsa eğer beş para etmez çin malı lastikleri her yol şartında kayar. Michelin , metzeller lastikli bir motorda yap aynısını bak aynı tepkiyi vericekmi ?
Ön fren kullanmadan motor kullanmak yüzme bilmeden denize atlamak gibidir. Çırpınır durursun .
-
27 Temmuz 2013, 03:19
#11
benim motorda arka frenleri az sıkıyorum. arkam paten gibi kayıyor. lastiklerimi sırf bu yüzden değiştirip 400 tlye michelin pilot aldım ama pek birşey değişmedi
-
27 Temmuz 2013, 03:22
#12
İzmir İl Temsilcisi
bende diyordum hala biri lastikllere deginmedimi frenajda lastikler çok önemli senin sıkıntında lastiklerden.
Çin malı lastikler sert hamurludur asvalta yapışmaz sert oldugu içinde tutunma özelligi yoktur hemen kayar. yumuşal hamurlu lastik aslvata yapışır ve yolu tutar.
Ayrıca senin durumun biraz farklı vitesli motorda frenaj yapman daha dogru scooterda işler biraz degişiyor 2 elde kombine fren yapmak bazı insanlarda sorun yaratıyor . fakat biri ayakta olunca işler degişiyor ilk arka basıp sonra ön frenle tamamladıgında birazda motor freniyle ortaya karışık birşeyler yapıcaksın.
-
27 Temmuz 2013, 03:23
#13
zihnigonen adlı üyeden alıntı
benim motorda arka frenleri az sıkıyorum. arkam paten gibi kayıyor. lastiklerimi sırf bu yüzden değiştirip 400 tlye michelin pilot aldım ama pek birşey değişmedi
Fren ayarını yaptırman gerekebilir. Yada fren kapma yapıyordur. Daha kaliteli balata gerekebilir. Motorun en özenilmesi gereken yeridir fren ama genelde herkes en ucuz balatayı alır. Halbuki aynı adam benzin aldığı yere öyle dikkat ederki aman motora bi zeval gelmesin diye.
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
-
27 Temmuz 2013, 03:28
#14
İzmir İl Temsilcisi
zihnigonen adlı üyeden alıntı
benim motorda arka frenleri az sıkıyorum. arkam paten gibi kayıyor. lastiklerimi sırf bu yüzden değiştirip 400 tlye michelin pilot aldım ama pek birşey değişmedi
Senin sorununun bir çok nedeni olabilir fakat benim görüşüm ve en büyük ihtimal verdigim durum şu.
1- Genelde japon motosikletlerinde ön ve arkaya aynı marka kaliper takılmaz... çünkü arka teker kitlemesin diye.... ön freni sıkan haliyle ön kitlemesin diye arkaya biraz daha yüklenir bu durumdada kitlenmeler söz konusu olur.
Kalipelerin aynı markaysa arka teker kitlenemesi hemen hemen normaldir.
2- balatalardan dolayı olabilir çin malı balatalar serttir hem diske zarar verir hemde çabucak kitlenmeler yaratır tavsiyem ( EBC )
-
27 Temmuz 2013, 03:58
#15
acayüp adlı üyeden alıntı
Fren ayarını yaptırman gerekebilir. Yada fren kapma yapıyordur. Daha kaliteli balata gerekebilir. Motorun en özenilmesi gereken yeridir fren ama genelde herkes en ucuz balatayı alır. Halbuki aynı adam benzin aldığı yere öyle dikkat ederki aman motora bi zeval gelmesin diye.
benim için birinci sırada güvenlik var. zaten o yüzden bi dünya para gerip en iyi lastiği almaya çalıştım. ama hiçbir zaman balata aklıma gelmemişti. yarın hemen gidip baltaları değiştireyim bari. sonucu burada paylaşırım.
-
27 Temmuz 2013, 04:34
#16
bende ön freni sağlam kullanmazsam motoru durdurmam neredeyse imkansız hale geliyor...
acaba o yüzden mi öne hem büyük hemde çift disk koynuşlar?? arkadaki tek ve daha küçük??
-
27 Temmuz 2013, 04:57
#17
önce arka freni sık, sonrada hafif hafif yeteri kadar ön freni sık. ön fren tek başına kullanılmaz, kullanılırsa düşme ihtimali çoktur. özellikle mıcırlı yollarda, toprak yollarda, stabilize ve bozuk yollarda, ıslak zeminlerde tek ön fren kullanmayın. özellikle çin mallarında kesinlikle kilitleme yapar,kızaklama yapar yeri öpersiniz. yukarıdaki arkadaşlarında dediği gibi lastikte son derece önemlidir.
-
27 Temmuz 2013, 05:04
#18
Keşke hep böyle güzel konular açılsa videoyu koyanada teşekkürler bu arada.
-
27 Temmuz 2013, 10:45
#19
ben ön freni genelde tek parmak veya iki parmak kullanarak sıkıyorum buda hidroliğe fazla basınç yapmadığından kaydırma yapmıyor.yavaşlamak için kullanıyorm. çok acil durmam gerekirse dört parmakla fren e basıyorum.
-
27 Temmuz 2013, 11:19
#20
Ön teker kitleyince nasıl toparlıyorsun motor altından kayıp gider
Ön freni aniden sıkma maneti hafif sık agırlık ön tarafa kayıp amortisörler hafif kapanır gibi olunca arkayıda aynı sekilde sık zaten yavaslamıs olur motor
Ama panik frende yapacagın pek bisey kalmaz fren mesafen felanda yoksa ön frene abanırsan kayar gider altından motor arka frenede gerek kalmaz
Bir keresinde yeri öptüm lambalara yaklasırken fren mesafem yoktuki dur bi ön freni kademeli sıkayım limon sıkar gibi arka frenlede motoru durduruyum gibi bir zamanımyoktu
Panik fren yapmada gerisi deneyim tecrübe
Lambalara felan varmadan hızını düsür
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)