Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Ön Fren Kullanma Alışkanlığı

    REKLAM ALANI
  1. #1
    -Alperen- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Hussar 125
    Merhaba arkadaşlar,
    Motorda hiçbir sorunum yok fakat birtürlü şu ön freni sıkma olayını atlatamadım. Ön freni sıktıkça motor kayıyor denge kaybı ve düşmelere sebep oluyor. Bu ön fren sevdasından nasıl vazgeçebilirim ?
    İster istemez elim gidiyor ön freni sıkıyorum. Ne yapmam gerekiyor ? Yolda en kötü 80-90 ile giderken yine dalıp ön freni sıkarsam kötü kazalara yol açabilir


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    madlive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2010
    Şehir
    Bağcılar / İstanbul
    Motosikleti
    Vespa SLX 250 ie.
    Limon sıkar gibi basmalısın.
    Motorların genelinde ön frenin etkisi %70 dir. Chopper ve scooter hariç.

    İlk önce arka frene basıp ön freni tamamlayıcı olarak kullanırsan en etkili şekilde fren yaparsın.
    İkisini de kombine kullanman senin faydana. Asfaltı iyi olan boş bir alanda fren çalışmanı tavsiye ederim.
    cool113, forzaBJK ve satoyama bunu beğendiler.

  3. #3
    -Alperen- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Hussar 125
    Alıntı madlive adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Limon sıkar gibi basmalısın.
    Motorların genelinde ön frenin etkisi %70 dir. Chopper ve scooter hariç.

    İlk önce arka frene basıp ön freni tamamlayıcı olarak kullanırsan en etkili şekilde fren yaparsın.
    İkisini de kombine kullanman senin faydana. Asfaltı iyi olan boş bir alanda fren çalışmanı tavsiye ederim.
    Yorumunuz için teşekkür ederim. Henüz motorum yok. 900 tl kadar açığım var. Arkadaşlarımın motoru ile çalışıyorum arada. Fakat scooter ile çalışıyorum. dediğiniz gibi ön fren tamamlayıcı olarak güzel. Fakat ön fren sağ tarafta oluyor. iyi elim sağ elimdir. Alışkanlıktır hep sağdan iş yapıyorum. Tek önü sıkınca motor direk duruyor fakat sürücüyü öne atıyor

  4. #4
    madlive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2010
    Şehir
    Bağcılar / İstanbul
    Motosikleti
    Vespa SLX 250 ie.
    Alıntı -Alperen- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yorumunuz için teşekkür ederim. Henüz motorum yok. 900 tl kadar açığım var. Arkadaşlarımın motoru ile çalışıyorum arada. Fakat scooter ile çalışıyorum. dediğiniz gibi ön fren tamamlayıcı olarak güzel. Fakat ön fren sağ tarafta oluyor. iyi elim sağ elimdir. Alışkanlıktır hep sağdan iş yapıyorum. Tek önü sıkınca motor direk duruyor fakat sürücüyü öne atıyor
    Scooterda ağırlık arka frendedir.
    İlk önce arka sonra ön freni sıkmak mantıklıdır.
    Önce sonra derken aralarında saniye oynar oynamaz.
    Bütçenizi bilmiyorum falan kombine fren olan scooter öneririm.

    Sym joyride, Honda pcx, Aprilia Scarabeo gibi modellerde kombine fren olduğu için örnek veriyorum sadece arka freni sıktığınız zaman ön frene basmamanıza rağmen bir miktar ön freni de sıkarak daha dengeli bir frenleme sağlar.
    ölümün seni nerde beklediğini bilemezsin..

  5. #5
    MrMaydec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2012
    Şehir
    Bursa / İnegöl
    Motosikleti
    HONDA CBR250r
    ben öyle 2 kere düştüm mecbur alıştım yani

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    forzaBJK bunu beğendi.

  7. #7
    -Alperen- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Hussar 125
    teşekkürler yorumlarınız için
    http://www.youtube.com/watch?v=MgScTuW-Hag
    Bu videodada farkettim ön fren yüzünden kaza yapanları. Bütçem fazla değil (ekipman paralarını ayırdığım için). Zaten başlangıç olacağı için scooter max 150lik motor ile başlamayı düşünüyorum. Bugün bi 150RF sürdüm motor daha 80 kmh de direksiyon kabiliyetini kaybediyor. Görünüme fazla önem vermiyorum. Fakat hussar 125 ile başlayabilirim. İlerde daha güzel bişey zaten alacağım. Trafiğin akışını ve asıl motor sürmeyi scooter ile öğreneceğimi düşünüyorum.
    Sıralamam :
    1-) 125-150 cc arası Scooter.
    2-) cc Farketmez yarı otomatik
    3-) 125 cclik debriyajlı motor.
    4-) 250 cc
    5-6-7 Kısmet olursa artık.

  8. #8
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    bende arka freni kullanmıyorum
    baktım duramıyorum ön frenle ozman arkaya basıyorum.

  9. #9
    -Alperen- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Hussar 125
    motora göre değişiyormuş demekki. Bence elciklerde çok önemli. Fren yaparken el gazda kalabilir
    ferad bunu beğendi.

  10. #10
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Lastiklerini değiştir. Çin malı motorsa eğer beş para etmez çin malı lastikleri her yol şartında kayar. Michelin , metzeller lastikli bir motorda yap aynısını bak aynı tepkiyi vericekmi ?
    Ön fren kullanmadan motor kullanmak yüzme bilmeden denize atlamak gibidir. Çırpınır durursun .
    CEM. bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    10 Ocak 2013
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Yamaha Süper Tenere XT1200ZE & SYM Joyride 300
    benim motorda arka frenleri az sıkıyorum. arkam paten gibi kayıyor. lastiklerimi sırf bu yüzden değiştirip 400 tlye michelin pilot aldım ama pek birşey değişmedi

  12. #12
    İzmir İl Temsilcisi CEM. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Fazer 600 Ve Wr 125 R
    bende diyordum hala biri lastikllere deginmedimi frenajda lastikler çok önemli senin sıkıntında lastiklerden.

    Çin malı lastikler sert hamurludur asvalta yapışmaz sert oldugu içinde tutunma özelligi yoktur hemen kayar. yumuşal hamurlu lastik aslvata yapışır ve yolu tutar.

    Ayrıca senin durumun biraz farklı vitesli motorda frenaj yapman daha dogru scooterda işler biraz degişiyor 2 elde kombine fren yapmak bazı insanlarda sorun yaratıyor . fakat biri ayakta olunca işler degişiyor ilk arka basıp sonra ön frenle tamamladıgında birazda motor freniyle ortaya karışık birşeyler yapıcaksın.
    Camo ve Salih_T bunu beğendiler.

  13. #13
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Alıntı zihnigonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim motorda arka frenleri az sıkıyorum. arkam paten gibi kayıyor. lastiklerimi sırf bu yüzden değiştirip 400 tlye michelin pilot aldım ama pek birşey değişmedi
    Fren ayarını yaptırman gerekebilir. Yada fren kapma yapıyordur. Daha kaliteli balata gerekebilir. Motorun en özenilmesi gereken yeridir fren ama genelde herkes en ucuz balatayı alır. Halbuki aynı adam benzin aldığı yere öyle dikkat ederki aman motora bi zeval gelmesin diye.
    zihnigonen bunu beğendi.
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  14. #14
    İzmir İl Temsilcisi CEM. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Fazer 600 Ve Wr 125 R
    Alıntı zihnigonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim motorda arka frenleri az sıkıyorum. arkam paten gibi kayıyor. lastiklerimi sırf bu yüzden değiştirip 400 tlye michelin pilot aldım ama pek birşey değişmedi
    Senin sorununun bir çok nedeni olabilir fakat benim görüşüm ve en büyük ihtimal verdigim durum şu.

    1- Genelde japon motosikletlerinde ön ve arkaya aynı marka kaliper takılmaz... çünkü arka teker kitlemesin diye.... ön freni sıkan haliyle ön kitlemesin diye arkaya biraz daha yüklenir bu durumdada kitlenmeler söz konusu olur.
    Kalipelerin aynı markaysa arka teker kitlenemesi hemen hemen normaldir.

    2- balatalardan dolayı olabilir çin malı balatalar serttir hem diske zarar verir hemde çabucak kitlenmeler yaratır tavsiyem ( EBC )

  15. #15

    Üyelik
    10 Ocak 2013
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Yamaha Süper Tenere XT1200ZE & SYM Joyride 300
    Alıntı acayüp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fren ayarını yaptırman gerekebilir. Yada fren kapma yapıyordur. Daha kaliteli balata gerekebilir. Motorun en özenilmesi gereken yeridir fren ama genelde herkes en ucuz balatayı alır. Halbuki aynı adam benzin aldığı yere öyle dikkat ederki aman motora bi zeval gelmesin diye.
    benim için birinci sırada güvenlik var. zaten o yüzden bi dünya para gerip en iyi lastiği almaya çalıştım. ama hiçbir zaman balata aklıma gelmemişti. yarın hemen gidip baltaları değiştireyim bari. sonucu burada paylaşırım.

  16. #16
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    bende ön freni sağlam kullanmazsam motoru durdurmam neredeyse imkansız hale geliyor...
    acaba o yüzden mi öne hem büyük hemde çift disk koynuşlar?? arkadaki tek ve daha küçük??

  17. #17

    Üyelik
    25 Nisan 2010
    önce arka freni sık, sonrada hafif hafif yeteri kadar ön freni sık. ön fren tek başına kullanılmaz, kullanılırsa düşme ihtimali çoktur. özellikle mıcırlı yollarda, toprak yollarda, stabilize ve bozuk yollarda, ıslak zeminlerde tek ön fren kullanmayın. özellikle çin mallarında kesinlikle kilitleme yapar,kızaklama yapar yeri öpersiniz. yukarıdaki arkadaşlarında dediği gibi lastikte son derece önemlidir.

  18. #18
    Green Arrow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Moto Guzzi v7 850 Special + Kymco People S 200
    Keşke hep böyle güzel konular açılsa videoyu koyanada teşekkürler bu arada.
    -Alperen- bunu beğendi.

  19. #19
    izmir3535 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2012
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Yamaha tdm900
    ben ön freni genelde tek parmak veya iki parmak kullanarak sıkıyorum buda hidroliğe fazla basınç yapmadığından kaydırma yapmıyor.yavaşlamak için kullanıyorm. çok acil durmam gerekirse dört parmakla fren e basıyorum.

  20. #20
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Ön teker kitleyince nasıl toparlıyorsun motor altından kayıp gider

    Ön freni aniden sıkma maneti hafif sık agırlık ön tarafa kayıp amortisörler hafif kapanır gibi olunca arkayıda aynı sekilde sık zaten yavaslamıs olur motor

    Ama panik frende yapacagın pek bisey kalmaz fren mesafen felanda yoksa ön frene abanırsan kayar gider altından motor arka frenede gerek kalmaz

    Bir keresinde yeri öptüm lambalara yaklasırken fren mesafem yoktuki dur bi ön freni kademeli sıkayım limon sıkar gibi arka frenlede motoru durduruyum gibi bir zamanımyoktu

    Panik fren yapmada gerisi deneyim tecrübe

    Lambalara felan varmadan hızını düsür


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)