Bende kavramayı yeni yeni öğreniyom daha 10 km oldu tvs ile. sürekl öne gidiyo arka fren yokmuş gibi bide motor freni yapıyorum genelde ama daha dün başladım 200 -300 kmde prof olurum.
Bende kavramayı yeni yeni öğreniyom daha 10 km oldu tvs ile. sürekl öne gidiyo arka fren yokmuş gibi bide motor freni yapıyorum genelde ama daha dün başladım 200 -300 kmde prof olurum.
ön freni korkmadan kullanın yoksa motor durmaz
İşin püf noktası arka freni kullanıp motorun öne yığılmasını sağladıktan hemen sonra ön freni artan şiddetle sıkmakta.
Arka frene dokunduğunuz anda motor öne yığılacak ve haliyle ön lastik asfalta daha iyi tutunacaktır.
Ön freni artan şiddetle (limon sıkar gibi) sıkmanın mantığı da budur.
Hele lastikleriniz de iyi bir şey ise, motor asfaltın içine gömülecekmiş gibi olur ama lastik kitlenmez, güvenli şekilde durursunuz.
Ön fren kullanmayı iyice kavramadan trafiğe çıkmayın lütfen. İntahar etmenin farklı ve daha garantili yolları var. Sürünmeden bir kerede ölebileceğiniz yollar seçin.
elini parmaklarını fren manetinden uzak tut üzerinde bekler pozisyonda seyir etme ani bir durumda ayağındaki frene daha önce basmanı sağlar ..
arkadaşların yazdığı gibi limionu sıkar gibi eze eze sıkmalısın ki kapmasın , bunun içinde fren levyesini iki parmağınla değil 4 parmağınla kavramalısın. zaten 4 parmak ile fren sıkarsan parmakların levye üzerinde seyehat edemezsin. hem 4 parmağını levyeye attığın an gaz kolu da elinde açılır gazı kesmiş olursun. bazı arkadaşlar iki parmak ile fren tekniği diye birşeyler söylerler ama sen inan ma , neden inanmayacağını da yukarıda sana yazdım. yazdıklarımı tek tek dene . farkı göreceksin.
Son önerim de ne yaparsan yap istersen düşme anına gel yinede bakışını ileri den düşürme , nereye bakarsan oraya gidersin. yere bakarsan yere düşersin. bunun denemesini de şöyle yap :
boş bir alanda 50 km hıza çık arka frene asıl lastiği kilitle sağına bak motorun kafası sağa dönüp duracak. başını ileri ver ip gibi 10 metre fren yaparsın.
tüm ileri sürüş derslerinde ilk verilen bilgi budur. ..
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:12 ----------
En çok da 30km nin altındaki süratler de düşürür kerata tek disk olan motorlarda diskin olduğu tarafa yatar baskıdan ötürü hani şu durruk yerde düştüm diyenlere bak sağa düşürenler sehbadan düşürür kendi solda ya sağa düşer. sola düşürenlerde genelde ön frenden düşürür. bak bunu da en iyi fayans kaplı bir zemin üzerinde motoru soldan ittirirken ön freni köklersen anlarsın
Tcrübe dedikleri de bunları asfaltta öğrenmen oluyor
kapalı alanda dediğim frenajları at asfalta hazır olursun.
Beni sevmeyeni ben hiç sevmem. hayat felsefem budur..
Ön tekerlek kilitlendi mi oyun biter.
Ön freni sıkmamak ne demek ya ? Motor ön frensiz durur mu ? Kullanmamayı öğreneceğine, nerede nasıl kullanacağını öğren.
Neden freni bırakma şansın olabilir oyun neden bitsin ki. 3 defa kitletip açıp durabilmişliğim var.
Zaten arka yı kitleyip ön freni yavaşça asılacaksın.
son motorum abs liydi ön çift disk arka tek ne güzeldi bee allah ne verdiyse asılıyorsun ne yatıo ne salıo nede stopy yapıodu
Beni sevmeyeni ben hiç sevmem. hayat felsefem budur..
Arka teker kitler kayarakta gider ama
Ön teker kitleyince kaymaya basladımı motor düz gidemezki yan yatar hemen ama kaymaz sarsıntı gibi bisey olursa düsük ihtimal kurtarırsınız freni bıraktıgın an ok gibi düz gider motor
14 km yaptım alıştım arka frenin ayarini biraz sıktım arka daha iyi oldu ön arka ikisinide kullanıyorum. Gercekten zevkli vitesli kullanmak ama gidon titreşimi ellerimi yoruyor hemen onuda eldiven takarak azalttım gibi.
ön kayacak korkusundan ön freni çok sıkamazdım, arkayı ise neredeyse hiç kullanmıyordum
motosiklete başladıktan 1 hafta sonra eğitim aldım ve hem ön hem arkayı kullanmayı öğrendim.profesyonelce olmasada ön arka birlikte sıkıyorum şuan.
ama işin özü ani durumlarda freni nasıl kullanacağını bilmek değil o ani durumları yaşamayacak şekilde kullanmak
Gerçekten arkadaşlar yorumlarınız için çok teşekkür ederim.
Benim gibi yeni başlayanların yorumlarınızı okuması gerek. Acemiliktir biranda sıkınca el gazda kalabiliyor. Arkayı sıkıp önüde sıkınca motor tam düzgün duruşa geçiyor.
Limon sıkma olayıda söyle . Yarım limonu elinizde sıkarken nasıl bir anda var gücünüzle bastırmıyorsunuzda , gücü arttırarak sıkıyorsunuz. Fren manetide o şekilde kullanılıyor.
Ayrıca gidonunda tutuşu önemli. Artisler var kolları dimdik yapmış heykel gibi duruyor motorda. Bu kesinlikle yanlış. Dirsekler kırık ve eller sadece kollarınızın yükünü taşımaya yeticek kadar sıkmalı elcikleri. Çukur ve tümseklerde gidon en az bu şekilde etkilenir. Avcunuzda yumurtayı düşmeyecek kadar sıktığınız gibi bir nevi. Ve dirsekler de unutulmadan .
Doğru tutuş olmadan doğru frenaj da olmuyor. Geri giderken de ileri yığılırken de vücut ağırlığınızı kollara değil poponuza ve bacaklarınıza orantılı bir şekilde dağıtıp her şartta kollarınızdaki baskıyı aynı tutmayı öğrenmek en sağlıklı olanıdır. Bu sizin viraj hakimiyetinizi de üst seviyede tutar.
bende de hep arka fren alışganlığı var, şimdi combine frenli olduğum için tek arka fren maneti işi bitiyorum nerdeyse
Hayatin icin bir saniyeni harca.
Hayatini bir saniye icin harcama.
kimi once on frene bas
motor one yatsin sonra arka frene bas diyor
kimi de once arka frene sonra on frene bas diyor
hangi durumda hangisini uygulamak gerek ?
vitesli motorlarda hangisini uygulamak gerek
Egitim al, orada ogretirler, tek parmak , iki parmak bunlaro tavsiye edenler kendi kendilerine motor surmeyi ogrenen kisiler agirlikli... once gaz kapatilir , fren tum parmakla sikilir...
once arka fren sikilir agirlik on lastige transfer edilir, on dozla sikilir amortisorler kapanir ve motor durur. bu arada debriyaj da sonuna kadar cekilir.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)