Gaz vererek vites düşürün...
Reklamlar
-
Merhaba, dikkatimi çeken bir noktaya değinmek istiyorum. Sürüş eğitimi veren uzmanlar derki;
"Vites değiştirirken hafif gaz verin. Yoksa makine yığılma yapar..." Youtube.com'da bir video gördükden sonra konu açiyim dedim
Çevremde çok görüyorum. Yeni başlamış belli,, makinenin canını okuyorlar
Tam emin değilim. İşin uzmanıda değilim fakat dişlilerde zamanla boşluk yapabileceğini düşünüyorum gaz vermeden vites düşürmenin. Zaten yığılma, takk diye vurma yapacağını biliyorsunuzdur.
Video her şeyi anlatıyor, sözü videoya bırakıyorum
Yurt dışındayım, mesajdan ulaşın.
Reklamlar
-
Bilmeyen ölebilir bence
-
allah belanı versin ttnet 6 dk videoyu izleyemedim :D
-
Hic gaz vermeden vites düşürüyorum hızlanacagım zaman vitesi ayarlayıp hafiften gaz verip yoluma devam ediyorum
-
eleman çok devirli kullanmadığı için pek bir problem olmuyor gibi. Birde kaydırmalı debriyaj varsa ondan da kaynaklanabilir.
-
artık elim öyle alıştıki ister yükselteyim ister düşüreyim eski kamyoncu dayılar gibi aragazı çakarım hatta bazen işi abartıp ritimli aragaz verdiğim bile olur
-
benim anlamadığım şimdi videodaki vites düşürüpmü gaz veriyor yoksa gez verirken mi vites düşürüyor :D
-
ben debriyajı sıkarken gazı salıyorum vites değiştiriyorum debriyajı salarkende gaz veriyorum yanlış yapıyorum şimdi anlamadım
-
Kompresörle yavaşlamayı göstermiş. Vites düşürürken arka tekerin kilitlenmesini engellemek ve öne doğru yığılmamak için debriyaja basıldıktan sonra hafif aragaz yapılırken vites ufaltılır, aragaz devam ederken vites küçültülür ve debriyaj bırakılır. Özellikle bol ışıklı yerlerde fren yaparak yavaşlamak yerine kompresörle yavaşlamak fren balatalarınızın ömrünü uzatır.
-
26 Temmuz 2013, 22:37
#10
vites erkek işi (kaderi) midir acaba. sonuç biraz şansa mı kalıyor. o kadar (mazeret) parametre (bilinmez) var ki. kadınların da iki papucu iki tekerlim misali
-
26 Temmuz 2013, 23:57
#11
enxdesign adlı üyeden alıntı
Kompresörle yavaşlamayı göstermiş. Vites düşürürken arka tekerin kilitlenmesini engellemek ve öne doğru yığılmamak için debriyaja basıldıktan sonra hafif aragaz yapılırken vites ufaltılır, aragaz devam ederken vites küçültülür ve debriyaj bırakılır. Özellikle bol ışıklı yerlerde fren yaparak yavaşlamak yerine kompresörle yavaşlamak fren balatalarınızın ömrünü uzatır.
Soranlar olmuş, arkadaş kısacası özetlemiş...
Yurt dışındayım, mesajdan ulaşın.
-
27 Temmuz 2013, 00:20
#12
abi yaa hiçbişey dikkatimi cekmedide adamların yolarına bakarmısınız bizim burda şimdiye 100 cukur geçmiştik .. fail.. diyorum
-
27 Temmuz 2013, 00:32
#13
Gerekmediği sürece vites küçülterek yani motor kompresyonuyla yavaşlamayın benden size tavsiye. Debriyaj balatanıza, motorunuza, dişlilerinize herşeyine zarar motosikletin yükünü motora bindirmekten başka hiçbirşey değil. Arkadaşım sırf bu yüzden 1000rr ın zincir dişli setini parçaladı, ne gereği var kapat gazı kombine fren yap, adam oraya arka fren koymuş kullanmayı deneyin.Allah korusun uygun devire denk gelmez debriyajı aniden bırakırsanız arkayı kitler ve sonucu ağır olur. Pistte yarışmıyosunuz sonuçta varsın motorun devri düşsün,giden 3 kuruşluk balata olsun.
-
27 Temmuz 2013, 16:59
#14
Peki cublarda nasıl yapıcaz bu işi ???
-
27 Temmuz 2013, 17:14
#15
Vwgmk2 adlı üyeden alıntı
Peki cublarda nasıl yapıcaz bu işi ???
Aynı şekilde... Vites gaz vererek değiştirilir veya küçültülür. Yoksa arka tekeri 1 saniyeliğine kitlersiniz... Buda Allah korusun kazalara sebebiyet verebilir. Vitesli motorlarda mantık bu şekildedir.
Yurt dışındayım, mesajdan ulaşın.
-
28 Temmuz 2013, 08:29
#16
Aragaz verelim benzin yaksın! Yek yaa.
-
30 Temmuz 2013, 09:27
#17
TutkuluAcemi adlı üyeden alıntı
Aragaz verelim benzin yaksın! Yek yaa.
Mantığınıza hayran kaldım...
Yurt dışındayım, mesajdan ulaşın.
-
30 Temmuz 2013, 09:42
#18
Wazaa.35 adlı üyeden alıntı
Gerekmediği sürece vites küçülterek yani motor kompresyonuyla yavaşlamayın benden size tavsiye. Debriyaj balatanıza, motorunuza, dişlilerinize herşeyine zarar motosikletin yükünü motora bindirmekten başka hiçbirşey değil. Arkadaşım sırf bu yüzden 1000rr ın zincir dişli setini parçaladı, ne gereği var kapat gazı kombine fren yap, adam oraya arka fren koymuş kullanmayı deneyin.Allah korusun uygun devire denk gelmez debriyajı aniden bırakırsanız arkayı kitler ve sonucu ağır olur. Pistte yarışmıyosunuz sonuçta varsın motorun devri düşsün,giden 3 kuruşluk balata olsun.
Acaba dedim bir kişi Debriyaj balatanıza, motorunuza, dişlilerinize herşeyine zarar diyecektmi dedim valla dedi
70 model Isuzu kamyonmu kullanıyorsunuzda ara gaz vererek düşüreceksiniz yükselteceksiniz v.s. o dediğiniz aşırı yagıslı veya karlı havalarda yapılır Aracı veya motoru kaydırmadan durdurmak için.Onu bile acemilere önermiyorlar bi anda lastikleri kilitlemesin diye....
Bırakın olan balatalara olsun kaç para yaa balataa
-
30 Temmuz 2013, 12:14
#19
kime Gore Dogru
Yillardir Motosiklet Tamirciligi Yapan Hakan Usta var ziyaret ettim.
Usta Yeni bir 100 cc CUB aldim.Dislilere bir sey olmamasi icin gecisler nasil olur dedim (Vites Dusurme-Yukseltme)
Ibrahim uygun hiza dustugunde yada hizlandiginda gazi 1saniye tam Kesip-Arka frene hafif dokun
Vitesi at (degistir) gazi hizla geri cek dedi.
Bana hizi dusurmusken gaz verip vites dusurmek bana mantikli gelmedi
Neyi Secersen Sec Aklın Hep Secemediginde Kalır !!!.Her Seçiş Bir şeyden Vazgeçiştir.
-
Gaz vererek vites dusirunce on kalkiyor ben cub'umla dusecektim o yuzden bi keresinde. Vites yukseltirken Hafif gazi kesip vitesi yukselttikten sonra Tekrar gazi aciyorum. bu yanlis mi?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)