Şöyle açıklayayım.. Vites değiştirirken pedala basılı tutunca, debriyaja basmış gibi boşta gidiyor cub motorlar. Gidiyorsunuz diyelim vites düşürmek istediniz. Gazı kesin. Düşürmek için pedala basılı tutun o arada hafif gaz verin ve ayağınızı pedaldan çekin. Umarım anlatabilmişimdir boş bir arazide 1dk denerseniz anlarsınız zaten.
Evet tekrar izlediğimde hemen hemen bunu yaptığımı anladım. Yanlız ilginçtir bunu herhangi bir yerden öğrenmedim.
Sadece barkın gibi ön freni sıkmıyordum.
Şimdi bunun üzerine biraz çalışma yapıcam.
Umarım açtığım bu konudan yeni başlayan veya bu uygulamayı yanlış yapan arkadaşlar bir şeyler öğrenmiştir...
Başka bir konuda görüşmek üzere
anlatmya çalışılan olay şu sanırım yüksek devirdeyken, yağmurluyken ve hızla giderken vites küçltmk/yavaşlamak zorunda kaldğnz durumlarda hafif aragaz vererek vites küçültmek. bu mantıklı ve doğru bnde bu teknği kullanıyorum. burdaki amaç tekerlek kitlnmsni onlmk ve zincir-dişli takımına zarar vermemek. bu teknik yağmurlu olduğu zman kullanılır amaç kaymayı önlemek. frene basmadan, zincir dişli takımına zarar vermeden ve motoru yığmadan yavaşlatmak. Bu motosiklete pek zarar vermez ama frene basarsan vıjyzt yerdesin. Güzel konu bnce herkes bilmez.
Müthiş ayarlama yapmış eleman.Bence devir farketmeksizin yapılacak birşey.Boşluğu almak gibi bişi aslında.
kendı motorumda yaptıgım seyı anlatıyım (cbf250) debrıyaja basmadan dusurdugumde vıtes tak dıye vuruyo fakat debrıyaja bastıgım an hafıf bı gaz verıyorum vıtes degıstırdıgımı anlamıyacak kadar sorunsuz gecıyo.bunun mekanıkte ıyımı kotumu oldugunu bılmıyorum fakat ustada degılım kullanıcı olarak daha rahat edıyorum...
vites düşüreceksem frenle biraz yavaşlayip öyle düşürüyorum giden balata olsun.
2. viteste devir göstergesi kırmızı alana yakın biryerde (2.vitesteki son hızınıza yakın bir yerde), 1. vitese alın. Yalnız bunu denemeden önce güvenlik ekipmanlarınızın tümünü giyin, trafik olmayan bir yerde deneyin, yağmurlu hava olmasın, düşebilirsiniz ya da düşmeyebilirsiniz, ama gaz vermeniz gerektiğinizi öğrenmiş olursunuz. Daha fazla macera istiyorsanız, daha yüksek devirde deneyin.
Ben 125cc ile 4. viten 3. vitese geçerken öğrendim bu olayı, düşmedim, ama epey tırstırıcı bir durumdu. Birde benim motorda devir göstergesi olmadığından, hızıma göre vermem gereken gazı ayarlıyorum. Yani hızım alt vitesteki alt devire denk ise az gaz, yüksek devire denk geliyorsa fazla gaz vermek.
fish does not think, cause fish knows everything
Barkın'ın anlattığı vites düşürme tekniğinde benim oturtamadığım şey, gaz açıp kapama ve debriyaj sıkıp bırakma aynı anda mı oluyor? Yoksa gazı kapattıktan sonra debriyaj yavaşça mı bırakılıyor? Aynı anda ikisini de yaptığımda motor sarsılıyor.
Herhangi devirde değil de herhangi hızda vites düşürebilirsiniz. Amaç şanzıman çıkışındaki hız ile motor hızını eşitleme. 8000 devir ile 2000 devirinbir farkı olmamalı. 8000 devirde kolay kolay vites küçültülmez tabi motorun maksimum devri 15 bin devir değilse. Aragaz verip deviri yükselterek istediğiniz hızda vites düşürebilirsiniz.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)