barkin beyoğlu nun videoya var isterseniz ona da bakın ama jawa mz de öğrenen biri için ara gaz vazgeçilmezdir
barkin beyoğlu nun videoya var isterseniz ona da bakın ama jawa mz de öğrenen biri için ara gaz vazgeçilmezdir
konuyla alakasız olucak ama böyle bir motor bu kadar devirsiz kullanılırmı ?
Adam 6. viteste 45 km hız ile gidiyor.Bu kadar da düşük devirde kullanmak motora zarar vermezmi ?
Arka fren oncelikli olmak uzere on frenede abs taktigi uygulayarak(cok hafif ama cok kisa araliklarla)once motosikleti yavaslatiyorum daha sonra vites dusuruyorum.
toprak yollarda Vites dusurunce Arka teker kayiyor. Asfaltta ön kalkıyo onun ayarini bi turlu tutturamadim
Ben arabada da aynı şekilde vites küçültürüyorum. Vitesli motora geçince bu alışkanlığım devam edecek.
bi videoda ben paylaşayım bu videoda yapılanlar daha net görünüyo ben buna bakarak öğrenmiştim
1:21:35 den sonrasını izleyin
http://youtu.be/vmOBZ9u0mag?t=1h21m35s
arkadaşlar vites düşürüleceği zaman hızı azaltmak , debriyaj a basınca gazi kesip vitesi küçültüp debriyaji yavaşca bırakırken normal bir şekilde de gaz vermek doğru değil mi yani
Düşük cc yi pek enterese etmiyor galiba bu olay 125-250 cc sınıfını..Şahsen motor frenini kullanmam..Fren yapamayacak kadar çok hızlı olursam anca o zaman vites küçültüp sonra fren yaparım..
hacimli motorda 2den bire bu şekilde düşmeyince bile arka tekeri kilitliyor.hayabusada 2. vites 5000 devirde 1e at rev matching yapmzsan kayıyor mutlaka.yada 600lüklerde biraz daha yüksek devirlerde yapar
aynı şekilde otomobildeki heel and toe nin karşılığıdır motordaki
Barkın bey videosunda muazzam açıklamış. Üstüne daha da tartışma gereği duymuyorum.
Burada neredeyse herkes yanlış anlayıp, motoru durdurma anında kullanılan motor freni ile yavaşlama ve durma konularını tartışıyor.
Olay bu değil arkadaşlar, olay sadece yavaşlama ile birlikte düşen motor devrine uygun düşük vitese geçerken yapacağınız uygulama.
4. viteste gidiyorsunuz ve trafik yavaşladı ama akmaya devam ediyor. Yavaşlayacak, ancak durmayacaksınız. 3. vitese düşmeniz ve sonrasında da devam etmeniz gerekiyor. İşte böyle bir anda nasıl vites düşüreceğiniz anlatılıyor. Büyük motor tecrübem yok ancak 125cc bir motosiklette bile vitesi düşürdükten sonra debriyajı bırakırken hafif gaz vermezseniz sürüş konforu çok kötü etkileniyor. Şanzımandan gelen TAKIRTTTTT sesi de cabası.
Bütün bunları yaparken hafifçe ön fren kullanımını bilmiyordum, onu da öğrenmiş oldum.
Ben yaptığım bir şeyi sormak istiyorum bilgili arkadaşlar lütfen cevap versin.
Viraja girerken hızı ayarlamak gerektiğinde(hızlıysam yavaşlamak) şu bir iki kere gazı açıp kapamıyorumda
hafif gazı açarak vites düşürüyorum. Motor devir kaybetmeden pürüzsüz biçimde hızını azaltıyor.
Yani çok kısa bir zaman diliminde debriyaja basarken gaz hafif açık.
Bunun bir sakıncası varmı?
vites düşürdüğünüzde, mevcut hızınızın bir alt viteste karşılığı o ankinden daha yüksek bir devirdir
bunun oranı motordan motora değişir
bu sebeple, makinaya yüklenmemek adına, debriyaja bastıktan sonra gazı biraz açarak vites düşürüp debriyajı bırakmak gerekir
öyle yapmazsanız, debriyajı bıraktığınız anda aktarma elemanları, motoru mevcut devrinden daha üst devirlere zorlar ve yığılmayla birlikte kranka aşırı yük binmesine yol açar
vites artırırken de bunun tam tersi uygulanır
ekleme: viraja girmeden önce vites düşürmek iyidir ve motoru çabuk toparlamak adına en atak devirlerde (düşük devirler) seyretmek gerekir. eğer geç kaldıysanız virajda debriyaja basmak yerine(kompresyon etkisi azalırsa motoru toparlamak zorlaşır) gazı mümkün mertebe kısın, kompresyonla ve gerekiyorsa çok hafif arka fren desteğiyle yavaşlatın motoru, virajı aldığınızı düşündüğünüz anda hızınızın gerektiği vitese çok hızlı bir şekilde düşürüp gazı açarak motoru toparlayın
Cublarda nasıl oluyor bir açıklarmısınız ?
birgün debriyaj teliniz koparsa çok işe yarayacaktır. (tecrübe ile sabit)
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)