Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

En Uzun Ömürlü Motorlar

    REKLAM ALANI
  1. #1
    TheArcheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Aralık 2012
    Arkadaşlar üretilen en dayanıklı ve uzun ömürlü motor sistemi ve en az tüketim sağlayan motor sistemleri sizce hangileridir .
    Benim düşüncem tek silindirli motorların daha uzun ömürlü ve ekonomik olacağı yönünde (bakım masrafları yönünden)
    sıradaki tercihimi tamamen ekonomik sebeplere dayalı mantığı ön planda tutarak yapmak istiyorum . ideal yakıt tüketimi maximum dayanıklı motor ve düşük bakım masrafları için hangi motor tipi tercih edilmelidir .

    Ve bugune kadar üretilmiş en sağlam motorlar sizce hangileridir(marka, model )

    Birde kawasaki nin er 5 vs. tüm 500 cc motorlarında 25 yıldır ısrarla aynı motoru kullanmasının sebebi sizce nedir ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    V twin motorlar en uzun ömürlüleridir. az yakarlar.
    namk bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    24 Ocak 2010
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    2013 S1000RR Hp4
    İnnova 125 / Cbf 1000 / R1200Gs Adv / Dl 650 / Wr 250 /

  4. #4
    airhead - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2010
    Şehir
    gecegondu
    Motosikleti
    BMW R80
    V twin hava soğutmalı motorlarda,arka silindir daha az soğutulduğu için ön silindirden farklı çıkar.Bence bakımları yapılmış ve düzgün binilmiş her motor uzun ömürlüdür.Ancak BMW nin bu konudaki başarısı tartışılmaz.
    Atari kolum buzuldugunda böyle üzülmüştüm.
    Bide motorumu sattıgımda...

  5. #5
    TheArcheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Aralık 2012
    Alıntı airhead adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    V twin hava soğutmalı motorlarda,arka silindir daha az soğutulduğu için ön silindirden farklı çıkar.Bence bakımları yapılmış ve düzgün binilmiş her motor uzun ömürlüdür.Ancak BMW nin bu konudaki başarısı tartışılmaz.
    f 650 ler nasıldır peki bu konuda

  6. #6
    airhead - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2010
    Şehir
    gecegondu
    Motosikleti
    BMW R80
    BMW den kastım boksör motorlar.F serisinin motor yapısından h,ç hoşlanmıyorum.

  7. #7
    manners - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2012
    Şehir
    Hongkong/Guangzhou
    guzel bir baslik benim bildigim bir kac motor disinda diger motorlari ogrenmek cok faydali olacaktir.motorun saglam olmasi silindir sayisi ile alakali degil, tek silindirli motorun teknoloji gereksinimi az oldugu icin mekanik detay digerleri kadar gerekmiyor o nedenle siradan motor markalari bile uzun omurlu motor yapabiliyorlar, bunun yaninda efsane yaratmis olan 4 silindirli o kadar cok motor varki, ornekleri assagida verebilirim hele bir honda varki kesin bir tane almayi dusunuyorum ileride.

    triumph motorunun her modelini bu listeye ekleyebilirsin bunun disinda
    efsane honda cb 750 diyorum, bir tane bulsam hemen alacagim babam hala cok seviyor bu motoru.

  8. #8
    erro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tracer 900
    honda titan
    KeaSH-07 bunu beğendi.

  9. #9
    TheArcheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Aralık 2012
    Alıntı manners adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    guzel bir baslik benim bildigim bir kac motor disinda diger motorlari ogrenmek cok faydali olacaktir.motorun saglam olmasi silindir sayisi ile alakali degil, tek silindirli motorun teknoloji gereksinimi az oldugu icin mekanik detay digerleri kadar gerekmiyor o nedenle siradan motor markalari bile uzun omurlu motor yapabiliyorlar, bunun yaninda efsane yaratmis olan 4 silindirli o kadar cok motor varki, ornekleri assagida verebilirim hele bir honda varki kesin bir tane almayi dusunuyorum ileride.

    triumph motorunun her modelini bu listeye ekleyebilirsin bunun disinda
    efsane honda cb 750 diyorum, bir tane bulsam hemen alacagim babam hala cok seviyor bu motoru.
    silindir sayısı şöyle bir fark yaratabilir , 4 silindirin herhangi birinde sorun cıkma ıhtımalı tek silindire göre x4 oluyor ve herhangi bir sorun yaşandığında masrafıda x4 oluyor ve işçiliği çok daha zor , tek silindir bir motoru rahatlıkla söküp dağıtıp toplayabiliyorum ama 4 silindire cesaret dahi edemem , sağlamlıkta asıl önemli olan maximum devirdir , 14 -15 bin ceviren ss ler 10 yıl sonra kullanılmaz hale gelırken 6 bin ceviren touringler hala taş gibi oluyor ve talep görüyor

  10. #10
    çelikatlı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2009
    Şehir
    ist..
    cbf 500 hondanın yaptığı en sağlam sorunsuz motor. ama çok yakıyor

  11. #11
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    geçen böyle bi konu daha vardı afrika twin için kaç yüzbin ömrü var diye
    biriside 100bin küsür km yaptım rodajım yeni bitti diye
    kawalarda gerçekten 25 yıldır aynı motoru kullanıyorlar yurt dışında bu motoru gerçekten çok övüyorlar bende kle500 alacağım bakalım

  12. #12
    manners - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2012
    Şehir
    Hongkong/Guangzhou
    ornegini verdigim cb750 4 silindirli bir motor ve 1969 dan beri hala genel rutin bakimini gormus motorlar var, bindimde, bireysel olarak bakimini yapmak ne derece zor olur bilemem, eger soylemek istediginiz sahsi bakimsa ben onu kastedmemistim o konuda haklisiniz, ama saglamlik silindir sayisinin artmasi ile azalcak diye bir kaide yok, dedigim gibi hondanin mihenk tasi olan bu motor 1969 da uretilmis ve 19 modeli yapilmis o seneden beri hala yurt disinda ararsaniz iyi durumda 1969 modelleri bulabiliyorsunuz.
    TheArcheus bunu beğendi.

  13. #13
    Acil112 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2010
    Motosikletin en ucuz parçası, silindir-piston. 80000km'de değiştir devam et.

  14. #14
    TheArcheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Aralık 2012
    Alıntı canerol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    geçen böyle bi konu daha vardı afrika twin için kaç yüzbin ömrü var diye
    biriside 100bin küsür km yaptım rodajım yeni bitti diye
    kawalarda gerçekten 25 yıldır aynı motoru kullanıyorlar yurt dışında bu motoru gerçekten çok övüyorlar bende kle500 alacağım bakalım
    afrika twin gercekten efsane olmuş

  15. #15
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Yamaha XT Series

  16. #16
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    xt660 tek silindirli titreşimli fakat sorunsuz makinalardandır.
    Vtwin olup beygiri düşük tutulmuş motosikletler daha uzun ömürlüdür.Gavur buna destressed(stresi gerginliği alınmış) gibi birşey diyordu galiba. Motosiklet kapasitesini zorlamadan çalıştığı için çok daha uzun ömürlü oluyor.
    Africa twin bunlardan biridir. Birde 90 öncesi motosikletler sağlam olsun arıza vermesin mantığı ile yapıldığı için iyidir.

  17. #17
    Blackeagletr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2010
    Şehir
    İzmir
    Africa Twin ve Bmw nin R serisi boksör motorları gerçekten sağlamlığına hayran kalınacak motorlar.

  18. #18
    TheArcheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Aralık 2012
    bmw nin ağır üstünlüğü var gibi bu konuda , 99-2000 r100-1150 gs almak mantıklımıdır peki parça sıkıntısı vs yaşanabilirmi

  19. #19

    Üyelik
    25 Nisan 2010
    honda firması africa twin modelini arıza yapmadığı için yedek parça satamadığından üretimini durdurduğu söylenir.
    Permatiq59 ve KeaSH-07 bunu beğendiler.

  20. #20
    Permatiq59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Tekirdağ / Çorlu
    Motosikleti
    KapÇık
    en uzun ömürlü motor bilinçli kullanıcının sahip oldugu bakımları aksatılmıyan motor..
    cool113 bunu beğendi.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)