Vespa'nın bir serisinin ve honda c90'ın 500000km civarı rekorları var hatırladığım.Onun harici honda cbr 1100xx aşırı uzun ömürlü.İzmir behçet uz hastanesi önündeki taksi durağında şöförlük yapan bir abimiz 200000kmyi devirmişti
Yamaha Mt09 dıştan modifiyeli içten şimdilik stock :p --------Derbi Gpr 125 Nude,Gianelli Perfomance Exhaust,Athena Air Filter-------- 0(rh)+ (Italian)
bence motor ömrü motorun sahibine kalmış ama soracak olursan cup motorlar.
Afrıca twın saglamlıgının yanında arazı ve uzun yol kabılıyetı ıle bambaska bır model .
Kullanıyorum arazıde yer yer ıkı tekerınde yerden kesıldıgı durumlar oluyor
Kıvraklıgı ınanılmaz . Hatırladıgım kadarıyle 3 u ust uste olmak uzere 6 parıs dakar sampıyonlugu ve sahra colunu tek kalemde gecen ılk cıft sılındırlı unvanı var .
Avrupada 700 bını gecenler var .
Saglamlık ve kullanıslılık acısından. Honda C90 ve xrv afrıca twının elıne su dokucek pek model yok .
Yapısı gereğiyle boxser ve cup tipi yatık motorların yağlaması daha kolay oldugu için en uzun ömür bunlara ait.Genel anlamda bütün olay devirde bitiyor 10bin devirde çalışan bir motor var 100km de ve 5bin devirde çalışan motor var 100km de, haliyle devirli makina onun iki katı çalışmış tur tamamlamış oluyor+ bir yag pompası nekadar büyük olursa olsun 1 veya 2 silindiri yağladıgı gibi 4 silindiri yağlayamaz. Bunun için gerektiği gibi kullanılan racing makinalarda 50binde motor yapılır.Mesela bi v-strom un yağını düzenli değiştir eksik etme nasıl kullanırsan kullan 150bin rahat yapabilir.
bmw nin boksör olan motosikletleri emsallerine göre 3-5 kat daha saglamdır.
honda için 150 bin km diyorsa - bmw ye 300 500 bin tıraş gelir diye düşünüyorum..
bmw 1150 gs 160 bin de tüp takıldı 25 bin km gezdi 1 yılda şahıs. şuan 190 binde filan, sorun yok devam =)
Daha önce de göndermiştim. Honda Goldwing 422366 milde.
Kullanıcıdan kullanıcıya fark eder tabiiki ama ne kadar çabalarsanız çabalayın malzeme ve diğer etmenlerde önemli.Yeni nesil kırlangıç kasa diye tabir edilen r6'lar su koyuvermeye başladı.Ki benim zx10da modifiye amaçlı kullandığım parçalar orjinalinde mevcut.Ona rağmen o kadar yüksek devirde çalışıyor ki motosikletin ömrü kısa.50000km deviren duymadım daha.Anında yağ yakmaya başlıyor.Gerçi geneli bilinçsiz kullanıcı...Soğukken gazlama,boşta kesiciye sokma ve sürekli redline filan...Yinede bu kadar devirli olması ömrünü yiyor...
Bmw'lerin büyük kısmı ve Honda'nın birkaç modeli cidden extreme derecede uzun ömürlü.Sınırları zorluyor makineler...Tabi bunların yanında yabana atılmaması gereken italyanlar var.66000km Mv Agusta Brutale'nin 6 dakika redlineda gidip sorunsuz çalışmaya devam etmesi gibi(lazım olunca bulunamayan videolardan olup linkini atamadım bir türlü)
Avrupa mallarının çoğu sapkınlık derecesinde dayanıklı.Size uzay mekiği gibi çılgın süratler ve 0-100 vaad etmiyor belki ama sizinle beraber yaşlanacak motosikletler üretiyor...
Yamaha Mt09 dıştan modifiyeli içten şimdilik stock :p --------Derbi Gpr 125 Nude,Gianelli Perfomance Exhaust,Athena Air Filter-------- 0(rh)+ (Italian)
ben nc 700 lerinde çok uzun yollar yapacağı düşüncesindeyim ,malum yuksek cc düşük hp düşük rpm +honda
mrb benim duydugum kadariyla honda cbr 1100 xx in motor omru 400 bin civari diyorlar
r 1150 gs teknik detaylarında 100 km /4,5 lt diyor doğruysa mukemmel bi rakam bu
bende motosikletin çevirdiği devirle alakalı olduğunu düşünüyorum racingler çok devir çevirdikleri için motor ömrü az oluyor ama tahminim racingi bir chopper gibi kullanırsan yani düşük devirlerde zorlamadan kullanılırsa onun motor ömrüde artar diye düşünüyorum...
kısa bir araştırma yaptım ve bmw çok masraflı bir motor gibi görünüyor . 5-10 bin kmde bir sadece servislerinde yapılabilen bir senkron ayarı ve 20 bin kmde bir debriyaj balatası istiyorumuş , ve en ufak bir hatada sistem elektriği kesiyormuş ,birçok işlemi sadece servislerde bulunan cihazlarla yapılabiliyor . er-6 , cbf500-600, ve fazer arasındayım .bunların arasında ise er 6 nın yedek parça sorunu korkutuyor , cbf 500 yakıtı saymazsak ideal gibi ,fazerin ise ön takım ve frenlerinin zayıf olduğunı iddia ediyor a.e.a . para durmuna göre cbf 500 yada biraz daha çıkabilirsem cbf 600 düşünüyorum
Suzuki Dr 800 ler 600 bin kilometreyi deviriyormus wiki`de okumustum
V TWİN uzun ömürlü biliyorum.Tecrübe ile sabit.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)