bu ktm lerdeki egzostların başlangıç kısmı şişkin oluyorya yani karpuz gibi bu ne işe yarıyor endurolar için soruyorum şişkin kısmında başka bir parça falanmı var yoksa sadece boşlukmu
bu ktm lerdeki egzostların başlangıç kısmı şişkin oluyorya yani karpuz gibi bu ne işe yarıyor endurolar için soruyorum şişkin kısmında başka bir parça falanmı var yoksa sadece boşlukmu
2 zamanlı motör lerde kullanılır. turbo egzos die geçer.
benim dt 125 dede var 2 zamanlılardaki 4 zamanlıya nazaran 2 kere daha patlama fazla yapar haliyle egsoz cıkısında darbogaz yaşanmaması adına cıkıs geniş tutuluyor herhangibir mekanizma yok içi bos delik exup olarak tabir edilen olay biraz karmaşık esasında basit bir turbo düzenegi ama konuyla alakalı degil
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
ekzos un gereksiz yere bağıracak. çekişin artar ama son hızında baya bi düşme yaşarsın. + para israfı
şimdi bir düşünelim hımm. egsoz cıkısını genişletirsen karbüratörde ee igneyi biraz kaldırsak olmaz hava filtresini cıkarsak olabilir. yani şöyle basitce sen motora acık egsoz takarsan bile calısması degişebilir rolantin bile sapıtabilir mükemmel bir sistem için hava ve yakıtı cok iyi emmeli ve egsozdan atmalı yani 4 zamanlıda hiçbir lüzumu yoktur sadece darbogaz oldugunu düşünüyorsan misal şöyle piston capıyla oynarsan yanma odasını genişletirsen gibi şeylerde egsoz cıkısınıda bi miktar genişletebilirsin.o kadar kurcalıyacagına bi acık egsoz takarsın veyahut bence fazla takılma bu olaya benim motorda hava filtresinin girisi vs baya actım arada cig benzin yakması vs performans yanında can sıkıcı olabiliyor sarfiyat artıyor zaten benzin 5 tl çift karbüratör aglatıyo vala
Motosiklet mucidi
benim bildiğim bu exup egzoz valfi oluyor elektronik bir sisteme sahip motor belli bir devirden sonra exup acıyor yani susturucu acılıyor motor daha çabuk hızlanıyor şöyleki egzozu acık olan bir motoru sıkmadığı için kalkışı çekişi belli bir devire kadar düşük olur yani o devire kadar çekiş kalkış yüksek o devirden sonrada motoru sıkmasın diede egzoz valfi acılıyor ve motor çok çabuk hızlanıyor 4 zamanlılardada war diye biliyorum ben
exup (for Exhaust Ultimate Power Valve)
89'da fzr1000 de kullanılmıs ılk olarak
servo motorlu egzoz valfı
dusuk devırlerdekı tork ıhtıyacı ve yakıt tuketımını azaltmak ıcın kapalı duruyor.
yuksek devırlerdekı guc ıhtıyacı ıcın acılıyor.
daha sonraları honda da kullandı bunu.
benım motorumda da var. 07'den ıtıbaren Honda Titanium Exhaust Valve (HTEV) olarak.daha once kullandıysanız 6500dd cıvarı ses zaten degısıyor...
Evet arkadaşlar yine bakıyorum sallayan sallayana...
Ne exup ne birşey o bahsettiğiniz...
''Expansion chamber'' büyüme, genişleme-GENİŞLETME ODASI' dır sorduğunuz yer.
2 zamanlı motorlarda basitçe anlatmak gerekirse geri basınçtan güç sağlamak içindir o salyangoz tipindeki kıvrım.
Yanmayan yakıtta çıkar egzosttan bunu geri emdirmek içinde bu salyangoz konik yapı kullanılır.
motorun konumana göre sistem aynıdır fakat kıvrımlar şekil değiştirir:
---------- Post added at 12:06 ---------- Previous post was at 11:56 ----------
Farklı ölçülerde hesapla yapılan bu egzost sistemi motorda gözle görülür % 5 - 10 a kadar güç ve performans sağlar:
Tebrikler cok guzel anlatmissiniz,lakin hem yukaridaki animasyonda gozuken hem de benim emektar Vespa'da da hava filtresi sokulu iken calistirmayi denedigimde gozlemledigim,karburatorden benzin hava karisiminin geri kacma durumu da var.Bu konu hakkinda nasil bir duzenleme yapmis bu billindik firmalar.Cunku benim skutur da basit bir hava filtre kapagindan baska birsey yok,eksoz sisteminde salyangoz konik de yok.
Derbi'mde exup var.Merak edip bayağı kurcaladım bende.Bu sistemle alakası yok.İkisi de farklı çalışma prensibinde.Hatta exup için fazladan bir tel var.Gazı açarken onuda açıyorsunuz.Extra güç sağlıyor ama asıl amacı alt devirleride canlı tutmak.2 zamanlı kullananlar bilir alt devirlerde düzensiz ve güçsüzdür 2 zamanlılar.BAĞIRMAYI severler.Exup bağırma üstüne kurulu fakat bu sistem alt devirleri daha canlı tutuyor...
Yamaha Mt09 dıştan modifiyeli içten şimdilik stock :p --------Derbi Gpr 125 Nude,Gianelli Perfomance Exhaust,Athena Air Filter-------- 0(rh)+ (Italian)
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)