Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

egzost

    REKLAM ALANI
  1. #1
    suatt22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2013
    Şehir
    ankara
    bu ktm lerdeki egzostların başlangıç kısmı şişkin oluyorya yani karpuz gibi bu ne işe yarıyor endurolar için soruyorum şişkin kısmında başka bir parça falanmı var yoksa sadece boşlukmu


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    kashmar54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    sakarya
    orada exup var. iki zamanlı motorlarda olur o

  3. #3
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    2 zamanlı motör lerde kullanılır. turbo egzos die geçer.

  4. #4
    suatt22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2013
    Şehir
    ankara
    yani 4 zamanlıya uygulayamazmıyız uygulasak faydası olurmu

  5. #5
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    benim dt 125 dede var 2 zamanlılardaki 4 zamanlıya nazaran 2 kere daha patlama fazla yapar haliyle egsoz cıkısında darbogaz yaşanmaması adına cıkıs geniş tutuluyor herhangibir mekanizma yok içi bos delik exup olarak tabir edilen olay biraz karmaşık esasında basit bir turbo düzenegi ama konuyla alakalı degil

  6. #6
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    Alıntı kashmar54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    orada exup var. iki zamanlı motorlarda olur o
    exup lar elektronik sistemle çalışmaktadır. içinde tam bilgim olmamakla bir bildiğim kadar ıyla o şişkin yerde hiç bişi yok.
    Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !

  7. #7
    suatt22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2013
    Şehir
    ankara
    4 zamanlıya uygulanırsa anlamsızmı kalır yoksa motoru rahatlatırmı

  8. #8
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Alıntı zaferkarizma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    exup lar elektronik sistemle çalışmaktadır, o şişkin yerde hiç bişi yok
    Abi konuya öyle bir girmişsin ki, uzay mekiği kontrol edecek devre,düzenek var diyeceksin sandım bi an, sonuca koptum

    Bende merak ediyordum o salyangozun ne işe yaradığını
    suatt22 bunu beğendi.
    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...

  9. #9
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    ekzos un gereksiz yere bağıracak. çekişin artar ama son hızında baya bi düşme yaşarsın. + para israfı

  10. #10
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    Alıntı suatt22 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    4 zamanlıya uygulanırsa anlamsızmı kalır yoksa motoru rahatlatırmı
    şimdi bir düşünelim hımm. egsoz cıkısını genişletirsen karbüratörde ee igneyi biraz kaldırsak olmaz hava filtresini cıkarsak olabilir. yani şöyle basitce sen motora acık egsoz takarsan bile calısması degişebilir rolantin bile sapıtabilir mükemmel bir sistem için hava ve yakıtı cok iyi emmeli ve egsozdan atmalı yani 4 zamanlıda hiçbir lüzumu yoktur sadece darbogaz oldugunu düşünüyorsan misal şöyle piston capıyla oynarsan yanma odasını genişletirsen gibi şeylerde egsoz cıkısınıda bi miktar genişletebilirsin.o kadar kurcalıyacagına bi acık egsoz takarsın veyahut bence fazla takılma bu olaya benim motorda hava filtresinin girisi vs baya actım arada cig benzin yakması vs performans yanında can sıkıcı olabiliyor sarfiyat artıyor zaten benzin 5 tl çift karbüratör aglatıyo vala
    suatt22 bunu beğendi.
    Motosiklet mucidi

  11. #11
    utkan35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2010
    Şehir
    35 İzmir / 07 Antalya
    Motosikleti
    Mondial 125 MH Drift
    benim bildiğim bu exup egzoz valfi oluyor elektronik bir sisteme sahip motor belli bir devirden sonra exup acıyor yani susturucu acılıyor motor daha çabuk hızlanıyor şöyleki egzozu acık olan bir motoru sıkmadığı için kalkışı çekişi belli bir devire kadar düşük olur yani o devire kadar çekiş kalkış yüksek o devirden sonrada motoru sıkmasın diede egzoz valfi acılıyor ve motor çok çabuk hızlanıyor 4 zamanlılardada war diye biliyorum ben

  12. #12
    wolrath - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Şehir
    istanbul / maltepe
    Motosikleti
    pani / 3colore
    exup (for Exhaust Ultimate Power Valve)
    89'da fzr1000 de kullanılmıs ılk olarak
    servo motorlu egzoz valfı
    dusuk devırlerdekı tork ıhtıyacı ve yakıt tuketımını azaltmak ıcın kapalı duruyor.
    yuksek devırlerdekı guc ıhtıyacı ıcın acılıyor.
    daha sonraları honda da kullandı bunu.
    benım motorumda da var. 07'den ıtıbaren Honda Titanium Exhaust Valve (HTEV) olarak.daha once kullandıysanız 6500dd cıvarı ses zaten degısıyor...

  13. #13
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Evet arkadaşlar yine bakıyorum sallayan sallayana...

    Ne exup ne birşey o bahsettiğiniz...

    ''Expansion chamber'' büyüme, genişleme-GENİŞLETME ODASI' dır sorduğunuz yer.

    2 zamanlı motorlarda basitçe anlatmak gerekirse geri basınçtan güç sağlamak içindir o salyangoz tipindeki kıvrım.

    Yanmayan yakıtta çıkar egzosttan bunu geri emdirmek içinde bu salyangoz konik yapı kullanılır.



    motorun konumana göre sistem aynıdır fakat kıvrımlar şekil değiştirir:







    ---------- Post added at 12:06 ---------- Previous post was at 11:56 ----------

    Farklı ölçülerde hesapla yapılan bu egzost sistemi motorda gözle görülür % 5 - 10 a kadar güç ve performans sağlar:


  14. #14

    Üyelik
    27 Ocak 2013
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    1993 Vespa PX200 E 2012 Modenas GT 135
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    ''Expansion chamber''

    2 zamanlı motorlarda basitçe anlatmak gerekirse geri basınçtan güç sağlamak içindir o salyangoz tipindeki kıvrım.

    Yanmayan yakıtta çıkar egzosttan bunu geri emdirmek içinde bu salyangoz konik yapı kullanılır.

    http://southernskies.net/page_pics/m...o-stroke_c.gif

    Tebrikler cok guzel anlatmissiniz,lakin hem yukaridaki animasyonda gozuken hem de benim emektar Vespa'da da hava filtresi sokulu iken calistirmayi denedigimde gozlemledigim,karburatorden benzin hava karisiminin geri kacma durumu da var.Bu konu hakkinda nasil bir duzenleme yapmis bu billindik firmalar.Cunku benim skutur da basit bir hava filtre kapagindan baska birsey yok,eksoz sisteminde salyangoz konik de yok.

  15. #15
    flame - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    35,izmir
    Motosikleti
    Yamaha Mt-09,Derbi Gpr 125 Nude
    Derbi'mde exup var.Merak edip bayağı kurcaladım bende.Bu sistemle alakası yok.İkisi de farklı çalışma prensibinde.Hatta exup için fazladan bir tel var.Gazı açarken onuda açıyorsunuz.Extra güç sağlıyor ama asıl amacı alt devirleride canlı tutmak.2 zamanlı kullananlar bilir alt devirlerde düzensiz ve güçsüzdür 2 zamanlılar.BAĞIRMAYI severler.Exup bağırma üstüne kurulu fakat bu sistem alt devirleri daha canlı tutuyor...
    Yamaha Mt09 dıştan modifiyeli içten şimdilik stock :p --------Derbi Gpr 125 Nude,Gianelli Perfomance Exhaust,Athena Air Filter-------- 0(rh)+ (Italian)


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)