Arkadaşlar rodaj için gereken 10w40 MİNERAL yağ bulamıyorum! Üretimden mi kalktı bu mineral yağlar bilgisi olan var mı?
Arkadaşlar rodaj için gereken 10w40 MİNERAL yağ bulamıyorum! Üretimden mi kalktı bu mineral yağlar bilgisi olan var mı?
Castrolde ACTEVO kod adıyla satılıyor bulunamayan
bir şey değil rahatlıkla bulabilirsiniz
Teşekkürler ,bir de Shell Advance SX 4 diye birşey buldum mineral mi yarı sentetik mi emin değilim
bugune kadar rodaj için mineral yağ gerektiğini hiç duymadım anladığım kadarıylada motorun içindeki yağı boşaltıp aradığın yağla mı rodajı tamamlıcan
evet oyle yapilacak,icindeki yag nedir bilmiyorum,sentetik ve yari sentetik olmamasi gerekiyor rodaj icin.
Bu kadar hesaba gerek yok. İçindeki yağlada rodajı halledebilirsin. RODAJ sadece yüksek devirlerden belli bir km uzak durmaktan ibarettir. Başka bir şey aramayın..
Benim bildigim rodaj esnasinda tam sentetik yag kullanilir.Mineral yag cok eskilerde kalmadi mi ? en azindan yari sentetik kullanin bence
castrol actevo mu 10-40 ? Castrol power diye biliyodum ben o 10-40ı. hatta gecen aldım benim ramzeye koydum crossa
''icindeki yag nedir bilmiyorum'' annesine güvenemiyorum
10w 40 mineral değil sentetiktir arkadaşlar. 20w 40 mineral dir. kafa karıştırmayın lütfen.
Arkadaslar, burada rodaj hakkinda acilmis butun konulari okudum,tabiri caizse her kafadan bir ses cikmis,sonucta birsey elde edemedim , careyi yabanci forumlari arsinlamakta buldum.Su halde sadece yag mevzu hakkinda fikir vermek gerekirse;denilen su ki, rodaj suresince kati surette mineral yag kullanilmasi gerekmekte,eger motordaki yagin turu bilinmiyorsa sentetik ya da yari sentetik olma ihtimaline karsi,yaginin bosaltilip filtresinin de degistirilmesi yonunde.
Belki ilgilenen arkadaslar olabilir,yukarida bahsedilen mineral yaglardan Castrol actevo 10w40 olarak var ama daha bakmadim,digeri shell advance sx4 10w40 olarak ulkemizde yokmus artik getirmiyormus shell, sadece 15w50 var motora uyar mi zarari olur mu bilemedim o yuzden almadim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:48 ----------
viskozitenin sentetik yada mineral(madeni) olmasiyla bir alakasi yok,mineral yag tamamen petrol turevi ,sentetik ise laboratuar ortaminda uretilmis daha kaliteli ve koruyucu olan yag.Eskiden sadece mineral vardi simdi ilerleyen teknoloji sentetik yaglari ortaya cikardi hepsi bu.
rodaj alışmak, alıştırmaktır. iyi mi dir kötü mü? ama; en tehlikelidir.
ben viskozite ile ilgili olduğunu solemedım zaten yanlış değerlendirmişsin. ama su an piyasayadakı durum bun dan ibaret.
Hocam 10w40 mineralde var sentetikte ,bulmak ise sabir ve zaman isi.shell getirmiyormus o ayri.
Yari sentetikler icine katki katilmis mineral yagdir. Cok zorda kalirsaniz kullanin bence.
Ezbere - kulaktan dolma şifahi bilgilerle konuşan insanları dikkate almayın lütfen. İngilizceniz varsa bir yarış mekanikerinin rodaj konusunda yazdıklarını dikkatlice okumanızı tavsiye ederim. Link: http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
"3 more words on break- in:
NO SYNTHETIC OIL !!
Use Valvoline, Halvoline, or similar 10 w 40 Petroleum (mineral'i kastediyor) Car Oil for at least
2 full days of hard racing or 1,500 miles of street riding / driving.
After that use your favorite brand of oil."
Ayrıca şu konuda 21. mesajdan sonra yazılanları inceleyiniz: http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...e-resimli.html
Ben bu tekniğe göre rodajımı yaptım. En önemli aşama olan ilk 50 km'yi çok dikkatli tamamladıktan sonra 2000km boyunca sabit devirde gitmemek kaydıyla rodajıma devam ettim. 2000km boyunca Shell Advance SX 4T Şu an 3000km'deyim. Motorun çekişi ve son hızı hissedilir derecede arttı. Mekanik olarak da herhangi bir problem yaşamadım ve zerre kadar yağ kaçağı yok.
Dükkanlarım: bit.ly/muhendisane - bit.ly/muhendisane1
''bir yarış mekanikerinin rodaj konusunda yazdıklarını dikkatlice okumanızı'' günlük hayata bulaştırma mamanızı...
Ben Kocaeli'deki bildiğim tüm motorcuların yanında birkaç sanayi sitesi de gezmeme rağmen 10w40 vizkositesinde 4T mineral yağ bulamadım malesef. Bu yüzden Shell Advance 4T 15w50 mineral yağını kullanmak zorunda kaldım. Fiyatı 12 TL idi.
Havalar sıcak olduğu için yağın kalın olması o kadar farketmedi ama kışın kullanılmasını kesinlikle tavsiye etmem. Zira kalın yağ dolaşıma daha geç gireceği için özellikle ilk çalıştırmada motoru yıpratacaktır.
50 - 250 - 750 - 1250 ve 2000 km'lerde yağ değişimi yaptım. Değişim aralıkları biraz sık oldu ama rodaj döneminde motor için en sağlıklı yöntemi buna yakın sıklıkta olduğunu söylüyor uzmanlar. Yağın litresi 12 TL olduğu için de maddi olarak pek yük olmadı.
---------- Post added at 00:07 ---------- Previous post was at 00:01 ----------
Bu kişi yarış mekanikeri olabilir. Fakat tavsiyeleri sadece yarış amaçlı değil, her çeşit amaçla kullanılan tüm motosikletleri ve arabalar da dahil içten yanmalı motoru olan tüm taşıtları kapsamaktadır. Zira hepsinde sekman-silindir teması vardır.
Eğer hem orijinal linkteki hem de burada açılan diğer konudaki bilgileri okuma gayretini gösterirseniz mevzuyu anlayacaksınızdır.
Dükkanlarım: bit.ly/muhendisane - bit.ly/muhendisane1
Valla aslinda ben yari sentetik tavsiye ederim.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)