arkadaşlar internette hep performans egzozu var ne işe yarar bu performans egzozu 2.yle çıkılan yokuşu 3.vitestemi çıkıcak yani bunu takınca birde 80 km hız yapıyorsa 90 mı yapacak
arkadaşlar internette hep performans egzozu var ne işe yarar bu performans egzozu 2.yle çıkılan yokuşu 3.vitestemi çıkıcak yani bunu takınca birde 80 km hız yapıyorsa 90 mı yapacak
Valla hiç faydası yok kimse diyemez faydası olmasa adamlar yapmaz illaki faydası oluyorda parasına göredir galiba 100liralıklar sadece ses verir galiba güzel bir marka egzoz mesela herkesiz bildiği yosmiharomuydu böyle bişeydi bu var tiger var akropovic var benim bildiklerim bunlar iyi egzoz yapıyor ama 400-500tlden başlıyor galiba fiyatları performans istiyorsan paraya kıycan yada orjnalini bozmucan benim kanaatım budur.
Akrapovic orjinalden daha orjinal duruyor bence motorda
Euro 3 olunca egzozdan sesde cıkmaz oldu
Egzozdan ses gelsin motor kullandıgım belli olsun dersen al
Ben motor sesinden bıktım egzoz desen üfürük sesi gibi sesi yok garibin
107 liraya buldum bende alacam bi tane egzozdan tok ses istiyorum artık susturucusu felan daha az oldugundan dolayı motor biraz daha rahatlar gibi
Ya şöyle örnek veriyim bende lifan cup var arkadaşdada aynı model motor var o orjinal herşeyiyle bende 100tlye aldığım shark marka geneli bu markadır zaten o egzozdan vardı kalkışta etkili falan birincisi öyle bişey yok aynı kalkışta falan sadece uzun yolda hafif bi etki oluyo gözle görülür bi etki aynı yolda o arkadaş 100-105 giderken benimki 110 gitti az bi farkla öne geçtim o kadar başka faydasını görmedim açıkcası tabi yakıtıda az bişey fazlalaştırıyor amacı sanırım egzozdan daha çok hava veriyor buda çekişi arttırıyor diye düşünüyorum içini açtım egzozun biraz sünger vardı o kadar sonra dedim süngere 100tlmi verdik la diye kendi kendime :D
arkadaşlar dizel arabalara takıyorlarya gaza basıncaa fan sesi gibi böyle turbo sesi gibi bir ses geliyor bunu motosiklet için olanı varmı acaba
Rüzgar egzoz diyosun sanırım motorların egzozlarına pervane monte ediyorlar diye biliyorum daha ince racing sesi gibi bi ses alıyorsun ama hiç görmedim çevremde duyduklarımı söylüyorum
performans egsozların 2 yönlü faydası vardır.1. faydası bu işi yapan üreten firmalar,tedarikciler,satıcılar bu işden para kazanır tıpkı benim gibi.2. faydası en düşüğünden en büyük cc motor binicilerin bir çoğu altdaki küheylanın ses verip adeda bir canavara dönmesini ister.önce duygusal yaklaşımlarla beni hedefe,gideceğim yere götürecek bir bineğim olsunla başlar bu tutku,sonralarıda aşka dönüşür,bunu hızı nasıl artar,sesi nasıl benim farkımı ve varlığımı hissetdirir muhabbetlerine kadar gider.işin özü ve uzun lafın kısası .PERFORMANS EGSOZU DİYE BİRŞEY YOKTUR.O İŞİ YAPAN KELLİ FELLİ FİRMALARIN O SEKTÖRDEN YEDİĞİ KREMA VE PASTANIN İDAMESİ VE DEVAMIDIR.EN PERFORMANS LI EGSOZ MOTORUNUZUN ÜZERİNDEKİ ORJİNAL EGSOZDUR......!şöyleki her motorun kendi marka ve modeline göre egsoz içlrinde dönüşüm ve sıkışma sistemleri vardır.bu sistemler motorun yakıtına,hamlesine,çekişine ve performansına katkı sağlamak için incelenmiş,tasarlamış ve üretilmişdir.uzun yolda yokuş olmayan düz yollarda peformans egsozalrı belli yol aldıkdan sonra gözle görülür bir hız kazanma yapar ama aynı şeyi iki kişi rampada yani yokuş yukarıda aynı şey söylemeyeceğim.bu hem yakıtın bariz şekilde artmasına hemde itici gücün yok olmasına sebebbiyet verir.bir egsoz düşünün marka sı bilindik ve ithal sadece 1 tüpün fiyatı 1000 dolarlarla başlıyor ve güzel bir getirirsi oan sektör elbetde bunun adını performans diyecek,hız artdırıyor diyecek,gönlü okşuyor,farklı olmanızın hazzını çıkarın diyecek.motorna farklı egsoz taktırmak isteyen motorcu genç arkadaşlarım öncelikle şunu bileceklerki motorunuzun en güzel ve nadide parçası ve göze görülen egsozdur güzel bir aksesuardır.görselikdir 1.ses olayı aynı marka motorlara göre farklıdır buda 2.dikkat ederseniz bir çok motorun hatda yüksek cc motorların egsoz çıkışları daracıkdır anca bir baş parmağın gireceği kadar delik olur.bağıran motorda ses alaırsın ama güç alamazsın .bu sadece psikolojik bir durumdur vesselam.
ses egsozların hemen hepside içi direk süzgeç ve cam elyafı sistemiyle üretilir.buda sıkışma ve odalı sistem mantığının tamamen zıddıdır.motorun silindirden gelen nefes önce egsozun içini dolduracakki sıkışma sağlasın tıpkı bir balon gibi sonrada hamle yapsın.
Egsoz tedarikçisinin bu kadar tuhaf bir yorumda bulunması açıkcası beni şaşırttı...Nasıl bir açıklama bu böyle...
Kullandığınız motosikletin gücü kadar güç alırsınız.Egsoz,hava filtresi ve buji dışarıdan basit müdehaledir.Motosiklet ile geçen kısa hayatımda kendimce edindiğim tecrübeleri yazayım isterseniz.
Buji:Eskiden iridium buji takardık.İlk işimiz o olurdu.Sebebi motosikletlerin üzerinde kısa ve dandik bujilerin bulunmasıydı.Uzun ağızlı daha iyi elektrik patlaması yapan iridium bujiler farkedilir performans değişikliği yapıyordu.Lakin yeni nesil motosikletlerde buna gerek yok artık.
Hava filtresi:Egsoz değiştikden sonra basit matematikle çıkan gaz-giren yakıt/hava mantığıyla değişirdi.En ünlüleri K&N ve BMC idi.Şimdi mantar gibiler yoshi dahi yapmaya başladı.Kullanmadığım markalar için yorum yapmıyorum.Lakin gözle görülür performans değişikliği olurdu.Misal top speed.
Gelelim egsoza.Eskiden işler euro 1 2 3 4 5 diye bu kadar sıkı değildi.Firmalara sponsor olurdu egsozcular.Bkz. muzzy ve kawasaki.2005 emektar zx10'umda takılı hatta şuan.Akrep ve muzzy o kadar aştı ki durumu diğer firmalar,yoshi-devil-arrow-micron vb.filan kuru gürültü kaldı yanlarında...Hatta forumlarda (2004 2007 arası md özellikle) dyno verileri scan edilip paylaşılmaya başlandı.Akrep tüm markalarda muzzy ise kawa ile çok iyi uyum içerisindeydi...
Sonra ilk olarak yoshi bu işe trioval ile el attı.Dedi ki biz sadece gürültü yapıp üst devirlerde topspeedi etkilemiyoruz.Aynı akrep gibi tüm devirlere yayıyoruz gücümüzü(yalan).Ardından çorap söküğü gibi diğer markalar başladı.Sonra çin malları ile motosiklete başlayanlar arttı büyük ccye geçiş çoğaldı pazar büyüdü filan.Türkiye'ye 3 5 marka gelirken sayı arttı.Tabi çoğu markanın geçmişi çok eskilere dayanmıyor...
Peki şu an ki durum ne.1000cc supersportlarda egsoz,buji ve hava filtresi takviyesi ile + 15-20hplere ulaşmak hala mümkün(Yeni nesillerde olay biraz farklı tabi)Bu işi ciddi anlamda hala yapan akrep ve muzzydir.(komple egsoz.öyle sadece son susturucu tüp filan değil + motosiklet marka,model ve üretim yılına uygun komple egsoz).Eline japonca sticker geçiren yurdum sanayicileri 100-250 cc cup ve cg'lere 100 liraya kakaladığı dandik egsozlar hiç değil.
Şimdi kendimden ufak bir örnek göstereyim.2005 model kawasaki zx10r kullanıyorum.Komple motor bloğu,debriyaj ateşleme orjinal değil.Hepsi modifiyeli farklı parçalar.Uzun uzun liste yazmıyayım.Orjinal motoru üzerindeyken egsoz+filtre+buji değişimiyle +17hpye ulaştım.Bulabilirsem eski dyno verilerini bu başlıkta tekrar paylaşacağım.Ayriyetten maceraya gireyim 2 zamanlıya binmeye motorcumu olur diyerekten derbi gpr125 nude aldım.Sadece filtre ve egsoz değişimi ile tahminimce +6-8 hp kazandım(2 zamanlılarda egsoz olayı bayağı bir farklıymış)
İşin son kısmına gelirsek.Egsoz araştırarak bilinçli uygulanırsa + güç kazandırır(tabi + yakıtta kazandırır)Lakin 125cc 4 zamanlı motosikletler için bu öyle ciddi farklar oluşturmaz.Harcı lokumunu kurtarmaz yani.+ hp uzun mühendistlik ve tecrübe işidir.Maliyeti yüksektir 2 3 parça ile elde edilmez.
Zaman ayırdığınız için teşekkürler.
Yamaha Mt09 dıştan modifiyeli içten şimdilik stock :p --------Derbi Gpr 125 Nude,Gianelli Perfomance Exhaust,Athena Air Filter-------- 0(rh)+ (Italian)
facebookta avcrom egzozcu var fazera bi egzoz yapmış arkadaş fazer alasım geldi
https://www.facebook.com/photo.php?v...type=3&theater
birde teknik bir bilgim yok fakat vt600 de 140 yapan motor egzozdan sonra 160 yaptığını gördüm
Tak da kitlesinler motoru
ses istersen al. ama üstündeki egzosun yerını tutmaz. en az bi 600 cc bi motor olacak ki altında o zaman verimli ses alabilirsin.
Motorun beyninde ayar yapılmadıktan veya power commander takılmadıktan sonra ister büyük ister küçük cc performans egzozunun hiçbir yararı olmaz, aksine yakıt sarfiyatı artışı, aşırı ses, sıkıştırma oranının bozulması nedeniyle güçten düşme gibi birçok eksisi olur. 250cc ve altında benim fikrim hiç gereği yoktur.
arkadaşım engin bilgin ve aydınlatdığın için teşekkürler.ilk başda dediğini bir düzeltme yapayım.ben tedarikci değilim.1978 yılından beridir yani amiyane deyimle çekirdekden egsozculuk mesleğinin içindeyim.7 yıldır motorsiklet egsozlarını custom tarzı müşterilerimizin isteği üzerinetasarım ve imalini ediyorum.dediklerimin nesi tuhaf onu pek anlayamadım.mesela konuyu biraz açıklık getirelim bir müşteri eczaneye gelip bana bir adet viagra verin dese.eczacı müşterinin yaşı ve durumuna göre bey amcam bu ilacı 2 tane alırsan kalp sıkışması yapar,hiper tansiyon yapar,size uygun değil dese.müşteri sen nasıl tedarikcisin bu nasıl tuhaf bir açıklamamı der,yoksa aydınlatdığın için teşekkür ederimmi der.ben bilgi ve birikimimi paylaşıyorum.doğru söyleyeni köyden kovalamamı muhabbeti yaşayayım varsın olsun.ben iş yerimi gelen her ses isteyen müşterime bu bilgilerimi paylaşıyorum diyorumki arkadaşım bu egsozları tercih etdiğinizde ses alırsınız ama güç alamazsınız ve yakıtınız %/10-20- artar.zaten egsoz taktırmayı kafasına koyan binici için senin ne dediğinin bir önemi ve anlamı yok sen tak ustam.zevk yaşayacaksan atın yediğiyle güzelin giydiğinin hesabı olmaz diyor.kafaya takılan ufak bir olayı aydınlatayım yüksek cclerde bu sorun çok olmaz,küçük cc lerde yaşanır .çünkü büyük cc lerin bir çoğunda altda katalik konvektör sistemi mevcut bu sistemde hem sıkışma sağlar hemde yanmayan çiğ benzinleri sensör vasıtasıyla tekrar yakar.
Tek yararı biraz daha gürültülü olması . Bide o performans kısmı çoğu motor için yalan . 1000 liklerde bile kazandırdığı maksimum 5 beygir . 250 liklerde falan hissetmezsin bile kazandığını
Güzel değdirmişsiniz dilinizi engin bilgilerime.Tuhaf kısmına gelince;
Zaten senelerce okuyan mühendistler hiç bir şey bilmez ama sanayide çekirdekten yetişme ustalar işin piridir.Onlar için herşey safsata saçma kendi el emekleri en doğrusudur.Sizi hafife aldığım filan yok yanlış anlaşılmasın.Benim motosikletlerimide hep ustalar tamir eder.Lakin mühendistler senelerce araştırma yapıp tasarladıkları egsozlar sadece SES VERMEZ.Yalan olan firma yokmudur vardır.Ben deneme yanılma yöntemiyle buldum ve ENGİN bilgilerim ile bunu aktardım.Adamlar pistlerde Akrapovic'i ses versin diye takmaz.Dikkat ederseniz yakıt artar dedim bende.Yazdığıma göz gezdirip hurraaa diye saldırmanın bir alemi yok.Tabi siz çekirdekten yetişme adamsınız güç vermez ses verir dediniz mi ses verir o ayrı.Biz bilemeyiz bu işleri nede olsa binip sürüyoruz sadece.
Ha bir de dip not: Performans amaçlı yapılmış hiç bir egsozda katalitik konveRtör bulunmaz.İptal etmek için ecnebiler kit kullanır biz Türk'ler el emeğiyle tıkarız.
Yamaha Mt09 dıştan modifiyeli içten şimdilik stock :p --------Derbi Gpr 125 Nude,Gianelli Perfomance Exhaust,Athena Air Filter-------- 0(rh)+ (Italian)
Alt devır ve kalkıs ta cekısın duser .
Daha fazla benzın yakar .
Eksoz la beraber hava fıltresı ve karburator ayarları da yapılırsa bır mıktar fark eder oda 100-200 bg motorlarda 3-5 bg . Yarıs pıstınde degılsen hıcbır ısıne yaramaz . Benzın zıyanı .
Takanda zaten sesı ıcın takıyor .
ramazan mubarek dilimi bir yere değdirdiğim yok.izmirli vede egeli değilmiyiz illa yengeç sepeti gibi birbirimizle uğraşacağız.her form sitesinde illaki bir izmirli gelir beni bulur gereksiz polemik ve hoş olmayan sohbet ortamıyla senin dediğin böyle benim dediğim böyle muhabbeti sürer gider.arkadaşım dediklerimi yineleyeyim katalitik konvektör iptali araba ve motorlarda kısa mesafeli yollarda pek katkı sağlamaz sürat ve güç olarak ama uzun yolda motorun cc ve hacmine göre hız ve güç kazandırır.ben motor üreticisi fabrika ve bu işde yıllarını araştırmaya vermiş mühendisine ,arge ve ürge cisine bir lafım yok,olamazda.beni ve yaptığım işleri bilmediğiniz için gereksiz bir şekilde polemik yapıyoruz.ve yargısız infazda bulunuyorsun.gerek yok.senin dediklerinin hepside doğru.bizler alaylıyız.öyle teknik terim ve yok dyno yok rüzgar testi anlamayız.bizim anladığımız müşteri memnuniyeti ve karşılıklı kalıcı dostluklar.sizden ricam yorum yapmazdan evel benim face sayfamı ziyaret edipi ürün ve yorumları okuyup sonra yorumlamanız.https://www.facebook.com/ukba1..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)