Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

EGR'yi (egzoz gazı resirkülasyonu)'nu iptal ettim. Bilenleriniz içeri lütfen.

    REKLAM ALANI
  1. #1
    onuRRtas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2011
    Şehir
    Marmaris'
    Motosikleti
    Suzuki GS500 K4'
    Merhabalar.

    Absürd işler denince akla gelen ben yine rahat duramadım ve motorun sağını solunu sökeyim yine dedim.

    Uzun zamandır aklıma gelen bu sistem kafa karıştırıcıydı. Sistem bu;



    Eksoz'dan katalizöre yakın bir yerden bir boru çıkıyor. Bu boru bir süre devam ediyor ve metal bir yere giriyor metal bir yerden çıkıp hava filtresi kutusuna giriyor. Ben kaşındım ve bu sistemi ucuna kör tıpa takmak yoluyla iptal ettim. Teorim ise şu; hava filtresinden karbüratörden yanma odasına sıcak eksoz gazı gitmeyecek ve motor daha soğuk çalışarak daha tutarlı bir çizgiyi izleyecek.

    Nedir bu EGR, ne işe yarar, ben söktüm ne gibi zararlar göreceğim, yararı ne olacak ?

    Video da çektim, video EGR iğptali sonrası çekildi.

    Rölantideyken tamamen gaza basıyorum, sizce devirlenme normal, devir düşüş hızı normal, anormal birşey yok değil mi ?


    maxi97 bunu beğendi.
    Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Benli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2012
    Zararlı gazların doğaya salımını azaltmak için uygulanan "çevreci bir sistem diye biliyorum , kimisi yanmayan gazların tekrar yandığını dolayısı ile yakıtta tasarruf sağladığını söylüyor fakat bence bu böyle değil , sizden ricam , motorunuzun yakışında ne gibi değişiklik olacak ! bizlerle paylaşırsanız bu konu açıklığa kavuşmuş olacak.
    maxi97 bunu beğendi.

  3. #3
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Alıntı Benli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zararlı gazların doğaya salımını azaltmak için uygulanan "çevreci bir sistem diye biliyorum , kimisi yanmayan gazların tekrar yandığını dolayısı ile yakıtta tasarruf sağladığını söylüyor fakat bence bu böyle değil , sizden ricam , motorunuzun yakışında ne gibi değişiklik olacak ! bizlerle paylaşırsanız bu konu açıklığa kavuşmuş olacak.
    hava parayla olsaydı belki tasarruf olurdu

  4. #4
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    ben yaptım aynısını wolf ta. + veya - olarak hiç bişey bulamadım. Sonra tekrar taktım.

  5. #5
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    sökmekteki amac simdi hava filtresine soguk hava girmesimi oluyor yanı =) acık hava filteri takın daha temız hava girer bence hic degilse gaza basınca booogggnnnnn sesı cıkıyor

  6. #6
    onuRRtas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2011
    Şehir
    Marmaris'
    Motosikleti
    Suzuki GS500 K4'
    Alıntı antilop_skul adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sökmekteki amac simdi hava filtresine soguk hava girmesimi oluyor yanı =) acık hava filteri takın daha temız hava girer bence hic degilse gaza basınca booogggnnnnn sesı cıkıyor
    Sökmekteki amaç yanma odasına giren ısının daha fazla sıcak olmamasını sağlamak. Boğğğn diye ses falan istesem gider gs500 e binerim
    Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.

  7. #7
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    egr valfi nerede ben göremedim detaylı foto çekebilmeniz mümkün mü

  8. #8
    babaduru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2009
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yılların Eskitemediği Peugeot 103-CBR 250 R(2011)
    Egr dizel motorlarda olur eksoz gazının bir kısmını yanma odasına verir ve ısının yükselmesini sağlar.Sizin iptal ettiğiniz ise karter havalandırma denen yağ buharını yanma odasına göndermeye çalışan sistemdir fark etmişsinizdir yağ filtresinin bir kısmı yağlı gibidir.

  9. #9
    onuRRtas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2011
    Şehir
    Marmaris'
    Motosikleti
    Suzuki GS500 K4'
    Alıntı babaduru adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Egr dizel motorlarda olur eksoz gazının bir kısmını yanma odasına verir ve ısının yükselmesini sağlar.Sizin iptal ettiğiniz ise karter havalandırma denen yağ buharını yanma odasına göndermeye çalışan sistemdir fark etmişsinizdir yağ filtresinin bir kısmı yağlı gibidir.
    Valf yok beyler bunda, eksoz katalizöründen çıkan bir borudan bahsediyoruz, ilk resimde alt kısımda görünüyor.
    Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.

  10. #10
    tahsins - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2012
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    bajaj boxer 2015 + doblo safeline 1.3mjet 2012
    kardeş resimde işaretlermisin hangisini iptal ettiğini ?
    banada karter havalandırmasını iptal etmişsin gibi geldi. ki bu tehlikeli birşey. bi yerleri patlatırsın. bende karter havalandırmasını kapattım zamanında. 3 güne keçe patlatıp yağı boşalttı motor. yolda kitledi. haybiye motor yaptırdım.
    zaten egr manifolta döner. hava filtresine değil. aman dikkat diyeyim.
    benin motor seninkinin birebir aynı ama 2. kalitesi. bana 330tl ye patladı. sende fazlası olur..
    yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
    salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
    bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?

  11. #11
    babaduru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2009
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yılların Eskitemediği Peugeot 103-CBR 250 R(2011)
    Hocam şu foto üstünde işaretlesen bahsettiğimiz hortumu farklı hortumlardanmı bahsediyoruz ?

  12. #12
    rahmi34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbu/Ümraniye, Ataşehir
    Motosikleti
    2015Yamaha Mt 09 Abs
    zararı olmaz, yararı ufak motorda ne kadar olur bilemicem. egr egzoz geri dönüşümü yani doğaya zararlı no2 gazı salınımını minimize etmek için.
    yanmış egzoz gazını tekrar silindire alarak, egzozdan çiğ benzin atılmasını engellemek asıl amacı. şuan araçlarda bile no2 ölçümü yapılmadığı için sıkıntı yok. ileride no2 ölçümü yapılmaya başladığında, değerler ölçülücek ve yüksek çıkan araç muayeneden geçemicek.

  13. #13
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    Alıntı onuRRtas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valf yok beyler bunda, eksoz katalizöründen çıkan bir borudan bahsediyoruz, ilk resimde alt kısımda görünüyor.
    egr valfi olmadan olmaz ki onun amacı şehir içi düşük devirde ortaya çıkan salınımı azlatmaktadır belirli bir devir sonrası benzinli diesel fark etmeksizin egr valf kapanır apachelerde de egsoz gazının emisyonunu düşürmek adına ikinci bir filtre var arabaların benzin filtresi gibi oda egsoza selenin altından hava çeker

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:51 ----------


  14. #14
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    eski kasada bu dediğin direk motor kısmının üst kapağında. ben de iptal edeceğim. açık hava filtresi bulsam ondan da takacağım ama bulamıyorum.

    yalnız karter havalandırmasını sakın kapatma. yağlama azalıyor ve motorun yağsız kalıyor.
    cenkito bunu beğendi.

  15. #15
    Benli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2012
    Alıntı babaduru adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Egr dizel motorlarda olur eksoz gazının bir kısmını yanma odasına verir ve ısının yükselmesini sağlar.Sizin iptal ettiğiniz ise karter havalandırma denen yağ buharını yanma odasına göndermeye çalışan sistemdir fark etmişsinizdir yağ filtresinin bir kısmı yağlı gibidir.
    Bence tam tersi bir durum , yanma odalarına karbondioksit verilerek ısının "yükselmemesini !! sağlamak , çünkü anılan zararlı gaz NOx , belirli bir ısıdan sonra çıkıyor.
    M.balibey bunu beğendi.
    " Aklı "fukara olanın , fikri ukela olurmuş !.

    BİLGİ GÜÇTÜR

  16. #16
    rahmi34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbu/Ümraniye, Ataşehir
    Motosikleti
    2015Yamaha Mt 09 Abs
    Alıntı Benli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence tam tersi bir durum , yanma odalarına karbondioksit verilerek ısının "yükselmemesini !! sağlamak , çünkü anılan zararlı gaz NOx , belirli bir ısıdan sonra çıkıyor.
    üstünden 1 sene geçince unutmuşum no2 yazmışıym, nox dir yazımda ki no2 ler

  17. #17
    deniz ci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2012
    Şehir
    güngören
    Motosikleti
    250 mct
    arkadaşlar benim mct de de var bu katalizörden harbiden kapatsam yararı varmı tam bir cevap..

  18. #18
    muhittinKaplan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ekim 2007
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Tracer900
    Karman Çorman Olmuş,
    EGR, Yanma Odasıan Co2, Katalizör
    Tek Tek Sorun.

  19. #19
    deniz ci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2012
    Şehir
    güngören
    Motosikleti
    250 mct
    benim mct de iki egzoz iki katalizör çıkışı var bunları kapatsam yani katalizör çıkışlarını gerçekten pıss pııss ses çıkarmaktan baskabi yararı yok ne olur ne değişir arkadaşlar ????
    biyere gtmek için degill !!! motora binmek için bi yere giderim..

  20. #20
    Benli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2012
    Alıntı rahmi34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    üstünden 1 sene geçince unutmuşum no2 yazmışıym, nox dir yazımda ki no2 ler
    Önemli değil efendim ,ben anlıyorum sizi .

    Alıntı muhittinKaplan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karman Çorman Olmuş,
    EGR, Yanma Odasıan Co2, Katalizör
    Tek Tek Sorun.
    ''İçten yanmalı motorlardan atmosferi kirleten temel üç kirletici CO, HC, NOx lerdir. Bu kirletici oranlan H/Y oranıyla doğrudan orantılıdır. Bunun içindir ki H/Y oranını değiştirerek CO ve HC oranlan kontrol altına alınmaktadır. Fakat yanma sonu sıcaklığının artması sonucu NOx oranında artış diğer kirleticilerle ters orantılı olduğundan büyük sorunlar ortaya çıkmıştır .
    Motorlarda NOx (nitrojen oksit) emisyonlarını kontrol edebilmek için iki yol vardır. Birinci yol katalitik konvertör kullanılarak egzoz gazını kimyasal işleme tabi tutmak. Diğer yol ise yanma esnasında nitrojen oksit oluşumunu azaltmaktır. Bir kısım egzoz gazları yanma odası içerisinde tutularak NOx in kontrolü için kullanılır. Bu egzoz gaz resirkülasyonu (geri dönüşüm- EGR) ile sağlanır''
    ''Emme manifolduna giren H/Y karışımına direkt olarak etki eden bu egzoz gazları motor gücünü ve NOx miktarım düşürmektedir !!.
    crxforever bunu beğendi.
    " Aklı "fukara olanın , fikri ukela olurmuş !.

    BİLGİ GÜÇTÜR


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)