Yeni başlayan biri için dragstar veya shadow?
Reklamlar
-
Arkadaşlar herkese merhaba. Yıllardır bisiklet sevdasına düşmüş biri olarak artık motorsiklet işine de girmeye karar verdim. Geçen sene sonunda ehliyetimi aldım ancak bir konuda ikilemde kalıyorum ve çevremde danışabileceğim biri malesef yok. Öncelikle chopper ve cruiser tarzda motorların hastası olduğumu belirteyim. Ancak bu motorların hantal yapısı ve ağırlığından dolayı biraz çekingen davranıyorum. Keeway (yeni modelleri ile kuba), regal veya jinlun gibi markalarının chopperları başlangıç için önerilse de ben bu motorlardan istediğim tadı alamayacağımı düşünüyorum. Hem motor sesi hemde görüntü olarak beni tatmin etmiyor. Gönlümü fetheden bir dragstar veya shadow alırsam ne derece zorlanırım? Üstesinden gelebilir miyim? Yoksa içime sinmesede daha küçük motorlara yönelerek kendimi geliştirmeli miyim? Bu arada müstakbel küheylanı kullanacağım yer Artvin-Arhavi, yani küçük bir sahil ilçesi. Yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
Reklamlar
-
İtaljet Dragster OLabilir onu diyosun sanırım
ama Gilera runner sp 180 veya Runner St 200 de oLabilir
Derbi Gp1 de oLabilir
Dylan Da oLabilir sağlam skuterdır bunlar
-
Midnightstar verelim en babasından
-
-
shadow yada dragstar büyük kaçar başlamak için..
çin işi chopperlara girme zaten regal , küba müba alma.
paran yetiyorsa gv250 bak.
yetmiyorsa ise commuter sınıfından düzgün bir motosiklet al..
hem başın agrımaz, hemde sürekli binecegin sorunsuz motosikletin olur..
-
Tsubasa adlı üyeden alıntı
shadow yada dragstar büyük kaçar başlamak için..
çin işi chopperlara girme zaten regal , küba müba alma.
paran yetiyorsa gv250 bak.
yetmiyorsa ise commuter sınıfından düzgün bir motosiklet al..
hem başın agrımaz, hemde sürekli binecegin sorunsuz motosikletin olur..
Eyvallah; motor işine ilk girdiğimden beri çin mallarının nâmını duydum zaten. Herkes uzak dur der. Yalnız herhangi bir chopper modeli için 250cc biraz düşük kaçmaz mı?
-
abi sana şöyle söyleyim bende daha almadım fakat,
Başlangıçta değerli motor almanı tavsiye etmiyorum kesinlikle pişman olursun. Scooterle başlamanı tavsiye ederim. Bütçeni bilmiyorum ama
kymco agility city 125 ile başlayabilirsin. Ha scooter güzel kullanıyorum diyorsan 100 lük cup ile başla zamanla büyütürsün
-
SertanZ adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar herkese merhaba. Yıllardır bisiklet sevdasına düşmüş biri olarak artık motorsiklet işine de girmeye karar verdim. Geçen sene sonunda ehliyetimi aldım ancak bir konuda ikilemde kalıyorum ve çevremde danışabileceğim biri malesef yok. Öncelikle chopper ve cruiser tarzda motorların hastası olduğumu belirteyim. Ancak bu motorların hantal yapısı ve ağırlığından dolayı biraz çekingen davranıyorum. Keeway (yeni modelleri ile kuba), regal veya jinlun gibi markalarının chopperları başlangıç için önerilse de ben bu motorlardan istediğim tadı alamayacağımı düşünüyorum. Hem motor sesi hemde görüntü olarak beni tatmin etmiyor. Gönlümü fetheden bir dragstar veya shadow alırsam ne derece zorlanırım? Üstesinden gelebilir miyim? Yoksa içime sinmesede daha küçük motorlara yönelerek kendimi geliştirmeli miyim? Bu arada müstakbel küheylanı kullanacağım yer Artvin-Arhavi, yani küçük bir sahil ilçesi. Yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
merhaba öncelikle aramıza hoş geldiniz
şöyle anlatacağım
genellikle bu tarz chopper yani aslında cruiser motor sevenler aynı ikileme düşüyor ben dahil hatta şu tarz şeylerde duymadım değil bu motorların beygiri düşükmüş ve yere yakınmış ya kontrol edilebilirmiş. çok büyük bi yanılgı.
kısaca anlatmam gerekirse artı ve eksileri yeni başlama için anlatayım
motor yere yakın denge kurmak kolay +
motor ağır ve hakimiyet zor (park etme ışıkta motoru tutma manevra ve viraj açısı dar -
bakım maliyeti çok ve parça uçuk fiyatlar çünkü fantezi motoru bu yüzden acemiyken kıracağın en basit bi sinyal bile sana 3 haneli bi rakama gelir sen düşün gerisini
motor tecrüben yoksa olmaz vitesli motro tecrüben yoksada olmaz böyle bi motoru kullanman için km vermiyorum ama en az 10 bin km bi motor mazin olmalı ve bunun çoğu vitesli motorda çünkü bu motorların viraj açısı dar çok yatamazsın o yüzden virajı alamaman seni öldürebilir bi bakmışsın yerdesin ki bu iyi ihtimal yağmur kanalına giren karşı şeride geçenler var
motor ağır 200 kg civarı diye biliyorm tam net kg bilmiyorum ama sana tavsiyem şu yönde olur
keeway kuba filan hikaye bu tarz motorlardan soğumak istemiyorsan 2 seçeneğin var ya benim gibi alacaksın direk bi vitesli motor en az zarar edeceğin (CBF-YBR) tamamdır bu iş diyince satacaksın
yok kafam karışır diyorsan 300-500 tl ye bi scooter alacaksın işin temel hatlarını öğrenip en azından trafiği okuma vs. vs. motor kültürü edinince HYOSUNG gv 250 aguilera düşük ccde tek cruiser bu alınabilecek olan diğerleri sana yaramaz regal filan hikaye motordan soğutur adamı çok araştırdığım içib biliyorum kesinlikle öyle bi hata yapmaynız özelden sormak istediğiniz soruları sorabilirsiniz bu segmentte çok motor test ettim harley olsun intruder olsunn dragstar olsun özelden yazınız iyi günler
Güçte kalabilmek için beygir gücünde hata yapma.
Herkesten hızlı sürmen,yalnız süreceğinin garantisidir...
-
Gv 250 başlangıç için ideal olur .
İllede büyük cc dersen kesinlikle dragstar .
-
19 Temmuz 2013, 04:13
#10
Hocam ben GV250 ile başladım şu anda shadow kullanıyorum.
Daha önce hiç motora binmediğim için küçük çaplı bir eğitim alıp öyle başlamıştım GV250 ye
GV'nin bana motor sürmeyi öğrenmem konusunda katkısı oldu, ancak şu anki aklım olsa daha adam akıllı bir eğitim alıp dragstarla başlarım.
Aralarında güç olarak çok bir fark yok.
Sadece dragstarın son hızı biraz daha yüksek ve düşük devirde güç üretiyor.
Yani eğer sakin bir kullanım yapacaksan, patinaj çekerek kalkma, viteslerin son hızlarını deneme gibi dertlerin yoksa, güzel bir eğitim alıp dragstarla başlamını öneririm.
Önerim doğru da olabilir yanlış da.
Sadece fikrimi söylemek istedim
-
19 Temmuz 2013, 07:03
#11
Büyük cc'li motorlar ile motosiklet tutkusu başlamaz son bulur! Kardeşim ben bu lafları günde 170 topicte yazmaktan sıkıldım. Yahu bizim umrumuzda değil tanımayız etmeyiz. Aileni kendini düşün şanslıysan ölürsün değilsen sakat kalırsın. İki teker bu yahu. 750-650 cc motorlarla motora başlanır mı? Başlayanlar var ama başlar başlamaz son bulanlar var. Geçen gün arkadaşım bir kaza görmüş Hyosung GT250R arkadaş daha yeni başlamış 100 km yapabilmiş noterden çıkıp gümlemiş. Kolu bacağı pert artık bişey demek istemiyorum... İki tekerin şakası affı yok seninde sevenlerininde hayatını karartır acımaz.
MOTORUN İLE KORUNMADAN İLİŞKİYE GİRME
-
19 Temmuz 2013, 07:34
#12
gokhanarslan adlı üyeden alıntı
Büyük cc'li motorlar ile motosiklet tutkusu başlamaz son bulur! Kardeşim ben bu lafları günde 170 topicte yazmaktan sıkıldım. Yahu bizim umrumuzda değil tanımayız etmeyiz. Aileni kendini düşün şanslıysan ölürsün değilsen sakat kalırsın. İki teker bu yahu. 750-650 cc motorlarla motora başlanır mı? Başlayanlar var ama başlar başlamaz son bulanlar var. Geçen gün arkadaşım bir kaza görmüş Hyosung GT250R arkadaş daha yeni başlamış 100 km yapabilmiş noterden çıkıp gümlemiş. Kolu bacağı pert artık bişey demek istemiyorum... İki tekerin şakası affı yok seninde sevenlerininde hayatını karartır acımaz.
Söylediklerinde haklısın, fakat şunun altını çizmek isterim ki, cbr250 ile cbr600 arasındaki uçurum, gv250 ile dragstar650 hatta dragstar1100 arasında yok.
Motosikletli Kaplumbağa...
-
19 Temmuz 2013, 08:05
#13
MotorKafa adlı üyeden alıntı
Söylediklerinde haklısın, fakat şunun altını çizmek isterim ki, cbr250 ile cbr600 arasındaki uçurum, gv250 ile dragstar650 hatta dragstar1100 arasında yok.
Eyvallah fikrine saygı duyarım fakat uçurumdan kastın yok nedir mesela?
Lakin Hyosung GV250 25 HP, Dragstar 1100 62,6 HP
Mesela Hyosung GV250 162 KG, Dragstar 1100 272 KG.
Madem bukadar uçurum yok boşa benzin parası vermek akıl karı değil chopperda gidip 250'lik kullanmak gerek ömür boyu
Söylediklerimi yanlış anlamayasın sakın sadece olmayan uçurumun nerede olmadığını merak ettim...
MOTORUN İLE KORUNMADAN İLİŞKİYE GİRME
-
19 Temmuz 2013, 08:55
#14
gokhanarslan adlı üyeden alıntı
Eyvallah fikrine saygı duyarım fakat uçurumdan kastın yok nedir mesela?
Lakin Hyosung GV250 25 HP, Dragstar 1100 62,6 HP
Mesela Hyosung GV250 162 KG, Dragstar 1100 272 KG.
Madem bukadar uçurum yok boşa benzin parası vermek akıl karı değil chopperda gidip 250'lik kullanmak gerek ömür boyu
Söylediklerimi yanlış anlamayasın sakın sadece olmayan uçurumun nerede olmadığını merak ettim...
Yo niye yanlış anlayayım
Anlatmak istediğim şey; cruiser motorlar, supersprotlar gibi çok hızlı ivmelenen, tekere kalkan, belli devirden sonra çıldırmaya başlayan, kısacası ufak bi gaz hareketiyle aşırı tepkiler veren motorlar değiller.
Tamam 1100 biraz abartı oldu ama dragstar650 ile başlanabileceği kanaatindeyim.
Yukarıda da yazdım zaten, motoru alacak arkadaşın fantazi yapma gibi bir derdi yoksa, gv250 ile dragstar 650 arasında çok bir fark olmayacaktır.
Ha ama dediğim gibi sağlam bir eğitim gerekli tabiki
Motosikletli Kaplumbağa...
-
19 Temmuz 2013, 09:01
#15
gokhanarslan adlı üyeden alıntı
Eyvallah fikrine saygı duyarım fakat uçurumdan kastın yok nedir mesela?
Lakin Hyosung GV250 25 HP, Dragstar 1100 62,6 HP
Mesela Hyosung GV250 162 KG, Dragstar 1100 272 KG.
Madem bukadar uçurum yok boşa benzin parası vermek akıl karı değil chopperda gidip 250'lik kullanmak gerek ömür boyu
Söylediklerimi yanlış anlamayasın sakın sadece olmayan uçurumun nerede olmadığını merak ettim...
Yanılmıyorsam MotorKafa'nın bahsettiği Dragstar 650;40Hp 229 kg.
Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.
-
19 Temmuz 2013, 09:07
#16
Ha birde yakıt olayına girmişsin gökhanarslan, onun için de şöyle söyleyeyim, GV250 ile şehir içi ort. 3,2 - 3,5 litre, uzun yolda 4,5-4,8 litre yakıyordum.
Şimdi aynı performansta kullanarak shadowla şehir içi hem uzun yolda 3,5-3,8 litre arası yakıyorum
-
19 Temmuz 2013, 10:26
#17
Motorun yan yatacağı zaten kesin. Yeni başlayan ne kadar motorcu tanıdıysam, motora binerken, inerken, ayağa alırken vs. mutlaka yan yatırıyorlar. Ciddi kazalar olmasa bile bu tip basit hatalardan kaynaklı kazaların kaçınılmaz olduğunun farkındayım. Yüksek cc olayına gelince, chopper tarzındaki motorlarda motorun gücü atiklik ve ivme anlamında pek farketmiyor diye biliyorum. Motor gücü daha çok sese yansıyor. Yani bu motorlar 1600cc-1800cc gibi değerler olmadığı sürece kalkma ve durma açısından CBR250 gibi bir motora yaklaşamaz düşüncesindeyim. Beni daha çok düşündüren motorun ağırlığıyla başedebilmek, zira 250-300kg civarı ağırlıktalar. Bu konuda dediklerinize katılıyorum, durup kalkarken, viraj alırken ne derecede zorlanırım bilemiyorum. Tabi dediğim gibi sizin tecrübeniz daha fazladır bu yüzden burada fikrinizi alıyorum. Benim bu yazdıklarım tecrübe değil sadece sağdan soldan aldığım fikirler.
-
19 Temmuz 2013, 10:45
#18
Bende bu konuda fikrimi yazayım. Bunca yıldır motor kullanan arkadaşlar varken benim yorumlarım acemice olacaktır mutlaka ama yeni başlayan biri olarak fikirlerim belki size biraz daha yakın gelebilir. Bende yaşım itibariyle motor olayına girerken çok temkinli başladım. Çok araştırdım çok dinledim çok gezdim ve tabii ki çok okudum her kaynaktan. İyi bir bisiklet kullanıcısıydım uzun yıllar ve B sınıfı ehliyetim vardı motosiklet ehliyeti alırken (17 sene). Hem trafiğe hem 2 tekerleğe aşinaydım kısacası. Şans eseri hep aklımda chopper tarzı motor varken arkadaşımın önerisi üzerine BMW F 650 ile başladım, tabii öncesinden eğitimini alarak (R. Barutçu). BMW yüksek bir motor kullanırken insanı sürekli bir tedirginliğe itiyor. Eğer devrilirse motor ne olacak gibisinden. Uzun süredir yatmış olmasından kaynaklı bazı sorunlarıyla uğraşa uğraşa sıtkım sıyrıldı bu motordan. Birgün başka bir arkadaşım gel Shadow dene dedi. Onun shadowuna bindiğimde motosiklete binmenin farkına vardım. Evet birçok insanın dediği gibi yere yakın olması çok daha dengeli ve kontrolü kolay hale getiriyor. Motor güçleri yaklaşık aynı fakat 244 kg shadow diğeri 179 kg civarı. Çok daha ağır olmasına rağmen kontrolü bir o kadar kolay. Virajlarda manevra kabiliyeti o kadar yüksek değil katılıyorum ama bizde 18 yaşında değiliz hiç bir zaman çok yatmasını gerektirecek bir duruma düşmedim.
Shadow gerçek anlamda ilk kullandığım motor diyebilirim ve bu tecrübeden sonra kendime 2. el bir shadow aldım, şimdiye kadar bir memnuniyetsizliğim olmadı. Tecrübelerim arttıkça teknik olarak daha fazla detay yazabilecek duruma gelebileceğim sanıyorum. Umarım bu yorumlar işinize yarar.. Güvenli sürüşler dilerim herkese..
-
19 Temmuz 2013, 11:09
#19
Kafamdaki asıl soru buydu işte teşekkür ederim.
-
19 Temmuz 2013, 11:33
#20
bulunduğunuz yerin küçük bir yer olması, eğitim imkanının olmaması, sizin de bilinçli birisi olduğunuzu varsayarak shadow ya da dragstar ile başlamanızda çok bir sakınca yok. Bu motorlarla manevra ve durması zor o yüzden trafiğe çıkmadan motorla iyice haşır neşir olun hız yapmayın.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)