Yeni başlayan biri için dragstar veya shadow?
Reklamlar
-
19 Temmuz 2013, 13:08
#21
Arhavide trafik yok denecek ölçüde azdır. İlk aylarda gideceğim güzergah evle iş arasındaki 4kmlik iki şeritli asfalt köy yolu. Daha sonra karadeniz sahil yolundan arhavi - hopa arası turlar yaparak yavaş yavaş açılmayı düşünüyorum. Hayatımda hiçbir zaman hız tutkusu olmadı, o yüzden otobanlarda veya şehir trafiğinde gitmek pek benim tarzım değil. Hatta bisiklet turlarımdan yola çıkarak büyük şehirde motor sürmekten keyif alacağımı sanmıyorum bile. İşin aslı içime sinmeyen bir motorla her yola girmektense, sevdiğim motorla trafiğin olmadığı yerlerde yavaş yavaş kendimi geliştirmek daha cazip geliyor. Bu arada sağlığım için endişe eden arkadaşların yorumları için de ayrıca teşekkür ederim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:06 ----------
MotorKafa adlı üyeden alıntı
Hocam ben GV250 ile başladım şu anda shadow kullanıyorum.
Daha önce hiç motora binmediğim için küçük çaplı bir eğitim alıp öyle başlamıştım GV250 ye
GV'nin bana motor sürmeyi öğrenmem konusunda katkısı oldu, ancak şu anki aklım olsa daha adam akıllı bir eğitim alıp dragstarla başlarım.
Aralarında güç olarak çok bir fark yok.
Sadece dragstarın son hızı biraz daha yüksek ve düşük devirde güç üretiyor.
Yani eğer sakin bir kullanım yapacaksan, patinaj çekerek kalkma, viteslerin son hızlarını deneme gibi dertlerin yoksa, güzel bir eğitim alıp dragstarla başlamını öneririm.
Önerim doğru da olabilir yanlış da.
Sadece fikrimi söylemek istedim
Senin eğitim aldığın yer nereydi hocam? İstanbulda honda ve bmw'nin sürüş teknikleri eğitimleri var. Hondayı baya övüyorlar ve 4-5 kurluk bir eğitim veriyor. Tavsiye eder misin?
Reklamlar
-
19 Temmuz 2013, 21:00
#22
MotorKafa adlı üyeden alıntı
Söylediklerinde haklısın, fakat şunun altını çizmek isterim ki, cbr250 ile cbr600 arasındaki uçurum, gv250 ile dragstar650 hatta dragstar1100 arasında yok.
hocam nasıl bi fark yok ya
ben çok iyi tanıdığım bi arkadaşla motorcudaydım çocuk motoru almış gelmiş ustaya kadar noterden 5 km motorcuda sadece debriaj ayarı yapıldı kle 500 mü ne kawasakinin cruiser i neyse çıktı gitti bizde ardından çıktık bi baktım 5 dk sonra ışıklarda yerde cebaleşiyor motor bacağına yatmış
çıkışından belliydi zaten viraj alamıyor motoru taşıyamıyor bahsettiğim arkadaş bu arada body ci imişi kalıplı ve en az 190 cm boy var ama motoru yattığı yerden kaldırmak çok zordur
neyse hocam bence sportsterlede başlanır nede olsa harley in en ufağı demi
ya bu kadar insan enayimi ya? tanıdığım bi abimiz oda cruiser hastası adam özel hastahanede baş hekip altında a7 var audi parayı düşün adam cbf 150 ile başladı 2 yıl önce 87 bin sanırım bindi bu yaz tereddütle aldı gv250 yi.
altın elbiseli adam diyor ya bu ülkede 1000 le başlanmaz ama 600 lük olur diyen adamlar var
Güçte kalabilmek için beygir gücünde hata yapma.
Herkesten hızlı sürmen,yalnız süreceğinin garantisidir...
-
20 Temmuz 2013, 00:38
#23
cd0345 adlı üyeden alıntı
hocam nasıl bi fark yok ya
ben çok iyi tanıdığım bi arkadaşla motorcudaydım çocuk motoru almış gelmiş ustaya kadar noterden 5 km motorcuda sadece debriaj ayarı yapıldı kle 500 mü ne kawasakinin cruiser i neyse çıktı gitti bizde ardından çıktık bi baktım 5 dk sonra ışıklarda yerde cebaleşiyor motor bacağına yatmış
çıkışından belliydi zaten viraj alamıyor motoru taşıyamıyor bahsettiğim arkadaş bu arada body ci imişi kalıplı ve en az 190 cm boy var ama motoru yattığı yerden kaldırmak çok zordur
neyse hocam bence sportsterlede başlanır nede olsa harley in en ufağı demi
ya bu kadar insan enayimi ya? tanıdığım bi abimiz oda cruiser hastası adam özel hastahanede baş hekip altında a7 var audi parayı düşün adam cbf 150 ile başladı 2 yıl önce 87 bin sanırım bindi bu yaz tereddütle aldı gv250 yi.
altın elbiseli adam diyor ya bu ülkede 1000 le başlanmaz ama 600 lük olur diyen adamlar var
Arkadaşım yazdıklarımı eksik okuyorsun sanırım.
Önceki yazımda da söylediğim gibi ben ufak çaplı bir eğitim aldım ve o şekilde GV250 ile başladım.
CBF150 ile motosiklette dur kalk nasıl yapılır, frenleme nasıl olur, dönüşler nasıl yapılır gibi başlangıç eğitimi aldım.
Ve GV250 yi alıp 100m sonraki ilk dönüşümde motoru yatırdım.
Bunun nedeniyse cbf ile gv250 nin oturuş pozisyonlarının çok farklı olmasıydı.
Daha sonra yavaş yavaş alıştım ve sorunsuz bi şekilde kullanmaya başladım.
Şimdi benim burada arkadaşa söylediğim şey, git direkt dragstar al bin yada dur kalk yapmayı öğren ve git dragstarla başla değil.
Düzgün kaliteli bir eğitim aldıktan sonra, fantazi yaparak kullanmayı düşünmüyorsan dragstar başlangıç motoru olabilir diyorum.
Motosikletli Kaplumbağa...
-
20 Temmuz 2013, 01:11
#24
subjektif bi kavram tartışmaya gerek yok dediğiniz gibi olacaksada bahsettiğiniz gibi cruiser motorların oturuş pozisyonu kullanımı viraj açısı herşeyi farklı bu yüzden eğitim iyi bir yerden ve cruiser motorla alınmalı diye düşünüyorum ancak böyle bi yer bilmiyorum
saygılarımla
-
20 Temmuz 2013, 01:59
#25
Mrb.
Butun mesajlari merak ve ilgiyle okudum.Sıfır motor bilgisine sahip chaper hastasiyim ,ehliyeti aldiktan sonra nasil bir motor alacagim konusunda ciddi tereddutlerim var.ikinci motorum nasip olursa dragstar 1100 olacak .Ama ilki icin ne olur onuda sanirim sizler soyleyeceksiniz bir arkadas viragoyla baslamami salık verdi ,ama ehliiyet sonrasi iyi bir egitim alma fikri daha cazip geldi. mesele bu egitimi chaperla verecek bir yer bulmak .
Bu arada Istanbuldayim
-
20 Temmuz 2013, 06:04
#26
Yakın zamanda motorunu alıcaksan bu aralar zamanım musaıt sana baslangıc ıcın yetıcek egıtımı verebılırım . Kendı motorum pek egıtıme musaıt degıl o nedenle motorun olması lazım .
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
-
20 Temmuz 2013, 12:10
#27
Yaş 30 üzeri ise, hiç kasma, direkt olarak bu söylediğin iki motordan biriyle başla. Değilse GV250 candır. Mümkünse eğitim al yok değilse acayüp'ün teklifini mutlaka değerlendir. Çok iyi motor kullanır, işi bilir.
-
20 Temmuz 2013, 13:39
#28
Bulabilirsen temiz bir Virago 250 harika bir başlangıç olabilir , GV250 de gayet iyidir ancak yüksek devirle yürüyen makinası pek chopper tarzı değildir keyif alamayabilirsin.
Konu chopper olduğunda hacim konusu çok risk taşımaz (HD VRod Muscle almıyorsan tabiki ancak geniş cüsseli ve ağırlığı oldukça yüksek olan büyük chopper ile öğrenme süreci uzayacak , uzunca bir süre sürekli tedirgin olup keyifli sürüşler yapamayacaksın. Halbuki küçük chopper ile geçireceğin tek sezon seni büyük chopper kullanmak için hazırlayacaktır.
Sevgilerimle
-
20 Temmuz 2013, 14:40
#29
Eyvallah sağolun, yaş 1 hafta sonra 29, motoru birdaha ki sezonda alacağım. Direk dragstar veya shadow almaya karar verdim. Ancak önce honda motor kursunda 2-3 kurluk bir eğitim alacağım. Ondan sonrası şehirler arası yola çıkmadan ilçe yollarında kendimi gelişirmekle olacak. Herkese teşekkür ederim.
-
20 Temmuz 2013, 14:44
#30
Shadow alma . Uzun agır ve hantal . Tecrubelı adamı bıle sıkıntıya sokar ılk zamanlar .
-
20 Temmuz 2013, 14:48
#31
Evet dönüşlerde, durup kalkmada daha zorluyormuş. Bakalım yaa önümde vakit var keyfime göre araştırıyorum. Dragstar ona göre biraz daha kısa ve manevra kabiliyeti yüksek diyorlar.
-
20 Temmuz 2013, 14:50
#32
blackarca adlı üyeden alıntı
Mrb.
Butun mesajlari merak ve ilgiyle okudum.Sıfır motor bilgisine sahip chaper hastasiyim ,ehliyeti aldiktan sonra nasil bir motor alacagim konusunda ciddi tereddutlerim var.ikinci motorum nasip olursa dragstar 1100 olacak .Ama ilki icin ne olur onuda sanirim sizler soyleyeceksiniz bir arkadas viragoyla baslamami salık verdi ,ama ehliiyet sonrasi iyi bir egitim alma fikri daha cazip geldi. mesele bu egitimi chaperla verecek bir yer bulmak .
Bu arada Istanbuldayim
Virago yu hiç önermem. Özellikle de çok minyon bir yapınız yoksa. Ufak ve başarısız bir motor. Çok da eski nispeten yeni olan Suzuki VL 250 - GV 250 tavsiyemdir.
-
20 Temmuz 2013, 14:51
#33
650 dragstar 230 kg. Hiç motor kullanmamış biri için çok ağır. Ayrıca hantal bir yapısı var. Daha önce motor kullanmadığın için ağırlığı tekerleklere nasıl taşıtacağını bilemeyeceksin, olduğun yerde motoru devireceksin, özellikle yokuşlarda. Bir de vitesle uğraşma problemi var. Bir taraftan ağırlığı, bir taraftan vitesleriyle uğraşırken trafiğe dikkat edemeyeceksin. En güzeli en basitinden scooter alıp motorculuğu ve trafiği öğrenmen daha iyi olur. Hem düşürürsen için yanmaz.
http://www.youtube.com/watch?v=Hvunr0meJt0
-
20 Temmuz 2013, 15:10
#34
mckayrak adlı üyeden alıntı
650 dragstar 230 kg. Hiç motor kullanmamış biri için çok ağır. Ayrıca hantal bir yapısı var. Daha önce motor kullanmadığın için ağırlığı tekerleklere nasıl taşıtacağını bilemeyeceksin, olduğun yerde motoru devireceksin, özellikle yokuşlarda. Bir de vitesle uğraşma problemi var. Bir taraftan ağırlığı, bir taraftan vitesleriyle uğraşırken trafiğe dikkat edemeyeceksin. En güzeli en basitinden scooter alıp motorculuğu ve trafiği öğrenmen daha iyi olur. Hem düşürürsen için yanmaz.
http://www.youtube.com/watch?v=Hvunr0meJt0
Yan yatırma olayı kesin, onda hemfikiriz. O motor illa ki yan yatacak Yalnız iki teker üzerinde trafik okumaya o kadar yabancı değilim abi, scooter benim için ciddi zaman kaybı olur. Ben bisikletin üstünde çadırla, heybeyle hem şehiriçi, hem şehirerarası giden biriyim. Yanından geçen bir kamyonun rüzgarıyla bile nasıl etkilendiğini, tünelden geçerken arkadan gelen arabaın sesini, arabanın tekerinden gelen çakılı, taşı bilen biriyim. Az çok trafik okumayı biliyorum. Hayatı motor üzerinde geçmiş kuryelik yapan bir abimden de CBF150 ile 1 haftalık eğitim aldım. Genel olarak motorun yolda giderken nasıl şerit izleyeceği, kesinlikle yapmaman gereken şeyleri, diğer sürücülerin yapması muhtemel şeyleri hem teorik hemde pratikte gösterdi. Bir de şunun altını tekrar çizmek istiyorum benim motoru kullanacağım yer Artvin - Arhavi, küçük bir ilçe. İstanbul kadıköyde 4 yıl yaşadım, eğer cahil cesaretim olsa orada zaten alırdım motoru.
-
20 Temmuz 2013, 15:21
#35
O zaman tavsiyem dragstar alman. Görüntü ve sesi çok güzel. Kullanımı da shadow dan daha iyi. Ayrıca oraların havası çok sıcak olmayacağı için daha rahat edersin.
-
20 Temmuz 2013, 15:30
#36
Aslında dragstarın, midnightstarın hem renk ve model olarak birçok çeşidi, hem de motor olarak 250cc lik modelleri var ama türkiyeye pek gelmiyor sanırım. Yabancı sitelerde gördüğüm 2013 modelleri türkiyede hiçbir yerde göremedim.
-
21 Temmuz 2013, 03:34
#37
Sana tavsiyem her ne motor alırsan al.
Boş bir yer bul kendine . Motoru Üzerine oturup ileri geri it ayaklarınla . Bunu doğru şekilde yapmayı öğren.
Sonra motordan inip itekleyerek gezdir. Hem sağından hem solundan.
Daha sonra motor sabit kalsın . Sen motorun solunda ayakta dur , sehpadan alıp lastikleri üzerinde duruyorken sen motorun etrafında dön. Motoru farklı yerlerinden tutarak ve sürekli dengede ve dik kalıcak şekilde pozisyonunu bozmamaya çalışarak motorun etrafında turla .
Bunları yapmak seni motorun dengesi konusunda çok geliştiricektir. Ama sıralamayı dediğim şekilde yaparsan daha sağlıklı olur.
En sonda motoru sadece arkasından tutup iterek gezdirmeye çalış. sağa dönmeye çalışırsa sola hafif yatırır gibi tekrar düz gitmesini sağlamaya çalış. Sola dönmeye çalışırsada tersini yaparak.
Vs vs.
Yeterince kavrayana kadar ( gerekirse 50 - 100 kere ) hiç gaz vermeden (düz bir alanda ) motoru 1. viteste kaldırmaya çalış. Debriyajı tam bırakacak kadar hareket edince tekrar bas durdur ve tekrar kalkış yap. Hiç gaz vermeden. Kavrama noktasına iyice alışınca hafif gazla aynı şeyleri tekrarlayabilirsin.
en önemliside hiç acele etme. Hatta ömür boyu motor üzerindeyken acelen olmasın.
Bütün bunları yolda hareket halinde iken zaten öğreneceksin zamanla ama kendinide riske atmış olucaksın. Bu yüzden boş bir yerde yapıp öğrenmen işini çok kolaylaştıracaktır.
-
21 Temmuz 2013, 03:43
#38
Mondial cap snappy x en fazla kac km hiz yapiyor? Bilginiz varmi?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)