Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Yeni başlayan biri için dragstar veya shadow?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    SertanZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2013
    Şehir
    Ankara
    Arkadaşlar herkese merhaba. Yıllardır bisiklet sevdasına düşmüş biri olarak artık motorsiklet işine de girmeye karar verdim. Geçen sene sonunda ehliyetimi aldım ancak bir konuda ikilemde kalıyorum ve çevremde danışabileceğim biri malesef yok. Öncelikle chopper ve cruiser tarzda motorların hastası olduğumu belirteyim. Ancak bu motorların hantal yapısı ve ağırlığından dolayı biraz çekingen davranıyorum. Keeway (yeni modelleri ile kuba), regal veya jinlun gibi markalarının chopperları başlangıç için önerilse de ben bu motorlardan istediğim tadı alamayacağımı düşünüyorum. Hem motor sesi hemde görüntü olarak beni tatmin etmiyor. Gönlümü fetheden bir dragstar veya shadow alırsam ne derece zorlanırım? Üstesinden gelebilir miyim? Yoksa içime sinmesede daha küçük motorlara yönelerek kendimi geliştirmeli miyim? Bu arada müstakbel küheylanı kullanacağım yer Artvin-Arhavi, yani küçük bir sahil ilçesi. Yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    dj_karizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ağustos 2010
    Şehir
    Antalya/Merkez
    Motosikleti
    Honda DyLan
    İtaljet Dragster OLabilir onu diyosun sanırım
    ama Gilera runner sp 180 veya Runner St 200 de oLabilir
    Derbi Gp1 de oLabilir
    Dylan Da oLabilir sağlam skuterdır bunlar

  3. #3
    yusufozugenc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07 Race Blue


    Midnightstar verelim en babasından

  4. #4
    SertanZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2013
    Şehir
    Ankara
    Yok abi yaa Yamaha Dragstar XVS650 veya Honda Shadow arasında kaldım. Dediğin modelleri chopper mı? Hiç denk gelmedim sitelerde.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:23 ----------

    Alıntı yusufozugenc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://www.arpem.com/motos/modelos/y...-rodando-2.jpg

    Midnightstar verelim en babasından
    Midnight starın kırmızı rengi bir harika dostum, tek görsel kaybı ön jantları, eğer klasik tarz jant yapsalar tadından yenmez. İlk ona niyetlenmiştim aslında Bütün videolarını bilirim, bayilerde gidip bakmışlığım var ama biraz tuzlu kaçıyor bana

  5. #5
    Tsubasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2011
    Şehir
    34-10-35
    Motosikleti
    Demir At
    shadow yada dragstar büyük kaçar başlamak için..
    çin işi chopperlara girme zaten regal , küba müba alma.
    paran yetiyorsa gv250 bak.
    yetmiyorsa ise commuter sınıfından düzgün bir motosiklet al..
    hem başın agrımaz, hemde sürekli binecegin sorunsuz motosikletin olur..

  6. #6
    SertanZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2013
    Şehir
    Ankara
    Alıntı Tsubasa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    shadow yada dragstar büyük kaçar başlamak için..
    çin işi chopperlara girme zaten regal , küba müba alma.
    paran yetiyorsa gv250 bak.
    yetmiyorsa ise commuter sınıfından düzgün bir motosiklet al..
    hem başın agrımaz, hemde sürekli binecegin sorunsuz motosikletin olur..
    Eyvallah; motor işine ilk girdiğimden beri çin mallarının nâmını duydum zaten. Herkes uzak dur der. Yalnız herhangi bir chopper modeli için 250cc biraz düşük kaçmaz mı?

  7. #7
    -Alperen- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Hussar 125
    abi sana şöyle söyleyim bende daha almadım fakat,
    Başlangıçta değerli motor almanı tavsiye etmiyorum kesinlikle pişman olursun. Scooterle başlamanı tavsiye ederim. Bütçeni bilmiyorum ama
    kymco agility city 125 ile başlayabilirsin. Ha scooter güzel kullanıyorum diyorsan 100 lük cup ile başla zamanla büyütürsün

  8. #8
    cd0345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2011
    Şehir
    İSTANBUL-KARTAL
    Motosikleti
    12" CBF 150
    Alıntı SertanZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar herkese merhaba. Yıllardır bisiklet sevdasına düşmüş biri olarak artık motorsiklet işine de girmeye karar verdim. Geçen sene sonunda ehliyetimi aldım ancak bir konuda ikilemde kalıyorum ve çevremde danışabileceğim biri malesef yok. Öncelikle chopper ve cruiser tarzda motorların hastası olduğumu belirteyim. Ancak bu motorların hantal yapısı ve ağırlığından dolayı biraz çekingen davranıyorum. Keeway (yeni modelleri ile kuba), regal veya jinlun gibi markalarının chopperları başlangıç için önerilse de ben bu motorlardan istediğim tadı alamayacağımı düşünüyorum. Hem motor sesi hemde görüntü olarak beni tatmin etmiyor. Gönlümü fetheden bir dragstar veya shadow alırsam ne derece zorlanırım? Üstesinden gelebilir miyim? Yoksa içime sinmesede daha küçük motorlara yönelerek kendimi geliştirmeli miyim? Bu arada müstakbel küheylanı kullanacağım yer Artvin-Arhavi, yani küçük bir sahil ilçesi. Yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
    merhaba öncelikle aramıza hoş geldiniz
    şöyle anlatacağım

    genellikle bu tarz chopper yani aslında cruiser motor sevenler aynı ikileme düşüyor ben dahil hatta şu tarz şeylerde duymadım değil bu motorların beygiri düşükmüş ve yere yakınmış ya kontrol edilebilirmiş. çok büyük bi yanılgı.

    kısaca anlatmam gerekirse artı ve eksileri yeni başlama için anlatayım

    motor yere yakın denge kurmak kolay +
    motor ağır ve hakimiyet zor (park etme ışıkta motoru tutma manevra ve viraj açısı dar -
    bakım maliyeti çok ve parça uçuk fiyatlar çünkü fantezi motoru bu yüzden acemiyken kıracağın en basit bi sinyal bile sana 3 haneli bi rakama gelir sen düşün gerisini

    motor tecrüben yoksa olmaz vitesli motro tecrüben yoksada olmaz böyle bi motoru kullanman için km vermiyorum ama en az 10 bin km bi motor mazin olmalı ve bunun çoğu vitesli motorda çünkü bu motorların viraj açısı dar çok yatamazsın o yüzden virajı alamaman seni öldürebilir bi bakmışsın yerdesin ki bu iyi ihtimal yağmur kanalına giren karşı şeride geçenler var

    motor ağır 200 kg civarı diye biliyorm tam net kg bilmiyorum ama sana tavsiyem şu yönde olur

    keeway kuba filan hikaye bu tarz motorlardan soğumak istemiyorsan 2 seçeneğin var ya benim gibi alacaksın direk bi vitesli motor en az zarar edeceğin (CBF-YBR) tamamdır bu iş diyince satacaksın

    yok kafam karışır diyorsan 300-500 tl ye bi scooter alacaksın işin temel hatlarını öğrenip en azından trafiği okuma vs. vs. motor kültürü edinince HYOSUNG gv 250 aguilera düşük ccde tek cruiser bu alınabilecek olan diğerleri sana yaramaz regal filan hikaye motordan soğutur adamı çok araştırdığım içib biliyorum kesinlikle öyle bi hata yapmaynız özelden sormak istediğiniz soruları sorabilirsiniz bu segmentte çok motor test ettim harley olsun intruder olsunn dragstar olsun özelden yazınız iyi günler
    gokhanarslan ve SertanZ bunu beğendiler.
    Güçte kalabilmek için beygir gücünde hata yapma.

    Herkesten hızlı sürmen,yalnız süreceğinin garantisidir...

  9. #9
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Gv 250 başlangıç için ideal olur .
    İllede büyük cc dersen kesinlikle dragstar .

  10. #10
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Hocam ben GV250 ile başladım şu anda shadow kullanıyorum.
    Daha önce hiç motora binmediğim için küçük çaplı bir eğitim alıp öyle başlamıştım GV250 ye
    GV'nin bana motor sürmeyi öğrenmem konusunda katkısı oldu, ancak şu anki aklım olsa daha adam akıllı bir eğitim alıp dragstarla başlarım.
    Aralarında güç olarak çok bir fark yok.
    Sadece dragstarın son hızı biraz daha yüksek ve düşük devirde güç üretiyor.
    Yani eğer sakin bir kullanım yapacaksan, patinaj çekerek kalkma, viteslerin son hızlarını deneme gibi dertlerin yoksa, güzel bir eğitim alıp dragstarla başlamını öneririm.
    Önerim doğru da olabilir yanlış da.
    Sadece fikrimi söylemek istedim
    acayüp, yasdal, SertanZ ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  11. #11
    gokhanarslan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GT250 Naked
    Büyük cc'li motorlar ile motosiklet tutkusu başlamaz son bulur! Kardeşim ben bu lafları günde 170 topicte yazmaktan sıkıldım. Yahu bizim umrumuzda değil tanımayız etmeyiz. Aileni kendini düşün şanslıysan ölürsün değilsen sakat kalırsın. İki teker bu yahu. 750-650 cc motorlarla motora başlanır mı? Başlayanlar var ama başlar başlamaz son bulanlar var. Geçen gün arkadaşım bir kaza görmüş Hyosung GT250R arkadaş daha yeni başlamış 100 km yapabilmiş noterden çıkıp gümlemiş. Kolu bacağı pert artık bişey demek istemiyorum... İki tekerin şakası affı yok seninde sevenlerininde hayatını karartır acımaz.
    SertanZ bunu beğendi.
    MOTORUN İLE KORUNMADAN İLİŞKİYE GİRME

  12. #12
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Alıntı gokhanarslan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Büyük cc'li motorlar ile motosiklet tutkusu başlamaz son bulur! Kardeşim ben bu lafları günde 170 topicte yazmaktan sıkıldım. Yahu bizim umrumuzda değil tanımayız etmeyiz. Aileni kendini düşün şanslıysan ölürsün değilsen sakat kalırsın. İki teker bu yahu. 750-650 cc motorlarla motora başlanır mı? Başlayanlar var ama başlar başlamaz son bulanlar var. Geçen gün arkadaşım bir kaza görmüş Hyosung GT250R arkadaş daha yeni başlamış 100 km yapabilmiş noterden çıkıp gümlemiş. Kolu bacağı pert artık bişey demek istemiyorum... İki tekerin şakası affı yok seninde sevenlerininde hayatını karartır acımaz.
    Söylediklerinde haklısın, fakat şunun altını çizmek isterim ki, cbr250 ile cbr600 arasındaki uçurum, gv250 ile dragstar650 hatta dragstar1100 arasında yok.
    Motosikletli Kaplumbağa...

  13. #13
    gokhanarslan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GT250 Naked
    Alıntı MotorKafa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Söylediklerinde haklısın, fakat şunun altını çizmek isterim ki, cbr250 ile cbr600 arasındaki uçurum, gv250 ile dragstar650 hatta dragstar1100 arasında yok.
    Eyvallah fikrine saygı duyarım fakat uçurumdan kastın yok nedir mesela?

    Lakin Hyosung GV250 25 HP, Dragstar 1100 62,6 HP

    Mesela Hyosung GV250 162 KG, Dragstar 1100 272 KG.

    Madem bukadar uçurum yok boşa benzin parası vermek akıl karı değil chopperda gidip 250'lik kullanmak gerek ömür boyu

    Söylediklerimi yanlış anlamayasın sakın sadece olmayan uçurumun nerede olmadığını merak ettim...
    MOTORUN İLE KORUNMADAN İLİŞKİYE GİRME

  14. #14
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Alıntı gokhanarslan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eyvallah fikrine saygı duyarım fakat uçurumdan kastın yok nedir mesela?

    Lakin Hyosung GV250 25 HP, Dragstar 1100 62,6 HP

    Mesela Hyosung GV250 162 KG, Dragstar 1100 272 KG.

    Madem bukadar uçurum yok boşa benzin parası vermek akıl karı değil chopperda gidip 250'lik kullanmak gerek ömür boyu

    Söylediklerimi yanlış anlamayasın sakın sadece olmayan uçurumun nerede olmadığını merak ettim...
    Yo niye yanlış anlayayım
    Anlatmak istediğim şey; cruiser motorlar, supersprotlar gibi çok hızlı ivmelenen, tekere kalkan, belli devirden sonra çıldırmaya başlayan, kısacası ufak bi gaz hareketiyle aşırı tepkiler veren motorlar değiller.
    Tamam 1100 biraz abartı oldu ama dragstar650 ile başlanabileceği kanaatindeyim.
    Yukarıda da yazdım zaten, motoru alacak arkadaşın fantazi yapma gibi bir derdi yoksa, gv250 ile dragstar 650 arasında çok bir fark olmayacaktır.
    Ha ama dediğim gibi sağlam bir eğitim gerekli tabiki
    SertanZ, gokhanarslan ve yetkinn bunu beğendiler.
    Motosikletli Kaplumbağa...

  15. #15
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Alıntı gokhanarslan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eyvallah fikrine saygı duyarım fakat uçurumdan kastın yok nedir mesela?

    Lakin Hyosung GV250 25 HP, Dragstar 1100 62,6 HP

    Mesela Hyosung GV250 162 KG, Dragstar 1100 272 KG.

    Madem bukadar uçurum yok boşa benzin parası vermek akıl karı değil chopperda gidip 250'lik kullanmak gerek ömür boyu

    Söylediklerimi yanlış anlamayasın sakın sadece olmayan uçurumun nerede olmadığını merak ettim...
    Yanılmıyorsam MotorKafa'nın bahsettiği Dragstar 650;40Hp 229 kg.
    Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.

  16. #16
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Ha birde yakıt olayına girmişsin gökhanarslan, onun için de şöyle söyleyeyim, GV250 ile şehir içi ort. 3,2 - 3,5 litre, uzun yolda 4,5-4,8 litre yakıyordum.
    Şimdi aynı performansta kullanarak shadowla şehir içi hem uzun yolda 3,5-3,8 litre arası yakıyorum

  17. #17
    SertanZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2013
    Şehir
    Ankara
    Motorun yan yatacağı zaten kesin. Yeni başlayan ne kadar motorcu tanıdıysam, motora binerken, inerken, ayağa alırken vs. mutlaka yan yatırıyorlar. Ciddi kazalar olmasa bile bu tip basit hatalardan kaynaklı kazaların kaçınılmaz olduğunun farkındayım. Yüksek cc olayına gelince, chopper tarzındaki motorlarda motorun gücü atiklik ve ivme anlamında pek farketmiyor diye biliyorum. Motor gücü daha çok sese yansıyor. Yani bu motorlar 1600cc-1800cc gibi değerler olmadığı sürece kalkma ve durma açısından CBR250 gibi bir motora yaklaşamaz düşüncesindeyim. Beni daha çok düşündüren motorun ağırlığıyla başedebilmek, zira 250-300kg civarı ağırlıktalar. Bu konuda dediklerinize katılıyorum, durup kalkarken, viraj alırken ne derecede zorlanırım bilemiyorum. Tabi dediğim gibi sizin tecrübeniz daha fazladır bu yüzden burada fikrinizi alıyorum. Benim bu yazdıklarım tecrübe değil sadece sağdan soldan aldığım fikirler.
    yasdal bunu beğendi.

  18. #18
    erincengin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2013
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda Shadow VT750 C
    Bende bu konuda fikrimi yazayım. Bunca yıldır motor kullanan arkadaşlar varken benim yorumlarım acemice olacaktır mutlaka ama yeni başlayan biri olarak fikirlerim belki size biraz daha yakın gelebilir. Bende yaşım itibariyle motor olayına girerken çok temkinli başladım. Çok araştırdım çok dinledim çok gezdim ve tabii ki çok okudum her kaynaktan. İyi bir bisiklet kullanıcısıydım uzun yıllar ve B sınıfı ehliyetim vardı motosiklet ehliyeti alırken (17 sene). Hem trafiğe hem 2 tekerleğe aşinaydım kısacası. Şans eseri hep aklımda chopper tarzı motor varken arkadaşımın önerisi üzerine BMW F 650 ile başladım, tabii öncesinden eğitimini alarak (R. Barutçu). BMW yüksek bir motor kullanırken insanı sürekli bir tedirginliğe itiyor. Eğer devrilirse motor ne olacak gibisinden. Uzun süredir yatmış olmasından kaynaklı bazı sorunlarıyla uğraşa uğraşa sıtkım sıyrıldı bu motordan. Birgün başka bir arkadaşım gel Shadow dene dedi. Onun shadowuna bindiğimde motosiklete binmenin farkına vardım. Evet birçok insanın dediği gibi yere yakın olması çok daha dengeli ve kontrolü kolay hale getiriyor. Motor güçleri yaklaşık aynı fakat 244 kg shadow diğeri 179 kg civarı. Çok daha ağır olmasına rağmen kontrolü bir o kadar kolay. Virajlarda manevra kabiliyeti o kadar yüksek değil katılıyorum ama bizde 18 yaşında değiliz hiç bir zaman çok yatmasını gerektirecek bir duruma düşmedim.
    Shadow gerçek anlamda ilk kullandığım motor diyebilirim ve bu tecrübeden sonra kendime 2. el bir shadow aldım, şimdiye kadar bir memnuniyetsizliğim olmadı. Tecrübelerim arttıkça teknik olarak daha fazla detay yazabilecek duruma gelebileceğim sanıyorum. Umarım bu yorumlar işinize yarar.. Güvenli sürüşler dilerim herkese..
    SertanZ, MotorKafa, Tsubasa ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  19. #19
    SertanZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2013
    Şehir
    Ankara
    Kafamdaki asıl soru buydu işte teşekkür ederim.

  20. #20

    Üyelik
    16 Mart 2012
    Şehir
    istanbul-göztepe
    Motosikleti
    CBF1000F & CRF250L
    bulunduğunuz yerin küçük bir yer olması, eğitim imkanının olmaması, sizin de bilinçli birisi olduğunuzu varsayarak shadow ya da dragstar ile başlamanızda çok bir sakınca yok. Bu motorlarla manevra ve durması zor o yüzden trafiğe çıkmadan motorla iyice haşır neşir olun hız yapmayın.
    SertanZ ve yetkinn bunu beğendiler.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)