dayan halil abimiz bir çinli firma kadar olamayacaksa bıraksın motoru...
dayan halil abimiz bir çinli firma kadar olamayacaksa bıraksın motoru...
20 Gün. Hala bir gelişme yok. Sabır... Sabır... Sabır!!!
Arkadaşlar Honda alacaklara ister forumdan olsun ister günlük hayattan olsun yaşadıklarımı örnek gösterebilirsiniz. Başlarına gelebilecek durumlara hazırlıklı olsunlar.
Dün Honda müşteri hizmetlerinden bu motorların ithal edildiği parçalarının geldiği yerin iletişim bilgilerini istedim. Tabiki vermediler. Adam yerine koyup cevap bile vermiyorlar.
Şimdi bu motor 20 gündür servisin bir yerlerinde sürünüyor. Bu 20 günlük sürede bu motorun herhangi bir yeri yanlışlıkla çizildiyse. Kötü niyetli birisi motorun bir parçasını değiştirdiyse. Böyle şeyler olamaz diye Honda garanti verebilirmi?
Bu motor daha kaç gün sürünecek? Ey Honda! motoruda rezil ettin müşterini de rezil ettin. İçimdeki motor sevgisini de öldürdün. Size hakkımı helal etmiyorum.
Arkadaşlar şu konularda yardımlarınız alabilirim.
1--Yaşadığım süreçteki haklarım neler? 20. gün dolduğuna göre tüketici hakem heyetine müracatım bir işe yararmı?
2--Honda Yurt dışı iletişim adreslerini bulabilirmiyiz?
Hakem heyeti işine yaramaz.
Malın fiyatı hakem heyetinin sınırının üzerinde. Bu nedenle Mahkemeye gitmelisin. Bunun içinde yasal süreç 30 iş günü yalnız o süre dolmadanda gidebilirsin.
Süre dolarsa haklı olursun. Kullanım kaybına bağlı maddi zararların vs isteyebilirsin.
Yalnız mahkemeler bazen durumu yanlış değerlendiriyor ve konunun garanti kapsamı dışında kalan bir durum oluşunu firmanın haklılığı gibi görebiliyorlar. Halbuki farkeden hiçbirşey yok.
Allah yardımcın olsun.
Tamamiyle dişini gösterme meselesi.
Eski patronum 2. el aldığı eski kasa land cruser cipi yeni kasası ile değiştirtmişti. Şanzıman sorunundan dolayı. ama dediğim gibi bu işler adamına göre oluyor.
acayüp
Bende aynı düşünüyorum. Ha motor arızadan dolayı serviste ha yedek parça olmadığı için serviste. İkiside benzer durum. Motoru kullanamıyorsun ve iki durumu da servisin çözmesi lazım. Kanunen aralarında bir fark olmamalı
halil bey yasal süre 20 iş günü içinde size parça tedariği yapmak zorundalar 1 dilekçe yaz noterden ihtarlı olarak gönderi yap en kısa zamanda sorunu çözeceklerdir emin ol noterden yaptığın ihtarıda tarih ver ve ayrıca firma 10 yıl parça bulundurma garantisi vermekte senin parçayı gerekirse motor üzerinden söker yine gönderir. yapmak istemiyorlar.
4077 sayılı kanun gereği , 20 iş günü içerisinde arızanın giderilmesi gerekmektedir.
Kaza değilde , farklı bir sorundan dolayı garanti kapsamında olsaydı şimdiye kadar tedarik edilmiş olurdu.
http://www.resmigazete.gov.tr/main.a...4/20110424.htm
Yukarıda Resmi Gazete yönetmeliğini paylaşıyorum. Buna göre sayfanın alt kısımlarındaki tabloya bakarsanız motorsiklet için azami tamir süresinin 20 gün olduğu yazılı.
Ayrıca M_S_T arkadaşımın söylediği ihtarname olayını araştırıyorum.
Anladığım kadarı ile ihtarname iki şekilde çekiliyor
1.Noter kanalı ile
2.Kendimiz postaneden iadeli taahhütlü olarak
Allahım şu uğraştığım şeylere bak. BUNUN İÇİN Mİ HONDA ALDIM
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:44 ----------
Yardımcı olmaya çalışan, ve mesaj yazan herkese teşekkür ederim arkadaşlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:04 ----------
Bu ihtarnameyi direkt olarak Honda ya çeksem olurmu? Çünkü yedek parçaları temin edemeyen Honda. Yoksa ihtarnameyi mecburen servise mi çekmeli?
değişmiş demekki hukuk işlerinden 3 yıldan fazladır uzağım . daha iyi de olmuş.
ihtarnameyi her ikisine de çeksen daha ii kim yalancı ortaya çıkar.
hala serüven devam ediyor
Evet arkadaşlar 21. 22. 23. günlerde motorsuz geçmiş durumda. Bunun mantıklı bir açıklamasını gören lütfen bana da anlatsın. Bu kadar uzayacağını bende hiç düşünmezdim. Honda gibi bir firma bunu müşterisine nasıl yapabiliyor? Tahammül sınırı filan kalmadı.
Bu Honda Tr aile kurma ve üreme konusunda da aynı hızda davranıyorsa 1-2 nesil sonra soyları tükenecek demektir.
Bakınız: Doğal ayıklanma.
halil bey direk hondaya noter kanallı gönder servis falan diil eğer olmazsa bir avukat ile görüş iade talebinde bulunduğunu yaz dilekçeye gerekeni en kısa zamanda çözülecektir eğer ihtarı görüp dönmezlerse yasal hakkını ara tüketici hakem heyetine git şikayetinde bulun en kısa zamanda gelecektir dilekçende firmanın 10 yıl parça bulundurma zorunluluğu olduğunu belirt ve şikayet et. tüketici hakem heyeti çözecektir.
sendeki bu honda sıkıntısı bendeki de cep kask belası bitmez arkadaşım. bende telefonumu cep kaska gönderdim 24 işgünü oldu halen yaptırıp gönderecekler. aman diim uzak durun bu adamlardan.
Bence onlar size dönüş yapana kadar artık üstlerine gitmeyin. olayı unutsunlar. Bunun yasal bir süresi vardır bekleyin dolsun o süre. Zaten olayın farkında iseler son günlerinde tedarik edilicektir genelde öyle olur ama tedarik edilmezse Ozaman işler sizin aleyhinize döner.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:39 ----------
mesajı düzenleyemiyorum lehinize olucaktı yanlış yazmışım :D
Arkadaşlar 25. günü de motorsuz geçirdim.
Birde size sevineceğinizi düşündüğüm bir haber vereyim. Bu gün servisten aradılar motor hazırmış. 25 gündür konuyu okuyan birçok kişinin başını ağrıttım. Artık benden kurtulacaksınız.
İlk günden beri gösterdiğiniz ilgi alaka ve yardımlarınız için hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim. Tabiki motoru teslim alıyorum diye konuyu burada kapatmıyorum.
Hukuki anlamda Honda ya karşı elimden birşey gelmedi ama yaşadığım bu olaydan dolayı, aynı sorunların benim yada başka bir arkadaşın başına gelmemesi için buralarda olacağım. Sorusu olan arkadaşlara cevaplar ile yardımcı olmaya çalışacağım.
25 gündür Hondanın bana yaşatmış olduklarını kesinlikle unutmayacağım. Bu motordanda servise girmeden önceki tadı alacağımı artık sanmıyorum. Çünkü içimde sürekli bir endişe olacak. Ayrıca Honda müşteri hizmetlerinin tavırlarını hiç beğennmediğimi de söylemek istiyorum. Onlara yaşattıkları bunca şey için kesinlikle hakkımı helal etmiyorum.
Motoru yarın almaya gidiyorum.
ııı. dünya ülkesi olan türkiyede yaşıyoruz... parçanın 1 ayda elinize ulaşacahına şükredin derim
Olumsuz bir süreç olmuş görünüyor, baştan sona okuyamasamda psikolojik anlamda moral bozmuş besbelli.
Şimdi daha olumsuz bir cümle kurayım topluca yıkılalım Belli modeller haricinde ülkemizdeki en hızlı parça ve servis hizmeti bu malesef :/
Birde şunu merak ediyorum, Honda tarafından size verilen belgelerde, garanti, değişim veya servis hizmetlerinin "maksimum kaç iş günü" içerisinde tamamlanacağı yazıyor?
Çok merak ettim, şimdiye dek bende hiç okumadım o kagıtları
Hadi gözün aydın, geçmişolsun
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)