istanbul otobanda 119 ile radara yakalanmak
Reklamlar
-
Arkadaşlar bu istanbul otobanında çok sıkıntı çekiyorum. radara yakalanmışım 119 ile fikirlerinizi almak istiyorum.
eğer 90 civarı gidersem en sağ şeritten arkamdan sürekli dibime yapışıyor araçlar. arkadaki araç çok yakın takip ettiğinde tedirgin oluyorum. sollama yapmak için benim emniyet şeridine girmemi isteyen sivri zekalılar bile çıkıyor.
100 civarı gitsem en sağ şeritten gidemiyorum. sollamaya çıkmam gerekiyor ki problem burada başlıyor. orta şerit belki de otobandaki en tehlikeli şerit. sürekli farklı hızlarda araçlar bu şeridi ihlal ediyor. eğer fazla yavaş bir araç orta şeritte ise sağından ve solundan vızır vızır geçiyor araçlar. makas yapan araçların çokluğu da cabası.
en güvenli bulduğum en sol şeritten 120-140 civarı hızla gitmek. eğer arkadan daha hızlısı gelirse yol vermek için orta şeride geçip tekrar sola geçmek. böyle olduğunda hiç bir araç sıkıştırmıyor, tırlar otobüsler vs ile uğraşmak gerekmiyor. ancak böyle gittiğimde de otobandaki 100 hız sınırı nedeni ile radar riski oluyor. 119 ile yakalanmışım zira.
bu yollarda nasıl gitmek gerekir? benden daha tecrübeli arkadaşlardan fikir alabilir miyim?
Reklamlar
-
Zaten şu motosikletlere konan hız sınırları çok saçma. Güvenlikten ziyade tehlike kaynağı...
-
En sağ şeritten giden bir aracı takibe alın arkasından ayrılmayın tabi arada takip mesafesi olucak öyle deneyin birde ben öyle yapıyorum.
-
otobanda eğer özel bir durum yoksa (Kaza, yol çalışması, bölünmüş yol) hız sınırı 120 km'dir. 119 km ile ceza yazmaları saçma olmuş. Otobanda da 80'le gidecek halimiz yok dimi?
-
-
Otobanda 110 u geçmediğin sürece büyük bir sorun yaşayacağını düşünmüyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:25 ----------
Peki bu radarın yeri neresi ? Hayırlı bir iş için bu bilgi gerekli
-
Sinan Er adlı üyeden alıntı
Otobanda 110 u geçmediğin sürece büyük bir sorun yaşayacağını düşünmüyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:25 ----------
Peki bu radarın yeri neresi ? Hayırlı bir iş için bu bilgi gerekli
anadolu yakası radar no 5579 diyor cezada. kimse durdurmadı beni otomatik geldi ceza. yerini bilmiyorum.
-
gugukk adlı üyeden alıntı
Kanuni edit için guguk arkadaşa teşekkürler. Ama Bu hız sınırıda protesto ediyorum yinede
Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.
-
#gugukk verdiği linkte Motosiklet (L3), Motosiklet (L4, L5, L7) diye iki ayrı kategori var nedir bunların farkı bilginiz var mı?
-
03 Temmuz 2013, 14:39
#10
thb adlı üyeden alıntı
#gugukk verdiği linkte Motosiklet (L3), Motosiklet (L4, L5, L7) diye iki ayrı kategori var nedir bunların farkı bilginiz var mı?
L3 Sınıfı: Azami hızı 45 km/s’i ve içten yanmalı motorlu ise silindir kapasitesi 50 cm³’ü geçen yolcu sepetsiz iki tekerlekli araçtır.
http://www.mevzuat.gov.tr/Metin.Aspx...evzuatIliski=0
-
03 Temmuz 2013, 14:47
#11
Yani bizim 125'likler L kaç oluyor?
-
03 Temmuz 2013, 14:54
#12
albaywolf adlı üyeden alıntı
Yani bizim 125'likler L kaç oluyor?
L3 tabii ki.
-
03 Temmuz 2013, 15:02
#13
altın elbiseli adam nediyor?
plakalığı sökün demiyoruz ama siz anladınız onu diyor.
-
03 Temmuz 2013, 15:04
#14
1) L Sınıfı – İki ve üç veya dört tekerlekli motorlu araçlardır.
1.1) L1 Sınıfı: Azami hızı 45 km/s’i, içten yanmalı motorlu ise silindir kapasitesi 50 cm³’ü, elektrik motorlu ise azami sürekli nominal güç çıkışı 4 kW’ı geçmeyen iki tekerlekli araçtır.
1.2) L2 Sınıfı: Azami hızı 45 km/s’i, kıvılcım ateşlemeli motor ise silindir kapasitesi 50 cm³’ü, içten yanmalı motorlu ise azami net gücü 4 kW’ı, elektrik motorlu ise azami sürekli nominal güç çıkışı 4 kW’ı geçmeyen üç tekerlekli araçtır.
1.3) L3 Sınıfı: Azami hızı 45 km/s’i ve içten yanmalı motorlu ise silindir kapasitesi 50 cm³’ü geçen yolcu sepetsiz iki tekerlekli araçtır.
1.4) L4 Sınıfı: Azami hızı 45 km/s’i ve içten yanmalı motorlu ise silindir kapasitesi 50 cm³’ü geçen yolcu sepetli iki tekerlekli araçtır.
1.5) L5 Sınıfı: Azami hızı 45 km/s’i ve içten yanmalı motorlu ise silindir kapasitesi 50 cm³’ü geçen, simetrik olarak yerleştirilmiş üç tekerlekli araçtır.
1.6) L6 Sınıfı: Azami hızı 45 km/s’i, elektrik motorlu araçlarda akü ağırlığı hariç yüksüz ağırlığı 0.35 tonu, kıvılcım ateşlemeli motor ise silindir kapasitesi 50 cm³’ü, diğer tip içten yanmalı motorlu ise azami net gücü 4 kW’ı, elektrik motorlu ise azami sürekli nominal güç çıkışı 4 kW’ı geçmeyen dört tekerlekli araçtır.
1.7) L7 Sınıfı: Elektrik motorlu araçlarda akü ağırlığı hariç yüksüz ağırlığı 0.4 tonu (yük taşıma amaçlı araçlarda 0.55 ton), azami net gücü 15 kW’ı geçmeyen ve L6 sınıfına girmeyen dört tekerlekli araçtır.
8) Motosiklet: (Değişik:RG-21/3/2012-28240) 2 veya 3 tekerlekli sepetli veya sepetsiz motorlu araçlardır. Bunlardan karoserisi yük taşıyabilecek şekilde sandıklı veya özel biçimde yapılmış olan ve yolcu taşımalarında kullanılmayan 3 tekerlekli motosikletlere yük motosikleti (triportör) denir. L3, L4, L5 ve L7 sınıfı motorlu araçlardır.
9) Motorlu Bisiklet: (Değişik:RG-21/3/2012-28240) Silindir hacmi 50 santimetre küpü geçmeyen, içten patlamalı veya elektrik motoru ile donatılmış ve imal hızı 45 km/s’den az olan L1, L2 ve L6 sınıfı motorlu araçtır.
10) Bisiklet: (Değişik:RG-21/3/2012-28240) En çok 3 tekerleği olan ve üzerinde bulunan insanın adale gücü ile pedal veya el ile tekerleği döndürülmek suretiyle hareket eden ve yolcu taşımalarında kullanılmayan motorsuz araçtır. Azami sürekli gücü 0,25 KW’ı geçmeyen, hızlandıkça gücü düşen ve hızı en fazla 25 km/saate ulaştığında pedal çevrilmediği takdirde gücü tamamen kesilen elektrikli bisikletler de bu sınıfa girer.
-
03 Temmuz 2013, 15:05
#15
plaka sökülmez fakat bi bagaj lastigiyle dekoartif bir renkle baglanır
-
03 Temmuz 2013, 15:06
#16
plakaları otomatik kapatan bir aparat takacaksın otobana girince bunu devreye sokacaksın ya da plakayı arka tekerin altına alacaksın radar plakanı okuyamayacak...seçenekleri çoğaltmak mümkün tabi ama şimdilik en uygunu bunlar
-
03 Temmuz 2013, 15:15
#17
-
03 Temmuz 2013, 15:18
#18
-
03 Temmuz 2013, 15:43
#19
otomatik açılır kapanır plakalıklar var onlardan almak lazım. düğmeye basınca otomatik plaka katlanıyor tekrar düğmeye basınca plakalık eski haline geliyor
-
03 Temmuz 2013, 16:00
#20
En güzeli plakayı kapatmak kilidi koyacaksın son sayıları kapanacak şekilde kilidin anahtar bölümünü koyucaksın kapatır yada plakayı kirletçen. Yada plakayı çamurluğun altına al daha bir çok seçenek var kapatmak istedikten sonra...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)