Arka Dişli Değişimi Hakkında Yardım
Reklamlar
-
Merhaba.
Rks Titanic 150 sahibiyim .
Motorumun arka dişlisini değiştirmeyi düşünüyorum.
Amaç motoru rahatlatmak.
[IMG][/IMG]
Benim kurduğum mantığa göre resimdende anlaşılacağı gibi arka dişlinin küçültülmesi ile aşağıdaki olay gelişiyor.
Diyelim ki ön dişlinin yarı çapı 6 cm arka dişlinin yarıçapı 15 cm olsun .
Ön dişli 10 kere döndüğü zaman arka dişli 4 kere dönüyor . Yani arka teker 4 kere tam tur atıyor.
Diyelim ki ön dişli aynı 6 cm arka dişliyi 10 cm yaptık.
Bu sefer ön dişli 10 kere döndüğünde arka dişli 6 kere dönüyor . Yani arka teker 6 kere tam tur atıyor.
Bu şekilde dişli değişimi ile motoru daha rahat hızlandırmayı ve daha rahat bir sürüş elde etmeyi düşünüyorum.
Daha önce arka dişliyi küçülten oldu mu ?
Bunun herhangi bir zararı var mı ?
Ben bunu düşünüyorken motor üreticileri neden düşünmemiş ? Neden daha az performanslı bir alet yapmışlar ?
Şimdiden teşekkürler .
Reklamlar
-
benim bildigim kadariyla motosiklet firmalari her acidan tasarlamis disli degisiminde yuksek devirde hizin artar yokus performansi cekis duser diye biliyorum.
Neden bir milim bile ilerleyemediğimi şimdi daha iyi anlıyorum. Çünkü çoğu zaman hep geri dönmek istedim.
Aşk yüz kilometrede kaç litre yakıyor?
-
Fabrikada en ideal ayarları yapıyorlar eğer küçültürsen yokuş çıkarken hissediyorsun hele 2 kişiyken çok can sıkıyor.Ama yokuş aşağı ve düz yolda hızlanması daha iyi oluyor motoru biraz rahatlatıyor.Son hızada 5 km falan etki ediyor bu yazdıklarım ben ön dişli değişiminden bahsediyorum orijinali 17 idi 18 yaptım yokuşlarda 2 kişi sıkıntı çıkardığı için ve motorda ağır olduğu için sorun çıkarıyordu hatta bir yokuşta neredeyse stop edicekti orada stop etse ne olurdu bilmiyorum ama çok zorlanırdım.Eğer tek kişi binerim diyosan kilonda 70 75 civarı yada altındaysa 150 lik motorda sıkıntı yaşamazsın 2 kişide dediğim gibi çok dik yokuş olmadığı sürece sorun yaşamıyorsun ama ben tekrar 17 dişliye döndüm.
-
70 kiloyum sureklı tek bınıyorum bu sekılde 110 u gecmıyor
-
o zaman eğer uyuyorsa tavsiyem ön dişliyi 1 diş büyütmendir 5 tl zaten kendin bile takarsın ama sonrasında zincir ayarı yapman lazım tekrar
-
Aslında aynı şey, fakat piyasada yani uygulamada dişli adedi söylemeniz gerekir..Yani parçacıdan yarı çapı şu kadar arka dişli diye isteseniz kaç diş diye soracaktır çünkü çapını bilmez, oysa dişli adedi zaten dişlinin üstündede yazıyordur. Aşağıda verdiğim linkte, kaç dişli takınca hız ve güçte % olarak nekadar fark olacağını hesaplayabilirsiniz.(Yanlız bu sitede oranlar eğer motorunuzun gücü yetiyorsa geçerlidir hani motor bağırıp duruyor 6.vitesi istiyor deriz ya işte ozaman işe yarar) Kolay gelsin..
http://www.sprocketcalculator.com/
-
gazo0202 adlı üyeden alıntı
70 kiloyum sureklı tek bınıyorum bu sekılde 110 u gecmıyor
ben 95 kiloyum 117-118 civarı kalıyor.otobüs arakasında gidersen 120yi geçiyor :D ya tam basmıyorsun ya sorun var biryerde
buradan bakabilirsin.ne kadar yola aktarılan tork kaybın olduğuna
http://www.sprocketcalculator.com/
bizim orjinal ön 13 arka 43 olmalı. 38 yapanlar varmış. %13 tork kaybına uğruyor motor. 150cclikler içinde 9-9,5nm torku olan bir motor gibi hızlanacak kabaca.düzde de 110u geçer eğer motorun şuan 100de kalıyorsa.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)