Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Arka Dişli Değişimi Hakkında Yardım

    REKLAM ALANI
  1. #1
    gazo0202 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ocak 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    2015 BMW 1.16d
    Merhaba.

    Rks Titanic 150 sahibiyim .
    Motorumun arka dişlisini değiştirmeyi düşünüyorum.
    Amaç motoru rahatlatmak.

    [IMG][/IMG]

    Benim kurduğum mantığa göre resimdende anlaşılacağı gibi arka dişlinin küçültülmesi ile aşağıdaki olay gelişiyor.

    Diyelim ki ön dişlinin yarı çapı 6 cm arka dişlinin yarıçapı 15 cm olsun .
    Ön dişli 10 kere döndüğü zaman arka dişli 4 kere dönüyor . Yani arka teker 4 kere tam tur atıyor.

    Diyelim ki ön dişli aynı 6 cm arka dişliyi 10 cm yaptık.
    Bu sefer ön dişli 10 kere döndüğünde arka dişli 6 kere dönüyor . Yani arka teker 6 kere tam tur atıyor.

    Bu şekilde dişli değişimi ile motoru daha rahat hızlandırmayı ve daha rahat bir sürüş elde etmeyi düşünüyorum.
    Daha önce arka dişliyi küçülten oldu mu ?
    Bunun herhangi bir zararı var mı ?
    Ben bunu düşünüyorken motor üreticileri neden düşünmemiş ? Neden daha az performanslı bir alet yapmışlar ?

    Şimdiden teşekkürler .


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    27 Haziran 2013
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    Kanuni breton 125
    benim bildigim kadariyla motosiklet firmalari her acidan tasarlamis disli degisiminde yuksek devirde hizin artar yokus performansi cekis duser diye biliyorum.
    utkan35 bunu beğendi.
    Neden bir milim bile ilerleyemediğimi şimdi daha iyi anlıyorum. Çünkü çoğu zaman hep geri dönmek istedim.
    Aşk yüz kilometrede kaç litre yakıyor?

  3. #3
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Fabrikada en ideal ayarları yapıyorlar eğer küçültürsen yokuş çıkarken hissediyorsun hele 2 kişiyken çok can sıkıyor.Ama yokuş aşağı ve düz yolda hızlanması daha iyi oluyor motoru biraz rahatlatıyor.Son hızada 5 km falan etki ediyor bu yazdıklarım ben ön dişli değişiminden bahsediyorum orijinali 17 idi 18 yaptım yokuşlarda 2 kişi sıkıntı çıkardığı için ve motorda ağır olduğu için sorun çıkarıyordu hatta bir yokuşta neredeyse stop edicekti orada stop etse ne olurdu bilmiyorum ama çok zorlanırdım.Eğer tek kişi binerim diyosan kilonda 70 75 civarı yada altındaysa 150 lik motorda sıkıntı yaşamazsın 2 kişide dediğim gibi çok dik yokuş olmadığı sürece sorun yaşamıyorsun ama ben tekrar 17 dişliye döndüm.

  4. #4
    gazo0202 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ocak 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    2015 BMW 1.16d
    70 kiloyum sureklı tek bınıyorum bu sekılde 110 u gecmıyor

  5. #5
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    o zaman eğer uyuyorsa tavsiyem ön dişliyi 1 diş büyütmendir 5 tl zaten kendin bile takarsın ama sonrasında zincir ayarı yapman lazım tekrar
    cenkito bunu beğendi.

  6. #6
    ahmetunuver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2007
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    Modenas GT135
    Aslında aynı şey, fakat piyasada yani uygulamada dişli adedi söylemeniz gerekir..Yani parçacıdan yarı çapı şu kadar arka dişli diye isteseniz kaç diş diye soracaktır çünkü çapını bilmez, oysa dişli adedi zaten dişlinin üstündede yazıyordur. Aşağıda verdiğim linkte, kaç dişli takınca hız ve güçte % olarak nekadar fark olacağını hesaplayabilirsiniz.(Yanlız bu sitede oranlar eğer motorunuzun gücü yetiyorsa geçerlidir hani motor bağırıp duruyor 6.vitesi istiyor deriz ya işte ozaman işe yarar) Kolay gelsin..
    http://www.sprocketcalculator.com/
    cenkito bunu beğendi.

  7. #7
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Motosikleti
    FJR 1300
    Alıntı gazo0202 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    70 kiloyum sureklı tek bınıyorum bu sekılde 110 u gecmıyor
    ben 95 kiloyum 117-118 civarı kalıyor.otobüs arakasında gidersen 120yi geçiyor :D ya tam basmıyorsun ya sorun var biryerde

    buradan bakabilirsin.ne kadar yola aktarılan tork kaybın olduğuna

    http://www.sprocketcalculator.com/

    bizim orjinal ön 13 arka 43 olmalı. 38 yapanlar varmış. %13 tork kaybına uğruyor motor. 150cclikler içinde 9-9,5nm torku olan bir motor gibi hızlanacak kabaca.düzde de 110u geçer eğer motorun şuan 100de kalıyorsa.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)