Silindire gömlek çaktırma konusunda bilgi paylaşımı
Reklamlar
-
30 Haziran 2013, 18:49
#1
Arkadaşlar silindire gömlek çaktırma konusunda detaylı bilgi bulamadım ,burda bildiklerimizi paylaşalımkı ,arayanlar için bilgi kaynağı olsun , şimdi merak ettiğim konu silindirin gömleği ne gibi durumlarda değiştirilebilir ,ne kadar sağlıklıdır ve ne kadara mal olur ,teşekkürler
Reklamlar
-
30 Haziran 2013, 19:13
#2
Motosiklet motorlarının silindirlerine gömlek çakıldığını ne gördüm nede duydum..Gemi makinalarına gömlek çakma işlemi oluyor genelde..
-
30 Haziran 2013, 19:56
#3
sedat ım gömlek çakılıyor.. eskiden piyasaya çin malları girmeden önce silindir piston bulmak zor ve pahalı idi... bu yüzden yapıyorduk...
ama şuan bu işlemi yaptırmak gereksiz... çünkü piyasadaki silindir piston fiyatları ve kalitesi bu işleme gerek bırakmıyor...
-
30 Haziran 2013, 20:32
#4
TEKTEKER_RAMÇO adlı üyeden alıntı
sedat ım gömlek çakılıyor.. eskiden piyasaya çin malları girmeden önce silindir piston bulmak zor ve pahalı idi... bu yüzden yapıyorduk...
ama şuan bu işlemi yaptırmak gereksiz... çünkü piyasadaki silindir piston fiyatları ve kalitesi bu işleme gerek bırakmıyor...
her motor için gecerli değil ama o fiyatlar
-
30 Haziran 2013, 21:16
#5
TheArcheus adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar silindire gömlek çaktırma konusunda detaylı bilgi bulamadım ,burda bildiklerimizi paylaşalımkı ,arayanlar için bilgi kaynağı olsun , şimdi merak ettiğim konu silindirin gömleği ne gibi durumlarda değiştirilebilir ,ne kadar sağlıklıdır ve ne kadara mal olur ,teşekkürler
Bu işlem yurtdışında oldukça yaygın yapılır. Genelde arabaların silindir blokları gömleklerden daha pahalı olduğu için onlara uygulandığını gördüm. Ama muhakkak motosiklet için uygulama videoları da vardır. Fakat şu ana kadar pek rastlamadım.
Türkiye'de bunu yapan var mı, ne kadar işinin ehlidir, kaliteli malzeme kullanır mı, ne kadara yapar? bilemiyorum.
Eğer araştırma yapacaksanız; gömlek ingilizcede "Sleeve" veya "Cylinder Liner" diye geçer. Arabalar için piyasanın kaliteli markalarından biri "Darton Sleeves" dir. Motosiklet için de "L.A. Sleeves" var ama ne kadar kalitelidir bilemiyorum.
Hangi marka-model için düşündüğünüzü söylerseniz ona göre yönlendirme yapalım.
Mesela bu KTM 125 SX için üretilmiş bir gömlek:
Bu resimde de eski gömleğin tornada oyulduğunu görüyoruz:
Çıkartma videosu:
Dükkanlarım: bit.ly/muhendisane - bit.ly/muhendisane1
-
30 Haziran 2013, 21:30
#6
motor hyosung 250 ,teşekkür ederim cok faydalı bilgiler
-
30 Haziran 2013, 22:35
#7
1950 model bir motorunuz olursa gömlek çaktırırsınız
-
30 Haziran 2013, 23:29
#8
çakma gömlek,yapma piston,uydurma segman,yok yağ yaktı yok çok sıktı, yok şişti
sulu gömleklerde belki olabilir ama havalı gömleklerde her zaman sıkıntıdır.
-
daha 2 ay önce benim crossa gömlek çaktırdım.
performansı eskisiyle aynı hiç bir sıkıntı yok.
silindire 3 kez rektefe yapılma hakkı var bitince ya silindiri değiştirecen yada gömlek değiştirecen
benim yeni silindir 200 tl civarıydı 100 tlye gömlek çktırdım.
pistonu getiriyon ona uygun gömleği yapıştırıyolar.
-
01 Temmuz 2013, 01:38
#10
kashmar54 adlı üyeden alıntı
daha 2 ay önce benim crossa gömlek çaktırdım.
performansı eskisiyle aynı hiç bir sıkıntı yok.
silindire 3 kez rektefe yapılma hakkı var bitince ya silindiri değiştirecen yada gömlek değiştirecen
benim yeni silindir 200 tl civarıydı 100 tlye gömlek çktırdım.
pistonu getiriyon ona uygun gömleği yapıştırıyolar.
uygun gömleği nerden temin ediyorlar peki ?
-
01 Temmuz 2013, 01:50
#11
onu bilmiyorum işte. rektefeciye verdim ben uygun göleği bulunca ararım dedi. ertesi gün aradı silindir hazır gel al dedi
"Son gün olmasın dostum, çelengim top arabam;
Alıp beni götürsün tam dört inanmış adam!”
-
konuyu açtığınız için size teşekkür ederim.
silindire gömlek neden çakılır?
silindir gömleğinde yıpranma çizilme yarıklar oluştuğunda gömlek çaktırma işlemi yapılmaktadır.. geçen cuma silindirlere gömlek çaktırmak için adanaya gönderdim. motorumun yapan ustanın dediğine göre mersinde gömlek çaktırdığında 1 sene , orjinal gömleği aldığında ortalama 2-3 .fakat adanadaki gömlekçide yaptırdığında 4 sene garanti veriyorlar..
fiyat konusuna gelince herkes tuttuğunu diye bir laf var sanayide..
geçenlerde aynı yere bir vespa silindir gömleği çaktırmaya gönderdi 350 tl aldı.
ben 2 silindir gömleği çaktırmak için ve üst kapaklardaki doldurma ve taşlama için 600 tl para verdim..
keşke göndermeden önce fotoları cekseydım.. gelınce aralarındakı farkı sıze soyleyecegım..
ayrıca sıze sunuda soylemelıyım.. sılındıre gomlek cakacak adama ; yeni aldığım
conta takımını,
pıstonları ve sekman takımınıda beraberınde gonderdım..
motorunuzun orjınal sılındırlerını bulamıyorsanız veya ıyı bır freze ust kapak sılındır yapan bır usta buldugunuzda gozu kapalı sıze uygun bır gomlek yapacaklardır..
ayrıca gomlek yaptıracagınız ustaya motorunuzun calısma prensıbını ve sogutma mekanızmasınıda soylemede yarar var...
-
burdaki şahinlere doğanlara çok yapıyorlar bu işlemi merak etmişimdir hep nedir diye , gömlek çaktırınca herhalde piston o gömleğin içinde gidip geliyor
-
piston normaldede o gomlegın ıcınde gıdıp gelıyor ve bır sure sonra gıde gele gıde gele acılıyor.. sey gıbı.. neyse anladın sen onu :D
-
TheArcheus adlı üyeden alıntı
motor hyosung 250 ,teşekkür ederim cok faydalı bilgiler
benim motorda kymco venox Allah göstermesin yatak sarsa 1300$ silindir 120 $ pistonlar 50$ civarı segmanlar çok pahalı, mecbur rektefiye ye girecek ama hiçbir zaman eski performansını yakalayamaz. gömlek çakma işlemi yapıyorlar
arabaların hepsine gömlek çakılmaz. misal benim arabam reno19 seyyar gömlekli . standart gömleğini alıyorsunuz altına lastik contası var yağ suya karışmasın diye montajını yapıyorsunuz bitti öyle honlama tezgahına falan girmiyor. bide sabit gömlekli bloklar var bunu belli bi çapa karar işliyorlar sonra gömleği çakıp toleransına göre işledikten sonra honlama yapıyorlar
benim motosiklette sabit gömlekli bide silindirler blokla yek pare o yüzden pahalı yani silindirin biri bile bozulsa komple blok alacağız
-
22 Aralık 2015, 21:42
#16
Gömlek yapan birisi lazım.
Kawasaki z 400 f için 57mm e yükselteceğim.
Eskisi 52mm di.
Gn 125 suzuki pistonlarına göre
Varmı bilen konyada varmış galiba
-
22 Aralık 2015, 23:22
#17
İzmir'de mevcut. Firmanın ismini şu an unuttum yarın öğrenip yazarım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:20 ----------
Reklam olmaması için ö.m. attım.
-
22 Aralık 2015, 23:46
#18
Teşekkür ederim bu forumu seviyorum
-
23 Aralık 2015, 00:05
#19
tinerci adlı üyeden alıntı
İzmir'de mevcut. Firmanın ismini şu an unuttum yarın öğrenip yazarım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:20 ----------
Reklam olmaması için ö.m. attım.
Reklam niye olmasın, işini düzgün yapan firmaları herkes tanımalı.
-
23 Aralık 2015, 00:30
#20
İzmirde vardı adını bende unuttum. Tinerci, adini yazabilirsen iyi olur herkes icin.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)