Seramik Silindir Can Diğerleri Patlıcan mı
Reklamlar
-
28 Haziran 2013, 01:25
#1
..
Arkadaşlar SYM ve Kymconun modellerinde sürekli duyduğumuz seramik kaplama silindirli motorların ömürleri gerçekten bahsedildiği kadar uzunmudur...bu husus da bilgilerinizi paylaşırmısınız...
bu seramik silindirin artıları eksileri nelerdir...ve Japon motorlarında bu tarz bir sistem neden kullanılmaz..maliyeti mi çok yüksek...mesela bizim cbf 150 lerde seramik kaplama kullanılsa daha verimli olmaz mı ..yağ eksiltmesi azalmaz mı...
şu Seramik mevzusunu bir açalım lütfen...
ve en önemli mesele...SERAMİK olan kısım...SİLİNDİR mi PİSTON mu...
Seramikden ekmek yiyen Tayvan markaları çok mu zeki diğer firmalar standart motor bloklarıyla çok mu aptal mesela...
ve yine kafama takılan bir soru...SYM GTS Evo 250 nin başarısı bu seramik silindirlemi alakalıdır...uzun ömür demek seramik demekse buyursun caponlar italyanlarda bu işe girsinler..değil mi...
RKS Titanic 200 modelinde bile seramik olduğu yazılıp çiziliyorsa bu işin içinde bir iş var...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Reklamlar
-
28 Haziran 2013, 01:29
#2
bor katkılı bazı seramiklerin ısıya daha dayanıklı, sürtünmesinin daha az ve çeliğin yerini alabilecek kadar da sağlam olduğunu 1992 de bilimteknik dergisinde okumuştum
-
28 Haziran 2013, 01:37
#3
mete abi yorma kafanı böle şeylere anlıyorum yağ yaka yaka geziyosun ama zorlama olmuyor işte
-
28 Haziran 2013, 02:07
#4
seramik olan kısım silindir meto. bu yüzden motor hararet te yapmıyor. japonun neden kullanmadığını bilmem ama tayvanlılar mekanik dedin mi taş gibi yapıyorlar.
bu arada sadece kaplama komple seramik değil yani. ömrü uzun ama ömrü bitincede komple çöpe atıyorsun yerine yenisini takıyorsun.
-
28 Haziran 2013, 02:07
#5
Seramik demek sağlamlık demek.. Sürtünmeye dayalı aşınmanın daha az olması demek.. Buda daha uzun motor ömrü demek.. Yakıta bir etkisi varmı bilemiyorum meto baba..
-
28 Haziran 2013, 02:27
#6
Kocaeli İl Temsilcisi
paramotorların silindirlerininde seramik olduğunu biliyorum şekerim, ama bildiğim bir şey daha var kullanan arkadaşların sıfır motor yaptırmaya kalktığında 1500-2000 lira harcadıklarıda ortadadır , iyi bişeyde ketçabı mayonezi bol koyup tadına bakmak lazım gelir
-
28 Haziran 2013, 02:50
#7
Soğutma problemi olmuyor.Silindir daimi olarak daha soğuk kalıyor ve daha çabuk soğutuluyor.Sebebi sürtünmenin az olması.Tabi bunun yanında sentesi düşük segman kullanılıyor ki azıcık ısıda genleşsin..Tabi bu da kompresör ve torkun yüksek kalmasını sağlıyor.
Artıları; Ömrü uzun(sürtünmenin azlığı),ısı kontrolü kolay,ısı kontrolü sebebiyle yanmamış yakıt atma veya düzensiz patlama olasılığı düşük,gereğinden fazla ısınmadığı için hava yakıt karışımı daha dengeli.Tork ciddi anlamda yüksek...
Eksileri;Silindir rektefiye diye bir olayı yok.Kullan at şeklinde.Maliyeti yüksek fakat ömrünün uzun olması bunu biraz eşitleyebilir.Geç ısındığı için (gerçekten 1 dakika kadar fark ediyor) acemice gazlamalarda pistonun başını yemek çok olası Çift silindirde dengesiz aşınma bu sebeple olmadık yatak veya grank arızaları verebiliyor...
-
28 Haziran 2013, 02:57
#8
flame adlı üyeden alıntı
Soğutma problemi olmuyor
Usta Şöyle bir baktımda 2005 den beri yoksun yahu 2006 da bir mesaj atmışsın tee 2013 hazirande gelmişsin Bu Kadarmı Soğudun Mt den
-
28 Haziran 2013, 03:09
#9
Ahaha hayır Yazmıyordum sadece BAKIYORDUM Başka forumlarda saygısızlığa uğradım ve bu yapılan saygısızlığa mod'lerin tepkisizliği forum olaylarından beni uzaklaştırdı.Lakin burası hoş bir ortam...Seviyorum bu siteyi ve ahalisini.Gerçi tüm gpr kullanıcıları ölmüş sanırım :p
-
28 Haziran 2013, 03:22
#10
Korkmayın arkadaslar gayet rektefıye oluyor , gomlek yapılıyor . Joyrıde ı 70 tlye gts 250 yı 120 tlye gomlekletıstım . Orjınal pıstonunu takıp kullanıyorsunuz .
Yalnız rektefıyecı bıkac uc yakıyor kazıyana kadar buda bıraz kulak cınlaması yapabılır .
Her motor gıbı yagına suyuna dıkkat edılıcek okadar.
-
28 Haziran 2013, 11:27
#11
Bi kaç sene önce Piaggio x9 250 maxi scooter i stabilize yolda, yolculu deneme imkanım oldu, 10 dk sürüş yaptıktan sonra park ettiğimizde motor çoktan fan açmış ve kendi çabaları ile soğumaya çalışıyordu. Ama Sym Gts 250 Evo da ve wolf 250 de, kullanıcılar daha fan sesinin nasıl bişey olduğunu bilmiyorlar. Sym Gts 250 Evonun, piaggio x9 250 den kat ve kat daha uzun sürüş ve zor şartlar altında şartlarda dahi fan açmadığına şahit oldum. Belkide bu seramik silindirin maharetiydi. Bilemem. Sym Gts 250 Evo i yi Yücel motora sordum. Nasıldır. alınırmı, tavsiye edermisiniz vb. Bana söylediğini aynen söylüyorum (Abii, gözün kapalı al, hele sıfır alacaksan hiç düşünme).
-
28 Haziran 2013, 11:41
#12
Söyle kütahya seramiğe döksünler 150 cc için piston
-
28 Haziran 2013, 11:50
#13
abi sen bi wenkel motorunu araştır istersen. 3 zamanlı bir motor. önemli yerlerde de seramik parçalar kullanılıyor o yüzden.
-
28 Haziran 2013, 12:48
#14
Sizinde içinizden sym geçiyor ama bi yandanda korkuyorsunuz ve almak için bahane arıyorsunuz galiba aynı benim durum
-
28 Haziran 2013, 12:58
#15
Yağ yakmıyormuymuş?
-
28 Haziran 2013, 13:02
#16
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
-
28 Haziran 2013, 13:30
#17
rks 200 de seramik silindir değil. Seramik piston - silindir kaplama kullanılıyor. seramik kaplama olduğu için şişme yapmıyor. normal silindirin sertlik derecesi 200-300 HV iken seramik kaplama pistonlarda bu 2000HV yani yaklaşık 9-10 katı kadardır.
BUraya Dikkat. Testlerde Normal silindirden kopan metal parçalar 49.5 micron olarak tespit edilmiş. Seramik kaplama pistonda bu parçalar sadece 2 Micron
normal piston-silindir 231 derece iken seramik olan 221 derece yani ısınmadada azda olsa fark var.
RKS 200 e gelince ( rks nin sitesinde seramik piston ve silindir olduğu belirtilmiş atma yalan söyleme olamaz suçtur olmayan bir şeyi adamlar kullanma klavuzuna yazmazlar )
keewayın sitesindede motorun seramik piston silindir olduğu belirtiliyor ingilizceniz varsa bakabilirsiniz model RKV 200 faktory
- İŞ japonlara gelince yamaha honda sym kymço suzuki kawa hepsi %90 seramik piston silindir kullanıyor zaten örnek verelim ( yzf r1 - cbr 600rr - inazuma - ninja 250r cbr250 -yzf r125 ) gibi ama benim ybr125 te yoktu
-
30 Haziran 2013, 16:39
#18
Değerli açıklamalarınız için teşekkürler beyler....sağolun varolun...
-
30 Haziran 2013, 18:18
#19
japonların kullanmadığını nereden biliyorsun saygı değer ban star Bakınız ybr 250 de herşey mevcut seramik silindir çelik piston bu memleket kaliteli motorun değerini bilmiyor kusura bakma yok sana seramik silindir
-
30 Haziran 2013, 18:45
#20
sedat_57 adlı üyeden alıntı
japonların kullanmadığını nereden biliyorsun saygı değer ban star
Bakınız ybr 250 de herşey mevcut seramik silindir çelik piston bu memleket kaliteli motorun değerini bilmiyor kusura bakma yok sana seramik silindir
Ben değerini bilmedi olayına inanmıyorum.Buraya gelen her motor öyle yada böyle satılıyor.Tamamen aç gözlülüklerinden fazla kar edemediklerinden bir model fazla getirmek yerine kaliteli motoru listeden çıkarıp gene saçma sapan motorlar getiriyorlar.Beyinleri kıt anlamıyorlar ki müşteri giriyor çogu aradıgını bulamadan çıkıyor sonra beklediğimiz rakamlar çıkmadı ortaya basalım ybr cbf gerek yok digerlerine.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)