RSK 200 TİTANİC TİTREŞİM TEST
Reklamlar
-
27 Haziran 2013, 19:32
#1
Değerli motorsever üyeler , bir çok konuda tartışma konusu olmuş bir başlığı elimde imkan olduğu için video çekerek görsel olarak belirtmek istiyorum.
önce motorumun resmini paylaşayım titreşimini tes ettiğimiz motor rks 200 titanic ( keeway rkv200 faktory ) türkiyede rks markası adı altında satışa sunulan motor seramik piston silindirli 4valf 4zamanlı Tek silindir SOHC SUZUKİ Motoru bulunduruyor.
RKS 200 TİTANİC modelini biliyorsunuz yada ilk kez duydunuz bilenler çekimser davranıor gayet normal böyle davranılması hissedilmesi lakin önyargılı olmayalım , motorum 10bin km de. sübap ayarı gerektiriyor ilk ayarını 4bin de bakım yapıcaz diye servisi tarafından yapılmıştı şimdi birde kendim özel olarak yaptıracağım yani motorun rölantisi sesindende anlıyacağınız üzere bir tık bozuktur buda titreşimi olumsuz etkiler biliyorsunuz.
bu video aklıma Sym Wolf SB 250Nİ incelemesini okurken geldi çünkü orda yabancı bir arkadaş Sym Wolf SB 250Nİ motoruna böyle bir test yapıyordu bende yapayım almak isteyen arkadaşların aklındaki soru işaretlerinden en azından biri gitmiş olur dedim buyrun....
Sizde kendi motosikletinizin titreşim test videosunu yüklerseniz daha iyi anlatmış olabiliriz çünkü kimisi benim motorumda titreşim yok diyor ama başkasına göre belki rahatsız edici olan titreşim ona batmıyor olabiliyor kişisel tercih orası ayrı lakin titreşimin boyutunu anlatmak adına güzel bir uygulama diye düşünüyorum
Motor 3. ve 4. viteslerde devir 5.000 - 6.000 arası 60- 80 km hızlarında çok rahat sanki çalışmıyormus gibi gidiyor gerçekten önde oturan bir nebze ufak bir his oluyor ama arkada oturunca motor sanki bayır aşşağıya akıyormuş hissi veriyor. 5.vites 6.devirde 90km de aynı araba konforunda gidiyorsunuz.
Reklamlar
-
27 Haziran 2013, 19:43
#2
güzel görünüyor ama sele değilde mesela deponun üzerinde olsa dahamı iyi görünürdü acep???
-
27 Haziran 2013, 19:53
#3
Evet, depo üzerinde görmek lazım.
-
27 Haziran 2013, 20:04
#4
Güzel olmuş çekiminiz..
Aslında bu tip videoları satıcıların yapması gerekiyor ama nerdee?
Bazı modellerin kullanıcıları da internete çok ilgisiz olunca bayinin önünde duran motor ne bilgi verebilir. Di mi ama?
-
27 Haziran 2013, 20:18
#5
deponun üzerini düşündüm düşünmedim değil ama bardağın altı hafif kavisli tam oturmuyor depodada düz yer sıkıntı bir dahakine depodada deneriz inşallah.
-
27 Haziran 2013, 20:23
#6
Samet Ağır adlı üyeden alıntı
güzel görünüyor ama sele değilde mesela deponun üzerinde olsa dahamı iyi görünürdü acep???
Genelde seledeki titreşim, depodaki titreşimden daha fazladır. O yüzden böyle yapılmış olabilir.
-
27 Haziran 2013, 20:30
#7
Deponun üzerine oturup sürmediğimiz için oturma yerindeki titreşim önemli. Bazı bölümlerde daha farklı da olsa bakmamız gereken yer tam burasıdır.
-
27 Haziran 2013, 20:51
#8
Oturup üstüne ağırlık bindiğinde sonuç daha farklı olur diye düşünüyorum. Seledeki yumuşak zemin titreşimi absorbe ediyor ki amacı da bu zaten.
Yüklü bir şekilde denemek gerekli bence.
Benim motorda da oldukça titreşim var. Yüksek hızda 7000+ devirde giderken ellerimin uyuştuğunu hissediyorum :(
-
27 Haziran 2013, 20:59
#9
Ellerinizde hissettiğiniz acaba motorun mu yoksa yolun titreşimi mi?
-
27 Haziran 2013, 21:43
#10
bunu birde deponun üzerine bozuk parayı dik olarak koyup yapıyorlar,ben denedim motor çalıştığı anda para düşüyor hatta düşmek ne kelime adeta fırlıyor
-
27 Haziran 2013, 21:58
#11
içindeki suyla beraber 300gr olan bir bardağın titreşimini koltuktaki süngerin absorte edeceğini düşünmüyorum bozuk paraya gelince depomda düzlük yok olan düzlüktete benzin ağızı var bardağıda koyamadım ama motor titremiyor yani anlatılmak istenen o motor rölantide titremiyorsa yolda hiç titremez. he titriyor lakin devir 8-10bine gelince titriyor ama o titremede normal olağan zararsız titreme rahatsız edecek boyutta değil velhasıl motorun titreşimini alıcak arkadaşlar bu videodan hesap etsin. titreşim motor için herşeydir canıdır ömrüdür ne kadar az titrerse sorun o kadar azdır çok titriyorsa malzemede o derece kaliteli olduğu için sorunlar ardı ardına gelir. Motorda seramik piston silindir var ve normal alüminyum piston silindire göre ömrü 10 kat daha fazla. araştırın daha detaylı anlatıyorlar
-
27 Haziran 2013, 23:11
#12
Tamam da ben bu motoru (sıfır motor) boşta denedim, 5 bin devire kadar çıktım ve titreşiminden çok rahatsız oldum. Yolda titreşim oomuyor mu yani ? Şunu başka modellere kıyasla söylerseniz daha iyi anlaşılır. Mesela YBR 125'e göre nasıl ?
-
27 Haziran 2013, 23:17
#13
alper_sahin adlı üyeden alıntı
SUZUKİ Motoru bulunduruyor.
.
dostum burada bir yanlış bilgi aktarımı var...motorunun SUZUKI ile falan alakası yok...neden böyle yanlış bir bilgiye inanıyorsun...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
28 Haziran 2013, 00:04
#14
mete_han adlı üyeden alıntı
dostum burada bir yanlış bilgi aktarımı var...motorunun SUZUKI ile falan alakası yok...neden böyle yanlış bir bilgiye inanıyorsun...
mete abi hemen neden muhalefet oluyorsun motorun silindir piston takımının nerden geldiğini biliyormusun hiç araştırdınmı motoru hangi firma nerde üewtiyor diye suzuki firması bugün sym ve tgm dahil bir sürü motor firmasına motor parçaları gönderiyor motosiklet suzuki demedim. seramik piston düzeninde 4 valfli dohc suzuki motor var ve evet servisi dedi suzukiden alınıyor silindir motor bloğunu onlara inanmadım araştırdım gördüm farketmez aslında motor kaliteli ise hiç problem yok isterse şaban amca üretsin ama lütfen hemen herşeye muhalesef olmayalım türkiye bu hale geldi biri " ak " başlığında konu açsa ilk yorum " hayr kara " olucak kimse kardeşim neden ak dedin bi açıkla demez yada neden karşı çıktığını ispatlamaz...
http://www.mellipic.com/wp-content/u...-Benelli-1.jpg
linkinin attığım motor dahil yıllık 1 milyon üretim kapasitesi olan ve seramik piston altyapısında olan 150cc ve üzeri vitesli motorlarının silindir piston bloğunu suzuki firmasından alıyorlar ve kendi kalitesini yansıtan bir firma sitesinden ürettiği motorlara bakabilirsiniz.
motor firmasının ismi " zhejiang qinjiang motocycle com. ltd "
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:53 ----------
Seko adlı üyeden alıntı
Tamam da ben bu motoru (sıfır motor) boşta denedim, 5 bin devire kadar çıktım ve titreşiminden çok rahatsız oldum. Yolda titreşim oomuyor mu yani ? Şunu başka modellere kıyasla söylerseniz daha iyi anlaşılır. Mesela YBR 125'e göre nasıl ?
ben ybr esd 2011 model olanını kullandım 4-5 ay titreşim giderken 80-90 ybr ile aynı konfor fazla titreşimden bahsediyorum ybr 105 te yukarı çıkmazdı zaten ybr de şu vardı son hızına geldiği zaman bile titreşimi yoktu ama bunda devir 8bin 9bin oldumu hız 130a dayandımı hissettiriyor ama rahatsız edicek kadar değil 80-90 la git akıyor sanki çalısmıyormus gibi gidiyor ayaklarda ellerde gram titreşim yok sonuç ybr ile belli hızlarda aynı devir yükseldikce ybr den %15 gibi artı bir titreşim olabilir
-
28 Haziran 2013, 00:07
#15
titreşim gerçekten rahatsız etmiyorsa çok güzel demekki..orta ayaklıkta motora gaz verildiğinde yerinde duramayıp gezen çok motor gördüm ben...
-
28 Haziran 2013, 00:50
#16
dostum RKS şık makina lafım yok ama Suzukı motoru dersen bu bir yanılmadır...yanıltmadır dersem seni rencide etmiş olurum...bunu demiyorum...sen inanmak istediğin şeye inanabilirsin...ama başkalarını buna inanmalarını sağlamanı eleştiririm...böyle bir şey yok...muhalefet konusunda haklısın...kendi bindiğim motorumu bile eleştiriyorum sonucta...seramik silindir bu motoru diğer çaynalardan bir gömlek üstün kılıyor...bu arada dünya gözüyle bir seramik silindir göremedim...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler