Çok geçmiş olsun,Allah beterinden saklasın.
geçmiş olsun. Allah daha büyük kazalardan korusun.
geçmiş olsun arkadaşım...
gecmiş olsun!
arkadaşlar çıkarılacak iki dersi eklemişler sağolsunlar - 1. Kask, 2. takip mesafesi
bende buna üçüncüyü ekleyeyim..
3. fren kullanma şekli..
motosikletde bilhassa trafikte arka frenden cok ön freni kullanmak gerek, fren esnasında yük doğal olarak ön tekere bindiği için arka frenin fren etkisi oldukza az olur ve dolayısı ile bloke olmaya daha da meyilli dir. buda allah korusun viraja yattığında veya direksiyonu kırdığında motorun arkasının kızaklaması demektir, bu da eşittir düşüştür.
aşırı ön fren ise yine ön tekerin bloke olmasıdır bu da eşitir düşüştür - her iki tekerin bloklaması için geçerli olan, bloke olduğunda freni açıp tekrar dozajlı şekilde sıkmak.
bir engelin önünde düz yolda frenleme şekli kaza yapmamak için tabiiki önemli - bunu en doğru şekli ile yapmak ise daha da önemli.
kabaca ön freni sıkmadan bir göz kırpması öncesinde arka freni bloke olmayacak derecede sıkmak önemli derecede fren mesafesini azaltacaktır - engelin önünde durma mesafesini. ön fren ise dozajını arttırarak bloke olmayacağı kadar sıkmak - aynı anda ise arka freni biraz gevşetmek, lakin ön frenin sıkılması ile birlikte arka tekerin yola teması azalacak ve bloke olması kolaylaşacak.
(Kaynak, çeviri Recep Tormiş)
bu frenleme şeklini trafik lambasında ve durulması gereken her durumda çalışmak acil durumlara hazırlık olacaktır. ilk etapda hareketleri koordine etmek vakit ve beyin güçü isteyecek - zamanla ve çalıştıkca otomatikleşecektir ve beyni/gözü acil durumda muhtemelen çarpılacak engele değil, kaçış yolu veya boşluğa odaklamak için kullanmayı mümkün kılacaktır.
valla usta adam 30la gitsin önümde isterse sollayamayacak durumdaysam en az 6-7 metre koyuyorum araya daha yeniyim belki ondan arkadan öttürüyor bazıları kornayıda ben takmıyorum.
Geçmiş olsun Allah beterinden saklasın kardeşim.Takip mesafeni ve duruş mesafeni her zaman koru ve ön freni kullanmaktan korkma .
Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)
http://www.facebook.com/amraercan
cok cok gecmiş olsun komsu daha dikkatli olmanı öneririm
motor hakimiyetini bos bir alanda pratik yaparak geliştirmeni öneririm.
dostum kask her zaman iyi değildir.
misal kafanda kask olmayaydı muhtemelen o bagaj göçmeyecekti ve sana zarar açmayacaktı.
bunlarıda düşünmek lazım
Çok geçmiş olsun. Allah beterinden saklasın. biran önce ehliyetini de al.
Geçmiş olsun hocam ...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)