Güzeel güzeeeeel hayat soru sormakla anlamını bulmaya başlar, soru sormak cevap aramak iyidir, insanı insanlığı geliştirir.
Ancak ilk cevaba tav olmayıp farklı cevaplar hatta sorular arasında çapraz sağlamalar yapacaksınız.
Örneğin: şunu bunu yapma cezalandırılırsın denildiğinde neden yapmaman gerektiği ne için bu kuralın konduğu ve sonuçlarının ne olacağı gibi soruları sormalıyız.
Aksi taktirde kutsal kitap bunu yazıyor, karakaplı şunu yazıyor, hocaefendi böyle buyuruyor sarmalında boğulur hatta badelenebilirsiniz bile.
Aman dikkat.
Konu başka yere kayıyor gibi anlamadım, soruyu sorma biçimimde mi bir hata var ?
yoksa kendini komik bulan yada laf sokma çabasındaki arkadaşlarımızda mı bir sorun var ?
İstediğim şey 2-3 kişiden 2-3 cümle mesajdı. Neyseki aldım dersimi.
konuya bak
bu sitede admin olsam baya kavga ederdim yahu
Ülkemizde satılan benzinin kalitesi ortada, e haliyle dikkatli olmakta fayda var. Bence çok önemli bir konuya değinmişsin. Aslında çok basit olduğunu düşündüğümüz bu konuda dikkat edilmesi gereken ince püf noktaları var.
Evvela benzini pompadan nasıl aldığın önemli mesela. Pet su şişesini boşaltıp benzin doldurursan yanlış. Şişe içinde kalan su damlacıkları problem yaratır. Bu sebeple içerisine benzin konulması için tasarlanmış, üzerinde benzinin yanıcı tehlikesine atıfta bulunan kırmızı çarpı şekli ile ateş resmi gösterilen, tercihen polüretan (Sac, metal demiyorum bidonun boyasına zamanla zarar verir.) bir benzin bidonu ile benzin almış olman gerekli. Bu hususa dikkat ettiğini varsayarak devam ediyorum. İkincisi Bidondaki benzinin bekleme süresi. Bidona alınan benzin taşıma esnasında sürekli çalkalanma halinde olduğundan içerisinde bulunan mikro partiküller sürekli yüzer haldedir. Bunlar karbüratör - enjeksiyon sisteminin baş düşmanıdır. Bu sebeple benzinin bir müddet dinlendirilmesi tavsiye edilir. (Uzmanlar bu konuda litre başına 45 dk tavsiye ederler) Örnek 5lt benzin için 5*45=225 dk Bu da yaklaşık 3 saat 45 dk eder.
Diğer bir husus 97 oktanda 95 oktana göre bu süreye 12 dk. daha ilave edilmesi gereklidir. (Oktan yükseldikçe bu oranda artar)
Geldik benzinin motorumuzun deposuna nakline. Bidon dibinde biriken mikro partiküllerin depomuz içine dolmasını engellemek için piyasada çeşitli ürünler mevcut ama en etkili ve pratik yöntemlerden biri tülbentle süzdürme yöntemidir. Bunun için tülbent tercihen 3 kat katlanarak deponun içine doğru hafifçe el ile bombe yapacak şekilde yerleştirilir. (Burada da tülbentin akan benzinle birden depoya kaçmasını önlemek adına etrafına koli bandı ile sararak yapıştırma yapıyoruz.)
Çoğu kullanıcının sorun olarak karşılaştığı durum ise depoda var olan benzinle sonradan ilave edilenin miktarını iyice hesaplayamamaktan doğan benzin taşma durumudur ki çok kötü bir durumdur. Bunu önlemek adına bir fener yardımıyla (Kesinlikle çakmak değil, önceki mesajlarda yanlış bilgi mevcut, parlayıp yanabilir) depo içine ışık tutup mevcut benzin volumünü kontrol etmelidir.
Depo dolduktan sonra şayet hala bidonda benzin varsa bidon üzerine tarih ve saat not edilmeli, kalan benzin en geç 72 saat içinde tüketilmelidir. Bu süreyi aşan durumlarda benzin içerisindeki kimyasal reaksiyon zayıflayacağından, bujimiz zamanla sağlıklı çalışma özelliğini kaybedecektir.
Benzin depo kapağı sıkıca kapatılmalı etrafında oluşabilecek kaçaklara karşı contası 6 ayda bir değiştirilmelidir. Kullandığımız bütün materyaller (Bidon, tülbent v.s.) Tehlikeli olduğundan oluşabilecek istenmeyen kazalara karşı çocuk ve bilinçsiz kişilerden uzakta muhafaza edilmeli, mümkünse direkt güneş ışığı görmeyen nemsiz kuru bir ortamda saklanmalıdır.
Benim ilk etapta aklıma gelenler bunlar, umarım yardımcı olabilmişimdir, siteden abilerimiz konu hakkında daha detaylı ve açıklayıcı bilgiler vereceklerdir.
Sağlıcakla kalın, tekeriniz düz bassın...
Ne adamsınız yahu artık benzinciye her girdiğimde statik elektrikten ödüm kopacak
Bu açıklama kafamı karıştırdı. Deposunda benzinle garaja bırakıp birkaç ay kullanmadığımız motosikletin ya da benzinli başka bir aracın deposundaki benzini boşaltıp yeni benzin almamız mı gerekiyor? Bir de akaryakıt istasyonlarındaki depolarda benzinin 72 saatten çok daha fazla beklediğini düşünüyorum. Sorun benzinin "bidonda" beklemesi mi?
Bu cevaplardan sonra adam benzini depoya değil motora döküp yakmıştır
Cok basit sorulardan bile guzel bilgiler cikabiliyor bu alayci tavirlari bence terkedin...misal duz tutma ve yan ayakta durmasi aslinda onemli ve enteresan...ilk defa denk geldim boyle bir bilgiye ve mantikli agzindan kacmasin vs...tesekkurler...
yazmayacaktım bu konuya ilk yorumu okuduktan sonra gerek yok dedim
bencede en önemlisi kapağı açmak
yokya ne 72 saati o benzinler nerden senin motora gelirken kaç 72 saat geçiyor.
o kadar kuyumcu terazisi işi yapmıyoruz burda.ben burda 5 lt lik şişede 2 aylık benzinim var zamlar gelmeden öncesinde almıştım hatıra diye saklıyorum şaka şaka kullanmadım bi türlü bujinin özelliğini bozsa ne olur 5 lira 10 lira 1 buji...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)